Ga naar inhoud

Tips voor het forum


Aanbevolen berichten

Het leek mij wel handig om een topic te maken met tips.

Mijn eerste tip: er is nu een RSS linkje voor de nog niet bestaande Retrokalender. Is het ook mogelijk om RSS feeds te krijgen van bijvoorbeeld de active topics? Dat RSS icoontje staat er nu ook nogal misleidend, ik dacht dat de link dus diende voor active topics. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is een dubbele RSS feed, zowel van de kalender als van het updatecenter. Het updatecenter bevat alles: active topics, nieuwe users en de kalender:

http://www.retroforum.nl/index.php?app=core&module=global&section=rss&type=core&member_id=8&rss_key=eb694ffc6a20e1b788fe194db831fc8f

Klik op het RSS icoon en klik op de RSS van het update center.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is een dubbele RSS feed, zowel van de kalender als van het updatecenter. Het updatecenter bevat alles: active topics, nieuwe users en de kalender:

http://www.retroforum.nl/index.php?app=core&module=global&section=rss&type=core&member_id=8&rss_key=eb694ffc6a20e1b788fe194db831fc8f

Klik op het RSS icoon en klik op de RSS van het update center.

Maar bij mijn active topics krijg ik 3 topics te zien, terwijl de RSS niets weergeeft. Doe ik nou iets verkeerd of werkt de RSS gewoon niet? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

DJ, zou je kunnen instellen dat je als gewone user een topictitel nog kan aanpassen nadat je een topic hebt aangemaakt? In het geval het toch niet goed is of je een tikfout hebt gemaakt?

Ik heb dat liever niet. Je kunt een report aanmaken op je topic, dan passen wij het zsm voor je aan, daar is de report functie voor ;)

Knopje staat links bij elke post: Rapporteer

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sowieso heb ik al vaak de fout gemaakt door een verkeerde quote-button aan te klikken. Bij het ene forum zit ie boven aan de post, bij deze weer onderaan. Irritant dat daar geen standaardisatie van bestaat.

Ik snap het probleem, maar ik vind het ook wel beter dat de crew dan gewoon de topics de prullenbak in kiepert.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een vraag: kunnen de forumkopjes niet in een andere volgorde? Dat alle onderdelen onder het kopje Retro als eerste komen, en pas daarna het archief van FS? Ik denk dat nieuwe leden er anders weinig van begrijpen.

Nieuwe leden zien de hele FS onderdelen en topics niet, dus retro komt altijd bovenaan voor ze.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij werkt het instellen van de grootte van lettters niet, zie ook mijn post in het B&A Southpark topic in creatief.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het stoorde me niet genoeg om er iets van te zeggen, maar nu het is veranderd, bevalt het een stuk beter ;)

Er staan nog wel wat kleinigheidjes op stapel.

"antwoorden" knop moet quote worden in de PM en er is een fout bij quoten in PM berichten, daar staat iets van 'timestamp' in de quote, dus daar moet ik nog even naar zoeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@ randy:

Misschien is een ranglijst bij RTM een goed idee? Met vermelding van het aantal stemmen erbij...

Ho ho, niet zo jagen... :P

Heb net 5 nieuwe RTM's gemaakt en ook 5 RTG's, ik ging nu eens alle andere posts nalezen, mijn spreadsheet bijwerken en toen ging ik een ranglijst opstellen.

Pfffft, van je collega crew moet je het hebben *)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ho ho, niet zo jagen... :P

Heb net 5 nieuwe RTM's gemaakt en ook 5 RTG's, ik ging nu eens alle andere posts nalezen, mijn spreadsheet bijwerken en toen ging ik een ranglijst opstellen.

Pfffft, van je collega crew moet je het hebben *)

Sorry, ik wist niet dat het (al) in de planning zat :*...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Niet zozeer een tip maar een opmerking; Het pictogram van ID-contests blijft op "Nieuwe posts" staan, terwijl ik alles al lang en breed heb gelezen. Enkel bij ID-contests is dit het geval. Misschien dat dit komt door de sub-categorie, die overigens vreemd in de forumlijst staat weergegeven (Het mushroom-pictogram valt bijna compleet weg).

:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet zozeer een tip maar een opmerking; Het pictogram van ID-contests blijft op "Nieuwe posts" staan, terwijl ik alles al lang en breed heb gelezen. Enkel bij ID-contests is dit het geval. Misschien dat dit komt door de sub-categorie, die overigens vreemd in de forumlijst staat weergegeven (Het mushroom-pictogram valt bijna compleet weg).

:)

Hmm, heb ik dus totaal geen last van, of ik let niet goed op natuurlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou graag de smilies uit 2005 terugzien. Dus dat waren onder andere: *baron* *aadbaron* *b2* *b2oud *adjudantvandersteen* *bas* enzovoorts. Zien jullie daar brood in of willen jullie die helemaal niet terug?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou graag de smilies uit 2005 terugzien. Dus dat waren onder andere: *baron* *aadbaron* *b2* *b2oud *adjudantvandersteen* *bas* enzovoorts. Zien jullie daar brood in of willen jullie die helemaal niet terug?

De rechten van de afbeeldingen die jij noemt liggen bij Bassie produkties BV/Adrina Produkties BV. Gezien ons verleden met toezeggingen, intrekken en het direct dreigen met rechtszaken hebben we besloten geen enkele afbeelding meer te hosten waarvan de rechten bij bovenstaanden horen. Het plaatsen van B&A foto's op het forum is bijvoorbeeld ook niet toegestaan (een image tag vanaf tinypic etc. mag wel, want dan hosten wij de afbeelding namelijk niet) en dat geldt ook voor filmpjes (youtube mag wel) en mp3's.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...

Geen idee of ik het hier wel moet vragen, maar is er een manier om in een topic laatst geposte berichtjes bovenaan te zetten? Bij instellingen vind ik het niet 8)7

En een soort van notificaties krijgen als er gereageerd is op een topic waar ik iets in posten zou ook geweldig zijn (O)

aangepast door Karliefde
Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen idee of ik het hier wel moet vragen, maar is er een manier om in een topic laatst geposte berichtjes bovenaan te zetten? Bij instellingen vind ik het niet 8)7

En een soort van notificaties krijgen als er gereageerd is op een topic waar ik iets in posten zou ook geweldig zijn (O)

Rechts boven in beeld staat: Active topics

Als je daar op klikt krijg je een overzicht van de laatste actieve topics van de afgelopen 24 uur, met bovenaan het topic met de nieuwste reactie.

post-8-0-51311400-1294255163.jpg

Notificaties kun je ook standaard aanzetten, of per topic.

Per topic, reageer via de volledige editor en klik op de groene + onder het topic

Daar staat de optie: Wil je een e-mail ontvangen als er gereageerd wordt?

Je kunt ook on screen en e-mail notificaties beheren in je profiel: Mijn Instellingen > Notification Options (dat deel moet ik nog vertalen)

Of klik: http://www.retroforum.nl/index.php?app=core&module=usercp&tab=core&area=notifications

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord ;)

Ik bedoel alleen in een topic zelf, nu krijg ik de oudste berichtjes eerst en de nieuwe helemaal onderaan.

Is het mogelijk dit om te draaien?

Ah dat, nee. Dat is ook raar, bij een forum is het nieuwste altijd onder ;)

Je kunt wel klikken op de link in de meest rechter kolom om naar de laatste post te gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...
  • 3 years later...

Nog iemand die tips (nodig) heeft?

Ja, ik. Ik kan de 'bewerken' knop niet vinden op oudere post's. Of is dat niet mogelijk? (Weet niet of dit al ergens op Retroforum staat, maar ik kom het niet vinden.)

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, ik. Ik kan de 'bewerken' knop niet vinden op oudere post's. Of is dat niet mogelijk? (Weet niet of dit al ergens op Retroforum staat, maar ik kom het niet vinden.)

 

Je kunt posts tot een bepaalde tijd bewerken, daarna niet meer. Maar je mag altijd een modje of een van de 2 admins aanspreken als er echt iets moet veranderen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...