Ga naar inhoud

Wat rijden de Retroërs zoal?


Aanbevolen berichten

Om even in te haken op het Top Gear topic...

Wat rijden we nu anno 2010?

Ik heb inmiddels een Opel Astra versleten, heeft me 500 euro aanschaf gekost en kreeg er bij de sloop nog 250 euro voor. Hij was zo doorgeroest (alom bekende Astra kwaal) dat de monteur er 40 uur aan zou moeten lassen, dat was niet echt rendabel voor de auto.

Nu rijd ik al een jaar een witte (wit is tenslotte het nieuwe zwart O+ ) Renault Megane.

Zo een dus, maar dan zonder meegespoten bumpers (dat zou wel erg luxe zijn :P )

renaultwit.JPG

Helaas is mijn moeder gister tegen een paal aangereden en dat is de eerste deuk die we zelf veroorzaakt hebben. De vorige eigenaar(s) hebben echter al goed hun best gedaan en de auto zit rondom vol met kleine deukjes en roestplekjes. Ik zal binnenkort eens foto's maken.

Dat resulteert wel in een makkelijk te onthouden kenteken: NS-VR-01, oftewel Niet Snel Veel Roest 01 :)

Verder heb ik wel een hippe autoradio met usb O+ en een Ajax minishirtje *O*

Moeten jullie het ook allen doen met een studentenbakkie of hebben jullie iets beters? Show me *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ik heb nog geen auto, dus ik kan er niet echt over meepraten. Ik rijd af en toe wel in de Toyota Auris van m'n vader, dat rijdt wel erg fijn. Natuurlijk niet het comfort als in een Franse auto, maar het rijdt verder prima.

Die witte Mégane ziet er leuk uit, vast een heus scheurbakkie!

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

Topic even verplaatst naar Retrocommunity. Ik zal er later uitgebreider op terugkomen, maar rijd nu een Subaru Legacy van eind jaren '90 ;)

Donkerblauw, spaakvelgen. 2.0L boxer motor, 4x4 (permanent). Niet heel bijzonder qua prestaties, maar gewoon een fijne en vooral betrouwbare wagen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ik rijd zelf dus een Volvo 440, bouwjaartje 1995. 1800cc met maar liefst 90PK, meer dan zat voor dat bakkie. Een echte bouwbak. De passagiers zitplaats is mijn afvalbak (blikjes en zo). Voor de luxe heb ik een Volvo 850 uit 1996. Een 2500cc met 144 PK, ook meer dan zat (veel koppel). En natuurlijk dan die heerlijke 5 cylinder roffel _O_

Foto's volgen nog..

Het geluid..

http://www.youtube.com/watch?v=F3QXp48k9uE

aangepast door Ross
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is een scheurauto tot op zekere hoogte, want er ligt maar een klein motortje in dus erg hard gaat ie niet. Dat is wel fijn ivm bekeuringen. Maar je kunt er best hard mee door de bochten.

En het comfort is idd verbazingwekkend goed. Die vorige Opel Astra had echt een drama-wegligging en kutstoelen. Deze zit echt heel fijn. Ik kan zelfs langer in mijn Megane zitten zonder last van mijn rug te krijgen dan in mijn vader zijn Volkswagen Passat.

Omdat mijn ouders mijn auto ongeveer 1x in de week ook nodig hebben delen we de kosten netjes, want anders kon ik hem denk ik ook niet zo makkelijk betalen.

Immers, hoeveel studenten hebben er nou eigenlijk een eigen auto? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

En die gek dan ook die daar met KROKET rondrijdt :')

Maar je hebt pas echt lef als je in een Redneck gebied met een GAYLORD nummerplaat rijdt :P

Ja, ik ben heel nieuwsgierig wie het heeft en waarom :D Overigens moet je custom nummerplaat goedgekeurd worden, je kunt niet zomaar alles erop zetten, dus GAYLORD zal wel niet kunnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, ik ben heel nieuwsgierig wie het heeft en waarom :D Overigens moet je custom nummerplaat goedgekeurd worden, je kunt niet zomaar alles erop zetten, dus GAYLORD zal wel niet kunnen.

Maar misschien wel Nederlandse woorden met een dubbele betekenis ofzo. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

BRNWRKR? ;) Maar dan is de lef er wel weer af want in redneck country snapt niemand dat natuurlijk.

aangepast door wonderer
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik rijd sinds 15 maart in een nieuwe Skoda Octavia Combi. Heerlijke auto met alles er op en er aan voor nog geen € 28.000,-

48678-1.jpg

De afbeelding hierboven is niet mijn auto, maar een gestolen plaatje van Autoweek. Ik heb dezelfde (mooie) groene kleur en een station.

Ik ben opzoek gegaan naar een luxe auto welke ook nog eens aantrekkelijk was in de bijtelling. Bijna alle grotere auto's zijn 25% bijtelling. Skoda heeft daarop de Greenline verzonnen. Auto's met 14 en 20% bijtelling. Ik rijd nu dan ook in een 1.2(!) benzine met 105 PK, die gemiddeld 1 op 18 loopt. Ondanks mijn gemiddelde KM afstand per jaar (ruim 45.000) bleek een benzine toch goedkoper te zijn dan een diesel! Het is een geniale wagen, en zelfs mijn zijn 1.2 haal ik in minder dan 10 seconden de 100 km/u.

Binnenkort foto's!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, dat klopt wel ongeveer, factor drie.

En in New Hampshire hebben we geen wegenbelasting, je betaalt alleen jaarlijks registratiekosten (kweenie meer wat ik betaalde in februari, $350 of zo, is afhankelijk van nieuwprijs en gewicht voornamelijk) na de APK, en ik geloof dat de verzekering $100 per zes maanden is of zo (maar ik ben alleen verzekerd voor als ik bij iemand anders schade veroorzaak, mijn eigen schade moet ik zelf betalen).

Maar goed, de status van een auto hier is ook wel anders. Mijn actieradius was twee kilometer...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik rijd in een Suzuki Swift 1.0 uit '92. Blauw met meegespoten bumpers. Heb niet veel te kiezen als student zijnde, maar heb niet te klagen. Deze swift is zuinig en goedkoop in verzekering en belasting, dus ook voor mij betaalbaar. Bovendien rijdt ie nog perfect. Leuk autootje voor weinig :)

post-211-12732547899.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 years later...
  • 6 months later...

Rij nu alweer zo'n 5 jaar rond in mn Suzuki Swift 1.3 (nogwat) uit 2002 :) Hiervoor ook zo'n 3 jaar een Swift gehad uit 1997. Bevalt me prima! Ik zit toch het merendeel van de tijd alleen in de auto, wat heb ik dan aan een grotere/zwaardere bak? Kost alleen maar meer benzine / wegenbelasting / onderhoud.

Al denk ik dat ik over niet al te lange tijd toch voor een andere auto moet gaan kijken.. deze is de 230.000 km ook alweer gepasseerd (toen ik m kocht stond ie op zo'n 80.000).. hij verbruikt olie. Hij lekt dus niet zozeer, maar als ik m 's morgens opstart, komt er een beste witte rookpluim uit. Om de zoveel tijd dus wat olie bijvoegen.

Denk dat ik dan wel voor een nieuwer model Swift zal gaan, heb er al eens paar keer in gereden, wel leuke bakkies!

Trouwens, even iets anders, waar ik al langer mee zit.. weten jullie hoe het anno nu precies zit met het omslagpunt benzine vs diesel, en het aantal kilometers per jaar dat je moet maken om goedkoper uit te zijn? En welk van de 2 is nu eigenlijk beter voor het milieu? (Ofja, minder erg).

Link naar bericht
Delen op andere sites
opel-kadett-gsi-02.jpg Die van mij is iets anders maar ze zijn bloed snel voor hun leeftijd. Alleen ze rijden niet veel meer rond ze zijn bijna allemaal op gegaan door de auto cross. Jammer genoeg, cabrio's zijn er genoeg maar zie maar is een super nette hatchback die zijn er maar heel weinig meer. Want deze auto's staan bekend dat ze heel erg roesten. aangepast door Rick
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...