Ga naar inhoud

Jouw collectie oude optische apparaten


Aanbevolen berichten

Show hier dat jij allemaal hebt in de categorie "oude optische apparaten"

Dit kan gaan van Super8-camera's en projectoren tot al jouw oude fototoestellen.

Heb jij een toffe diaprojector of iets anders, post het hier.

(ik zou het voorbeeld geven, maar moet eerst eens foto's ervan trekken)

Uiteraard geen digitale camera's of andere van die onzin 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Super 8 _O_

Ik heb een hele doos vol jeugdherinneringen op Super 8.

ik nog moderne herinneringen ;)

gefilmt op kodak met een canon 310xl

heb een 20 film camera's 8mm en super8 (meeste van canon, sommige kan ik nog gebruiken omdat daar nog film voor gemaakt word)

2 spiegelreflex canon A1 en canon FT gewoon in gebruik

div polaroids meeste zijn geladen met film en werken dus. (zitten oude fotocassettes in die een instand retro effect geven op de foto :P )

3x 8mm projectors waarvan 1 in tv model zodat je meteen kan kijken :P

dia projector met dia's op rolletjes.

aangepast door T42
Link naar bericht
Delen op andere sites

ik nog moderne herinneringen ;)

gefilmt op kodak met een canon 310xl

heb een 20 film camera's 8mm en super8 (meeste van canon, sommige kan ik nog gebruiken omdat daar nog film voor gemaakt word)

2 spiegelreflex canon A1 en canon FT gewoon in gebruik

div polaroids meeste zijn geladen met film en werken dus. (zitten oude fotocassettes in die een instand retro effect geven op de foto :P )

Waar haal je die films en waar laat je ze ontwikkelen? Mijn vader heeft Super 8 camera's met geluid en het lijkt mij echt zo tof om daar eens iets mee te doen :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waar haal je die films en waar laat je ze ontwikkelen? Mijn vader heeft Super 8 camera's met geluid en het lijkt mij echt zo tof om daar eens iets mee te doen :D

geluid is kut daar begin ik niet meer aan ;) maar zonder geluid is het goed te doen.

maar je film camera moet moderne film wel afkunnen!!! dat moet je wel even opzoekken.

je kunt in nl film kopen en ontwikkelen bij : http://www.super8.nl/

of in usa: http://www.dwaynesphoto.com/

alle 2 gebruik ik ze want die in nl kan niet alle films ontwikkelen.

kodak ontwikkelen is onmogelijk geworden per 31dec 2010 (als je nog een oude cassette zou hebben)

ik heb nog een 10tal volle films liggen die nog niet ontwikkeld zijn. meeste zijn gevonden in oude camera;s wil deze wel keer laten ontwikkelen om te kijken wat er op staat :P

aangepast door T42
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe zat dat vroeger nou? Ik heb een hele doos vol met "envelopjes" waar ons oude adres op staat in mijn vaders handschrift.

Je kocht dus een cassette, schoot die vol, stuurde die op naar kodak/agfa/fuji/wie dan ook met een "stamped, self addressed enveloppe" die er bij zat en dan weken later had je je film ontwikkeld? Kostte dat nog extra of betaalde je daar voor al bij de film?

Ook word ik niet heel wijs uit die site, concreet: wat ben je nu kwijt aan een gemiddelde film, van aanschaf van de cassette totdat jij hem op je Super 8 projector kunt hangen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe zat dat vroeger nou? Ik heb een hele doos vol met "envelopjes" waar ons oude adres op staat in mijn vaders handschrift.

Je kocht dus een cassette, schoot die vol, stuurde die op naar kodak/agfa/fuji/wie dan ook met een "stamped, self addressed enveloppe" die er bij zat en dan weken later had je je film ontwikkeld? Kostte dat nog extra of betaalde je daar voor al bij de film?

Ook word ik niet heel wijs uit die site, concreet: wat ben je nu kwijt aan een gemiddelde film, van aanschaf van de cassette totdat jij hem op je Super 8 projector kunt hangen?

je kunt film op 2 manieren kopen. met of zonder ontwikkelen.

als je met pakt moest je hem inderdaad opsturen en kreeg je hem met de post terug.

of via je foto winkel.

zie nu dat 64T er weer is. dat is de fijnste film die er nu is.

Super8 WittnerChrome F64T kunstlicht kleur omkeer, Fujichrome F64T professional (15 meter)

EI bij kunstlicht 64 ASA [zonder filter]. met ontwikkelen €31,75 (je koopt hem dan zonder verzend kosten, na vol schieten stuur je hem op en verwerken ze hem en krijg je hem zonder kosten weer terug)

let wel op het is geen uren film :P dat youtube filmpje van mij is de lenge van 1 rolletje (dat was nog asa40 wat nog in 2009 aan te komen was)

dan moet je cammera wel 64T afkunnen. (vroeger gebruikte ze asa40 dat niet meer te maken is nu)

of je cammera kan asa 50 gebruiken maar dan is je film een beetje overbelicht.

wat voor cammera wil je gebruiken dan kan ik meer zeggen.

edit

deze kan ook in veel cammera's

Super8 Kodak Ektachrome 100D kleur omkeer, type 7285 (15 meter)

EI bij daglicht 100ASA [zonder filter].[/size] €22,50 inc ontw.

aangepast door T42
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou mijn vader moeten vragen welke camera het is, het enige wat ik nog weet is dat de microfoon er met een telescoop antenne achtig ding uit kan.

En er zijn ook nog oudere aanwezig zonder geluid. Maar ik zelf spaar die dingen niet dus daarom dat ik er erg weinig van weet.

Het geluid (ald in de microfoon) is vergelijkbaar met deze, maar ik ben vrijwel zeker dat het niet deze camera is:

post-8-0-34443900-1326820440.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...