Ga naar inhoud

[NL] Bassie & Adriaan: Het Geheim Van De Schatkaart


Aanbevolen berichten

Net heb ik beide CNR-Versies gezien.. WAAROM KNIPPEN ZE ** ER 100 MINUTEN UIT?

Wat wil je nou toch? Eerst zeur je dat de series te lang zijn en nu mogen ze niet ingekort worden. Het antwoord op je vraag staat een aantal posts boven je van de briljante Warboel:

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...
  • Reacties 143
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

(hoi ik ben nieuw hier op 't forum) Ik vind de serie van 't geheim van de schatkaart een hele leuke serie. In 2003 keek ik veel Bassie en Adriaan op Nickelodeon. En alle series hadden nieuwe achtergrondmuziek, behalve deze serie. En wat een geweldige soundtracks zaten erin. Toen ik de serie een paar jaar geleden kocht op DVD had ik in eerste instantie gedacht, dat de achtergrondmuziek orgineel was. Omdat er zo nu en dan nog een muziekje in te horen was, wat er in de orginele versie ook in zit. Zoals het boevendeuntje, waarvan ik het vreemd vind, dat ie in de verzonken stad er niet meer in zit. Maar in vele gevallen hoor je nieuwe achtergrond muziek. En dat vond ik jammer. Vooral in de scènes waarin het nummer: Thunder van Aad Klaris te horen was, is vervangen voor een achtervolgings tune. Wel vind ik dat Thema indiaan perfect past in de scène waarin Bassie en Adriaan een lange wandeling maken over het eiland.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het vervangen van 'Continents' van Peru, door 'Dreigende drums' van Smorenburg in de scene tijdens het afdalen van de klif (na het vinden van het 'ei'), vind ik net zo jammer als het verwijderen van Child of the Sea uit de Luxemburg aflevering van De Gehiemzinnige Opdracht. Deze muziek hoorde zo sterk bij de scene, dat de verwijdering / vervanging van de muziek eigenlijk een stukje 'aantasting' van de scenes genoemd kan worden.

aangepast door Joost
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...

Wat ik jammer vind aan de videobanden is dat deze een aantal scenes niet bevatten. Zo zie je op de Cnr-versie van De Schatkaart niet hoe B2 en Vlugge Japie uit de gevangenis komen en deel 2 eindigt in het verlaten pakhuis. Terwijl je dan op tv nog een scene zag met Lara en Joeri.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Deze week werd deze serie op RTL telekids uitgezonden, en het viel me op dat de 2e aflevering, nu een andere titel heeft. Vroeger was dit het goede en het slechte nieuws deel 2. Tegenwoordig: Hoe een bal kan rollen. En deze serie heeft niet zo'n mooi Bassie en Adriaan logo in het leader zitten, zoals vele Bassie en Adriaan series dat tegenwoordig hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze week werd deze serie op RTL telekids uitgezonden, en het viel me op dat de 2e aflevering, nu een andere titel heeft. Vroeger was dit het goede en het slechte nieuws deel 2. Tegenwoordig: Hoe een bal kan rollen. En deze serie heeft niet zo'n mooi Bassie en Adriaan logo in het leader zitten, zoals vele Bassie en Adriaan series dat tegenwoordig hebben.

Bedankt om te zeggen dat eindelijk Het geheim van de Schatkaart wordt uitgezonden! Morgenochtend zal ik een aflevering kijken op RTL Telekids.
Link naar bericht
Delen op andere sites

In dat geval:

- Men neme de DVD

- Men kijkt de intro voor de eerste 4 regels

- Men skipt direct naar het verhaal

- Men kijkt 10 minuten

- Men stopt midden in een scène als het effe kan

- Men kijkt de aftiteling

Done. :P

Ahahahaha! Ik heb vanmorgen ff gekeken en het was eigenlijk gewoon een volledige aflevering van een half uur. Maar de intro.. ik weet niet waarom ze niet het echte 'Bassie & Adriaan logo' gebruiken..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is toch altijd in het weekeinde, een volledige aflevering? De ingekorte versies zijn doordeweeks te zien dacht ik.

In het weekeinde is inderdaad een volledige aflevering en doordeweeks heb je de ingekorte versie van de Verdwenen Kroon.

Schatkaart staat nog niet op RTLXL, misschien een mogelijkheid om er een screenshotje van te schieten en op imgur te plaatsen ofzo? :)

Ik denk ook niet dat dat nog op RTLXL komt, maar wie weet.. :P

aangepast door Melki
Link naar bericht
Delen op andere sites

Schatkaart staat nog niet op RTLXL, misschien een mogelijkheid om er een screenshotje van te schieten en op imgur te plaatsen ofzo? :)

Toen ik het gisteren las wou ik toch ook wel even weten wat voor logo ze dan wel gebruikten. Bij deze dus:

http://s7.postimage....5loe2z/bena.png

aangepast door jeugdmemories
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, dat wel, maar 't ziet er wel raar uit, als je het leader gewend bent met het echte logo erin. Kinderen die zullen misschien wel vreemd op kijken, bij het zien van de eenvoudige tekst: Bassie en Adriaan. Op DVD hebben ze tenminste wél gebruik gemaakt van dat logo, plus nog in een oud nederlands lettertype de titel: Het geheim van de schatkaart. Dus volgens mij is deze versie die we nu bij telekids zien, een versie welke afstamt uit de tijd dat er nog geen bassie en adriaan logo in het leader geplaatst werd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb overigens het idee, dat de wedstrijd van de B&A boys tegen W.V.O.S.K.N.T.L vóór de brandscène is opgenomen, want het viel me op, tijdens het kijken van de serie, dat nadat het clubgebouw weer opnieuw was opgebouwd, de deur van het clubgebouw, net een stukje verder naar links zit, dan op het moment dat ze de grote wedstrijd spelen. Dat kun je goed zien aan de raampjes bovenin het gebouw. Na het liedje: Kom we gaan er weer tegenaan, zit er slechts 1 raam links van de deur, en tijdens de grote wedstrijd, zitten er weer 2 raampjes naast de deur.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb overigens het idee, dat de wedstrijd van de B&A boys tegen W.V.O.S.K.N.T.L vóór de brandscène is opgenomen, want het viel me op, tijdens het kijken van de serie, dat nadat het clubgebouw weer opnieuw was opgebouwd, de deur van het clubgebouw, net een stukje verder naar links zit, dan op het moment dat ze de grote wedstrijd spelen. Dat kun je goed zien aan de raampjes bovenin het gebouw. Na het liedje: Kom we gaan er weer tegenaan, zit er slechts 1 raam links van de deur, en tijdens de grote wedstrijd, zitten er weer 2 raampjes naast de deur.

Natuurlijk was er maar 1 clubhuis, alles was zwaar low-budget (en dat niet alleen, maar het is ook gewoon veel handiger). Ze hebben alles gewoon het makkelijkst als ze konden gefilmd. Waarom 2 keer een zelfde clubhuis bouwen als je beter alle scènes met 1 clubhuis kan filmen en het dan aan het eind van de opnames in de fik kan steken? :P

Wist niet dat dat nog niet echt duidelijk was, bij deze. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Vandaag is de laatste aflevering van deze serie uitgezonden. En heel opmerkelijk was (en dat vermoedde ik al) was dat de achtergrondmuziek hier wel van smorenburg was, en niet van Aad Klaris zoals op DVD wel het geval was, in het laatste gedeelte. Het lijkt er op dat ze in de laatste aflevering alsnog de orginele muziek vervangen hebben voor de nieuwe muziek.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag is de laatste aflevering van deze serie uitgezonden. En heel opmerkelijk was (en dat vermoedde ik al) was dat de achtergrondmuziek hier wel van smorenburg was, en niet van Aad Klaris zoals op DVD wel het geval was, in het laatste gedeelte. Het lijkt er op dat ze in de laatste aflevering alsnog de orginele muziek vervangen hebben voor de nieuwe muziek.

Ik heb het inderdaad ook gezien. Hoe jammer het ook is dat uiteindelijk dus toch de hele serie is bewerkt, ik moet toch zeggen dat ik het óók wel jammer vind dat de DVD's op deze manier wel een beetje "incompleet" aanvoelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het inderdaad ook gezien. Hoe jammer het ook is dat uiteindelijk dus toch de hele serie is bewerkt, ik moet toch zeggen dat ik het óók wel jammer vind dat de DVD's op deze manier wel een beetje "incompleet" aanvoelen.

Gewoon de klaris versie op de DVD zetten en we praten nergens meer over :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens viel me ook op dat de rijkelijk late muziekbewerking in de laatste aflevering niet de enige verandering was: als gevolg van die bewerking heeft Evert zelfs zijn "Ze zijn het genoemde pand binnen gegaan!" opnieuw ingesproken.

Als ze nu dus al zo ver gaan dat mensen voor een dergelijk kort zinnetje naar de studio worden gehaald, vraag ik me af of ze dat voor andere scènes waarin dat nog niet is gebeurd ook nog hebben gedaan. Zo heb ik er helaas niet op gelet of in aflevering 10 nu dus toch dat laatste stukje Peru is verwijderd (weet iemand het toevallig wel?), maar ga ik binnenkort zeker eens kijken wat er in de Verzonken Stad met het laatste stukje Clannad gebeurt.

Ik zal ook mijn 'provisorische bewerkingen-topic' eens moeten aanpassen, want het lijkt erop dat zelfs de DVD's in sommige gevallen nog provisorisch waren... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens viel me ook op dat de rijkelijk late muziekbewerking in de laatste aflevering niet de enige verandering was: als gevolg van die bewerking heeft Evert zelfs zijn "Ze zijn het genoemde pand binnen gegaan!" opnieuw ingesproken.

Als ze nu dus al zo ver gaan dat mensen voor een dergelijk kort zinnetje naar de studio worden gehaald, vraag ik me af of ze dat voor andere scènes waarin dat nog niet is gebeurd ook nog hebben gedaan. Zo heb ik er helaas niet op gelet of in aflevering 10 nu dus toch dat laatste stukje Peru is verwijderd (weet iemand het toevallig wel?), maar ga ik binnenkort zeker eens kijken wat er in de Verzonken Stad met het laatste stukje Clannad gebeurt.

Ik zal ook mijn 'provisorische bewerkingen-topic' eens moeten aanpassen, want het lijkt erop dat zelfs de DVD's in sommige gevallen nog provisorisch waren... :P

Ja ik denk dat al er zoveel aanpassingen aan de series zijn gemaakt, dat het nauwelijks meer bij te houden is.
Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens viel me ook op dat de rijkelijk late muziekbewerking in de laatste aflevering niet de enige verandering was: als gevolg van die bewerking heeft Evert zelfs zijn "Ze zijn het genoemde pand binnen gegaan!" opnieuw ingesproken.

Als ze nu dus al zo ver gaan dat mensen voor een dergelijk kort zinnetje naar de studio worden gehaald, vraag ik me af of ze dat voor andere scènes waarin dat nog niet is gebeurd ook nog hebben gedaan. Zo heb ik er helaas niet op gelet of in aflevering 10 nu dus toch dat laatste stukje Peru is verwijderd (weet iemand het toevallig wel?), maar ga ik binnenkort zeker eens kijken wat er in de Verzonken Stad met het laatste stukje Clannad gebeurt.

Ik zal ook mijn 'provisorische bewerkingen-topic' eens moeten aanpassen, want het lijkt erop dat zelfs de DVD's in sommige gevallen nog provisorisch waren... :P

Het stukje Africa van Peru staat vreemd genoeg nog wel altijd in aflevering 10. Die is dus blijkbaar nooit verwijderd. Misschien omdat op deze geluidsopname een nasynchronisatie staat waarin Bassie & Adriaan juichen omdat ze een man zagen met een stel kamelen (of dromedarissen)

zodat ze niet meer hoefden te lopen. En ik denk dat ze daarom dit stukje muziek van Peru hebben laten staan. Dus eigenlijk is dat het zelfde verhaal

als dat met dat ene stukje Child of the sea van Clannad uit de serie: De verzonken stad, die daar ook nog altijd te horen is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het stukje Africa van Peru staat vreemd genoeg nog wel altijd in aflevering 10. Die is dus blijkbaar nooit verwijderd. Misschien omdat op deze geluidsopname een nasynchronisatie staat waarin Bassie & Adriaan juichen omdat ze een man zagen met een stel kamelen (of dromedarissen)

zodat ze niet meer hoefden te lopen. En ik denk dat ze daarom dit stukje muziek van Peru hebben laten staan. Dus eigenlijk is dat het zelfde verhaal

als dat met dat ene stukje Child of the sea van Clannad uit de serie: De verzonken stad, die daar ook nog altijd te horen is.

Dat was juist het vreemde: ook die tekst van Evert was in de oorspronkelijke versie nagesynchroniseerd, en hij heeft het nu dus opnieuw ingesproken zodat de muziek verwijderd kon worden. Hetzelfde geval met die paar regeltjes tekst van Japie die Bas opnieuw heeft ingesproken in de laatste aflevering van de Verzonken Stad.

Ik vond het dus vreemd dat dat bij die Peru en Clannad-scènes nog altijd niet gedaan was, maar inmiddels denk ik wel te weten waarom: voor die scènes zou ook Aad zijn tekst opnieuw in moeten spreken, en hij kan eenvoudigweg zijn stem niet meer laten klinken zoals die vroeger was. Het verschil zou te groot zijn. Ik ben er vrij zeker van dat het daarmee te maken heeft, want alles waarbij Aad dus niet betrokken hoeft te worden is wél opnieuw ingesproken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Vandaag is de laatste aflevering van deze serie uitgezonden. En heel opmerkelijk was (en dat vermoedde ik al) was dat de achtergrondmuziek hier wel van smorenburg was, en niet van Aad Klaris zoals op DVD wel het geval was, in het laatste gedeelte. Het lijkt er op dat ze in de laatste aflevering alsnog de orginele muziek vervangen hebben voor de nieuwe muziek.

Afgelopen zaterdag kwam op Pebbletv de laatste aflevering voorbij en daarin was in de genoemde scene de Magnetic Fields 1 muziek te horen. Kennelijk beschikt Pebble nog over een oude versie en heeft RTL een nieuwere versie gekregen.

Hoe dan ook, blijft leuk die oude stukjes muziek die her en der nog opduiken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik ben afgelopen week op vakantie geweest in Lanzarote.

Uiteraard heb ik ook veel B&A-locaties bezocht. Ook logeerde ik in het "B&A-hotel.*

Is hier nog iemand benieuwd naar de foto's? Dan zal ik deze week eens kijken als ik tijd heb :)

aangepast door Joris84
Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet echt boeiend als je het mij vraagt.

Als je dat vindt, kun je dan niet beter iets anders gaan doen dan een forum over dit onderwerp beheren?

Dan is er toch vast wel iets dat je leuker vindt om te doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je dat vindt, kun je dan niet beter iets anders gaan doen dan een forum over dit onderwerp beheren?

Dan is er toch vast wel iets dat je leuker vindt om te doen.

Ik beheer een retroforum. Een forum waar honderden onderwerpen zijn om over te praten en waar Bassie & Adriaan ook deel van uitmaken. Dit is absoluut geen Bassie & Adriaan forum meer, dat is het ooit geweest en daar is een mooi archief voor.

Als jij vraagt naar meningen over jouw vakantiefoto's en je krijgt die mening en die is niet direct positief moet je het A: niet persoonlijk opvatten en B: niet meteen een hele bak stront over mij heen gooien. Ik geef je mijn mening, want die vraag jij.

Dit forum heeft behalve de geschiedenis slechts nog zijdelingse raakvlakken met het onderwerp Bassie & Adriaan. Laat je neus ook eens in andere onderwerpen zien, wellicht dat je dan iets meer respons krijgt.

Het lijkt er op dat je alleen maar "ja graag, laat zien die foto's" opmerkingen wil zien. Als het mij niet boeit zal ik dat gewoon zeggen. Als je bijvoorbeeld in het Apple geschiedenis topic zou vragen of er interesse is in de foto's van je Applecollectie zou ik waarschijnlijk "ja graag" antwoorden. Op je vakantiekiekjes van B&A locaties zit ik persoonlijk niet te wachten, interesseert mij niet, dus dan zeg ik je dat, want je vraagt er om.

Dat even als user, niet eens als admin.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daarnaast is het nogal opdringerig om in 3 topics exact hetzelfde aan te konidigen.

Ontopic: leuk die foto's, maar in het verleden heb ik het merendeel van de locaties wel voorbij zien komen in een tijd dat ik er nog actief mee bezig was. Voor nu is het voor mij een beetje het verhaal van 'been there, done that'.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...