Ga naar inhoud

[NL] Bassie & Adriaan: De Reis Vol Verrassingen


Aanbevolen berichten

Een serie die ik vroeger soms wat saai vond, maar die ik in de loop der jaren steeds meer ben gaan waarderen. Er is minder actie en minder spanning, maar ik ben dol op al die prachtige landschappen. De aflevering met de navajoschool is sowieso een genot om naar te kijken met oude muziek, vanwege de schitterende instrumentale versie van Geronimo door Aad Klaris. O+

De afleveringen op Curacao zijn natuurlijk top met Japie er ook nog bij. Een Magnetic Fields marathon in de oude versie. 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar daardoor is het allesbehalve een goede reeks, er zijn goede momenten, maar deze zijn niet voldoende aanwezig en de educationele delen zijn gewoon té saai.

Oh, zeer mee eens hoor. Er zitten wat leuke boevenmomenten in (curacao), maar dat is het ook wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die telefoonboem op Sint maarten. _O_

Eerst Harry die hem zelf opblaast en later De Baron die hem breekt. _O-

Mwah, flauw en cliché :P. Maar dat vind ik nu. Ik vind het ook meer opvallen dat Harry in sommige locaties niet in de buitenlucht te zien is, en als je hem ziet is het op plekken waar de omgeving generiek aandoet. Vroeger nooit gemerkt en waarschijnlijk had ik het ook nooit gemerkt als ik niet geweten had dat Van Soest op sommige plekken niet mee geweest is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die telefoonboem op Sint maarten. _O_

Eerst Harry die hem zelf opblaast en later De Baron die hem breekt. _O-

Ja zulke trivia zijn leuk :)

Waar is die gave infosite van vroeger eigenlijk gebleven? Of mag die niet meer? Zo niet kan iemand me toch aan die info helpen? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Thnx, maar weer eens doorlezen, en ik gok dat dan de kriebels wel weer komen om een nieuwe B&A marathon te starten. Heb denk ik al 3 jaar niets meer gekeken.

Nu ik hem zie herinner ik me die domeinnaam ook weer trouwens ;)

Als ik zo door die verjaardagskalender kijk missen we toch nog wel een hoop fanatieke users van vroeger. Ben benieuwd wat er nog terug keert.

Even ontopic:

Ik vind de Amerika-serie gewoon 1 lange vakantietrip van B&A en qua spanning en verhaal het minst. Gelukkig is zijn de scènes met de boeven op zichzelf wel goed, dat maakt deze serie vermakelijk maar lang niet niveau Kroon en Stad.

aangepast door Niveath
Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak jij een stylesheet, upload ik hem ;)

Dan zou ik even een kopietje moeten hebben, ik edit per entry en ga zo aan de slag stukje voor stukje. Ik ben ook bezig met het opnieuw maken van het muziekoverzicht en het is leuk als dat allemaal in forumstijl gaat, dan komt er ook een permanente link tussen de fora te staan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Een plezierreisje , plus belachelijk idee dat Bassie ineens zoveel weet. En hoewel de muziek van Klaris op zijn momenten prachtig was en is en een geweldige piek bereikt in de navajo-afleveringen... Vind ik het jammer dat Bassie daar zo verrekte serieus is. Maar ja, de comeback van Japie is toch wel weer een mooie opvanger en dat de boeven voor 1 keer Bassie en Adriaan steunen om te winnen van een boef blijf ik hilarisch vinden :P

En tenslotte; "Want achter jullie staan twee heren van de Nederlandse marechaussee!" -0-

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dubbelpost, sorry maar er schiet me net iets te binnen. Een paar jaar geleden was iedereen zich hier aan het beklagen dat het einde van DVD 1 van Op reis door Amerika zo raar was (Het werd ineens afgekapt bij "Daar gaan ze!" met meteen daarna dag vriendjes, geen inleidende tonen van te voren, maar meteen een zingende Bassie en Adriaan).

Nu kon ik daar niets over zeggen, omdat ik de DVD niet had van Op reis door Amerika. Ik had, waarschijnlijk als enige op het hele forum, de dubbelbox-videoversie. En wat blijkt dus; Op de videoversie is dat einde gewoon normaal gebleven! Niets afgekapt, dus gewoon: "Daar gaan ze! Nu zijn ze me weer ontsnaaaaa-haaa-haaaaapt!" en dan de eerste tonen van Dag vriendjes eroverheen.

Het was vreemd toen ik het voor het eerst opmerkte, maar nog vreemder is dat de VHS-versie dus wel gewoon normaal is en op de DVD dat stuk vaag is weggesneden :P

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp eindigt de eerste dvd ook eerder dan aflevering 8 op tv? Want in de tv-aflevering komt ook HH met de gepikte auto en de koffer vol dollars nog langs. Pas in het gesprek van B&A over de boeven stopt de aflevering. Staat dit stukje dan aan het begin van dvd 2?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp eindigt de eerste dvd ook eerder dan aflevering 8 op tv? Want in de tv-aflevering komt ook HH met de gepikte auto en de koffer vol dollars nog langs. Pas in het gesprek van B&A over de boeven stopt de aflevering. Staat dit stukje dan aan het begin van dvd 2?

Klopt, aflevering 8 eindigt met B&A die zo lachen om die man die dus het water in werd geduwd door Chiko het jachtluipaard (Ze hebben het niet over de boeven :P). Dat stuk staat sowiezo niet op deel 1, niet op de band en niet op de DVD, daar eindigt het dus met "Daar gaan ze, zijn ze me weer ontsnaaaapt!". Ik heb geen idee of het stukje waar ze zo zitten te lachen wel op deel 2 staat. :)

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
Klopt, aflevering 8 eindigt met B&A die zo lachen om die man die dus het water in werd geduwd door Chiko het jachtluipaard (Ze hebben het niet over de boeven :P).

Ohja je hebt gelijk. De aflevering eindigt bij dat gelach van Bassie (,,Hellep een roofdier, plons"). Niouja het was bijna dezelfde scène, want vlak daarvoor hadden ze het wel over de boefjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

De reis vol verrassingen was altijd een van mijn grote favorieten.

Ik vond de liedjes, de landschappen en de achtergrondmuziek van aad altijd wel relaxt. Een tijd terug heb ik alle dvd's van iemand overgenomen op marktplaats maar door de nieuwe muziek is alle nostalgische waarde er voor mij een beetje af. Heeft iemand van jullie een idee waar ik de reis vol verrassingen met de oude muziek nog kan krijgen? ik heb nog wel wat oude TROS opname maar die zijn ook niet meer compleet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...

Hier kun je een deel zien alle andere komen er aan!

aangepast door djkoelkast
Het is niet de bedoeling hele afleveringen van B&A hier te posten. Je kunt desgewenst een linkje posten naar de rtlgemist aflevering als dat relevant is.
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Ik vond vroeger de eerste afleveringen van de serie wel leuk, maar ik heb ik deze TV serie niet afgekeken (nu inmiddels wel, want ik heb 'm op DVD), dus zo heel speciaal moet ik deze serie niet hebben gevonden. Enkele jaren later had ik de serie afgekeken, doormiddel van een videoband te huren van Bassie en Adriaan in Florida. Ik moet toegeven, het muziekje Magnetic Fields van Jean Michel Jarre past wel mooi in die scène waarin het vliegtuigje bijna niet meer op de afstandsbediening reageert en zo de hotelkamer van de boeven in vliegt. Jammer dat deze muziek en vele andere mooie muziekjes uit de serie verwijderd zijn, en vervangen zijn voor muziekjes die eigenlijk niet speciaal voor die scènes gemaakt zijn. Alleen Thema Amerikaans en Thema Indiaan van Smorenburg zijn mooie sfeervolle nummers.

aangepast door De Baron
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Nee, en dat geld ook voor de scène waarin Bassie en Adriaan door de death valley lopen. De orginele muziek daarin past veel beter dan thema indiaan.

Inderdaad, prachtig stukje muziek, instrumentale versie van geronimo! O+

UPDATE: Oeps wacht zit verkeerd te denken, in het indianenreservaat komt die natuurlijk :P

aangepast door Logitech
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Ik zag net de reis vol verassingen op video cd?

Ik wist hier eigenlijk helemaal het bestaan niet van...

Maar mijn vraag is: wie heeft deze delen nog compleet in zijn bezit en wil ze wel verkopen?

Grt, Rick

Link naar bericht
Delen op andere sites

Europa 1 en De reis vol verrassingen 1 t/m 4 zijn op Video CD verschenen. Europa 1 en Amerika 1 en 2 stonden ieder op 1 CD, deel 3 en 4 kwamen ieder in een 2 CD-editie, waar iedere CD de helft van de film bevatte (Om betere kwaliteit te krijgen gok ik). Ik heb de videoCD van Amerika 4 hier liggen en nee ik verkoop hem niet, en het lijkt me ook niet echt de bedoeling om van dit topic een marktplaats te maken. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze waren stikduur en zowat niemand had een VideoCD speler (Laserdisc speelde alleen CD Video, geen VideoCD en voor de CD-i en Amiga CD32 had je een cartridge nodig van 600 gulden, DVD spelers waren toen nog geen gemeengoed en die ook VCD afspeelden al helemaal niet).

Kortom: weinig aanbod, hoge vraagprijs of moeilijk te krijgen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om de kwaliteit moet je het niet doen nee.

De resolutie is ongeveer een kwart van die van dvd

Dat moet ook wel want op een dvd past 4700-8500mb en op een cd past 700mb, dus ergens moet je iets 'kwijtraken' om tot dezelfde lengte te komen.

Als collector's item zijn ze redelijk uniek, dus leuk om te hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...