Ga naar inhoud

Paul de Leeuw


Aanbevolen berichten

Paul de Leeuw, you love him or you hate him. Afzeiktelevisie werd het wel eens in de 90s genoemd. De Schreeuw, Muilen dicht, Laat de Leeuw, Mooi! Weer de leeuw... Vanalles heeft hij ondertussen al gedaan. Daarnaast ook nog een stel theatershows en concerten. Ik ben in ieder geval gek op zijn programma's en begin al langzaam een leuke collectie met programma's van hem op te bouwen :) Heb zo bijvoorbeeld enkele dagen geleden 37 videobanden met uitzendingen Laat de Leeuw en Ouwe Jongens binnengekregen _O_ Alsof dat nog niet genoeg was zat er ook nog de theatershow EnCore bij, waar ik al een paar jaar naar op zoek was _O_

Als ik eerlijk ben vind ik zelf toch wel de oudere programma's van Paul het beste, waar hij nog echt de grens opzocht en vaak genoeg mensen gewoonweg af zat te zeiken. Sinds Mooi! Weer de Leeuw is hij toch wel minder hard geworden oftewel milder. Ook mooi hoor, een grote bek met een klein hartje, maar toch... Ik was het er eerder niet mee eens toen YJ zoiets een keer tegen me zei, maar ik merk het ook wel als ik enkele oude programma's terugkijk en dan iets als MWDL of Lieve Paul of wat dan ook. Overigens vind ik Paul ook wel weer iets te hard in de eerste seizoenen Schreeuw, vooral pas vanaf de laatste aflevering seizoen 2 (Margrietje) tot het het laatste seizoen is hij op zijn best. :)

Maargoed, even een leuk fragmentje uit De Schreeuw; Keesje.

http://www.youtube.com/watch?v=FbWS9qY8NAI

(Originele uploader Y J)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Paul hoort absoluut in mijn lijstje met "helden".

Ook ik heb graag zijn grappige/harde kant, maar toch geniet ik het meest van zijn zachte kant. En dit absoluut in zijn muziek. Het meest ben ik dan ook fan van zijn ballads als "Ik denk niets maar ben stil", "Als de liefde maar blijft winnen", "Dat komt door jou" (De versie van De Leeuw vind ik persoonlijk beter dan het origineel van Guus Meeuwis), "De pijn is weg" en nog vele andere. Ondertussen heb ik Paul een aantal keer live aan het werk gezien en dat blijft nog leuker dan op televisie. Hij presenteerde ooit het Feest van Sinterklaas waar ik bij was. Ook was ik (samen met Samba) bij de presentatie van zijn spel "OnvoorSPELbaar". Ik was ook bij één opname van Lieve Paul (PS) en één XdeLeeuw/De leeuw op zondag. En was als laatste ook nog bij het concert "Paul en Cor dichtbij" in het Circustheater in Januari van dit jaar. Dat was echt het beste concert van wat ik persoonlijk heb gezien. Wát een show zetten ze met z'n tweeën neer.

Bij die spel presentatie hebben Samba en ik hem ook mogen ontmoeten en we zijn met hem op de foto gegaan. Zoals sommigen wel weten heeft Paul er een grote hekel aan om op de foto te gaan en doet dit normaal uit principe niet, maar hij maakte deze keer dus een uitzondering.

mitchpaul.png

aangepast door Sweety
Link naar bericht
Delen op andere sites

Paul de Leeuw :')

Die man vindt zichzelf zo interessant, dat gaat gewoon nergens over. :'( Aan de andere kant snap ik ook wel wat mensen aan hem leuk vinden: recht voor z'n raap, heeft soms gevatte grappen en heeft een gevarieerd programma. Ik haat hem niet, maar heb ook niets met die man.

Ik kan me de aflevering met René Klijn nog goed herinneren, het was echt heel gaaf toen ze samen dat nummer zongen. Wat dat betreft is Paul de Leeuw ^O^

Ik vind hem vooral een man met 2 gezichten: enerzijds heel menselijk met veel zorg om zijn naasten, terwijl hij soms ook heel arrogant uit de hoek kan komen om grappig over te komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij die spel presentatie hebben Samba en ik hem ook mogen ontmoeten en we zijn met hem op de foto gegaan. Zoals sommigen wel weten heeft Paul er een grote hekel aan om op de foto te gaan en doet dit normaal uit principe niet, maar hij maakte deze keer dus een uitzondering.

mitchpaul.png

Ik had je tekst niet gelezen en dacht serieus dat je een foto van de Leeuw met Jamai had gepost, een oudere foto dan :P

En je kunt foto's attachen (gebruik volledige editor) zo zijn ze niet door gasten te zien en blijven ze op het forum staan tot ze verwijderd worden (en niet zomaar weg zoals bij imageshack).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tot Filmpje! had hij leuke momenten, daarna echt niet meer.

Laat de Leeuw was soms ook wel leuk. Maar hij begon zichzelf gewoon te leuk te vinden, hij werd lui en hij begon op de automatische piloot te presenteren. Ik vond hem vroeger heel goed maar nu kan het me allemaal totaal niet meer interesseren wat die man doet. Ik heb in het verleden fragmenten van zijn shows op youtube geupload maar dat doe ik in de toekomst waarschijnlijk ook niet meer. Moet je trouwens eens op letten; Als hij een sneer naar iets of iemand maakt zegt hij daarna meteen 'eeeeuuuuh' :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ie serieus met een topic bezig gaat, vind ik hem echt heel tof, hij is zo betrokken en zo... Maar als ie stomme grapjes gaat maken, bleh. Die wensprogramma's van hem zijn ook suf. Ze zoeken mensen niet echt uit op mediagenie :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Paul de Leeuw is een held de al zijn typetjes bijv Bob en Annie zijn geweldig ik ben ook een grote fan hij komt bij mij in het Theater en ga zeker weten vragen of hij biv mijn Filmpje! filmposter wilt singeren en een fototje uiteraard

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Ik vind hem ook heel leuk! Zijn laatste programma: De Kwis deed hij ook heel leuk! leuk, dat hij ook eens wordt afgezeikt.  :P (o,a grappen over zijn gewicht.

Goed, dat ze alle onderdelen behalve de Kwis hebben weggelaten, want die vond eigenlijk best wel saai. Hoewel ik die wensen in zijn vorige programma's ook wel leuk vond. Daar kwamen echt de leukste/gekste wensen voorbij, heel interessant allemaal.   

 

Maar in zijn een-na-laatste programma wachtte ik altijd op de Kwis, ik heb het gevoel dat heel veel andere mensen dat ook deden... 

 

Verder vind ze humor ook altijd leuk, vooral die typetjes (Bob de Rooij, Annie). Behalve dan dat hij alleen om z'n eigen grappen lacht... maar ja.

 

Alleen mij oma vind helaas Paul de Leeuw heel ordinair :{ (net als Andre van Duin trouwens ook)...

Een keer maakte een gast een grap en iedereen lachte, behalve Paul zelf. ''Ik lach alleen om mijn eigen grappen'' zei hij toen. 

 

Toch hoef ik hem niet ontmoeten, hoef ik niet met hem op foto en hoef ik ook geen handtekening van hem, zo geweldig vind hem ook weer niet. 

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij is nu toch ook opeens tegen zwarte piet.

Was hij eerst voor dan? Ik heb hem daar ieder geval nooit over gehoord, maar misschien heb ik dat gemist. In ieder geval waren in het programma 'De Kwis' wel tegen. 

Zie: https://www.youtube.com/watch?v=gyFMR-lpA3Q. Bleh, ik wilde toen bijna wegzappen. Toen werd ik eigenlijk best wel boos...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Was hij eerst voor dan? Ik heb hem daar ieder geval nooit over gehoord, maar misschien heb ik dat gemist. In ieder geval waren in het programma 'De Kwis' wel tegen. 

Zie: https://www.youtube.com/watch?v=gyFMR-lpA3Q. Bleh, ik wilde toen bijna wegzappen. Toen werd ik eigenlijk best wel boos...

 

Hij heeft zelf zwarte piet gespeeld bijvoorbeeld. En heeft ook veel flauwe grapjes er over gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Kwam er een paar dagen geleden achter dat op NPO Best, elke zaterdag "Mooi! Weer de Leeuw" wordt uitgezonden, en elke zondag "Seth & Fiona" + "De Schreeuw van de Leeuw".

 

Mooi! Weer de Leeuw heb ik toevallig nog de herhaling van kunnen opnemen (Seizoen 1 aflevering 4, 1e uitzending met Adje/Zingende Decoupeerzaag in de show/zaal), Seth en Fiona + de Schreeuw durf ik niet te zeggen waar die nu zitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Aangezien het weer bijna december is, zat ik van de week Het Feest van Sinterklaas 1999 te kijken op VHS, die door Paul de Leeuw werd gepresenteerd.

Toen de complete uitzending van zo'n 2 uur afgelopen was, bleek er nog wat achter te staan, wat uiteindelijk een ca. 50 minuten durende samenvatting ervan bleek :D

 

Ben benieuwd of er ook andere mensen die deze samenvatting hebben, of van het bestaan afweten?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk niet dat een samenvatting boeiend is als je ook de hele uitzending hebt / kunt bekijken :').

Bovendien; Paul de leeuw en Sinterklaas zijn nou niet bepaald diepgaande onderwerpen, dus 50 minuten samenvatting van een in totaal 2 uur durende show vind ik nog vrij veel :Y)

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 25-10-2016 at 2:25 PM, Brammeke said:

Aangezien het weer bijna december is, zat ik van de week Het Feest van Sinterklaas 1999 te kijken op VHS, die door Paul de Leeuw werd gepresenteerd.

Toen de complete uitzending van zo'n 2 uur afgelopen was, bleek er nog wat achter te staan, wat uiteindelijk een ca. 50 minuten durende samenvatting ervan bleek :D

 

Ben benieuwd of er ook andere mensen die deze samenvatting hebben, of van het bestaan afweten?

Zucht. In je laatste regel straal je precies uit wat je als verzamelaar zijnde juist niet zou moeten doen. Je 'vist' naar hoe 'zeldzaam' (ugh) zo'n opname is. En het is stiekem voor dat kleine beetje relevant aan dit topic.

 

En verder helemaal eens met RM; ik heb de volledige registratie op VHS, waarom zou ik daarna nog eens gaan kijken naar een samenvatting? Het is verdorie net Koningsdag. _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

De VRT heeft tot morgenochtend een vrij behoorlijke stream van 'Schalkse ruiters' met PdL online staan.

 

Deel 1

https://www.een.be/video/schalkse-ruiters

 

Deel 2

https://www.een.be/video/schalkse-ruiters-de-oplossing

 

VRT-streams zijn sinds enige tijd makkelijk binnen te halen met de Gemist Downloader ('Lijst van uitzendingen en video's downloaden').

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...