Ga naar inhoud

[BE] Samson en Gert


Aanbevolen berichten

  • Reacties 305
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

Zit ik mijn collectie door te spitten, valt het volgende me op in de aflevering "De sterkste van het land" uit 1994:

 

Alberto zegt tegen Gert: "Ten eerste is het Albert", en gaat er dan opeens vandoor naar de taart van de burgemeester, waardoor hij min of meer Gert toch gelijk geeft met zijn uitspraak.

 

Jammer dat dit 1 van de weinige momenten is dat Gert gelijk krijgt, mocht van mij vaker gebeuren.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Duidelijk weer een geval van veel te lang door blijven gaan. Beter worden dit soort dingen niet gedaan, maar op de één of andere manier is het de afgelopen jaren hip om programma's van jaren geleden 'vernieuwd / renewed' terug te laten keren met 'de cast van vroeger' (gebeurt ook zat bij Amerikaanse series, zoals X-Files, 24, Prison Break). Het enige nieuwe is echter dat de acteurs oud zijn en de beelden/inhoud meestal schrijnend.

 

Wat betreft dit project; De stem van Samson was al waardeloos :|Y Gert is inmiddels dikker dan Alberto :'), Marc Marie Huijbrechts als meneer Mengelmoes? :') en het decor is gewoon het standaard huis, maar nu op een 'buitenlocatie'? Een vakantiepark waar alle buren en figuren tegelijk een weekje hebben geboekt? -0-. Ik heb 1 aflevering 10 minuten gezien en het was... niet ok. 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het klopt helemaal wat je zegt.  Ik heb ook een paar afleveringen gezien, kleuterwerk, inderdaad. Marc Marie Huijbrechts vind ik het wel aardig doen. Alberto is zijn welluidende stem verloren en lijkt in niets meer op de oude. Het taartjes eten geeft nu een vreemd beeld.

 

Op

http://www.hln.be/hln/nl/34606/Story/article/detail/3044890/2017/01/03/Koen-Crucke-De-dikke-Alberto-is-definitief-verleden-tijd.dhtml

 

wordt verslag gedaan van het afvallen van Alberto.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)
On 8-4-2017 at 9:05 AM, Brammeke said:

Zit ik mijn collectie door te spitten, valt het volgende me op in de aflevering "De sterkste van het land" uit 1994:

 

Alberto zegt tegen Gert: "Ten eerste is het Albert", en gaat er dan opeens vandoor naar de taart van de burgemeester, waardoor hij min of meer Gert toch gelijk geeft met zijn uitspraak.

 

Jammer dat dit 1 van de weinige momenten is dat Gert gelijk krijgt, mocht van mij vaker gebeuren.

 

Nee, hij zegt Alberto, maar maakt dit niet af omdat hij naar de taart toe rent.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
On 8-4-2017 at 5:08 PM, MarsM said:

Duidelijk weer een geval van veel te lang door blijven gaan. Beter worden dit soort dingen niet gedaan, maar op de één of andere manier is het de afgelopen jaren hip om programma's van jaren geleden 'vernieuwd / renewed' terug te laten keren met 'de cast van vroeger' (gebeurt ook zat bij Amerikaanse series, zoals X-Files, 24, Prison Break). Het enige nieuwe is echter dat de acteurs oud zijn en de beelden/inhoud meestal schrijnend.

 

Wat betreft dit project; De stem van Samson was al waardeloos :|Y Gert is inmiddels dikker dan Alberto :'), Marc Marie Huijbrechts als meneer Mengelmoes? :') en het decor is gewoon het standaard huis, maar nu op een 'buitenlocatie'? Een vakantiepark waar alle buren en figuren tegelijk een weekje hebben geboekt? -0-. Ik heb 1 aflevering 10 minuten gezien en het was... niet ok. 

 

 

Dit is al de tweede revival-reeks, maar eigenlijk is Samson nooit weggeweest (gezien de jaarlijkse singles, kerstshows, specials, etcetera). De stem van Samson kon na Peter Thyssen niet heel veel erger, ik was met de tweede stemwissel (naar Dirk Bosschaert, de oude Berend Brokkepap) eigenlijk juist blij verrast dat Samson nu gewoon klinkt als een oudere Samson.

 

Deze reeks is op enkele punten minder dan 2 jaar geleden, toen ze 'Samson & Gert Winterpret' deden met een weer daadwerkelijk dikke Koen Crucke als Alberto en goeie chemie. Deze reeks, Samson & Gert Zomerpret, is Koen (en dus Alberto) weer afgevallen, maar meteen in de eerste aflevering leggen ze ook meteen uit hoe en waarom (in plaats van Koen een fatsuit aan te meten of te doen alsof Alberto nog steeds dik is (dat was in de laatste seizoenen van de reguliere reeks pas pijnlijk te noemen). Hun uitleg is dat Alberto op vakantie is geweest naar de jungle, maar daar twee weken verdwaald is :')

 

Marc-Marie speelt JÁÁP Mengelmoes, de broer of neef (I dunno) van Joop. Dus geen recast. Het decor is een lieve knipoog naar het standaard huis, maar de laatste punten die je noemt zijn lullig :P Je begint over gebrek aan logica omdat de personages tegelijk boeken? ...De hond praat! Hoeveel meer onlogische zaken wil je hebben? _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Van Winterpret heb ik enorm genoten moet ik zeggen. Toen ik zag dat Koen Crucke weer wat was aangekomen en weer totaal geloofwaardig was als Alberto, besloot ik de serie toch eens een kans te geven. En absoluut geen spijt van gehad. De verhaaltjes waren ook weer zo lekker typisch Samson & Gert. Daarbij vond ik de nieuwe stem van Samson een stuk aangenamer dan die van die Peter. Dat was echt een Big 2.0. Had daar graag nog een vervolg op gezien, maar nu niet meer. Koen Crucke ziet er echt vreselijk uit nu, dat kan ik gewoon niet aanzien. In de laatste jaren van de reguliere serie vond ik hem er al slecht uitzien, maar nu is hij net een anorexia patiënt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ok, je hebt gelijk... ik ben wat kort door de bocht met een aantal dingen, maar er wordt ook wel een beetje om gevraagd ;) 

 

Ik vond die Kerstafleveringen special ook nog niet eens zó beroerd, maar dat was ook mede omdat dat nog écht een soort return was naar nieuwe tv-afleveringen na járen en die voelden ook nog inhoudelijk en qua uiterlijk van de personages aan als typisch Samson en Gert. Dit zomerpret gebeuren is écht stukken slechter en de personages zijn ook zichzelf niet meer (ben het eigenlijk wel eens met wat Frey zegt...). Daarnaast is Jaap Mengelmoes écht belachelijk. Dat is hetzelfde als de Keet en Koen film van B&A waarin wordt bedacht dat B1000 (of B10.000?) en Snelle Sjakie de boeven zijn... dat is gewoon de spot drijven met je eigen personages.

 

Nee, het interesseert de doelgroep geen reet en wij beredeneren veel te veel, maar ik kan eigenlijk alleen maar concluderen dat sommigen van de medewerkers beter een voorbeeld kunnen nemen aan Octaaf: gewoon weten wanneer je moet stoppen en ook niet moet terugkeren. Dan kan je beter genieten van de 800 goede herhalingen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als Alberto er nog uit zou hebben gezien als 2 jaar geleden, dan zou ik deze serie ook zeker een kans hebben gegeven. Nu slaat het hele personage gewoon nergens meer op, kunnen ze verzinnen wat ze willen. Dat is ook een van de belangrijkste redenen waarom ik veel van na 2000 niet meer hoefde te zien. Dat en enkele andere veranderingen, zoals de introductie van die vreselijke Frieda Kroket. Volgens mij hebben ze die zelf ook niet echt als een succes gezien, want na haar exit werd ze haast nergens meer genoemd. Ook niet in dat jubileumliedje van 25 jaar, terwijl Mevrouw Jeannine wel nog werd genoemd en terecht! De verhalen werden ook ineens heel raar en ver gezocht. Inderdaad te lang doorgegaan. Ik vergelijk het wel eens met Kees en Co na het vertrek van Rik Hoogendoorn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Begrijp mijn reactie niet verkeerd; ik vind de reeks zeker minder dan de Winterpret-reeks, net als dat ik het meer dan jammer vind dat het personage Alberto pretty much verdwenen is. Echter, ik vind het een compliment waard dat ze tenminste nog met een uitleg komen (ten opzichte van de af en toe wanstaltige afleveringen uit post-2000; grappen maken over iemand die dik is is al makkelijk scoren, waar het bij grappen over een dik persoon maken terwijl hij niet dik is gewoon nergens op slaat).

 

Dit gaat vast heel erg far fetched klinken, maar ik heb er een theorie'tje over. Ergens werkte Koens buikomvang als een soort van, hoe zal ik het noemen, 'acteerbuffer'. In de jaren dat hij zwaar overwicht had, was hij véle malen subtieler in zijn spel en leek zijn personage dan ook gewoon een groot kind, voor mijn part zie je het als een Vlaamse Cartman :P Nu (en toen, terug in 2001) hij extreem is afgevallen, viel die buffer als een last van zijn schouders (er viel letterlijk en figuurlijk een last van hem af :P). Dan wil hij de energie, die hij normaliter al kwijtraakt aan het rondzeulen met zijn lijf, stoppen in zijn spel, waardoor hij doorschiet en vooral de rare, op een foute manier-nichterige Alberto gaat uithangen :P

 

Ik ben het wel meer dan met je eens, ze hadden al véél eerder moeten stoppen. Eigenlijk is er nog iemand naast Walter van de Velde die op tijd is gestopt; Danny. (Alhoewel, ook een paar jaar te laat maar soit). Als de reeks in 2000 netjes was afgerond met een special of whatever, dan was er geen gezeik met dat overbodige dorpsplein (en dus met die overbodige nare Frieda Kroket) geweest.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De serie is inmiddels ten einde. Ik vond deze serie, vergeleken met Winterpret, inderdaad ook wat slechter. Alberto had ook een stuk minder grote rol in Zomerpret. Het lijkt wel of hij een grotere rol niet meer aankan? Alleen bij de laatste aflevering en in 'Zomertriatlon' (waarvan ik de laatst genoemde de beste van de hele reeks vond) had Koen een grote rol, vergelijkbaar met die van de rest van de acteurs.

 

Daarnaast vond ik Marc Marie Huijbrechts als Jaap Mengelmoes wel een goede toevoeging in de reeks. Ik vind dat hij zijn rol echt goed speelde en perfect paste bij de rest van de cast. Hij zou best vaker mogen terugkeren. Van Leemhuyzen deed daarentegen wel erg druk en vreemd, met als toppunt dat hij in aflevering 11 zijn knuffels met elkaar liet trouwen. Wat een rare aflevering was dat, ik had het gevoel dat ik naar Kabouter Plop zat te kijken. Man, man. Toppunt van inspiratieloosheid. De gekke bekken van de Burgemeester maakten dan weer veel goed.

 

Uiteindelijk vind ik deze serie wel degelijk geslaagd, maar niet te vergelijken met de leukheid van Winterpret. De jaren afwezigheid en nieuwe inspiratie speelden toen inderdaad een grotere rol.

aangepast door OudeTVfreak
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

De nieuwe poster van de kerstshow 2017/2018 is er, waarin ze eindelijk een wat nieuwere foto van Alberto in hebben geplakt: (alsnog te dik, maar beter dan de 25e show, waarin hij al kei mager was, en op de dvd cover een foto uit de film of specials met zijn fatsuit kwam...).

18425167_1282343248531684_3886858948683442828_n.png

 

Nu hopen dat Jaap Mengelmoes een rol erin krijgt, ondanks hij niet op de poster staat, liever dan die James van Studio100TV.

aangepast door Brammeke
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet bijna zeker dat Jaap Mengelmoes geen rol krijgt in de Kerstshow. Hij speelde een gelegenheidsrol als baas van de camping en ook vermoed ik dat Marc Marie het te druk heeft om alle shows te kunnen spelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar als het alleen om de gelegenheidsrol zou gaan, zou de kans wel aanwezig zijn.

De afgevaardigde had toen een gelijkwaardige rol in de serie, en deed ook tig jaar mee aan de kerstshows.

 

Dus dan zou het inderdaad meer aan zijn agenda liggen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De afgevaardigde had het excuus om de burgemeester te kunnen controleren op zijn werk. Dat kan ook onder een Kerstshow gebeuren. Jaap werkt daarentegen op een camping en heeft verder niks met Samson & Gert te maken als ze niet op de camping zitten. Dus ik acht de kans in beide gevallen klein.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
1 uur geleden, jefmetdeklak zei:

Voor mij was de interesse allang weg toen van Leeumhuizen en de nieuwe stem van Samson geïntroduceerd werd.  Geef mij maar de ouwe gouwe ;)

 

Ik vond ook die hele van Leemhuijzen al vaanf het begin een flop.

De leukste waren met enkel Oktaaf Jeanine en de burgemeester en die met Miranda.

Link naar bericht
Delen op andere sites
22 minuten geleden, djkoelkast zei:

 

Ik vond ook die hele van Leemhuijzen al vaanf het begin een flop.

De leukste waren met enkel Oktaaf Jeanine en de burgemeester en die met Miranda.

 

Ja, waarschijnlijk heeft dat met onze leeftijd te maken :D

Er was ook nog Sophie geloof ik, maar ik weet niet hoelang die er in meespeelde.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 2017-5-23 at 10:37, jefmetdeklak zei:

 

Ja, waarschijnlijk heeft dat met onze leeftijd te maken :D

Er was ook nog Sophie geloof ik, maar ik weet niet hoelang die er in meespeelde.

 

13 afleveringen; beginnend eind 1994/begin 1995 (Miss Dorp, als edel-figurante) en eindigend in 1996 met 'De Burgemeester op TV' of 'De vleesetende plant', ben even te lui welke van de twee later kwam.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Ben zelf afgelopen 6 januari naar de kerstshow geweest, en vond hem best wel leuk, met 1 fragment in het bijzonder (zie spoiler)

 

Spoiler

Van Leemhuyzen die Alberto hilarisch nadoet:

 

 

 

aangepast door Brammeke
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
53 minuten geleden, samba-boy zei:

Een hele mooie zaak, geüpload wegens het verschijnen van Gert Verhulst in het programma 'Van Algemeen Nut' waarin ze op die eerste aflevering terugkijken (eveneens op VRTNu terug te zien). Nu maar hopen dat het niet allemaal downloadende gekkies oplevert, daar zijn er al genoeg van :')

Downloadende gekkies?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is een onschuldige en neutrale omschrijving voor ‘Sneue en stalkende Samson & Gert fanatici die moeite hebben om zorgvuldig en netjes om te gaan met materiaal waarvan zij niet de eigendomsrechten bezitten, maar dit zichzelf wel graag toedichten als ze toevalligerwijs in bezit komen van zeldzame bronnen of hier lucht van krijgen’.

 

Daar zijn er dus helaas genoeg van, maar zoals gezegd; onschuldig en neutraal, dus alleen zij die de schoen passen... O-)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
20 uur geleden, Brammeke zei:

Ben benieuwd welke van de 3 opties in de link het gaat worden voor het jubileum van Samson & Gert, staat er nogal onduidelijk in...

https://www.tingo.be/news/12214/gert-verhulst-lanceert-een-geweldig-idee-voor-samson-en-gert-dat-alle-fans-bijzonder-leuk-gaan-vinden

 

 

Ik hoop weer op een sportpladeis concert samen met Spring.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Beste mensen,

Ik had een vraagje over de Samson Soap. Ik meen me te herinneren dat ik ooit ergens las dat de aflevering " De prins, de prinses en de nar " de laatste aflevering van Samson en Gert met tekenfilmpjes was. Op het internet zag ik laatst het uitzendschema van Samson en Gert, begin 1998. g1j6rt.20.57.png

Op deze afbeelding kan je zien dat de aflevering " Bijzondere dieren " ongeveer 2 weken na die aflevering werd uitgezonden. Doch ben ik in het bezit van de aflevering Bijzondere dieren, met tekenfilms.. 

Zou iemand mij op dit forum dan kunnen vertellen welke aflevering het laatst was met tekenfilms?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah, dat zou kunnen. Wat zou dan de laatste aflevering met tekenfilms zijn? Ik dacht dat ze hier al veel eerder mee gestopt waren, maar aangezien je zegt dat ze in de jaren 2000 nog zijn uitgezonden.. Ik ben ook eigenlijk opzoek naar welke tekenfilms er tijdens Samson werd uitgezonden, weet u misschien welke er langskwamen in de 2000s ?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij tot ergens eind 2003 werd op zondag inderdaad de 'Samson soap' uitgezonden incl tekenfilms. De overige 5 of 6 dagen waren gewone normale uitzendingen.  Dit waren overigens vaak gewoon afleveringen die eerder al uitgezonden waren maar nu met tekenfilms er in geplakt. 

aangepast door jeugdmemories
Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt voor de informatie heren, dit wist ik niet. 't Zou interessant zijn mocht er eens een volledige lijst met alle tekenfilms die werden uitgezonden tijdens Samson bestaan, maar dit is waarschijnlijk onmogelijk. Maar om even terug te komen waar @jeugdmemories het over had; dat op zondag afleveringen tot eind 2003 tekenfilms werden vertoond maar dit niet altijd nieuwe afleveringen waren maar deze al eerder werden uitgezonden. Ik dacht altijd dat er op zondag nieuwe afleveringen werden uitgezonden, die nog niet zijn uitgezonden. Bedoel je dan zondagen tijdens vakanties waar ze een zomerstop hielden met afleveringen produceren?

aangepast door samsonfan78
Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uur geleden, samsonfan78 zei:

Bedankt voor de informatie heren, dit wist ik niet. 't Zou interessant zijn mocht er eens een volledige lijst met alle tekenfilms die werden uitgezonden tijdens Samson bestaan, maar dit is waarschijnlijk onmogelijk. Maar om even terug te komen waar @jeugdmemories het over had; dat op zondag afleveringen tot eind 2003 tekenfilms werden vertoond maar dit niet altijd nieuwe afleveringen waren maar deze al eerder werden uitgezonden. Ik dacht altijd dat er op zondag nieuwe afleveringen werden uitgezonden, die nog niet zijn uitgezonden. Bedoel je dan zondagen tijdens vakanties waar ze een zomerstop hielden met afleveringen produceren?

Nou, dat zal ik je vertellen.

 

Ja, dat bedoelt hij.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
4 uur geleden, lolbroek zei:

Even een belangrijke mededeling.

 

Ik vind dit geen video-linkdump waardig.

 

Er is een oplichter op internet actief die mensen opnames aftroggelt, mensen moeten dus voorzichtig omspringen met wat ze allemaal aan anderen geven. Maar newsflash: mensen moeten gewoon altijd uitkijken met wie ze in zee gaan. Die huidige internetkliek wordt steeds jonger en, dare I say, dommer, dat ze er zelf vol in lopen. Dan moet je gewoon op de blaren zitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uur geleden, RM zei:

Ik vind dit uberhaupt geen melding waardig.

De opnames zijn niet "jouw" bezit aangezien je de rechten niet hebt en je kunt dus niets claimen.

Wees blij met wat je hebt en share of ruil uberhaupt niets, dan voorkom je de shit ook.

Eindelijk iemand die er net zo over denkt als ik: als we onszelf die dingen maar gaan toeeigenen en vervolgens boos worden dat het overal terechtkomt...

Gewoon lekker voor jezelf houden en niet delen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...

Gert Verhulst stopt definitief met kinderduo Samson en Gert

Gert Verhulst, de baas van Studio 100 en de bedenker van Samson en Gert, zal niet meer optreden in deze duovorm. De kindertelevisiemaker maakte dinsdag tijdens een persconferentie bekend dat hij niet meer met de hond te zien zal zijn. 

De voornaamste reden voor dit besluit is dat hij "niet te lang door wil gaan". "Ik wil niet als een zielig, oud mannetje te zien zijn met een pratende pop naast me." De 51-jarige Verhulst benadrukt dinsdag dat hij nog wel te zien is in de jubileumshow die van start gaat in de kerstvakantie.

Samson zal niet verdwijnen, maar de Studio 100-baas weet nog niet in welke vorm dat zal zijn. "Zonder Samson was Studio 100 nooit zo groot geworden", zegt Verhulst. "Ik heb het altijd met heel veel plezier gedaan."

https://www.nu.nl/media/5821947/gert-verhulst-stopt-definitief-met-kinderduo-samson-en-gert.html

 

Video:

https://www.nu.nl/267876/video/einde-samson-en-gert-ik-wil-geen-zielig-oud-mannetje-worden.html

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM changed the title to Afleveringen van Interflix, schuif af en Samson

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...