Ga naar inhoud

Overlijdens in het nieuws


Aanbevolen berichten

  • Reacties 287
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Die ken ik dan weer wel, uit Baantjer.

Inderdaad, Hans Veerman nam zelfs enkele afleveringen zijn rol over.

Donald van der Zee uit GTST. De rijke vent waar Dian Alberts mee trouwde een paar minuten voor hij overleed.

Daar ken ik hem ook vooral nog van ja en van De Lift. Verder veel gastrolletjes.

Edmond Classen speelde in seizoen 1 van GTST de eerste rechercheur van de serie.

Maar kende hem vooral van Vrienden voor het Leven en Het Zonnetje in Huis.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Op Johnny Kraaijkamp Jr en Martine Bijl na dus de gehele (originele) cast van het zonnetje in huis overleden. :N

Ik was toen ik deze opmerking zag benieuwd of de actrice die mevrouw de Vries speelde (en ook de moeder van Daniel Daniel in GTST speelde) dan ook al was overleden.

Volgens de wikipedia pagina van het zonnetje in huis zag ik dat die actrice (Coby Timp) nog leeft, maar vanaf seizoen 2 speelde en de rol overnam van Marjan Luif.

Marjan Luif leeft ook nog en ook zag ik dat Dick Rienstra in seizoen 1 speelde en die leeft ook nog.

Er leven dus nog 4 acteurs van de "originele" cast

Link naar bericht
Delen op andere sites

Coby Timp speelt in de Toen was geluk heel gewoon film, ik vermoed als moeder van Nel. Degene die in de serie de moeder van Nel speelde is wel overleden.

Wel vreemd eigenlijk, want Coby Timp was ook de hospita van Henk van den Berg en die hospita schijnt ook in de film te zitten. Benieuwd of dat zo is en hoe ze dat gaan oplossen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel vreemd eigenlijk, want Coby Timp was ook de hospita van Henk van den Berg en die hospita schijnt ook in de film te zitten. Benieuwd of dat zo is en hoe ze dat gaan oplossen.

Dan is het de hospita, heb ik het verkeerd begrepen (ik heb namelijk alleen de teaser gezien in een heel vroeg stadium).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Oud-astronaut Wubbo Ockels (68) overleden
 

In het Anthonie van Leeuwenhoekziekenhuis in Amsterdam is vanochtend om 11:08 Wubbo Ockels overleden.

Ockels is overleden aan de gevolgen van niercel!@##$!@#. Hij was al enige dagen geleden opgenomen in het ziekenhuis.

 

Challenger

 

Wubbo Ockels was natuurkundige, ruimtevaarder, piloot en hoogleraar. Van 31 oktober tot en met 6 november 1985 maakte hij als eerste Nederlander een vlucht door de ruimte met het ruimteveer Challenger Hij was tijdens de vlucht en het verblijf in het Spacelab D-1 verantwoordelijk voor de vele meetapparatuur, waarmee allerlei proeven werden uitgevoerd.

Ook is hij bekend van de tv programma's Kijk TV en Wetenswaardevol met Wubbo Ockels.

 

Hij was tot voor kort hoogleraar Aerospace for Sustainable Science and Technology aan de faculteit Lucht- en Ruimtevaart van de TU Delft.

 

In 2008 werd bij toeval een vergevorderde niertumor bij hem geconstateerd. De tumor werd succesvol verwijderd, maar op 29 mei 2013 maakte Ockels bekend dat er een maand eerder opnieuw niercel!@##$!@# bij hem is ontdekt. 

 

Hij is 68 jaar oud geworden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
Radiolegende Casey Kasem overleden

 

Radiopersoonlijkheid Casey Kasem is op 82-jarige leeftijd gestorven.

 

Casey was de originele stem van de Amerikaanse Top 40 en sinds de jaren '70 één van Amerika's bekendste dj's. Ook nam hij onder meer de stem van Shaggy in de tekenfilm Scooby-Doo voor zijn rekening.

In 2009 nam Casey voorgoed afscheid van de radio en ging hij met pensioen.

 

Casey leed de laatste jaren aan Parkinson en was dement. Zijn vrouw Jean liet hem een paar maanden terug opnemen in een verzorgingstehuis. Al snel kreeg ze het aan de stok met zijn drie kinderen uit een eerdere relatie: volgens hen deed Jean er alles aan om zijn kinderen uit zijn buurt te houden, maar zij lieten zich door haar niet buitenspel zetten.

 

Ondertussen verslechterde Caseys toestand enorm en werd hij uiteindelijk kunstmatig in leven gehouden. Caseys dochter Kerri vond dat zijn lijden lang genoeg had geduurd. Ze stapte, tegen de zin van echtgenote Jean, naar de rechter voor toestemming om de beademing en sondevoeding stop te zetten, en won. Hij stierf in bijzijn van zijn familie en vrienden, zo meldt Kerri op Facebook. "Ook al is hij nu op een fijnere plek zonder nog te hoeven lijden: ons hart is gebroken."

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

‘The Ugly’-acteur Eli Wallach (98) overleden
 
Eli Wallach is gisteren overleden. De acteur, vooral bekend als ‘lelijke’ Tuco in de spaghettiwestern The Good, The Bad, and The Ugly uit 1966, werd 98 jaar. Dat heeft zijn dochter tegen The New York Times gezegd.
Wallach speelde bijna zestig jaar lang in tientallen films, toneelstukken en series; in totaal in 167 films en series. De acteur werd geboren in Brooklyn als zoon van Pools-joodse immigranten. Na de Tweede Wereldoorlog volgde hij lessen bij de Actors Studio, die bekendstond om het gebruik van ‘method acting’.

De acteur speelde in de decennia daarna in bekende westerns als The Magnificent Seven (1960), The Misfits (1961), en ook speelde hij in The Godfather: Part III uit 1990. Hij kreeg meerdere Bafta’s, Emmy Awards en Tony Awards, maar werd nooit genomineerd voor een Oscar. De Amerikaanse Academy besloot hem daarom in 2010, voor zijn 95e verjaardag, een speciale Oscar voor zijn hele oeuvre te overhandigen.

 

Bron: NRC/ANP

 

post-11-0-52984600-1403688355_thumb.jpg

 

Eén van mijn favoriete acteurs met een geweldig acteertalent. Zeer respectabele leeftijd, maar toch een verlies voor Hollywood. Ik vond hem vooral sterk in The Magnificent Seven als Calvera. Maar 'The Ugly' was natuurlijk ook een meesterlijke vertolking.

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

‘The Ugly’-acteur Eli Wallach (98) overleden

 

Eli Wallach is gisteren overleden. De acteur, vooral bekend als ‘lelijke’ Tuco in de spaghettiwestern The Good, The Bad, and The Ugly uit 1966, werd 98 jaar. Dat heeft zijn dochter tegen The New York Times gezegd.

Wallach speelde bijna zestig jaar lang in tientallen films, toneelstukken en series; in totaal in 167 films en series. De acteur werd geboren in Brooklyn als zoon van Pools-joodse immigranten. Na de Tweede Wereldoorlog volgde hij lessen bij de Actors Studio, die bekendstond om het gebruik van ‘method acting’.

De acteur speelde in de decennia daarna in bekende westerns als The Magnificent Seven (1960), The Misfits (1961), en ook speelde hij in The Godfather: Part III uit 1990. Hij kreeg meerdere Bafta’s, Emmy Awards en Tony Awards, maar werd nooit genomineerd voor een Oscar. De Amerikaanse Academy besloot hem daarom in 2010, voor zijn 95e verjaardag, een speciale Oscar voor zijn hele oeuvre te overhandigen.

 

Bron: NRC/ANP

 

attachicon.giftuco.jpg

 

Eén van mijn favoriete acteurs met een geweldig acteertalent. Zeer respectabele leeftijd, maar toch een verlies voor Hollywood. Ik vond hem vooral sterk in The Magnificent Seven als Calvera. Maar 'The Ugly' was natuurlijk ook een meesterlijke vertolking.

 

Goede acteur, erg goed in The Magnificent Seven inderdaad :Y.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Het is Menno Buch, niet met umlaut (foutje bij het aangeven van zijn geboorte, maar het hoort zo).

Groot pionier op het gebied van heel veel televisie. Hier zou een oeuvrebox van uit moeten komen, alles van sex voor de Buch, sex na de Buch, Buch burgers en buitenlui en al die andere programma's die hij gemaakt heeft.

Wel eeuwig zonde, hij was bezig aan een zeer succesvolle 2e tv-carrière en hij wilde nog veel meer Buch in de bajes-achtige programma's maken, ook in psychiatrische klinieken. Hij had ook de geweldige gave om dingen uit mensen te krijgen.

Wel zonde dat zijn laatste seizoen Buch in de bajes een stuk minder was, maar dat kwam vooral doordat veel van die vrouwen hetzelfde probleem hebben (gehad) en het daardoor ietwat eentonig werd.

Veel te jong gestorven deze man.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Net voor het slapen gaan even de Nu.nl-app openen en me hardop rotschrikken wanneer ik lees dat komiek Robin Williams is overleden, zichzelf van het leven lijkt te hebben beroofd. De grote held van Aladdin als de genie, Jumanji, Good will hunting, Mrs. Doubtfire, Bicentinnial Man (ja, ik vond die goed), Flubber, Hook (Mijn jeugd :'() en een van mijn alltime favoriete film, Good morning Vietnam.

63 jaar geworden...

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 weeks later...

Acteur Gottfried John overleden

dinsdag 2 sep 2014, 20:15 (Update: 02-09-14, 20:34)
693996.jpg»
John als generaal Ouromov in Goldeneye ANP Kippa

De Duitse acteur Gottfried John, die onder meer bekend was als slechterik in de James Bondfilm Goldeneye, is overleden. Hij is 72 jaar geworden.

John speelde generaal Ouromov in de Bondfilm uit 1995, met Pierce Brosnan als 007. Internationaal kreeg hij ook bekendheid als Julius Caesar in de film Asterix & Obelix tegen Caesar.

John had in eigen land een grote staat van dienst. Hij werkte veel met regisseur Rainer Werner Fassbinder, onder meer in Die Ehe der Maria Braun, Berlin Alexanderplatz en Lili Marleen.

De acteur met de markante kop was ook te zien in afleveringen van Duitse 'krimi's' als Tatort en Derrick. Hij overleed aan !@##$!@#.

 

 

11-09-2014:

 

Jaws uit James Bond is niet meer - Richard Kiel (74) overleden

041_1MO006BV-484x383.jpg

Richard Kiel als Jaws in Moonraker (1979). Foto AFP / The Kobal Collection

 

Richard Kiel, de boomlange acteur met de stalen tanden in de James Bond-films, is op 74-jarige leeftijd overleden.

De dood van Kiel werd vannacht bevestigd door zijn agent en een woordvoerder van het Saint Agnes Medical Center in Fresno, Californië. Beide wilden niet verder ingaan op de details rond zijn overlijden, meldt persbureau AP.

Opvallende verschijning van meer dan twee meter lang

Kiel is het meest bekend om zijn rol als de schurk die met zijn metalen gebit ijzer en stalen kabels kon stukbijten. Met zijn 2,13 meter lengte was hij een opvallende verschijning naast Roger Moore in ‘The Spy Who Loved Me’ (1977) en ‘Moonraker’ (1979).

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Maker van de muziek van Alfred J. Kwak:


Componist Erik van der Wurff is maandagavond op 69-jarige leeftijd overleden. Dat laat Herman van Veen, met wie de muzikant jaren samenwerkte, maandagochtend weten op zijn website. Van der Wurff stierf aan de gevolgen van een vreselijke ziekte en was al geruime tijd ziek.


De componist leerde Van Veen kennen op het Utrechtse conservatorium. "52 jaar waarin ik zijn zanger was en hij mijn pianist. 52 jaar zongen we voor onze vaders, onze moeders. Als liefde zo veel jaar kan duren", dicht de zanger over zijn goede vriend.


Naast Van Veen begeleidde hij ook geregeld Simone Kleinsma, Vera Mann, Gerard Cox en Robert Long op de piano. Ook speelde Van der Wurff, die drie albums uitbracht, soloconcerten met zijn eigen werk.


Van der Wurff schreef ook muziek voor musicals, televisie en theater. Hij was verantwoordelijk voor de soundtrack van films als Ciske de Rat en Van de Koele Meren des Doods. De muzikant kreeg voor zijn werk meerdere prijzen. Zo ontving hij onder meer een Edison, een Gouden Harp en de Gouden Notekraker.


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

 

Acteur Warren Clarke overleden
 
720691.jpg»
 

De Britse acteur Warren Clarke is overleden. Hij speelde jarenlang de rol van de knorrige politieman Andy Dalziel in de detective-reeks Dalziel & Pascoe, die ook in Nederland is uitgezonden. Met zijn enorme postuur en zijn chagrijnige gelaatstrekken was hij uitermate geschikt om dit personage uit de boeken van Reginald Hill te verbeelden.

Zijn doorbraak als acteur beleefde hij in 1971, toen hij een rol kreeg in A Clockwork Orange van Stanley Kubrick. Clarke speelde het personage Dim. Het werken met de excentrieke Kubrick noemde hij "buitengewoon".

Schreeuwen

"Als Kubrick vond dat je niet goed acteerde, vroeg hij 'waarom doe je dat?'. Als je daar geen antwoord op had, begon hij te schreeuwen. Als ik dacht dat hij te ver ging, schreeuwde ik gewoon terug. Maar verder kon ik goed met hem opschieten", vertelde Clarke in 2011.

In de jaren 70 en 80 was Clarke onder meer te zien in Tinker, Tailer, Soldier, Spy, Blackadder the Third en Lovejoy. De populaire serie Dalziel & Pascoe werd tussen 1996 en 2007 uitgezonden en recent was Clarke te zien in de BBC-drama's Call the Midwife en Down to Earth.

Ziekbed

Volgend jaar zendt de BBC de serie Poldark uit, zijn laatste rol voor hij na een kort ziekbed op 67-jarige leeftijd overleed.

 

 

 

 

Jammer ;(, hij was echt briljant als Dalziel. Binnenkort maar weer eens een paar afleveringen terugkijken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
De Britse zanger en Grammy-winnaar Joe Cocker is maandag op 70-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van long!@##$!@#.

Dat bevestigt zijn management aan Britse media, waaronder de BBC.

 

Joe Cocker werd op 20 mei 1944 in Sheffield, Engeland geboren. In 1964 werd hij internationaal bekend als blues- en rockzanger, en hij bracht sindsdien veertig albums uit. 

 

De zanger is het meest bekend van zijn nummers You Are So Beautiful en With a Little Help from my Friends.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo oud ben ik toch niet :P

 

Nee, maar jouw muziekinteresse is ook niet gemiddeld (namelijk bovenmatig geïnteresseerd). :P Ik denk dat veel mensen wel eens van Joe Cocker gehoord hebben maar niet eens een nummer van hem kunnen opnoemen. Ik deed die test toevallig deze week met een paar mensen in mijn omgeving. "Oh wat erg, Joe Cocker overleden? Van welk nummer was hij ook alweer bekend?" Er zijn artiesten waar bij iedereen wel meteen een belletje gaat rinkelen. Dat bedoelde ik met "Best bekende artiest".

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Nee, maar jouw muziekinteresse is ook niet gemiddeld (namelijk bovenmatig geïnteresseerd). ik denk dat veel mensen wel eens van Joe Cocker gehoord hebben maar niet eens een nummer van hem kunnen opnoemen. Ik deed die test toevallig deze week met een paar mensen in mijn omgeving. "Oh wat erg, Joe Cocker overleden? Van welk nummer was hij ook alweer bekend?" Er zijn artiesten waar bij iedereen wel meteen een belletje gaat rinkelen. Dat bedoelde ik met "Best bekende artiest".

Ik kende Joe Cocker van ''Toen was geluk heel gewoon''. (Jaap Kooijman hield volgens de bioscoopfilm van Joe Cocker)  :P

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
Speldocent, acteur en regisseur René Lobo is op 29 januari overleden aan de gevolgen van een vreselijke ziekte. Hij was ruim veertig jaar verbonden aan de Toneelacademie Maastricht, waar zijn lessen voor generaties acteurs van onschatbare waarde zijn geweest. Hij was getrouwd met Sjoukje Hooijmayer (Zeg 'ns Aaa) en werd bekend door onderandere Bureau Kruislaan. Hij is 74 jaar geworden. 

 

Eind mei 2014 nam René Lobo afscheid van ‘zijn’ Toneelacademie, waar hij van 1972 tot 2013 lesgaf. Tijdens het afscheid kreeg hij een boekje met de kenmerkende titel Negen redenen waarom iemand geen acteur moet worden – over René Lobo, geschreven door collega en publicist Hans Münstermann. Ook werd bij zijn afscheid een nieuwe prijs voor lef, durf en moed in het theatervak in het leven geroepen: de René Lobo Stok.

 

Zelf werd hij opgeleid aan de Amsterdamse Toneelschool. Na zijn afstuderen in 1964 acteerde hij drie jaar bij Ensemble in Eindhoven, waarna hij overstapte naar het Arnhemse Toneelgroep Theater. Hij vervulde menig toneelrol en speelde in films (Amsterdamned, In Oranje) en televisieseries, maar verschoof zijn aandacht geleidelijk meer richting regie. Als regisseur was hij werkzaam bij het Publiekstheater en de Toneelraad Rotterdam.

 

Tijdens het Nederlands Theater Festival 2014 werd Lobo voor zijn wezenlijke bijdrage aan het Nederlands toneel geëerd met de Prosceniumprijs. Het leverde hem een staande ovatie van aanwezige oud-studenten op. In 2012 werd hij benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

 

post-8-0-91626100-1422635386_thumb.jpg

 

post-8-0-73729900-1422635386_thumb.jpg

 

post-8-0-51304900-1422635386_thumb.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan kende jij Joe Cocker ook nog niet zo lang, aangezien die film niet zo oud is ;)

 

Nee, inderdaad. Mijn ouders kennen hem vast wel. Kan trouwens wel dat ik hem toch wel ergens in serie van heb gehoord.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Michele Ferrero, de mastermind van Kinder Chocolade & Nutella is gister overleden.  Hij werd 89 jaar.

Dat las ik uiteraard nadat een vriendin, uitgebreid een Ferrero Rocher etende, vertelde hoe het vriendje van haar zus voor valentijnsdag creatief bezig was geweest en alle vulling uit een hele berg Kinder Bueno's had gehaald en in een pot gestopt had (dit omdat zusje had gezegd dit het lekkerste ever te vinden).

 

De man was een absolute wereldbaas met zijn kinder chocolade _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

'Mister Spock' uit Star Trek overleden

 

post-598-0-71824600-1425225244_thumb.jpg

 

De Amerikaanse acteur Leonard Nimoy, wereldberoemd geworden als Mister Spock in de serie Star Trek, is vrijdag overleden. Dat meldden Amerikaanse media.

Leonard Nimoy, in de serie getooid met puntige oren, is 83 jaar geworden. Nimoy speelde de half-Vulcan (half buitenaards en half menselijk) Mister Spock in de eerste serie van Star Trek (1966-1969). Hij kreeg drie Emmy Awards voor die rol. Nimoy leende daarna zijn stem vervolgens in de animatieserie Star Trek: The Animated Series en was in de jaren negentig te zien in twee afleveringen van Star Trek: The Next Generation.

 

Autobiografie
Nimoy publiceerde twee autobiografieën: I am not Spock (1977) en I am Spock (1995). In het eerste boek wilde hij laten zien dat hijzelf niet met Spock samenviel. In het tweede erkende hij dat zijn rol tot een veel grotere vereenzelviging tussen Mister Spock en hemzelf had geleid dan hij had aangenomen. Over bepaalde zaken ging hij nadenken op een manier waarop hij zonder de rol niet was gekomen.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...