Ga naar inhoud

WK 2010 Pool


Aanbevolen berichten

post-206-127896626712.jpg

post-206-127783364961.jpg

post-206-12789638727.jpg

post-206-127896388644.jpg

post-206-127896625627.jpg

Forummers,

Zoals iedereen weet komt het WK er weer aan en dat betekent dat de meesten van ons weer voor de tv te vinden zijn om de wedstrijden te volgen.

Maar het kan nog leuker en spannender worden om naar het WK te kijken door met zijn allen op dit forum een pooltje te maken.

De opzet is simpel; gewoon het bijgeleverde bestand invullen op de manier zoals jij denkt dat het WK gaat verlopen.

Ook mensen die geen verstand van voetbal hebben kunnen de lijst invullen. Het is al vaker voorgekomen dat iemand die geen verstand van het spel heeft en bij het invullen steeds zijn favoriete vakantielanden door laat gaan uiteindelijk in het bovenste gedeelte van de ranglijst terechtkomen of zichzelf zelfs de winnaar mogen noemen!

De invulling

Vul in het bestand alle geel gekleurde cellen in. Dat wil zeggen, voorspel voor de eerste ronde de eindstanden van alle te spelen poulewedstrijden. Vul daarna jouw 16 landen in die de tweede ronde behalen volgens jou. Vul daarna jouw 8 kwartfinalisten, jouw 4 halve finalisten, jouw 2 finalisten en jouw kampioen in. De troostfinale laat ik achterwege.

Bij het invullen van onderstaande bestand mag je helemaal zelf weten wie je door laat gaan (dus stel je laat Nederland sneuvelen in de kwartfinale, dan mag je Nederland alsnog gerust noemen in de finale of als kampioen).

Vul daarnaast ook de 11 detailvragen in. Deze detailvragen kunnen bij een eventuele gelijke eindstand bepalend worden voor wie uiteindelijk de winaar wordt. Uiteindelijk zullen de laatste 2 detailvragen doorslaggevend worden. Mochten de punten na het WK nog gelijk zijn en zijn er ook even veel detailvragen goed beantwoord dan zullen vraag 10 en 11 van belang zijn. Wie het dichtst bij de werkelijke aantallen ligt, wint dan uiteindelijk, dus vul dit serieus in!

De puntenverdeling

De puntenverdeling gaat als volgt:

EERSTE RONDE:

- Een juist voorspelde eindstand: 25 punten

- Een juiste winnaar voorspeld: 10 punten

- Een verkeerde stand of verkeerde winnaar: 0 punten

N.B.: Mocht een eindstand eindigen in een gelijkspel en er is een gelijkspel voorspeld, maar de voorspelde uitslag is niet gelijk aan de werkelijke uitslag, dan krijgt de deelnemer 0 punten!

TWEEDE RONDE:

- Elk goed voorspelde achtste finalist: 25 punten

- Elk goed voorspelde kwart finalist: 50 punten

- Elk goed voorspelde halve finalist: 75 punten

- Elk goed voorspelde finalist: 100 punten

- Een goed voorspelde kampioen: 150 punten

DETAILVRAGEN:

- Elk goed beantwoorde vraag: 30 punten

Totaal te behalen: 2980 punten

((48x25) + (16x25) + (8x50) + (4x75) + (2x100) + 150 + (11x30))

DOE MEE (AL IS HET VOOR DE GEZELLIGHEID!)

Je kunt het ingevulde formulier naar mij sturen middels PM tot uiterlijk:

10-06-2010

Download:

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 187
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik doe ook mee, en ik verwacht vooral veel van Dj!

Nee sorry, ik doe niet mee aan wat dan ook wat met voetbal te maken heeft, ik heb er een gruwelijke pesthekel aan. Wielrennen heb ik niks mee, maar stoor ik me niet aan. Voetbal krijg je er bij mij niet in. Ik hoop ook dat NL er meteen uitligt, hoe sneller die "gekte" voorbij is hoe beter.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is te hopen dat Nederland op tijd in vorm is, want het ziet er naar uit dat we Brazilië al in de kwartfinale tegenkomen. :{

Whehe dan heb je er zo ongeveer eenzelfde idee over als ik ;)

En mocht Nederland dit winnen kunnen ze wel eens uitkomen tegen Engeland :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het ingevuld, maar er zal weinig kloppen van de eerste ronde. :P

Als de finale en de afloop daarvan maar klopt. *O*

De eerste ronde is vaak als opwarmer. De klappen gaan vallen in de tweede ronde ;)

Kan iemand dit topic sticky maken btw ;)

Dan valt het wat meer op en zakt hij tenminste niet steeds verder weg.

Bij voorbaat dank!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uiteraard doe ik zelf ook mee aan deze pool.

Ik wilde alleen eigenlijk om het zo spannend mogelijk te houden niet direct laten zien wie wat heeft ingevuld, maar dit wil ik zoveel mogelijk per dag bekend gaan maken op het moment dat de wedstrijden zijn gespeeld en op het moment dat zeker is wanneer landen zich hebben gekwalificeerd voor de tweede ronde of een detailvraag met zekerheid kan worden ingevuld.

Zo ook wil ik niet direct laten zien wat mijn voorspellingen zijn, echter ben ik degene die organiseert.

Om het zo eerlijk mogelijk te houden en om achteraf geen opmerkingen te hoeven krijgen van ja, maar hij heeft vals gespeeld of gesjoemeld (ik hoop dat jullie mij vertrouwen :P), wil ik vragen wat jullie het beste vinden:

Optie 1.

Ik geef aan 1 van jullie mijn voorspelling via PB ter bewaring, zodat deze user aan het einde van het WK kan bewijzen dat alles eerlijk is verlopen en er geen gesjoemel heeft plaatsgevonden met mijn voorspellingen. Uiteraard zal ik mijn voorspelling pas de laatste dag aan deze persoon overhandigen, zodat ik deze persoon niet kan beïnvloeden

Optie 2.

Ik post mijn voorspelling op het forum middels een zip-bestand, maar zorg ervoor dat er een wachtwoord op zit zodat jullie het bestand niet kunnen openen tijdens het WK. Aan het einde geef ik het wachtwoord en kunnen jullie naar behoefte controleren.

Dit lijkt misschien geen optie omdat ik dan nog zou kunnen bijwerken, maar elke bewerking die je in een post doet is zichtbaar :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zojuist de OP bijgewerkt met de speelschema's en een schema voor de toernooistatistieken.

Zo kunnen de users die meedoen aan de pool exact zien (met name voor de detailvragen) wanneer er punten verdeeld kunnen worden of verdeeld zijn ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Momenteel heb ik 4 invullijsten retour gekregen en een vijfde user is nog aan het proberen om hem te versturen. Daarnaast doe ik zelf mee.

Op dit moment doen de volgende users mee:

- Frey

- TMP

- Randy_Roes

- Joost

- Niveath (wanneer het lukt om hem te versturen)

- RM (ik stuur vanavond TMP een PM met mijn voorspelling ter controle)

Mensen, vanavond is de laatste mogelijkheid om een invullijst naar mij te PM'en!

Doe gezellig mee. Je kunt niets verliezen, maar wel een award winnen als je aan het eind bovenaan staat!

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanaf morgen begint het WK.

Ik zal proberen om zoveel mogelijk op de dag dat de wedstrijden zijn gespeeld de standen bij te werken.

ik zal per wedstrijd aangeven hoeveel punten iedereen gescoord heeft en wanneer met zekerheid achtste finalisten en detailvragen van te voren ingevuld kunnen worden (zoals de detailvragen voor maandag met Nederland betreffende eerste doelpunt en eerste gele kaart) zullen deze punten ook direct worden meegeteld.

In de OP zullen alle standen en statistieken worden ingevuld in het overzicht, zodat iedereen kan zien wat de stand van zaken is. Dit geldt ook voor het totaal aantal punten. Gemaakte doelpunten en getrokken kaarten zal ik per land optellen gedurende het gehele toernooi zodat ook daarbij direct zichtbaar is hoe hij er betreffende detailvragen ervoor staat.

Iedereen veel succes en veel plezier!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had bij de andere poules die ik heb ingevuld 1-1. Hier weet ik niet of de eerste wedstrijd telt want ik weet niet of rm hem al ontvangen heeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had bij de andere poules die ik heb ingevuld 1-1. Hier weet ik niet of de eerste wedstrijd telt want ik weet niet of rm hem al ontvangen heeft.

Ik heb het bestand zojuist ontvangen.

Gezien je officieel te laat bent voor de eerste wedstrijd, maar je gisteren al probeerde om het door te sturen en ik uit ga van het feit dat je het niet hebt aangepast zal ik echter alsnog de punten meerekenen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

post-206-127627925899.jpg

Voorspellingen:

Frey: 2-2 (0 punten)

TMP: 1-2 (0 punten)

Randy_Roes: 0-3 (0 punten)

Joost: 0-0 (0 punten)

RM: 0-2 (0 punten)

Hinse: 1-1 (25 punten)

Niveath: 1-1 (25 punten)

OP inmiddels ook bijgewerkt

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

post-206-127629634635.jpg

Voorspellingen

Frey: 1-0 [0 punten]

TMP: 1-1 [0 punten]

Randy_Roes 1-2 [0 punten]

Joost: 1-1 [0 punten]

RM: 2-1 [0 punten]

Hinse: 1-0 [0 punten]

Niveath: 2-1 [0 punten]

Aan de tussenstand verandert dus momenteel niets, echter de OP wordt bijgewerkt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...