Ga naar inhoud

How I Met Your Mother


Aanbevolen berichten

HIMYM_logo.gif

How I Met Your Mother is an American situation comedy that premiered on CBS on September 19, 2005. The show was created by Craig Thomas and Carter Bays.

As a framing device, the main character, Ted Mosby (Josh Radnor),[1] with narration by Bob Saget, in the year 2030 recounts to his son and daughter the events that led to his meeting their mother, which explains the title and allows for a narration in the past tense. How I Met Your Mother's other main characters are Marshall Eriksen (Jason Segel), Robin Scherbatsky (Cobie Smulders), Barney Stinson (Neil Patrick Harris), and Lily Aldrin (Alyson Hannigan).

Nog meer fans hier? Seizoen 5 is inmiddels afgelopen. Gisteren heb ik de allereerste aflevering nog eens bekeken, het blijft geweldig :).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh, was hier nog geen topic van? Ben er helemaal gek van. De tweede helft van Seizoen 5 vind ik zelf een redelijk stuk minder leuk dan het eerste deel en de andere seizoenen, maar over het algemeen blijft het een topserie. Heb ongeveer een halfjaartje geleden in 2 weken alle afleveringen van seizoen 1 t/m 4 gekeken :)

Legen... Wait for it.... DARY! _O_

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

In alle eerlijkheid nog nooit gezien.

Zit qua Amerikaanse reeksen al tamelijk aan m'n limiet met House, Bones, Chuck en Dexter.

Maar misschien deze vakantie er eens een kijkje naar nemen.

Zeker doen. Het laatste seizoen vond ik iets minder, maar het blijft gewoon erg leuk. Zeker de eerste seizoenen zijn echt geweldig :Y.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zeker doen. Het laatste seizoen vond ik iets minder, maar het blijft gewoon erg leuk. Zeker de eerste seizoenen zijn echt geweldig :Y.

Dat kwam ook denk ik dankzij het hoogtepunt van seizoen 5; The playbook. Zoveel epicness werd in deze (100ste) aflevering van HIMYM gepompt, dat wisten ze niet meer te overtreffen. Zelf vond ik overigens de aflevering met 'Luggage' en 'The Wedding Bride' het chronisch dieptepunt, al vanaf vorig seizoen werd naar The wedding Bride toegewerkt en dan krijgen we zo'n kutaflevering :N Enige wat ik mooi gedaan was waren de met luggage-bedrukte koffers aan het eind van de aflevering, waar op heel veel koffers de tekst "Slept with Barney" te vinden was :P Maar ook het "Kiss her! Kiss her!" van Barney was wel grappig ;)

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat kwam ook denk ik dankzij het hoogtepunt van seizoen 5; The playbook. Zoveel epicness werd in deze (100ste) aflevering van HIMYM gepompt, dat wisten ze niet meer te overtreffen. Zelf vond ik overigens de aflevering met 'Luggage' en 'The Wedding Bride' het chronisch dieptepunt, al vanaf vorig seizoen werd naar The wedding Bride toegewerkt en dan krijgen we zo'n kutaflevering :N Enige wat ik mooi gedaan was waren de met luggage-bedrukte koffers aan het eind van de aflevering, waar op heel veel koffers de tekst "Slept with Barney" te vinden was :P Maar ook het "Kiss her! Kiss her!" van Barney was wel grappig ;)

Ik vond die aflevering ook een van de minste van alle seizoenen. Veel te gemaakt en over de top (misschien ook wel een beetje de bedoeling, maar ik vond het niks).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mensen zijn inmiddels al in paniek geraakt over de serie vanwege deze dramatische afleveringen en ik moet eerlijk zeggen, ik zelf ben ook redelijk bezorgd. Nu is Ted's toekomstige huis gekocht, weten we wie Robin's echtgenoot wordt en hebben Marshall en Lily het al over kinderen... Als er eenmaal kinderen in de serie komen, dan gaan ze echt over op het begrip "Jumping the shark". Als het zo moet, kunnen ze net zo goed in de komende 2 seizoenen alles afronden en stoppen.

Ze moeten gewoon weer van die melige non-afleveringen als "The Pineapple-Incident" terughalen, mooie begrippen zoals "The Possimpible" of gewoon leuke vriendinnen voor Ted als Victoria uit seizoen 1 terughalen. Zij ging toch naar Duitsland voor een paar jaar? Ik zou het geweldig vinden om haar weer even terug te zien bij Ted. :)

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mensen zijn inmiddels al in paniek geraakt over de serie vanwege deze dramatische afleveringen en ik moet eerlijk zeggen, ik zelf ben ook redelijk bezorgd. Nu is Ted's toekomstige huis gekocht, weten we wie Robin's echtgenoot wordt en hebben Marshall en Lily het al over kinderen... Als er eenmaal kinderen in de serie komen, dan gaan ze echt over op het begrip "Jumping the shark". Als het zo moet, kunnen ze net zo goed in de komende 2 seizoenen alles afronden en stoppen.

Ze moeten gewoon weer van die melige non-afleveringen als "The Pineapple-Incident" terughalen, mooie begrippen zoals "The Possimpible" of gewoon leuke vriendinnen voor Ted als Victoria uit seizoen 1 terughalen. Zij ging toch naar Duitsland voor een paar jaar? Ik zou het geweldig vinden om haar weer even terug te zien bij Ted. :)

Victoria was erg leuk :Y.

Er komen zo goed als zeker 7 seizoenen, dus het gaat nog even door. Maar van mij mogen ze het ook in 6 seizoenen afronden, als ze het alleen maar gaan rekken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Sowieso gaan ze het uitrekken naar 8 seizoenen... Seizoen 6 is achter de rug en ik vond het wel weer geniaal _O_

Hoogtepunt van het seizoen vond ik toch wel de aflevering 'Blitzgiving', die me weer een beetje aan de geniale serieuze en tegelijk zo ontzettend komische sfeer uit de eerste seizoenen deed denken. The gentlemaaaaan! _O_

Overigens komt 24 augustus seizoen 3 alweer uit op DVD. :)

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Wederom een goed seizoen. Het verveelt nog steeds helemaal niet. Mooi dat ze er nog twee seizoenen bij gaan doen :)!

Leuk dat de serie ook (eindelijk) op DVD komt. De allereerste aflevering blijft toch een van de beste, die heb ik toch al een aantal keren gezien...

aangepast door TMP
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wederom een goed seizoen. Het verveelt nog steeds helemaal niet. Mooi dat ze er nog twee seizoenen bij gaan doen :)!

Leuk dat de serie ook (eindelijk) op DVD komt. De allereerste aflevering blijft toch een van de beste, die heb ik toch al een aantal keren gezien...

Jammer dat de serie hier (En zelfs in Amerika!) redelijk gebutcherd op DVD uitkomt; Muziek die gewijzigd is (Bij enkele afleveringen heel opvallend en heel zonde, verandert totaal de sfeer) en in het geval van seizoen 1 het complete beeld naar 4:3 croppen. :P

De box van seizoen 1 heb ik echter wel gekocht en de rest zal ook snel volgen, maar de 16:9 CBS-opnames die ik heb liggen blijven nog wel even. :)

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
  • 5 months later...

Seizoen 7 betekent back and kicking, eindelijk weer terug naar het niveau van seizoen 1 :) Soms een vreemd plottwist, maar dat hoort gewoon. In ieder geval ben ik zeer benieuwd naar de wrapup van het seizoen en eigenlijk ook van de serie... Maar vooralsnog lekker lachen, nu zelfs Barney bezig is met een vrouwelijke versie van hemzelf. :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Het seizoen nadert zijn einde. Hoewel er een paar leuke afleveringen bij zaten, was het al met al toch wel teleurstellend. Enkele vervelende personages kwamen te veel aan bod, zoals Lily's vader. Hopelijk maken ze er een goed einde aan volgend seizoen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had een hele post klaargezet met hoogtepunten uit dit seizoen, maar door één keer te klikken op een verkeerde knop was het allemaal in een klap weg. :') Ik wil enkel zeggen dat ik het niet echt met je eens ben. Het was niet zó teleurstellend als het vorige seizoen, waar ik na amper een paar uitzendingen wel was uitgekeken op Zoey en die vervolgens het bloed onder m'n nagels vandaan begon te halen wat betreft de irritatiefactor. Tenslotte moest ze nog Ted een hak proberen te zetten, wat ik écht misselijk vond... Dus ja, dit is een flinke vooruitgang ;) De vader van Lily vond ik in het begin echt een enorme eikel, maar langzaamaan kreeg ik sympathie voor dat personage. Maar een echt hoogtepunt vond ik wel de dans tussen Robin en Barney uit de eerste aflevering van het seizoen.

http://www.youtube.com/watch?v=stYm46El5SY

Verdere hoogtepunten zijn de duckytie, Beercules, de comeback van Victoria (Hoewel dat inderdaad wel een jammerlijke tegenvaller was... Victoria had veel van haar glans verloren sinds het eerste seizoen... Maar gelukkig was de Barney-story legendary genoeg om de aflevering op te krikken :P), de comeback van Slutty Pumpkin (en daarbij ook Barney die zijn Canadese evenbeeld kapotslaat _O-) en tenslotte de komst van Quinn. Ik vind haar écht goed bij Barney passen. :)

Ergens hoop ik nog wel dat Robin eindigt met Barney, maar toch... Ik zie het niet zo snel meer gebeuren. Ergens ook wel best jammer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Over drie weken gaat het nieuwe seizoen weer beginnen, of het ook het laatste seizoen blijft is nog niet geheel duidelijk. Hopelijk kunnen ze het niveau weer wat omhoog krijgen, dat was toch wat minder de afgelopen seizoenen. Er zijn wel nog genoeg lopende verhaallijnen waar ze mee verder kunnen...

Cobie Smulders had trouwens nog een leuke bijrol in The Avengers :).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

De afgelopen afleveringen waren inderdaad niet al te best (mede door de afwezige Jason Segel die in eerder opgenomen footage een eigen verhaallijn had), maar de afleveringen met de moeder waren tof genoeg wel stuk voor stuk voltreffers, met als hoogtepunt de 200e waarin de moeder alle momenten waar Ted mee te maken had in de periode 2006-nu meemaakte, waar we al die jaren het met enkel Ted's point of view moesten stellen. Op Reddit (ik zal die site nooit begrijpen) hebben Carter Bays en Craig Thomas tevens een AMA (ask me anything!) gehouden en vragen beantwoord van fans.

Zo zou Robin oorspronkelijk gespeeld worden door Jennifer Love Hewitt (die HIMYM afwees voor The Ghost Whisperer), komt héééél misschien toch nog een antwoord op het Ananas-incident en kwam een Redditor zelfs met een opmerking over de openingstheme die de schrijvers serieus aan het denken zette om te gebruiken in de slotaflevering :D

Ik ben serieus benieuwd en ik geef ze gelijk in wat ze in de AMA stelden; de serie kijkt veel lekkerder back to back als DVD-boxje weg dan week na week.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Een mooie dubbele slotaflevering. Omdat er zoveel gebeurt in korte tijd is de impact wellicht nog iets groter.

De dood van de moeder vind ik wel passen in het geheel, evenals het feit dat Ted uiteindelijk toch bij Robin uitkomt.

Natuurlijk valt er het een en ander op aan te merken, maar ik heb er zelf wel van genoten. Een prima afsluiting.

Wel jammer dat de laatste paar seizoenen van HIMYM nogal veel matige fillerafleveringen bevatten, al met al hadden ze het beter in een seizoen of 7 kunnen afronden, dan was het in zijn geheel genomen wel een betere serie geweest. Toch heb ik er de afgelopen jaren doorgaans met veel plezier naar gekeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond het afgeraffeld. Vooral ook een héél seizoen over een huwelijksweekend

Wat er uiteindelijk, laten we wel wezen, ook niet heel erg meer toe deed nadat Robin en Barney gingen scheiden.

Op FOK! heb ik een aardige spoilervolle megaquotepost erover geschreven (hier) zodat ik dat niet allemaal opnieuw uit hoef te typen :P

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...