Ga naar inhoud

Rate The Game 23 - Sonic Adventure (1999)


  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Geef je beoordeling voor "Sonic Adventure"

    • 0
      0
    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      0
    • 5
      0
    • 6
      0
    • 7
      2
    • 8
      0
    • 9
      1
    • 10
      1
    • niet gespeeld
      1


Aanbevolen berichten

Sonic Adventure (1999)

post-24-127775213963.jpg

Opzet:

Eggman heeft een wezen tot leven gewekt, genaamd Chaos, waarmee hij de wereld wilt veroveren. Elke keer als Chaos een Chaos Emerald op eet, wordt het sterker. Het is aan Sonic en zijn vrienden om alle Chaos Emeralds te vinden om te voorkomen dat Chaos te sterk wordt en de wereld vernietigd.

Reclame:

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een dikke 9. Misschien vooral vanwege de jeugdnostalgie die ik ervoor koester, maar ook zeker vanwege de geweldige muziek (Sorry DJ :P) en gameplay. Plus het verhaal wat erin verwerkt zit is nog nooit zo epic (Daar is ie weer) geweest in een Sonic-game. Men zegt overigens dat de game vol bugs zit, maar ik merk er niets van. Een 9.

Link naar bericht
Delen op andere sites

7/10, Sonic MOET in 2D.

Elke 3D Sonic hierna is gewoon verschrikkelijk om te spelen, deze heeft nog de snelheid en redelijk deftige camera-bewegingen.

Een verhaal maakt me écht niet uit, dit was ook wat voor mij Mario Sunshine de das om deed. Mijn jeugdhelden uit gaming moeten simpele toffe spelletjes zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

7/10, Sonic MOET in 2D.

Elke 3D Sonic hierna is gewoon verschrikkelijk om te spelen, deze heeft nog de snelheid en redelijk deftige camera-bewegingen.

Een verhaal maakt me écht niet uit, dit was ook wat voor mij Mario Sunshine de das om deed. Mijn jeugdhelden uit gaming moeten simpele toffe spelletjes zijn.

Wat betreft je eerste opmerking ben ik het met je eens. Hoewel ik Sonic in de begintijd van 3D goed vind, blijft hij het beste in de classic 2D-games. Al moet ik toegeven dat de laatste goeie game van Sonic in 3D Sonic Adventure 2 blijft, pas daarna ging het echt direct omlaag, met als tragisch dieptepunt Sonic Heroes.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is ook nog Sonic R:

Ziet er zo tof uit maar het is hels moeilijk. Vooral omdat de Saturn waar dit spel voor uit is gekomen geen analoge pad heeft, enkel een D-pad.

Er is ook nog een unreleased Sonic: Sonix X-treme voor de Saturn:

Moest in 1996 uitkomen maar is uiteindelijk gecanceld. Het is zelfs eerst voor de Megadrive bedoeld, toen voor de 32X en uiteindelijk de Saturn.

Het is een gelekte engine die geschreven was voor dit spel. Deze engine is in 2005 geveild en in 2007 is de image in andere handen gekomen en gelekt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is ook nog een unreleased Sonic: Sonix X-treme voor de Saturn. Moest in 1996 uitkomen maar is uiteindelijk gecanceld. Het is zelfs eerst voor de Megadrive bedoeld, toen voor de 32X en uiteindelijk de Saturn.

Het is een gelekte engine die geschreven was voor dit spel. Deze engine is in 2005 geveild en in 2007 is de image in andere handen gekomen en gelekt.

Sonic R heb ik op PC liggen, echt belachelijke port als je het mij vraagt :P

Sonic X-treme's geveilde beta-engine werd destijds voor 2500 dollar geveild aan een privé-verzamelaar, die hem JUIST kocht om hem uit handen te houden van de grote Sonic-community SonicRetro. Saillant detail; De engine was niet eens een echte engine waar het spel mee gemaakt zou worden, maar gewoon in een week of 2 in elkaar geflansd om wat te testen. Dat zijn dus 2500 goed gespendeerde dollars.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Een 10. Vaak is bij spellen de overgang van 2D naar 3D niet echt geslaagd (bijvoorbeeld Worms), maar bij deze game is dat in mijn ogen wel zo. De game heeft mij lang beziggehouden vanwege de 6 verschillende karakters waarmee je kan het spel uit kan spelen. Per karakter is er een andere manier van spelen. Zo moet je met Knuckles diamanten opsporen, met Big the Cat je vis opvissen en met Amy in elk level van een robot onsnappen. Hierdoor bleef voor mij de game boeiend genoeg om verder te spelen. Verder vind ik de game erg sfeervol en is de soundtrack geweldig. Voor mij de beste 3D-platformgame ooit, en één van de beste spellen ooit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...