Ga naar inhoud

Wie vind je de beste acteur in de B&A series  

121 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie vind je de beste acteur in de B&A series

    • Aad van Toor
      20
    • Bas van Toor
      9
    • Paul van Gorcum
      65
    • Hans Beijer
      3
    • Paul van Soest
      1
    • Joep Dikmans
      15
    • Harry Dikmans
      8
    • Wil Sibbelee
      3
    • Frans Kokshoorn
      3


Aanbevolen berichten

  • Reacties 105
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik vind Paul van Gorcum de beste acteur. Joep Dikmans komt op de 2e plaats: die speelt de rol van B2 het beste met de leukste tekst (dat heeft 'íe natuurlijk niet gedaan). Op de 3e plaats Bas van Toor als *japie* . Hij heeft er een mooi personage van gemaakt.

Lukas

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij speelt ook egt als een Gangster net zoals de boevenbaas.

Vooral dat stukje als *adriaan* achter hem aan gaat lopen bij de sleutel, als *bas* ontvoerd is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind Joop Dikmans als B2 echt grandioos. Ik zou bijna een nobelprijs aan gaan vragen voor hem.

Zijn broer speelde stukken minder, deze B2 komt erg geloofwaardig over en vooral als Japie en de Baron in de auto zitten, en B2 achterin vind ik prachtig. Steeds als er iets wordt gezegd dan gaat dat hoofd naar voren en heeft hij weer een mooi rijmpje klaar.

Verder vind ik Adriaan en Bassie ook erg goed acteren

*baron* vind ik net iets minder als B2, maar *harry* mag er ook wezen met opmerkingen als:

Harry organiseer een auto!!!

Nee, ik pik er wel een...

Daarbij wil ik *aadbaron* en *japie* ook even in het zonnetje zette

pfff ik noem bijna alle acteurs, dit is ook de reden dat ik B&A zo geweldig vind ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
*harry* mag er ook wezen met opmerkingen als:

Harry organiseer een auto!!!

Nee, ik pik er wel een...

Daarbij wil ik *aadbaron* en *japie* ook even in het zonnetje zette

vind ^O^

Het is trouwens Joop Dikmans :P;)

Maar *harry* vind ik niet geweldig acteren af en toe een leuke zin er door heen en dat was het wel.

Maar *bas* , *japie* en *adriaan* , *aadbaron* zijn natuurlijk ook geweldig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat is heel duidelijk Paul van Gorcum voor mij.

De manier waarop hij zijn personages neerzet is gewoon _O_

Hij leeft zich in, in zijn rol en weet het karakter gewoon geweldig neer te zetten. De *baron* speelde hij geweldig. Maar de *professor* deed hij ook heel leuk.

Hier ben ik het helemaal mee eens ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind verschillende acteurs goed.

Allereerst mijn lievelings typetjes zijn Vlugge Japie en B2 ik wilde dat ze daar eens een aparte serie over maakte Maar goed.

Mijn favoriete acteur is Harry Dickmans en Aad van Toor waarom Harry Dikmans leek veel op een oom van mij die helaas overleden is en ik vond hem een wat echte b2 zijn broer Joep is meer een clown achtig.

Aad van Toor vind ik goed als de Baron van de schatkaart Aad kan echt die zenuwtrek van de baron op zijn gezicht zetten en ik vond hem ook de beste baron.

Danny is ook mijn favoriet omdat ik hem persoonlijk goed ken.

Groetjes,

Daniel,

Link naar bericht
Delen op andere sites

Danny is ook mijn favoriet omdat ik hem persoonlijk goed ken.

Groetjes,

Daniel,

Cool dat je Danny Verbiest persoonlijk kent, mensen met goede contacten zijn zeer welkom op dit forum.

WELKOM

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ik begin eigenlijk steeds meer bewondering te krijgen voor Aad als acteur. En dat zit hem meestal in de kleine dingetjes. De gezichtsuitdrukking in de haven, als hij Douwe verdenkt, zijn ogen, het ongeloof als de agenten in de diamant hen in de cel zetten. De verbeten kop als hij de gesprekken met de Baron terugluistert op band, zowel op het bureau (als ze net ontsnapt zijn bijvoorbeeld) en het gesprek in de Fiat. De wanhoop in de kerker....

I'm a sucker for melodrama en dit soort dingen vallen me pas sinds kort op, omdat ik de series nu zo vaak gezien heb dat ik op andere dingen ga letten. Het feit dat ik inspiratie zoek voor verhalen helpt ook natuurlijk ;)

Paul van Gorcum blijft bij mij bovenaan staan (de arrogantie van de Baron is onovertroffen, zelfs niet door Adriaans wanhoop ;)) maar Aad komt op een goeie tweede plaats.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Ik heb gestemd op Joep Dikmans, alias *b2*. Geweldig figuur en ik vind dat hij de scenes waar zijn doofheid het meest tot uiting komt, uitstekend speelt. *b2* is ook niet voor niets mijn favoriete personage uit B&A *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb gestemd op Joep Dikmans, alias *b2*. Geweldig figuur en ik vind dat hij de scenes waar zijn doofheid het meest tot uiting komt, uitstekend speelt. *b2* is ook niet voor niets mijn favoriete personage uit B&A *)

Das ook logisch met zo'n nickname :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja haha. Maar wat nog ontbreekt is een avatar en daar ben ik hard op zoek naar.

Maar goed ff weer ontopic. In welke serie vinden jullie B2 het best spelen? Ik in de Kroon, waar hij de meeste grappen maakt. Ook de stad en de schatkaart doen het goed met hem naar mijn mening.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja haha. Maar wat nog ontbreekt is een avatar en daar ben ik hard op zoek naar.

Maar goed ff weer ontopic. In welke serie vinden jullie B2 het best spelen? Ik in de Kroon, waar hij de meeste grappen maakt. Ook de stad en de schatkaart doen het goed met hem naar mijn mening.

Ik probeer voor mezelf daar altijd een antwoord op te vinden maar dat lukt mij gewoon niet...

Het debuut in de schatkaart: grandioos, heerlijke opmerkingen

Hoe hij de baron gekmaakt, en hoe hij mooie opmerkingen plaatst in de kroon, ook grandioos

Zijn brutaliteit (en alleen al dat bloesje) uit de verzonken stad: grandioos

BTW: we gaan we ontopic...

Over B2 kan gedicussieerd worden:

http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtop ... &start=200

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Heb hier toch Paul van Gorcum gekozen.

Naast zijn geweldige manier van schelden (waar hij op zeer subtiele wijze allerlei snackbar- voedsel bij weet te betrekken) en zijn geweldige driftbuien, trekt hij ook geweldige en hilarische gezichten tijdens zijn acteren. Hij doet het echt fantastisch ... ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zie nu pas dat ik mijn stem (die ik overigens maanden geleden al gegeven heb) nog niet heb uitgelegt.

Paul van Gorcum dus, de mimiek van hem is echt prachtig, dit zie je bij elke rol van hem, en hij heeft een super uitstraling.

hulde, hulde, hulde... _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Joop Dikmans

hoe hij loopt

hoe hij echt doet dat hij het niet verstaat... BV:

DAT ZEG IK TOCH

{B2 wacht, hoort hij het goed? nee? komt er niet achteraan? Nee?}

Wa seggie?

Dat wachten soms, en hoe goed hij acteert dat hij ook echt doof is

Daarbij hoe hij in de wagen zit, zo alleen achterin, en dan steekt hij af en toe zijn hoofd ertussen, om even iets stoms te zeggen en de baron te irriteren, ik vind Joop eigenlijk wel een beetje geniaal!

Daarbij vind ik Paul van Gorcum en natuurlijk Bas en Aad geweldig!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...
  • 1 month later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...