Ga naar inhoud

Videobanden van Bridge in dozen van Arcade


Aanbevolen berichten

Een aantal jaren geleden heb ik alle series van Bassie & Adriaan op DVD besteld. Uiteraard zijn deze DVD's grotendeels voorzien van nieuw geluid (andere muziek, Ina als Robin en dergelijke). Ik kijk altijd met plezier naar deze DVD's, maar iedere keer als er een stukje muziek is te horen denk ik weer: "Bah, deze muziek hoort hier niet thuis."

Ik verlang altijd weer terug naar de oude versies van de series. Daarom ben ik nu dus begonnen met het zoeken naar de oude videobanden die zijn uitgegeven door CNR en Arcade. Een aantal series heb ik ondertussen al op videoband en deze wil ik vervolgens allemaal op DVD gaan branden, zodat ik mijn eigen retro-DVD's van Bassie & Adriaan kan maken.

Tijdens mijn zoektocht op Marktplaats kwam ik echter een videoband tegen van De Kroon waarbij op de doos de logo's van Arcade staan en op de banden zelf het logo van Bridge. Zelf dacht ik dat dit kwam doordat videobanden van Arcade en videobanden van Bridge op hetzelfde moment in de winkel lagen en door een fout van een medewerker de banden van Bridge in de doos van Arcade terecht zijn gekomen en de banden van Arcade in de doos van Bridge. Een aantal advertenties verder zag ik de CNR-uitgaven staan en heb ik deze dus gekocht, in plaats van de gemixte Arcade/Bridge-uitgave.

Nu heb ik De Verzonken Stad ook via Marktplaats besteld. Op de foto stond namelijk de doos afgebeeld met de Arcade-logo's erop. Nu heb ik de videoband ontvangen, ik maak de doos open en ik zie twee videobanden erin zitten met het logo van Bridge erop. Hoe kunnen die videobanden van Bridge steeds weer in de dozen van Arcade terecht komen?

Ik ben hier overigens terecht gekomen via een video op YouTube. Geweldig om namen als djkoelkast en Frey hier weer terug te zien. Ik luisterde een aantal jaren geleden altijd naar Radio Bassie & Adriaan, Radio Clown & Acrobaat (en welke namen de zender nog meer heeft gehad). Dat was echt de beste radiozender die ooit bestaan heeft.

Dj. Koelkast - Rustigjes Remix _O_

Frey - Neeneeneenee Remix _O_

Wat een geweldige radiozender was dat. Leuk om die twee namen hier weer tegen te komen.

Owja, nog even iets (ik weet niet of het het waard is om er een compleet nieuw topic voor aan te maken):

Hoe zit het eigenlijk met de Franstalige DVD's? Op Radio Bassie & Adriaan waren altijd de Franstalige versies te horen Geronimo en Jimmy (en volgens mij ook nog een paar andere liedjes en fragmenten), maar voor de rest is er eigenlijk helemaal niets over deze Franstalige versies te vinden. Zijn deze versies nog ergens te koop? Ik had verwacht dat deze DVD's wel te vinden zouden zijn op Franse webshops, maar ik kan ze nergens vinden. Heeft iemand enig idee waar deze vandaag de dag nog te krijgen zijn? Zijn er trouwens leden van dit forum die deze Franstalige DVD's hebben?

Owja, nog even iets compleets offtopic:

Ik heb net ook even het topic doorgelezen over Aflevering 7 van de sleutel. Helaas ben ik er onlangs pas achter gekomen dat deze aflevering in stukjes op de website van Adriaan heeft gestaan. Ik heb deze aflevering dus nooit gezien. Nu heb ik dus net dat topic doorgelezen en iedereen had het over wat er in die aflevering gebeurde en ik zou dit dus graag zelf willen zien, maar helaas staat die aflevering ondertussen niet meer online.

Nu zijn onlangs weer nieuwe DVD-releases geweest van alle series, maar voor zover ik weet hebben ze Aflevering 7 nog steeds niet kunnen oppoetsen en staat deze dus niet op de laatste nieuwe DVD. Is er nog op een andere manier aan deze aflevering te komen?

aangepast door BenA-fan
Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom, of welkom terug.

Wat een grote eerste post, erg leuk ;)

Wat betreft de Franstalige dvd, dat zit zo:

Er is ooit 1 DVD uitgegeven in de begintijd van de DVD. Dat was Bassie & Adriaan en de geheimzinnige opdracht. Deel 1.

Deze DVD stond los van de banden die toen populair waren. Het was een versie met de Nederlandse Klarisversie en een Franse Smorenburgversie, Nederlandse en Franse ondertiteling. Het is bij die ene DVD gebleven en alle DVDs daarna zijn uitgegeven met Smorenburgmuziek. Er zijn minstens drie verschillende uitvoeringen beken. Twee verschillende met een harde transparante hoes (zoals een cd hoes maar dan hoger) en een met een normale transparante DVD hoes, die laatste heb ik en ik weet dat wonderer de eerste heeft.

Hoe het met de Bridge/Arcade banden/hoezen zit weet ik niet, ik heb voornamelijk de oude banden en die zitten ook allemaal ergens in een doos, achterin en onderop in opslag.

En als ik even mag zeuren, het is ofwel djkoelkast ofwel Dj. Koelkast en niet anders :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook van harte welkom!

ik heb even gezocht voor je naar aflevering 7, deze stond namelijk (tot voor kort) nog op de site als 5 .mov bestanden, maar ik heb even gezocht en volgens mij is hij nu verwijderd. Dus helaas, ik weet niet hoe je die aflevering kan bekijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ok, bedankt voor de informatie. Weer iets bijgeleerd. :)

En als ik even mag zeuren, het is ofwel djkoelkast ofwel Dj. Koelkast en niet anders :P

Aha. Ik zal het meteen even aanpassen. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik moet wel zeggen: je avatar is echt _O_ en je hebt goed rekening gehouden met de beperkingen omtrent het plaatsen van B&A materiaal (namelijk: niet) om gezeur te voorkomen ;)

Dankjewel.

Precies. Zelf tekenen leek mij de beste oplossing.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nu heb ik De Verzonken Stad ook via Marktplaats besteld. Op de foto stond namelijk de doos afgebeeld met de Arcade-logo's erop. Nu heb ik de videoband ontvangen, ik maak de doos open en ik zie twee videobanden erin zitten met het logo van Bridge erop. Hoe kunnen die videobanden van Bridge steeds weer in de dozen van Arcade terecht komen?

Ik weet niet of het jou wat uitmaakt, maar ik raad je de CNR banden aan. De geluidsmixage met name op deel 2 is een ramp op de Arcade banden die ik heb.

Tijdens mijn zoektocht op Marktplaats kwam ik echter een videoband tegen van De Kroon waarbij op de doos de logo's van Arcade staan en op de banden zelf het logo van Bridge. Zelf dacht ik dat dit kwam doordat videobanden van Arcade en videobanden van Bridge op hetzelfde moment in de winkel lagen en door een fout van een medewerker de banden van Bridge in de doos van Arcade terecht zijn gekomen en de banden van Arcade in de doos van Bridge. Een aantal advertenties verder zag ik de CNR-uitgaven staan en heb ik deze dus gekocht, in plaats van de gemixte Arcade/Bridge-uitgave.

Zover ik weet hebben alleen de CNR banden van de kroon de oude Klaris versie erop.

aangepast door CNRArcade
Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mijn weten was de Arcade-deel 2 juist bijna helemaal Klaris? Op deel 1 al, vanaf Vriendelijk Zijn... geloof ik.

De Arcade deel 2 video is op 1 scene na geheel Klaris. De scene waar BenA in de schuilplaats van de boeven komen nadat ze zijn gevlucht zit in het begin een stukje Smorenburg muziek.

Of bedoelt CNR-Arcade vielleicht de mixage? Dus dat het niet goed klinkt? Ook daar heb ik niks op aan te merken en ik kan dat weten, aangezien ik complete geluidssporen van de originele versies heb en van die band veel heb moeten halen omdat mijn CNR-band het nogal liet afweten op sommige momenten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe het met de Bridge/Arcade banden/hoezen zit weet ik niet.

Ik wel. Bridge was gewoon te lui de cover-art aan te passen (Of ze hadden destijds nog allerlei prints van covers liggen) en besloten dee covers te gebruiken en niet te wijzigen. Dus geen nieuw Bridge-logo erop. Toen echter de DVD's eenmaal uitkwamen moesten de dvd-covers toch helemaal gescaled worden etcetera dus toen was het ook gewoon tijd voor het nieuwe logo. En vanaf toen kwamen op alle banden die vanaf toen werden geproduceerd ook het nieuwe logo erop.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor de reacties en samba-boy: bedankt voor de opheldering.

Ik weet niet of het jou wat uitmaakt, maar ik raad je de CNR banden aan. De geluidsmixage met name op deel 2 is een ramp op de Arcade banden die ik heb.

Zover ik weet hebben alleen de CNR banden van de kroon de oude Klaris versie erop.

Ik geef zelf ook de voorkeur aan CNR, maar die zijn nu eenmaal moeilijker te vinden. Ik probeer gewoon de oudste videobanden te kopen die ik op Marktplaats kan vinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor de reacties en samba-boy: bedankt voor de opheldering. Ik geef zelf ook de voorkeur aan CNR, maar die zijn nu eenmaal moeilijker te vinden. Ik probeer gewoon de oudste videobanden te kopen die ik op Marktplaats kan vinden.

Nu ik me bedenk... In CNR-hoezen werden na 1995 ook Arcade-banden gedaan, dus dat is ongeveer hetzelfde als met Arcade hoezen met Bridge-banden :P

Op Marktplaats zijn bijna alle CNR's heel gemakkelijk te vinden. Zoek op Bassie en Adriaan, zet de paginatreffers op 100 en scrollen maar (Zorg wel dat je met foto's doet, werkt beter ;)). Ik geef je wat voorbeelden;

Hier, hiero, hier nog een, nog een, of hier... en anders alles los?

Have fun ermee ;)

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mijn weten was de Arcade-deel 2 juist bijna helemaal Klaris? Op deel 1 al, vanaf Vriendelijk Zijn... geloof ik.

jaja dat klopt de Arcade banden van de Verzonken stad zijn ook helemaal Klaris, maar ik had het over de geluidsmixage op de Arcade banden die is nogal slecht en dan met name bij deel 2. Denk hierbij bijv aan geluid uit 1 kanaal en 2 geluiden door elkaar van 2 verschillende scenes.

De Arcade deel 2 video is op 1 scene na geheel Klaris. De scene waar BenA in de schuilplaats van de boeven komen nadat ze zijn gevlucht zit in het begin een stukje Smorenburg muziek.

Owja is me niet opgevallen.

Of bedoelt CNR-Arcade vielleicht de mixage? Dus dat het niet goed klinkt? Ook daar heb ik niks op aan te merken en ik kan dat weten, aangezien ik complete geluidssporen van de originele versies heb en van die band veel heb moeten halen omdat mijn CNR-band het nogal liet afweten op sommige momenten.

Nee dat bedoel ik niet. het geluid is zuiver en klinkt zo goed. En de banden zijn ook 100% inorde. Wat ik bedoelde is dat de geluidsmontage anders is op de Arcade banden dan op de CNR banden. Het ligt niet aan de videorecorder, want die is nieuw. Er is gewoon teveel gekloot tijdens het monteren van het geluid.

Ik geef zelf ook de voorkeur aan CNR, maar die zijn nu eenmaal moeilijker te vinden. Ik probeer gewoon de oudste videobanden te kopen die ik op Marktplaats kan vinden.

Zo moeilijk is het niet. Je moet gewoon goed zoeken. Ok er zijn niet veel exemplaren te vinden maar je vind ze wel altijd ergens.

Nu ik me bedenk... In CNR-hoezen werden na 1995 ook Arcade-banden gedaan, dus dat is ongeveer hetzelfde als met Arcade hoezen met Bridge-banden :P

Ook daarmee heb je gelijk. Ik heb ze ook zowel CNR als Arcade en de hoezen zijn exact hetzelfde. Het enige verschil is de kaft die is bij de CNR geel en bij Arcade doorzichtig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu ik me bedenk... In CNR-hoezen werden na 1995 ook Arcade-banden gedaan, dus dat is ongeveer hetzelfde als met Arcade hoezen met Bridge-banden :P

Aha, dat wist ik niet. Weer wat geleerd. :)

Op Marktplaats zijn bijna alle CNR's heel gemakkelijk te vinden. Zoek op Bassie en Adriaan, zet de paginatreffers op 100 en scrollen maar (Zorg wel dat je met foto's doet, werkt beter ;)). Ik geef je wat voorbeelden;

Hier, hiero, hier nog een, nog een, of hier... en anders alles los?

Have fun ermee ;)

De Huilende Professor en De Kroon heb ik ondertussen ook al als CNR-uitgave (De Huilende Professor in die vorm van de Slagersbanden, die inderdaad heel makkelijk te vinden zijn).

Deel 1 van De Schatkaart had ik zelf ook al een aantal keer gevonden, maar ik kan Deel 2 nergens vinden. Ik ben eigenlijk aan het wachten totdat iemand voorbij komt die beide delen heeft.

Ook gebeurt het wel eens dat ik een advertentie tegenkom van iemand die allerlei "nieuwe" videobanden aanbiedt en één oude en dan stuur ik diegene een e-mail en dan zegt hij dat hij alleen maar alles in één keer verkoopt. Zeikerds, ik heb geen interesse in de rest. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

@ Samba-boy en Y J

Ik snap het al. Jullie bedoelen natuurlijk de dubbelbox van Arcade waarvan de hoes hetzelfde is als de Bridge uitgave. Ja dat is natuurlijk een ander verhaaltje waar ik niets over kan zeggen. De Arcade banden die ik heb zijn de 2 losse delen die gelijk zijn als de CNR banden. Ze zitten in een doorzichtige kaft ipv de gele en hebben precies dezelfde bedrukking met ook CNR erop. Alleen de banden zijn voorzien van een Arcade sticker.

En die banden zou ik niet nemen, want daar is teveel gekloot met het geluid.

Dus @ B&A fan, Als je CNR banden koopt van de Verzonken stad zorg er ook voor dat je banden koopt die voorzien zijn van een CNR sticker ipv een Arcade sticker.

aangepast door CNRArcade
Link naar bericht
Delen op andere sites

@ Samba-boy en Y J

Ik snap het al. Jullie bedoelen natuurlijk de dubbelbox van Arcade waarvan de hoes hetzelfde is als de Bridge uitgave. Ja dat is natuurlijk een ander verhaaltje waar ik niets over kan zeggen. De Arcade banden die ik heb zijn de 2 losse delen die gelijk zijn als de CNR banden. Ze zitten in een doorzichtige kaft ipv de gele en hebben precies dezelfde bedrukking met ook CNR erop. Alleen de banden zijn voorzien van een Arcade sticker.

En die banden zou ik niet nemen, want daar is teveel gekloot met het geluid.

Dus @ B&A fan, Als je CNR banden koopt van de Verzonken stad zorg er ook voor dat je banden koopt die voorzien zijn van een CNR sticker ipv een Arcade sticker.

Dat gedoe met die gele hoezen/doorzichtige hoezen moet je ook niet op vertrouwen hoor. Ik heb genoeg échte CNR-banden (Met CNR sticker) in doorzichtige hoes, etcetera.

De arcade-uitgaves van De verzonken stad CNR-uitgave (Lol, verwarrend) zijn bij mijn weten gewoon de CNR-banden met een andere sticker erop, zoals alle andere banden, verder geen verschil met de CNR-banden (Soms zelfs de oude (Of iig vernieuwde) CNR-leader :P). Dus wat op die CNR/Arcade uitgave niet klopte zou ook niet kloppen op de CNR-banden, gezien die gewoon exact hetzelfde zijn. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik zelf geen Arcade-editie van de CNR-banden heb, dus zeker weten doe ik niet... Maar denkend aan de logica... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja op het eerste gezicht zijn ze ook hetzelfde. CNR leader en al het beeldmateriaal is ook precies hetzelfde ja. Alleen met het geluid is op enkele momenten geknoeid.

Je zal waarscijnlijk ook wel deel 1 van europa CNR hebben. Is het jou dan ook opgevallen dat in het begin van frankrijk nadat Adriaan aan Bassie heeft verteld waar Frankrijk ligt het geluid ineens veranderd. De stemmen en muziek komt ineens alleen vanuit het linker kanaal en je hoort ineens het outro lied tussendoor :?.

Ik dacht eerst ook dat het aan mijn videorecorder zou liggen, maar een andere fan vertelde mij dat ik niet de enige was die dat verschijnsel heeft.

Ik had ook een 2de band gekocht als reserve en toen ik het afspeelde, hoorde ik precies hetzelfde verschijnsel.

Dat soort gevallen staan ook op de losse Arcade banden van de verzonken stad en met name op deel 2 is het erger. Ik vind dit best wel vervelend.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja op het eerste gezicht zijn ze ook hetzelfde. CNR leader en al het beeldmateriaal is ook precies hetzelfde ja. Alleen met het geluid is op enkele momenten geknoeid.

Je zal waarscijnlijk ook wel deel 1 van europa CNR hebben.

Ik heb enkel de originele uitgave van Europa deel 1 op CNR. Ik heb wel de heruitgave van Arcade uit 1998 (Die met nieuwe cover), maar zelf wist ik niet eens dat van 1995-1998 de CNR-hoes gebruikt werd met Arcadesticker op de band... Dacht zelf dat die reeks gewoon met de 1995-CNR sticker werd verkocht (Zo kwam ik ook aan enkele delen reis vol verrassingen), maargoed ik dwaal af... Punt is, ik heb nog nooit een probleem opgemerkt met geen van die banden. Misschien is er destijds een foute print gemaakt en misschien is die geluidserror op enkele banden terechtgekomen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

maar zelf wist ik niet eens dat van 1995-1998 de CNR-hoes gebruikt werd met Arcadesticker op de band... Dacht zelf dat die reeks gewoon met de 1995-CNR sticker werd verkocht (Zo kwam ik ook aan enkele delen reis vol verrassingen)

Bij europa weet ik het niet of het ook bestaat, maar ik denk het niet. Bij Reis vol verrassingen is het ook idd maar alleen bij deel 3 Las Vegas is het zo dat die een CNR leader heeft terwijl het een Arcade band is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

De Reis vol Verrassingen (wat overigens een geweldige nieuwe titel oplevert als je in het laatste woord een R weglaat) bestaat uit vijf delen, namelijk:

- Op zoek in Curaçao;

- Op zoek in San Francisco;

- Op zoek in Las Vegas;

- Op zoek in het Wilde Westen;

- Op zoek in Amerika.

De titels van de laatste vier delen vind ik overigens maar vreemd. In het eerste deel zijn ze namelijk op zoek naar een pakje, maar in de delen daarna zijn ze gewoon wat aan het rondreizen en dus niet echt "op zoek". Het laatste deel heeft al helemaal een vreemde titel, aangezien Deel 2, Deel 3 en Deel 4 zich ook in Amerika afspelen. Het laatste deel speelt zich van deze vier delen juist het minst af in Amerika, aangezien het einde zich afspeelt op Sint Maarten / Saint Martin. Dan nog iets: Curaçao is een eiland. Zou het dan niet "Op zoek op Curaçao" moeten zijn?

Dat overigens even tussendoor, want mijn vraag is eigenlijk de volgende:

Is van Deel 5 nooit een versie van CNR verschenen? Ik kan mij namelijk niet herinneren dat ik deze ooit gezien heb. Ook staat aan de binnenkant van de banden van De Plaaggeest welke banden nog meer te verkrijgen zijn van Bassie & Adriaan en aan de linkerkant staan de vier delen van CNR en aan de rechterkant staat het vijfde deel met een Arcade-logo op de hoes.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als mijn gegevens kloppen kwamen de eerste 4 banden eind 1994 uit, terwijl het laatste deel pas in 1996 uit kwam. Dit laatste deel heeft ook niet meer de bekende aankondiging van eerder uitgebrachte videobanden van B&A.

Overigens, is Sint-Maarten nog steeds Amerika hoor, het is alleen geen VS.

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

Deel 1 en 2 in 1994, deel 3 en 4 in 1995 en deel 5 als eerste Arcade band in 1996.

Daarna zijn deel 1 tm 4 ook weer opnieuw uitgebracht in 1996 als Arcade band in CNR hoes.

aangepast door CNRArcade
Link naar bericht
Delen op andere sites

Aha, vandaar dus. Ik vond het al vreemd dat ik nergens de CNR-uitgave van Deel 5 kon vinden. Toen ik net de banden van De Plaaggeest in mijn handen had en aan de binnenkant vier banden van CNR en één band van Arcade zag staan, had ik ineens een vermoeden waarom ik de CNR-uitgave van Deel 5 nergens kon vinden. Bedankt voor het bevestigen ervan.

Ik neem aan dat dit dan ook betekent dat Deel 5 nooit op Video CD is uitgekomen. Ik heb namelijk nog nooit Video CD's van Arcade gezien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

...en deel 5 als eerste Arcade band in 1996.

Dat dat de eerste Arcade-band is, is dus belachelijk. Waarom zal je zeggen? Omdat De Sleutel (1996-versie met die puzzel) als ALLEREERSTE op de videoband (Ja, zelfs nog voor de Arcade-leader) een trailer heeft voor Op zoek in Amerika die zegt "Vanaf oktober(?) 1996 verkrijgbaar" ;)

Overigens zijn de eerste échte Arcade-video's deel 1 en 2 van Grootmoederstijd, met een CNR én Arcade logo op de cover. ;)

En tja, De reis vol ver-assingen. Het werd al eens op het forum besproken, het zou volgens Wonderer destijds gepast hebben bij de ontploffingen van de boefjes. :P

En tenslotte... Deel 4 heeft als enige video ook geen "Wat gebeurt er op de volgende band", iets wat wel op deel 1, 2 en 3 gebeurde.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...