Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

De Furby

post-24-128043887049.jpg

Een Furby is een elektronisch pluche speelgoedproduct ontwikkeld door Tiger Electronics. Het werd vlak voor de kerstperiode van 1998 gelanceerd en er ontstond in korte tijd een hype rondom het product en werd één van de meest gewilde speelgoedproducten van het seizoen. Furby's waren in relatief korte tijd geheel uitverkocht en vele mensen stonden uren in een rij te wachten om een exemplaar uit een nieuwe zending Furby's te bemachtigen. Hoewel het voor ongeveer dertig dollar in de winkels lag dreef de extreme vraag, gedurende het kerstseizoen van 1998, de prijs op tot boven de honderd dollar. Soms werden er zelfs honderden dollars voor één exemplaar geboden. In een periode van twaalf maanden werden er 27 miljoen Furby's verkocht. De naam Furby kwam vermoedelijk van het prototype dat zijn schepper David Hampton 'Fur-ball' als bijnaam had gegeven. De Furby is een kruising tussen een hamster, een kat en een vleermuis of een uil.

Wie had zo'n ding? Kom ervoor uit, verklaar je nader of verdedig de Furby met hand en tand!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan het me amper herinneren. Er werd gezegd dat je ze dingen kon leren en dat was niet waar. Echt lang hebben we er niet mee gedaan iig. De lol was er snel van af. Het was gewoon weer zo'n vage rage, iedereen in de klas had het er toen over. Net als later met die Pokemon-kaarten (oid), waar ik nooit aan meegedaan heb trouwens :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb 1 ding meegemaakt met een Furby wat ik echt nooit meer vergeet. Toen ik ongeveer een jaar of 4 was kreeg ik dus zo'n Furby, maar na een paar keer aaien had ik er wel weer genoeg van en zette hem bij mijn ouders op de kast. Alleen, wat ik niet wist was dat mijn mam hem die avond weer terug op mijn kamer had gezet... En de biologische klok van dat pokkeding was flink overstuur, hij had namelijk haast altijd honger. Zo was het een keer 3 uur midden in de nacht toen dat beestje ineens begon te roepen "KEBAB KEBAB KEBAB KEBAB KEBAB" en dat dan non-stop 8)7 OIk schrok me de pleuris, liet mijn pa de batterijen eruit halen en ging pitten, maar sindsdien moet ik zo lachen als iemand over een Furby begint en ik weer terugdenk aan mijn "Turkse Furby" _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Mij is het nooit gelukt een Furby te kunnen laten praten.

Weet wel dat die in de kast stond en uit het niks iets begon te roepen waardoor je schrok, omdat je het niet verwacht.

had er zelf 2 een grote en een kleine mega duur trouwens toen!! 100 gulden dacht ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

vroeger een gehad haha... kom uit '95 dus tja toen 3 jaar en niet zo gek :P

hadden er ooit ook al eens zo een uit een happy meal van macdonalds toen, zo'n kleintje :')

k1q3dd.jpg

Die waren er ook in de vorm van schelpen... is nooit aangeslagen. En terecht.

Ik vind Furby's zware grafdingen, heb ze nooit iets aan gevonden, en ik kreeg bijna een woedeaanval als ik die dingen alleen al zag liggen. _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Nou, ik was eigenlijk te laat geboren om die rage mee te maken, maar ik heb er toch heel veel over gehoord. En dat was meestal niet erg positief.

 

Veelvoorkomende klacht: Furbies schreeuwden altijd midden in de nacht. (Wie verzint er nou zoiets...)

 

Kortom: gewoon een domme rage.. (net als Pokemon Kaarten, trouwens :P)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Mij is het nooit gelukt een Furby te kunnen laten praten.

Weet wel dat die in de kast stond en uit het niks iets begon te roepen waardoor je schrok, omdat je het niet verwacht.

had er zelf 2 een grote en een kleine mega duur trouwens toen!! 100 gulden dacht ik.

Zet maar een Furby voor de TV zet de TV zacht en hou een liefdes spel met een geliefde. Furby leert snel! En dan als de schoonouders op bezoek komen gaat furby plotseling alles door vertellen. ;-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...