Ga naar inhoud

Show hier je laatste retroaankoop


Aanbevolen berichten

  • Reacties 344
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik denk wel dat er wat op staat. Maar alleen zitten niet de juiste rollen in de kokers geloof ik. Daar ga ik binnenkort nog even naar kijken. De tekst die op de randen van de rollen staan beginnen helaas wat te vervagen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag een cd-i 210 gekocht. Dit model had ik nog niet. zat het spel video speedway in dus een bonusje. Voor de rest geen cd-i spellen gezien. Wel veel cd-i films wat me deed vermoeden dat de cdi met een dvc was uitgerust. En dit bleek ook zo te zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zaterdag voor t eerst sinds tijdje weer eens naar mn favoriete retrogamezaak in Eindhoven geweest.. weer paar uur rondgehangen (altijd leuk kletsen met die kerel, en achter de toonbank kijken aangezien daar nog veel meer spul ligt :D --> zag ook enkele cd-i spellen liggen)..

Maar uiteindelijk maar met 1 spel naar huisgegaan.. SNK Arcade Classics Vol 1 voor op de Wii.. 16 arcade-spellen op 1 schijfje, 14 euro :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

In een straat geweest waar 3 kringloopwinkels praktisch naast elkaar zijn. Leuke kringloopwinkels, maar eentje ging al om 15u dicht, net toen wij daar waren, dus die hebben we nog niet kunnen bezoeken.

De buit zover:

2x 8-track tape

post-8-0-00003900-1384790591.jpg

post-8-0-28271400-1384790591.jpg

PC spel: Midtown Madness

CD: Rave XMAS (hardcore kersthits :') )

PS2 spellen, waarvan 2 in seal

The Incredibles voor de GBA

Fort Boyard de legende (Nederlandstalige adventure, PC)

Exile: Myst III (adventure, PC)

post-8-0-51605300-1384790591.jpg

Een hele sloot B&A banden die ik waarschijnlijk allemaal al lang en breed dubbel heb, maar 4 banden = 50 cent, dus toch maar wat meegenomen. Ook een Thunderdome Oberhausen band en een Betamax huurvideo (helemaal rechts)

post-8-0-85343700-1384790591.jpg

Een stapel Sony High Density Helical Scan Video Tapes, Reel to Reel videobanden

post-8-0-32316600-1384790592.jpg

post-8-0-77666800-1384790592.jpg

Apple ADB toetsenbord, zocht ik al heel lang naar voor mijn Macintosh LC:

(Op de achtergrond nog 2 pakjes Sony diskettes)

post-8-0-06762100-1384790593.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik krijg ineens een Hamelenvibe bij die reel to reel-tapes _O_

Dit zijn zwart/wit tapes (althans, de speler waar ze op moeten is een zwart/wit speler/recorder), vermoedelijk gemaakt eind jaren '60. Op een paar staan wat aanwijzingen, ik denk dat het bedrijfsvideo's danwel instructievideo's zijn, maargoed, voor 2 euro per stuk kon ik die gok wel nemen natuurlijk. Ik heb echter nog geen recorder, dus ik hou me daarvoor aanbevolen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die Thunderdome 9 Oberhausen video kun je flink geld voor vangen, als je m zelf nog niet had! :D

Trouwens.. misschien niet helemaal het juiste topic ervoor, maar ik zit er aan te denken om die Odyssey 2001 die ik tijd terug had gekocht, te verkopen.. kans is aanwezig dat ie het niet doet, en ik heb 2 linker handen.. dus mocht hier iemand interesse hebben, en het niet erg vinden om wat te moeten klussen, laat vooral eventjes weten! (Ook al zou ie t wel doen; leuk om eens mee gespeeld te hebben, maar heb zelf niet zo gek veel met ZO oude consoles, dus hoef m niet per se te (blijven) hebben)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die Thunderdome 9 Oberhausen video kun je flink geld voor vangen, als je m zelf nog niet had! :D

Trouwens.. misschien niet helemaal het juiste topic ervoor, maar ik zit er aan te denken om die Odyssey 2001 die ik tijd terug had gekocht, te verkopen.. kans is aanwezig dat ie het niet doet, en ik heb 2 linker handen.. dus mocht hier iemand interesse hebben, en het niet erg vinden om wat te moeten klussen, laat vooral eventjes weten! (Ook al zou ie t wel doen; leuk om eens mee gespeeld te hebben, maar heb zelf niet zo gek veel met ZO oude consoles, dus hoef m niet per se te (blijven) hebben)

Ik zou eens moeten kijken welke van de 2 Odysseys ik heb, want ik weet het zelf niet meer, de 2100 of de 2001 :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Dit weekeinde/afgelopen week aangeschaft:

$(KGrHqZHJDoFIS3m+NWPBSE9WrmCew~~60_57.JPG

Geheugen voor een IBM 486 MOBO (normale SIMMs werken niet op IBM MOBOs).

$(KGrHqVHJEgFJ,QWgiJvBSdcboWRk!~~60_12.JPG

Genius seriele muis met 25 pinnetjes aansluiting voor een IBM PS/2 Model 30 8086: de PS/2 muis werkt niet met sommige spellen (zoals Centurion)

$_12.JPG

Trident ISA VGA kaart: altijd handig.

$T2eC16Z,!)kE9s4,BDg,BRfswOfPzg~~60_57.JPG

386 SX PC: ik had nog geen 386.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ruimte is inderdaad altijd een uitdaging. Daarom koop ik ook geen CRTs / toetsenborden meer: die nemen heel veel ruimte in beslag. Nu heb ik wel een omgebouwde kelder met een paar honderd vierkante meter. Maar we hebben ook 2 zoontjes nu en die hebben speelruimte nodig. Het mooie van desktops is dat die mooi stapelen. Ik heb maar 1 mini tower (een HP Brio Pentium 200).

Soms verkoop ik ook machines. Als ik een tijd met een apparaat heb gespeeld. Dan kan iemand anders er plezier van hebben. Het restaureren van apparaten is ook erg leuk vind ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Laatste aankopen:

JVC videoprinter, werkt helemaal, iemand op het forum krijgt volgende week van mij een videogeprinte kerstkaart :D

post-8-0-30918700-1387024897.jpg

Yamaha FS1R

Rack FM-synthesizer met formant control. De vetste FM synth ooit gemaakt. Heeft 2x 8 operators (in plaats van 4 in een Ad-lib of 6 in een DX7). Zeer rijk en vol geluid, echt een topding :D

Komt uit 1998/1999

post-8-0-81018800-1387024897.jpg

(bovenste van de 2, de Access Virus b had ik al)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een week geleden is er een kringloop bij mij om de hoek geopend, mijn eerste aankoop daar:

DSC09576.jpg

Niet mijn foto (van een ebay verkoper), de mijne is compleet en in goede staat.

Er stond ook een Philips Discoverer TV die helaas al verkocht was voor 17 euro :( Die staat dus op 't verlanglijstje van nu af aan... wat een supergaaf ontwerp!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Brother PDC-100 Pro Disk Composer

Een midi sequencer/recorder/speler met bijzonder veel functies. Zeer eenvoudig in gebruik, zeer uitgebreid.

Enige nadelen: 720kb floppydrive, leest/schrijft geen pc geformatteerde diskettes, heeft blijkbaar een eigen formaat.

post-8-0-41177300-1387472739.jpg

Omdat ik wilde weten of hij 100% werkte heb ik een simpel 8-track demotje opgenomen. De PDC-100 kan 32 sporen aan.

Deze sequencer kan ook realtime sysex opnemen/afspelen. Je kunt hem ook gebruiken om patches van synthesizers die geen eigen opslag hebben op te slaan, gewoon een mididump doen naar de PDC100 terwijl je opneemt en dan opslaan op diskettes.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Laatste aankopen:

JVC videoprinter, werkt helemaal, iemand op het forum krijgt volgende week van mij een videogeprinte kerstkaart :D

post-8-0-30918700-1387024897.jpg

Yamaha FS1R

Rack FM-synthesizer met formant control. De vetste FM synth ooit gemaakt. Heeft 2x 8 operators (in plaats van 4 in een Ad-lib of 6 in een DX7). Zeer rijk en vol geluid, echt een topding :D

Komt uit 1998/1999

post-8-0-81018800-1387024897.jpg

(bovenste van de 2, de Access Virus b had ik al)

post-446-0-18004000-1387627931.jpg

*O* Erg gaaf!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Pacman bordspel:

post-8-0-27728800-1389298163.jpg

Tandy 1100FD:

Een mini laptop met een V-20 processor (zeg maar een 80186) op 8MHz

640Kb geheugen

Een soort drive met DOS 3.3 en DeskMate software, 0 bytes free, ben er nog niet achter wat het precies is. Misschien een ROM ofzo.

640x200 backlit display

3,5" diskdrive 720kb

In doos met adapter en boekjes

post-8-0-10892500-1389298460.jpg

post-8-0-55970700-1389298479.jpg

post-8-0-34324300-1389298505.jpg

post-8-0-96021200-1389298530.jpg

post-8-0-46648600-1389298551.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi die Tandy. Heb je hem al uit elkaar gehaald? De onze is een 1400 HD - had ik even nagekeken. Ze lijken best wel op elkaar.

Ja, de snaar van de floppy drive is kapot. Gelukkig was hij nog niet zo plakkerig geworden, dus ik kon hem er zo af halen.

Ik heb zelf geen platte, maar alleen 'bloksnaren' (die veel in cassettedecks en cd speler lades zitten), heb er een geprobeerd maar het mocht niet baten.

Ik denk dat de kop ook vast zit, dat motortje moet ik even opnieuw smeren (moet ook vaak bij Amiga diskdrives), misschien dat hij het dan doet, maar dat bedenk ik me nu pas, nu hij weer in elkaar zit :P

Heel moeilijk is het niet, je moet alleen wel echt alles er uit halen voor je er bij kunt, dus veel schroefjes.

Die programma's staan inderdaad op een rommetje. Er is ruimte voor een harddisk, maar die heeft een heel aparte connector. Ik heb er geen behuizing voor, dus het zal bij de floppy drive blijven, als ik die aan de praat krijg. Ook die heeft een eigen connector, maar daar heb ik een schema van gevonden.

De laptop is trouwens geheel gebouwd door Panasonic in Japan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

_O_

Wat ik me nog af vroeg: de datum staat op 2006, kan hij misschien niet verder? Anders is het een beetje vreemd waarom ie op 2006 is komen te staan.

De batterij is dood, maar er zit nog wel een extra accutje in, ik denk voor de klok. Die zal waarschijnlijk door blijven lopen?

Omdat de diskdrive nog niet werkt kan ik het kalenderprogramma zelf niet opstarten, de ROM is echt net groot genoeg voor basisdingen als format en deze Deskmate software, maar als je echt een programma daarvan wil opstarten heb je Deskmate disk 1 of 2 nodig (die heb ik online gevonden, dus ik heb die diskettes wel, maar ik moet de drive nog werkend krijgen). Ik kan de datum daarom nu nog niet verzetten.

Het PacMan spel was trouwens € 1,25

Heb er ook nog 3 losse N64 games bij gekocht (Magical Tetris Challenge / Bomberman Hero / Mission: Impossible) en een GBA spel helemaal compleet in doos. Dat was bij elkaar € 9,50

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Net maar weer eens bij de plaatselijke kringloop geweest, en het een en ander gekocht (1 ding voor mezelf, de rest allemaal voor vrienden.

- Thunderdome 9 2cd (ziet er nagenoeg als nieuw uit, paar kleine krasjes op de cd's misschien)

- Club X Volume IV 2cd

- Duke Nukem 2 CD-ROM

- Jaren '70 (gok ik) Ministeck (grote oranje doos, de wat grotere Ministeck blokjes voor kinderen)

- Boek over Generaal Patton (WO 2)

- Gameboy draagtas (van de oldskool Gameboy, ook al heb ik die zelf niet)

Dit alles voor samen 8 euro :) (Al ligt het maar net wie er achter de kassa zit; de een neemt het minder nauw met de prijs dan de ander)

Had oa ook nog wat CD-i spellen zien liggen (Rise Of The Robots), een Age of Mythologies collector's edition doos, ToCa 2 in doos, Worms 2 in doos, en paar bordspellen die me niet echt bekend voorkwamen (oa Incognito; Samenzwering In Venetië, van MB)..

Oh en via marktplaats heb ik wederom een Playtime 99 Puzzle van Donkey Kong Country-reeks gevonden, die is vandaag op de post gegaan richting mij. Dit wordt mijn 3e, en weet nog steeds niet of er meer varianten van zijn. Ik heb er nu een van DKC 1, en nu dus twee stuks van DKC 2. Geen idee of er meer versies zijn van DKC 1 / 2, of misschien ook van DKC 3.. Het valt me wel op dat de afbeeldingen gespiegeld zijn, dus vraag me af of Nintendo er van op de hoogte is? Op de zijkant van de dozen zie je wel Donkey met een groot Nintendo-logo staan..

Weet iemand hier misschien meer van? Of waar ik dit op zou kunnen zoeken, of er nog meer varianten zijn?

Foto's van de aankopen heb ik (nog) niet, maar zou ik nog wel kunnen maken, indien interesse :)

aangepast door VR!DZ
Link naar bericht
Delen op andere sites

Een Casio fx-17 scientific calculator uit 1975 in uitstekende en volledig werkende staat.

Helemaal compleet met batterijklepje.

post-8-0-14306400-1390828622.jpg

Het grappige is dat het cijfer 0 uit 4 segmenten bestaat (zeg maar een halve 8), dit is gedaan met het idee dat als er een segment uit zou vallen het nog steeds herkenbaar zou zijn als een 0. Dit heeft maar kort geduurd, sinds 1976 bestaan nullen uit 6 segmenten.

post-8-0-44810000-1390828881.jpg

Voorzien van een VFD-display, de segmenten lichten op en zijn dus ook in het donker leesbaar. Deze rekenmachine werkt op 4 AA-batterijen en er is een voedingpoort aanwezig. Als je bepaalde ingewikkelde calculaties doet zie je de machine ook even nadenken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi spul jongens! :-)

Afgelopen weekeinde een NEC 80286 op de kop getikt voor $25. Er zat geen FDD in. Die had ik toevallig nog dus het apparaat werkt weer. Heeft me wel uren zoekwerk gekost om de juiste BIOS bestanden te vinden. En ook een SB gekocht en die er in gezet. Ik heb al een paar uur Wolfenstein 3D gespeeld.

post-917-0-36505100-1391007187.jpg

post-917-0-16228800-1391007188.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk apparaat inderdaad. Al 2 niveaus van Wolfenstein 3D uit gespeeld sinds afgelopen weekeinde. Ik ga wel weer een aantal geluidskaarten verkopen want al die aankopen steeds lopen aardig in de papieren. Het blijft lasig om spullen goedkoop te vinden waar ik woon. Maar goed: geluidskaarten genoeg dus dat komt wel goed. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren een CM-500 uit Japan ontvangen. Dit is de ultieme Roland module voor PC spellen in de jaren 80 & 90: volledige LA (MT-32L / CM-32L), GM (CM-300/SC-7) en GS (SC-55/SC-55MKII) in een doos. :D

Nu kan ik een hoop kaarten en modules verkopen (voor een hoop poen) en zo voor andere spullen betalen. :)

post-917-0-03065600-1391185220.jpg

aangepast door PeterNY
Link naar bericht
Delen op andere sites



Is opgenomen met de CM-500, die gast heeft hem voor $20 gekocht, dat noem ik nog eens een steal ;)
Bevat geluiden die ook in de Roland E-series keyboards zat (E-15 bijvoorbeeld). Drumkit en bas is bijvoorbeeld hetzelfde, maar ik herken meer geluiden.

Ik heb een Quasimidi Quasar gekocht, een jaren '90 midimodule voor dance, rave, rechno, elektro, maar ook met een volledige GM-bank er in. Kun je dus ook gewoon je midifiles op afspelen, ik zal binnenkort eens testen met de bekende demo's hoe die klinkt in vergelijking met de andere dingen die ik onlangs gestes heb.
Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...