Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan: Zoekend naar de achtergrondmuziek


Aanbevolen berichten

ik heb nog even gezocht... en je hoort het muziekje ook in de nieuwe versie van Bassie & Adriaan en de verzonken stad.

Op het moment dat Adriaan het plan bedenkt om poppen op het terras neer te zetten. (Die van hun zelf)

Tis een vrij eentonig muziekje. Weet iemand welke ik bedoel ?

Dat het van Bert Smorenburg is staat dus vast. Ik weet zo uit het hoofd niet welke van zijn twee "dreigingsdeuntjes" er in die scène zit, maar dat is heel eenvoudig op te lossen: hier op de Adriaan-homepage (het laden van de pagina kan wel even duren omdat er 16 fragmenten op één pagina staan) is een fragment te horen van "Dreiging Kroon".

Als die het niet is, dan is het dus "Thema Dreiging".

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 302
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Dat het van Bert Smorenburg is staat dus vast. Ik weet zo uit het hoofd niet welke van zijn twee "dreigingsdeuntjes" er in die scène zit, maar dat is heel eenvoudig op te lossen: hier op de Adriaan-homepage (het laden van de pagina kan wel even duren omdat er 16 fragmenten op één pagina staan) is een fragment te horen van "Dreiging Kroon".

Als die het niet is, dan is het dus "Thema Dreiging".

Thanks voor je snelle reactie!

Helaas is het niet "Dreiging Kroon", maar hij lijkt er wel op.

Thema Dreiging kan ik niet vinden op die pagina. (?)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Thanks voor je snelle reactie!

Helaas is het niet "Dreiging Kroon", maar hij lijkt er wel op.

Thema Dreiging kan ik niet vinden op die pagina. (?)

Nee, die staat ook niet op de pagina en ook niet op de CD zelf. Maar dan weten we nu dus dat die het moet zijn.

En ja, ze lijken inderdaad wel op elkaar, maar "Thema Dreiging" is dus nog net wat eentoniger.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, die staat ook niet op de pagina en ook niet op de CD zelf. Maar dan weten we nu dus dat die het moet zijn.

En ja, ze lijken inderdaad wel op elkaar, maar "Thema Dreiging" is dus nog net wat eentoniger.

Ik weet dat je geen links mag posten op dit forum, dus ik zal er ook niet om vragen.

Maar weet je toevallig of Thema Dreiging ergens op internet te vinden is ?

Als dat namelijk niet zo is dan hoef ik ook niet te zoeken :P

aangepast door stefan22
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet dat je geen links mag posten op dit forum, dus ik zal er ook niet om vragen.

Maar weet je toevallig of Thema Dreiging ergens op internet te vinden is ?

Als dat namelijk niet zo is dan hoef ik ook niet te zoeken :P

Bij mijn weten staat het nergens op internet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Hallo Vriendjes en Vriendinnetjes:

Ik heb een achtergrondmuziekje gevonden uit de Verzonken Stad het liedje Fragosiriani de goeie verzie!

Ik zal als ie is geript door mn maat hem meteen op YouTube zetten op mijn account Tourenmetmichael in HD natuurlijk met de album gegevens en zal die op deze topic plaatsen;)

Helaas heb ik de hele Lp geluistert en voor de rest geen andere muziekjes gevonden zoals bijv: het Taximuziekje

Groetjes Michael B van de Bassie & Adriaan Tour met nu een account op www.Retroforum.nl!

aangepast door MichaelB
Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom MichaelB

Ik heb je avatar moeten verwijderen, want B&A avatars zijn niet toegestaan ivm rechten. Je kunt een andere avatar uploaden.

Stel je ook even voor in het daar voor bedoelde topic.

Ok ik heb al een nieuwe;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook dit thema amerika zal vanzelf wel is een keer opduiken?

Alleen ik denk als je aan het monteren gaat dat je gegarandeert verschil hoort dat er stukken vanaf geknipt zijn en weer aangemonteerd

aangepast door Rick
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Enige tijd geleden heb ik ooit eens een grammofoonplaat gekocht bij 't goed. Die plaat is getiteld: Muziek en Geluid bij uw films (24 veelgevraagde muziekthema's en geluidssferen)

Op deze plaat staat een nummer die gebruikt is in de serie van 't geheim van de sleutel. Dat nummer heet: Meditation en is gespeeld door the ramblers. En dat nummer was te horen in de scène, waarin Bassie in spanje droomt, dat hij en Adriaan, als acrobaten een voorstelling geven in het circus. Ik wist in het begin nog niet zeker of dit nummer daadwerkelijk uit de serie kwam, totdat ik 'm gisteren voorbij hoorde komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Baron, dat kan wel eens de plaat zijn waar de twee onbekende spanningsmuziekjes van de sleutel opstaan!

* Boeven vinden Bassies pottermonee

* Boeven proberen Bassie te grijpen bij de lift

Zou je kunnen kijken of ze erop staan?

(Als je fragmentjes van de muziek nodig hebt zal ik ze uploaden op youtube)

De kans dat ze erop staan lijkt me groot!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Baron, dat kan wel eens de plaat zijn waar de twee onbekende spanningsmuziekjes van de sleutel opstaan!

* Boeven vinden Bassies pottermonee

* Boeven proberen Bassie te grijpen bij de lift

Zou je kunnen kijken of ze erop staan?

(Als je fragmentjes van de muziek nodig hebt zal ik ze uploaden op youtube)

De kans dat ze erop staan lijkt me groot!

Die fragmentjes heb ik echter niet op de plaat kunnen vinden. Op die grammofoonplaat staan geen spanningsnummers op. Eerder algemene, en vrolijke nummers

speciaal voor hobbyfilmers. En op de achterkant staan wat geluidseffecten. Maar spanningsnummers zoals in de sleutel gebruikt is bij het vinden van de portemonnee op 't

strand, en de boeven proberen bassie te grijpen bij de lift, die heb ik echter niet kunnen vinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
gepost (aangepast)

Dat is jammer. Toch bedankt voor de moeite!

Jammer dat het topic een beetje stil ligt (of is het stilligt? 8)7 )

Even ter herinnering:

* Het spaanse muziekje uit de schatkaart is 100% zeker bestaand, komt van een spaanse plaat.

- Hier kunnen we dus naar op zoek!

(En ja, we hebben de geweldige rip van DJKoelkast, maar die werd in die Jackie Chan film slordig afgekapt aan het einde,

en het is natuurlijk altijd leuker de plaat zelf te hebben! )

Ik vind alle achtergrondmuziek uit de Schatkaart trouwens helemaal geweldig.

Van de week zal ik wel even wat fragmentjes online zetten van achtergrondmuziek op mijn youtube account RespectvoorKlaris, dit kan natuurlijk van pas komen.

Trouwens, het is nu al een tijdje geleden dat michael b hier heeft gepost dat hij dat muziekje uit de Verzonken Stad online zou zetten op zijn youtube account tourenmetmichael, maar nog steeds niks. Dat is uiteraard prima, maar ik zou wel graag de artiest en titel van de juiste uitvoering hebben. Als je dit leest Michael, graag hier in het topic vermelden, dan hebben we er ten minste wat aan. (Niet vervelend bedoeld, en misschien ben ik ongeduldig, maar het is nou al een tijd geleden en we (of in ieder geval ik) wachten nog steeds :) zo komt het een beetje over als reclame voor je youtube kanaal (dit is geen beschuldiging, ik zeg alleen dat het zo overkomt ;) ) )

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is jammer. Toch bedankt voor de moeite!

Jammer dat het topic een beetje stil ligt (of is het stilligt? 8)7 )

Even ter herinnering:

* Het spaanse muziekje uit de schatkaart is 100% zeker bestaand, komt van een spaanse plaat.

- Hier kunnen we dus naar op zoek!

(En ja, we hebben de geweldige rip van DJKoelkast, maar die werd in die Jackie Chan film slordig afgekapt aan het einde,

en het is natuurlijk altijd leuker de plaat zelf te hebben! )

Ik vind alle achtergrondmuziek uit de Schatkaart trouwens helemaal geweldig.

Van de week zal ik wel even wat fragmentjes online zetten van achtergrondmuziek op mijn youtube account RespectvoorKlaris, dit kan natuurlijk van pas komen.

Dat vind ik nou ook! toch staat er een goeie versie op youtube, maar ook geen artiest of nummer van de plaat erbij.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb goed nieuws en slecht nieuws.

Ik heb een muziekje uit de plaaggeest gevonden!

Ik weet niet meer zeker waar je hem hoort, ik geloof als de plaaggeest wegvaart met Bassie nog in de badkuip _O-

Het slechte nieuws: Ik weet alleen de titel, alleen de artiest van de juist uitvoering nog niet.

De naam van dit nummer is Dob's Boogie.

Luister op spotify maar eens de uitvoering van Klaus Wunderlich en je herkent het nummer duidelijk *O*

Nu nog de juiste uitvoering vinden :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat nummer is te horen wanneer Adriaan in een flatgebouw de plaaggeest denkt te volgen, heel snel de trap op loopt naar de 20ste verdieping. En deze muziek was ook in te horen wanneer Bassie met de vorkheftruck wordt weggereden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
Beemster schreef: * - De achtervolgingstheme van de Schatkaart staat tegenwoordig bekend als "Aad Klaris - Thunder" maar dit klopt NIET. Dit is namelijk een nummer van een rechtenvrije plaat/cd, die djkoelkast ergens heeft gehoord

Wat zijn de aanknopingspunten? Dit is misschien wel (naast het Spaanse gitaarmuziek) de belangrijkste 'nog op te sporen' achtergrondmuziek.

Ik heb de laatste tijd veel ambiënt-muziek doorzocht, maar helaas nog zonder resultaat.

Het staat dus vast, zo ik lees, dat het om een rechtenvrije plaat zou gaan. Dat is tenminste iets :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Als er mensen zijn die interesse hebben in een paar LP's waar achtergrondmuziek opstaat die gebruikt is in B&A dan heb je hier je kans.

http://cd-dvd.marktp...library-lp.html

http://cd-dvd.marktplaats.nl/vinyl-filmmuziek-en-soundtracks/518527112-muziekfragmenten-voor-dia-s-en-films-dutch-library-lp.html

aangepast door CNRArcade
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Die plaat van Stereomuziek voor Filmers heb ik ooit eens gehuurd via muziekweb, alleen die 2e plaat ken ik niet. Welke muziek uit Bassie en Adriaan staat er dan op die plaat?

Welke die 2de LP heeft weet ik niet.

Nog een advertentie op MP voor een hoop LP's met BenA muziek.

http://cd-dvd.marktp...en-adriaan.html

en een geluidseffecten cd.

http://cd-dvd.marktplaats.nl/cd-s-filmmuziek-en-soundtracks/531507380-cd-soundeffects-9-bassie-en-adriaan-achtergrond-muziek.html

aangepast door CNRArcade
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
gepost (aangepast)

Ik wou nog even wat melden:

Als Bassie verdrietig is in de Diamant vlak voor het optreden dat iedereen ''boe'' roept hoor je een orkest verzie van Baby Elephant Walk van Henry Mancini wisten jullie dat al?

aangepast door MichaelB
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat zijn de aanknopingspunten? Dit is misschien wel (naast het Spaanse gitaarmuziek) de belangrijkste 'nog op te sporen' achtergrondmuziek.

Ik heb de laatste tijd veel ambiënt-muziek doorzocht, maar helaas nog zonder resultaat.

Het staat dus vast, zo ik lees, dat het om een rechtenvrije plaat zou gaan. Dat is tenminste iets :)

Het Spaanze muziekje is uit een film van Jackie Chan ''Amour of God'', jammer dat de maker niet in de aftiteling staat en geen 1 Jackie Chan fan op mijn vraag reageert op YouTube...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kijk eens naar de datum van een post voor je reageert.

Het fragment is niet van die film, het is ook gebruikt in een Europese nabewerking van die film en ik had het oorspronkelijk exclusief voor Retroforum zonder de overige sporen van de dvd gehaald. Helaas ging men er mee aan de haal en pleurde het onder eigen naam op Youtube. Beetje jammer nog steeds.

Om die reden zal ik, mocht ik het nummer ooit vinden, het niet met iedereen meer delen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het Spaanze muziekje is uit een film van Jackie Chan ''Amour of God'', jammer dat de maker niet in de aftiteling staat en geen 1 Jackie Chan fan op mijn vraag reageert op YouTube...

Het is Spaanse en 'Armour'. Verder is het niet jammer dat geen 1 Jackie Chan fan op je vraag reageert op YouTube, maar is het jammer dat dat filmpje op YouTube met die wanhopige vraag geplaatst is. :') En inderdaad wat dj zegt, dat 'aan de haal gaan' van informatie of materiaal van anderen is gewoon triest. Zal me vast wel weer een haatvideo of 2 opleveren :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch vreemd dat die spaanse melodie dan nooit is vervangen van een spaans muziekje van Bert Smorenburg. Zou je wel verwachten, want dat is met de meeste nummers wel gedaan

aangepast door De Baron
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nogmaals aan Sambaboy voor de duiderlijkheid ik maak die haat videos niet als zijn vorige reatie voor mij was bedoelt..., omdat ik volgends hem verdacht ben wat ik een erg triest vooroordeel vind,

Ik zal voortaan letten op de datum, ik ben nogmaals net nieuw haar dus ff wennen...

Ik wist niet dat het DVD fragement niet gedeelt mocht worden maar door jouw dvd fragement kunnen we wel een zoektocht beginnen en op het dvd fragement zitten als het goed is geen belangrijke rechten of wel?

Als je het wilt Koelkast haal ik het fragement van mijn YouTube kanaal dan moet je dat van ze zeggen maar dan word de kans wel kleiner van andere mensen die ze vinden...

Is het nummer al bekend uit ''de reis door Europa'' als het nummer van de Fairies is afgelopen?

aangepast door MichaelB
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nogmaals aan Sambaboy voor de duiderlijkheid ik maak die haat videos niet als zijn vorige reatie voor mij was bedoelt..., omdat ik volgends hem verdacht ben wat ik een erg triest vooroordeel vind,

Ik zal voortaan letten op de datum, ik ben nogmaals net nieuw haar dus ff wennen...

Ik wist niet dat het DVD fragement niet gedeelt mocht worden maar door jouw dvd fragement kunnen we wel een zoektocht beginnen en op het dvd fragement zitten als het goed is geen belangrijke rechten of wel?

Als je het wilt Koelkast haal ik het fragement van mijn YouTube kanaal dan moet je dat van ze zeggen maar dan word de kans wel kleiner van andere mensen die ze vinden...

Is het nummer al bekend uit ''de reis door Europa'' als het nummer van de Fairies is afgelopen?

Of wil je hiermee nu insinueren dat dit het aller eerste forum is waar je komt, en dat het op alle andere fora heel gewoon is dat je topics kickt van een jaar of ouder ?

Doe gewoon eens niet zo kinderachtig, of ga in de zandbak spelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 8 months later...

Wauw zeker een mooie vondst, alleen heeft hij dit echt zelf uitgevonden of zegt hij dat maar om weer groter & stoerder over te komen dan hij in werkelijkheid is? :')

EDIT: Is het wel de orginele trouwens? Aangezien ik even op wikipedia kijk en wat ik daar over Katalyst kan vinden is dat ze pas bestaan sinds 1998?

aangepast door Logitech
Link naar bericht
Delen op andere sites

Michael Brouwer is toch ergens goed voor, hij heeft namelijk een rapnummer gevonden met een wel héél bekend deuntje van de Schatkaart als beat...

Klinkt heel erg naar de versie van die gast die ook de remake heeft gemaakt van het schatkaartdeuntje als B&A voetballen.

Geen enkel aanknopingspunt dus.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klinkt heel erg naar de versie van die gast die ook de remake heeft gemaakt van het schatkaartdeuntje als B&A voetballen.

Geen enkel aanknopingspunt dus.

Hoezo niet eigenlijk?:P

Katalyst is een bestaande groep & het nummer staat al langer op youtube

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, dit is 100% gesampled van de originele :) Dat hoor ik duidelijk. De remake van 'klarismusic' klonk heel erg modern maar had verkeerde tonen en de remake van 'like2upload' had de goede tonen maar de verkeerde instrumenten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, dit is 100% gesampled van de originele :) Dat hoor ik duidelijk. De remake van 'klarismusic' klonk heel erg modern maar had verkeerde tonen en de remake van 'like2upload' had de goede tonen maar de verkeerde instrumenten.

Dit is zeker niet "het origineel" want ik hoor een compleet andere basinstrument.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...