Ga naar inhoud

Grote update!


Aanbevolen berichten

Vandaag is er een grote update gedaan: nieuwe skin en nieuwe versie van het forum.

Als je iets tegenkomt wat (nog) niet goed werkt meld het dan hier.

Wat is er precies veranderd:

Nieuwe versie

Compleet nieuwe skin

Beeld wat breder

Active topics geeft niet meer de active topics sinds je sessie aan maar de actieve topics van de laatste 24 uur terug vanaf dat je klikt, ongeacht of je ze wel/niet gelezen hebt. Rechtsonder kun je kiezen voor een langere periode dan 24u.

Heel veel kleine verbeteringen die niet direct zichtbaar zijn, maar wel de boel optimaliseren.

Bekende problemen:

Quotes moeten nog een andere kleur dan groen krijgen

Awardbalk zit op een rare plek bij je usernaam

Plaatjes van mods/admins moeten worden teruggezet

Retropuntenbalkje moet weg bij elke post

Veel plezier weer!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wow, ziet er geweldig uit DJ! Puik werk! We zijn inmiddels geëvolueerd tot Retroforum 2.0 (of eigenlijk 3.0 met het hele oude retroforum in het achterhoofd). ;)

De kleuren zijn ook wat gevarieerder met die verschillende roodtinten. Ook is het geheel een stuk strakker. Nu even uitzoeken wat er allemaal nieuw is enzo. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ziet er niet verkeerd uit ;)

Het is in ieder geval een verbetering ten opzichte van de oude layout.

Je hebt nu veel meer overzicht.

Kleine puntjes van kritiek zijn wel dat het hoofdmenu nu nogal rood is en je kunt nu ook moeilijk zien wanneer er mods en/of admins online zijn (die hebben dan een net iets donkerder rode kleur). Daarnaast las ik ook dat enkel de ongelezen posts van de laatste 24 uur nog te zien zijn. Is het niet mogelijk om dat uit te schakelen. Dat is namelijk niet zo handig als je een paar dagen niet geweest bent of op vakantie gaat...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ziet er niet verkeerd uit ;)

Het is in ieder geval een verbetering ten opzichte van de oude layout.

Je hebt nu veel meer overzicht.

Kleine puntjes van kritiek zijn wel dat het hoofdmenu nu nogal rood is en je kunt nu ook moeilijk zien wanneer er mods en/of admins online zijn (die hebben dan een net iets donkerder rode kleur). Daarnaast las ik ook dat enkel de ongelezen posts van de laatste 24 uur nog te zien zijn. Is het niet mogelijk om dat uit te schakelen. Dat is namelijk niet zo handig als je een paar dagen niet geweest bent of op vakantie gaat...

Dat van het hoofdmenu moet je even toelichten.

De updates staan standaard op 24u, maar onderaan kun je kiezen voor:

Actief in de laatste...

24 uur

week

2 weken

maand

6 maanden

jaar

Dit doet niets met gelezen/ongelezen, alleen met wat er actief was de gekozen periode.

Alles wat je niet gelezen hebt blijft altijd ongelezen, tot je het leest of op gelezen zet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Onderaan hebben users nu gewoon een zwart kleurtje, hoop dat je dat bedoelde (bij wie is er online)

Jep,

en wat betreft dat hoofdmenu... Als je nu in het hoofdmenu zit (maar ook in de diverse forums) dan zijn alle letters van de namen van de forums, topics en subtopics rood. Voorheen waren die zwart. Het is nu voor mij een beetje druk en ik heb persoonlijk nu steeds de indruk dat het allemaal nieuwe posts zijn.

Niet negatief, maar meer een puntje van kritiek. Doe vooral geen moeite als het teveel werk is om dit aan te passen. In dat geval moet ik er gewoon aan proberen te wennen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het zelf ook allemaal wel èrg rood. Dit is een kleine aanpassing, dus hier ga ik zeker naar kijken (maar zonder prioriteit).

Het is een kwestie van de juiste stylesheet en code vinden en rood in zwart veranderen.

Sowieso is alle feedback welkom, het is nog allemaal in de fase waar we alles kunnen aanpassen, dus ben er erg blij mee, ik zie ook niet alles.

Dat HELP rechtsboven mag wat mij betreft ook weg (de help pagina's zijn niet eens vertaald). Wat is handig om daar neer te zetten? Zou hierover van iedereen wat ideeën willen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze zijn niet kleiner dan ze waren voor zover ik weet.

Nou, bij mij wel :P Hoewel het ook een nieuw lettertype zou kunnen zijn waardoor kleine lettertjes minder goed leesbaar zijn.

aangepast door wonderer
Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, het is wat breder geworden, zo kunnen we ook grotere filmpjes en foto's plaatsen.

Toch jammer. Juist met de opkomst van netbooks is het belangrijk dat je weer met de resolutie van 1024 px breed rekening gaat houden bij sites...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...