Ga naar inhoud

[Project]


Aanbevolen berichten

Vandaag zo rond een uur of 12 begon het te borrelen. Ik moest en zou iets technisch gaan aanpakken. Ik werk dan wel 40 uur in de week als Electricien, maar goed toch iets anders is ook niet slecht.

Het begin, men neme een slachtoffer:

post-446-097190500 1286053521.jpg

Doctor! Schroevendraaier, breekkaart, en een soldeerapparaat alstublieft. De stapel ongebruikte onderdelen wordt alleen maar groter:

[post-446-062075700 1286054255.jpg

Maar we houden uiteindelijk toch wat over:

post-446-085847900 1286054231.jpg

Meteen maar even een brakke USB connector vervangen door een "header-stekker"

post-446-074665500 1286054422.jpg

Operatie geslaagd, patient leeft nog:

post-446-053139900 1286054278.jpg

post-446-085131700 1286054286.jpg

The aftermath, let wel dit bureau was aan het begin van de middag nog schoon!:

post-446-070218500 1286054324.jpg

Nu is de vraag, wat zal ik er van maken. Ik zat zelf te denken aan een fotolijst, of een lapmod met eventueel een touchscreen, maar goed, die moet ik dan ook zien te bemachtigen. Ik was van plan om alles in een plexiglas behuizing te maken. Let trouwens niet op de viezigheid van de laptop, volgens mij heeft dat ding onderin het ijsselmeer gelegen... 8))

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk projectje! Je maakt er wel serieus werk van met al die tools. Ik heb zelf de ballen verstand van alles dat technischer/ingewikkelder is dan het bouwen van een pc, dus als het op solderen aan komt ben ik gezien. ;)

Een fotolijst klinkt inderdaad als een leuk idee. Daar kun je dan ook een todo-lijstje/kalender op zetten als je even een drukke periode met verplichtingen hebt. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat dacht je van een super-sized gps-systeem, maar je niet de kaarten van de tomtom, maar satellietbeelden van google-earth gebruikt? :P

Geniaal project trouwens!

Zo dat lijkt me een zeer goed plan. Maar nu komt het, dan moet een touchscreen in, en een gps module. Het is wel de bedoeling, dat het kostentechnisch zeer goedkoop wordt. O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk projectje! Je maakt er wel serieus werk van met al die tools. Ik heb zelf de ballen verstand van alles dat technischer/ingewikkelder is dan het bouwen van een pc, dus als het op solderen aan komt ben ik gezien. ;)

Een fotolijst klinkt inderdaad als een leuk idee. Daar kun je dan ook een todo-lijstje/kalender op zetten als je even een drukke periode met verplichtingen hebt. ;)

Tsja, die tools heb ik vaak zat nodig. Ik doe veel computer en electronica reparatie. Gewoon als hobby :) Heb ook nog ergens in een hoekje een Megadrive liggen, welke ik nog helemaal wil restaureren, maar iedere keer als ik bij de electroboer ben, vergeet ik er onderdelen voor mee te nemen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo dat lijkt me een zeer goed plan. Maar nu komt het, dan moet een touchscreen in, en een gps module. Het is wel de bedoeling, dat het kostentechnisch zeer goedkoop wordt. O-)

Een gps-module? Kan je die niet gewoon ergens van het internet halen en die gewoon onder ubuntu laten draaien?

En een touchscreen hoeft niet per se hé.

Ofwel hang je aan de achterkant het toetsenbord van de laptop OF je gebruikt een klein microfoontje en zoekt ergens een simpel voice-recognition programmatje?

Of is dat niet realistisch? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een gps-module? Kan je die niet gewoon ergens van het internet halen en die gewoon onder ubuntu laten draaien?

En een touchscreen hoeft niet per se hé.

Ofwel hang je aan de achterkant het toetsenbord van de laptop OF je gebruikt een klein microfoontje en zoekt ergens een simpel voice-recognition programmatje?

Of is dat niet realistisch? :P

Ja, maaaaar. Ik vind een touchscreen zo mooi 8-) Maar inderdaad voice recognition is ook helemaal geen gek idee. Daar ga ik eens wat meer over opzoeken...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind andersom toch leuker, bijvoorbeeld door een NES in die laptopbehuizing te persen met werkend LCD scherm :P

Ik heb hier ook nog een paar oude laptops liggen (386, 486 etc.) maar ik ben er niet goed genoeg in om daar echt iets mee te doen :P

Is een leuk idee, maar het probleem is meestal dat zo een scherm op een TMDS interface zit, en als er iets lastig aan te sturen is, is dat het wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ideeen stromen binnen ;) In het koppie dan. Eerst maar eens zien of ik ergens wat dikker plexi kan halen, wat ik nu heb ik veels te dun.

Maar toch, al vast een sneak preview, tenmiste dat hoop ik dat dat het wordt:

http://www.youtube.com/watch?v=fS4nd6W9JPc

aangepast door Ross
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoo vandaag even een paar onderdeeltjes gehaald:

  • M3 draadstang
  • M3 moertjes
  • M3 moertjes met rond eindkopjes
  • M3 ringetjes

Nog te halen

  • M3 nylon ringen
  • 5mm plexiglas

1 ding weet ik wel, Praxis is nogal gestoord met de prijzen voor plexiglas. Een plaatje van 1 x 2 meter bij 5 mm, kost daar een leuke 70 euri's }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo de boutjes en andere zut gevonden. DickBest.nl heeft daar een leuke shop voor :)

Bestelling:
Product: M3 bouten/moeren Kunststof
Opties: Lengte - 8 mm
Aantal: 1
Product: M3 X204
Prijs: €1.75

Product: Afstandsbus nylon
Opties: Uitvoering - 15 mm zwart
Aantal: 20
Product: AFSB119
Prijs: €2.00

Product: Afstandsbus nylon
Opties: Uitvoering - 20 mm zwart
Aantal: 20
Product: AFSB119
Prijs: €2.00

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Moeder winter heeft weer aangeklopt, iets te hard aangeklopt ineens. Ik had het plan om het project uit de schuur naar binnen te verhuizen, maar ik ben te laat geweest. Aangezien ik een golfplaten dak op de schuur heb, en het vriest op het moment, is dit gaan condenseren. (&^%(^*%)*&^). Moederbord verzopen, LCD verzopen, en wat niet meer. Baal hier als een stekker van.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...