Ga naar inhoud

Het schaamplatentopic


Aanbevolen berichten

Eerst het fenomeen schaamplaat uitleggen:

Een plaat (als in: liedje, nummer) wat je vroeger (meestal als kind) goed vond, meezong of wat dan ook, maar waar je je nu kapot voor zou schamen als bekenden dat in jouw platen/cd collectie zouden tegenkomen. Nummers die je nu echt niet meer draait dus.

Wat is jouw schaamplaat?

Die van mij is toch wel Love is in your eyes van Gerard Joling :')

Gelukkig is enige nuance op zijn plaats, want ik was nog erg jong.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik schaam me nergens voor. Ik luisterde met plezier naar Hennie Huisman en Bassie en Adriaan, boeien. Als je een nummer mooi vindt, wat maakt het dan uit? Ik zou me eerder schamen om me te schamen voor een nummer omdat de zanger nu niet zo populair meer is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd ook niet zo heel veel platen van vroeger waar ik me écht om schaam.

Nuja, in mijn ontdekkingsreis door allerlei muziekgenres heb ik wel een kort tijdje naar rap etc. geluiserd, ben daar niet trots op, maar om nu te zeggen dat ik me ervoor schaam is veel zeggen, net zoals ik nog naar de zwaardere hardcore heb geluiserd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd ook niet zo heel veel platen van vroeger waar ik me écht om schaam.

Nuja, in mijn ontdekkingsreis door allerlei muziekgenres heb ik wel een kort tijdje naar rap etc. geluiserd, ben daar niet trots op, maar om nu te zeggen dat ik me ervoor schaam is veel zeggen, net zoals ik nog naar de zwaardere hardcore heb geluiserd.

Toch heb je vast wel 1 nummer waar je helemaal zot van was toen, maar als je dat nu zou doen zou je je er voor schamen. Dat is de schaamplaat en bijna iedereen heeft die wel, is ook heul niet erg ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je die echt leuk vond, het was natuurlijk wel een hype, dus aan de ene kant nee, maar aan de andere kant als je hem dan nog zelf op single had ook kan ik dat nu best classificeren als schaamplaat ja :P

Ja, ik had hem op singel :') En dat nummer van Freek de Jonge ook, Leven na de Dood of zo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Sommige dance nummers uit de jaren 90 en 00, als ik het nu terug hoor denk ik dat dit te ziek voor worden is en heb ik zoiets van: heb ik hier vroeger naar geluisterd :D

Verder sommige jaren 80 nummers.

En toch schaam ik me niet, nergens eigenlijk voor, ja je had er toen al echt foute nummers bij, maar de meeste echte foute nummers zoals bijvoorbeeld Bonny st. Clair, Benny Neyman enzo liet ik toen ook al keihard links liggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

Mijn schaamplaat is dan toch afscheid van Glennis Grace. Ik blijf het zo'n mooi nummer vinden. Alleen de mensen om mij heen zijn het daar jammer genoeg niet mee eens :N

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het foute nummer van toen ik een jaar of 10/11 was :P

Als ik 'm nu hoor weet ik echt totaal niet wat ik er mooi aan vond, vind het afgrijselijk nu!

Scissor Sisters - I Don't Feel Like Dancin'

Ik vind 't nog steeds een geniaal nummer, moet meteen terugdenken aan mijn tijd in de tweede van het VMBO, zo'n 5 jaar geleden _O-

Misschien komt het doordat ik hem echt slechts eens in de 2-3 jaar hoor, ofzo. :P

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij nog net een klas ervoor, volgens mij groep 8 en langzaam de overstap naar de eerste klas maar damn wat is het nummer toch fout & dan te bedenken dat ik de videoclip pas veel later zag, een keer in vierde klas dus zo'n 2 jaar terug nu!:')

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 years later...
18 uur geleden, Deemster zei:

Heb er één hoor _O- Het nieuwe album Dancing Queen van Cher. Een album vol met ABBA covers. Niet verkeerd met een paar whiskeytjes op

Heb het allemaal even beluisterd en het is inderdaad een uitvoering om je flink voor te schamen :') 

 

Edit: doet me qua niveau een beetje hier aan denken:

 

 

 

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...