Ga naar inhoud

Wie is de Mol?


Aanbevolen berichten

Hoewel ik nog steeds niet zeker weet wie ik nu moet aanwijzen als mol, gaat ook mijn gedachte uit naar Tim. Eigenlijk verwoordde MarsM hetzelfde zoals ik over Tim denk, wat betreft zijn optreden binnen de groep en de opdrachten. Toch blijft het ook dit jaar weer lastig om sommige kandidaten uit te sluiten, maar aan de andere kant vond ik vorige week Dio ineens ook heel verdacht, waarna hij er prompt uitvloog. Het is weer net als vorig seizoen, toen ik naast de juiste mol Patrick ook Pepijn maar bleef verdenken.

Misschien wordt het wel eens tijd dat er een persoon uit mijn groepje mogelijke mollen vertrekt, want Maarten had ik er nu net weer niet bij staan.

En wat betreft de nieuwe stijl van het programma. Ik vind het ook niet meer de sfeer hebben van de Angela seizoenen (wat mij betreft zitten daar nog steeds de sterkste seizoenen bij), maar het concept van het programma is toch nog steeds ijzersterk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 281
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Angela Groothuizen terug naar de AVRO, volgend seizoen presentatrice Wie is de Mol?

Overigens begin ik me nu wel ernstig te storen aan die praatjes tussendoor, ja. Ik zag gister bij toeval de herhaling van de... Derde aflevering al? Anyway, tijdens dat spel in die boot met die borden met acteurs enzo... Tja kijk, er werd te vaak zo'n "Ja ik had Acteurs met een C opgeschreven" gedaan. WE ZIEN HET!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eerste aflevering heette "de eerste 2 uur" ... maar dat klokje van het vliegtuig gaf 3 uur de tijd... dus een verborgen hint?

De eerste 2 ... personen uit de leader misschien? ... Liesbeth ... en weer Tim ;-) ... 1 + 2 .. is achter elkaar 12 ... seizoen 12? De winnaar en de mol? :-)

Haha, je kan zoveel bedenken maar het is inderdaad wel zoals Hinse zegt op een bepaalde manier gemonteerd dat je het als kijker toch nooit zeker kan weten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Grappig trouwens dat er op andere fora ook weer hints zijn ontdekt in het openingspraatje van Art en zijn eerste zin bij de executie. Zijn laatste woorden in zijn openingspraatje zijn altijd 'De mol' (met nadruk uitgesproken), waarna Liesbeth als eerste in de leader voorbij komt. De eerste zin bij de executie begint hij altijd met: 'Jongens...' (verwijzing naar Jung is?). Samen kan dat dus ook 'Jung is de mol' worden.

Of het zo is, ik weet het niet. Vaak lijkt er een hint in uitgesproken zinnen te zitten, maar meestal sneuvelt deze theorie na een paar weken. Mocht het wel zo zijn, dan is die hint wel briljant gevonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goed, de door mij aangehaalde theorie over de woorden van Art ('De Mol'en 'Jongens' kunnen ook weer de prullenbak in :)

Verder een schitterende laatste opdracht met dat onderhandelen. Je kunt er feitelijk alle kanten mee op. Moeten we Marit en William uitsluiten als mol aangezien ze niet meededen met de onderhandeling, of is één van hen het juist wel en hebben ze voor veel verwarring en onrust gezorgd bij de onderhandelaars?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vond Tim de gehele aflevering weer hoofdverdachte, dus hij blijft voor mij de mol

- Eerste spel zat ie achterop de fiets ineens volledig met zn benen gespreid niet mee te trappen .... duuuus

- Tweede spel zijn 'toevallig' alleen de foto's van Tim en Frits verkeerd... maar Frits had duidelijk de foto die bij hem hoorde herkend, maar niet goed geteld. Tim heeft kennelijk zijn eigen foto niet gezien? Hij was ook erg stil na afloop

- Derde spel ging hij weer érg gemakkelijk met Frits mee met het rode briefje...

@Joost;

Haha, die ontdekkingen met 'Jung' enzo zijn best goed gevonden steeds... maar vaak echt ver gezocht.

Kende je deze al? Vond 'm heel vindingrijk:

De code in aflevering 2 was: 4263.

Als je dit vermenigvuldigt: 4 * 2 * 6 * 3 .. dan kom je uit op 144.

Mooi getal, want dat krijg je ook als je 12 * 12 doet ;-) . Past mooi bij seizoen 12.

Maar dan; Liesbeth is geboren op: 23 mei 1973

En dat is..... toch wel... de 144e dag van het jaar 2012 ;-) .

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik maakte voordat de reeks al begon de opmerking 'Anne-Marie Jüng moet de mol wel zijn; Als je tegenover iemand als André van Duin een straight face weet te houden, dan ben je de perfecte mol'. Wel, als vanavond inderdaad blijkt dat Anne-marie Jung de mol is, dan bemoei ik me nooit meer met Wie is de Mol. Echt. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik maakte voordat de reeks al begon de opmerking 'Anne-Marie Jüng moet de mol wel zijn; Als je tegenover iemand als André van Duin een straight face weet te houden, dan ben je de perfecte mol'. Wel, als vanavond inderdaad blijkt dat Anne-marie Jung de mol is, dan bemoei ik me nooit meer met Wie is de Mol. Echt. :P

Nou, het was dus Anne-Marie.

Overigens is het bullshit door te zeggen dat je het bij voorbaat al kon invullen omdat ze naast Andre van Duin werkt;

Als je de laatste aflevering zo hebt bekeken dan moet je ook zijn opgevallen dat zij eigenlijk geen ene flikker gedaan heeft om die opdrachten te saboteren. Dat hebben voornamelijk Tim en Liesbeth gedaan, waardoor zo ongeveer half Nederland Tim en Liesbeth als mol zagen.

De enige opdracht die ze heeft geprobeerd te verkloten was die opdracht met die stier die naar boven gesjouwd moest worden en die mislukte uiteindelijk ook nog. De rest van de opdrachten zijn mislukt doordat zij is geholpen en door zuiver toeval (zoals met het schietspel, waarbij William uitgerekend de mol uitkiest om te battelen en zoals bij dat doolhof, waarbij de enveloppe met het hoogste geldbedrag toevallig als laatste blijft liggen.

Zelfs in dat Höfti-huis heeft ze geluk gehad ondanks dat ze kon meeluisteren. Als Tim namelijk ook rood gestemd had dan was de pot niet leeggetrokken geweest en was de meerderheid rood geweest. Hierbij was dus Tim de dwarsligger en in mijn ogen was dat, mede doordat er heel veel 'hints' naar hem verwezen konden worden de beste mol geweest. Dit is zo'n beetje het slechtste seizoen die ik heb gezien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En het overschot aan later opgenomen stukjes op een zwarte achtergrond.

Ik hoop dat ze volgend jaar weer terug naar de basis gaan. Angela Groothuizen en onbekenden.

Anders moeten ze maar even The Mole Australia kijken, dat was echt zo goed! Die iemand vinden die ontvoerd was zat daar trouwens ook al in (en ook in de NL versie vaker voorgekomen)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens is het bullshit door te zeggen dat je het bij voorbaat al kon invullen omdat ze naast Andre van Duin werkt;

Nou nou, reageer toch eens een beetje netjes, wil je. Het was vooral als een grap bedoeld maar ik vond het vooral komisch dat ik, die nooit Mollen voorspelt noch iets goed weet te voorspellen, met een grappig bedoelde opmerking nog de goede mol weet aan te wijzen ook. Louter toeval.

Maargoed, dat de Mol-analysten er hier niet tegen kunnen is wel weer gebleken gezien je veel te uitgebreide reactie op mijn post, dus bij deze mijd ik voortaan wel dit topic. Iedereen blij ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou nou, reageer toch eens een beetje netjes, wil je. Het was vooral als een grap bedoeld maar ik vond het vooral komisch dat ik, die nooit Mollen voorspelt noch iets goed weet te voorspellen, met een grappig bedoelde opmerking nog de goede mol weet aan te wijzen ook. Louter toeval.

Maargoed, dat de Mol-analysten er hier niet tegen kunnen is wel weer gebleken gezien je veel te uitgebreide reactie op mijn post, dus bij deze mijd ik voortaan wel dit topic. Iedereen blij ;)

Ik weet niet wat je nu precies duidelijk wilt maken hoor, maar ik gaf mijn mening over dit seizoen en het was zeker geen trap naar jou als persoon.

Ik heb alleen aangegeven dat de opmerking die je maakt betreffende "Anne-Marie is de mol, want die werkt met Andre van Duin samen" erg overtrokken is en nergens op slaat, meer niet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik hoop dat ze volgend jaar weer terug naar de basis gaan. Angela Groothuizen en onbekenden.

Plus de oude test en executiemuziek weer terug... dat zou mooi zijn.

Wat de mol betreft stonden Liesbeth en Tim ook hoog op mijn verdachtenlijst, puur vanwege de zaken die RM al aanhaalde. Anne-Marie kon inderdaad regelmatig achterover leunen en toekijken hoe anderen de pot leegroofden (met Tim in het Höfdi huis voorop). Wel sterk van haar was het claimen van de raak geschoten pijl op het vlot, waardoor iedereen op het verkeerde been werd gezet. De mol zou immers nooit geld binnenhalen (uiteindelijk bleek dus ook de winnares hiervoor verantwoordelijk te zijn).

Opvallend trouwens dat voor de vierde keer in vijf seizoenen een te winnen vrijstelling voor de finale door de mol werd gepakt. Elise, Yvon en Patrick gingen Anne-Marie al voor, alleen Kim liet in seizoen 10 de vrijstelling lopen, kennelijk omdat ze haar vriendinnetje Sanne in de finale wilde hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij was het Liesbeth omdat ze zo goed raak schoot bij de pijl en boog opdracht (ik weet dat de mol altijd dingen mag oefenen). Anne Marie vond ik gewoon een ongelooflijk irritant wijf. Slechte mol, slecht seizoen en ook slechte presentatie. Art had beter Peking Express kunnen blijven doen.

Binnenkort zal Peking Express weer op tv komen! 1 april (geen grap) is het zo ver.

Ook komt er iets nieuws van SBS: De schat van Oranje. Dat is te zien vanaf 30 maart.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Binnenkort zal Peking Express weer op tv komen! 1 april (geen grap) is het zo ver.

Benieuwd of deze reeks de sfeer van de vorige reeksen weet te benaderen. Sowieso een andere presentator (Sol Wortelboer, geen idee wie dat mag zijn) maar wel met ON'ers (geen BN'ers dus, in tegenstelling tot De Schat van Oranje waar ze wel weer komen opdraven).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 7 months later...

De deelnemers voor het volgende seizoen zijn inmiddels bekend.

Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik ruim de helft van de deelnemers 2013 niet eens ken. Ach, wordt het toch weer een serie met onbekende Nederlanders zal ik maar zeggen....

Toch merk ik wel dat het uitkijken naar de nieuwe serie minder geworden is (al ga ik die wel weer volgen), wat waren die eerste vijf seizoenen toch geweldig, daar kunnen de laatste seizoenen echt niet meer aan tippen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Vanaf vanavond seizoen 13, met wekelijkse tv uitzending, tweede scherm en MolTalk met Arjen Lubach...

Kandidaten: Daniël Boissevain, Tim Haars, Kees Tol, Ewout Genemans, Joep van Deudekom, Caroline Borgers, Tania Kross, Paulien Cornelisse, Zarayda Groenhart en Janine Abbring (die de mol niet is).

Hopelijk dit keer weer eens een ouderwets molseizoen, de laatste seizoenen waren toch beduidend minder.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooie eerste aflevering, vooral vanwege het land. De groep is behoorlijk fanatiek, alleen de opdrachten vond ik wat makkelijk. Weer een dropping en weer springen met 'raden-of-'ie-springt' eraan gekoppeld. Daarnaast werd er weer te makkelijk met vrijstellingen gesmeten. Jammer dat dit laatste steeds minder 'exclusief' is. Voorheen was een vrijstelling echt iets wat amper verdiend kon worden. Hopelijk blijven we dit seizoen ook vrij van jokers (oneerlijk), maar die zullen eerdaags ook wel weer opduiken vrees ik.

MolTalk vond ik trouwens een aardige toevoeging aan het seizoen. Iedereen moet er nog even inkomen, maar leuk om daar ook weer wat (oud) kandidaten aan het woord te horen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Al met al begint dit seizoen toch wel steeds beter te worden. De groep is leuker dan vorig seizoen en Zuid-Afrika is natuurlijk een geweldige locatie. Jammer van het ongeluk van Janine, was al bekend, maar hakte er toch wel in. Gelukkig gaat het weer de goede kant op met haar, althans tijdens MolTalk was ze behoorlijk actief.

En wie de mol is? Ik heb weer eens geen idee :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben helemaal bij. Het einde gisteren klopte niets van, Tim is er niet uit.

1: geen rood scherm gezien

2: geen afscheid van de groep

Tim is de mol niet, ze zetten zelfs bij de montage nog een fotoklikje bij het beeld waar hij aan het kloten was met de camera. Te duidelijk gemold, dat zie je bij een mol nooit.

Dat er jokers waren had je kunnen weten Antonio, ze zitten in de leader.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben helemaal bij. Het einde gisteren klopte niets van, Tim is er niet uit.

1: geen rood scherm gezien

2: geen afscheid van de groep

(KNIP)

Dat er jokers waren had je kunnen weten Antonio, ze zitten in de leader.

Dat Tim er niet uit ging zat al in de vooruitblik, je zag dezelfde kleding. En inderdaad, het scherm bleef te nadrukkelijk uit beeld.

Wat betreft de jokers: je hebt gelijk Karim :), ik zag de jokers ook in de leader. Ik had er eerlijk gezegd ook nooit rekening mee gehouden dat ze weg zouden blijven.

Nu we het toch over de leader hebben, daarin is ook te zien dat ze de papiertjes in de kokers ontwikkelen in een doka. Je ziet duidelijk dat er geld op verschijnt, dat gedoe met die papiertjes is dus minder boeiend als ze de clue al verraden. Zorgen ze er eindelijk voor dat je geen kandidaten meer ziet in een specifieke opdracht (waardoor je bij een executie vaak al wist of ze wel of geen rood scherm konden krijgen), stoppen ze weer andere dingen erin die bepaalde zaken verraden.

Verder wel een boeiende vierde aflevering. Spannende executie! Wel sneu voor Daniël, die door iedereen werd overgeslagen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

De vooruitblik kijk ik nooit, ik zet hem voor die tijd uit.

Die 'witte papiertjes' in de kokers zijn inderdaad stukjes fotopapier die ze moeten ontwikkelen. Ik vind het ook zo dom dat ze er al 3 hebben opengemaakt, daar zit een mollenstreek tussen.

Mijn mol is vanaf het begin al Zarayda. In deze aflevering met het foto's maken van "the big 5" heeft zij er voor gezorgd dat er geen geld gevonden is. Zij wilde met alle macht die kokertjes openmaken terwijl je, als je 1x Wie is de mol hebt gezien, wéét dat je dat niet moet doen omdat je ze later in het spel nodig hebt.

De executie vond ik niks: ze konden zien welke de groene was door de vingerafdrukken en het gebogen kaartje (vanaf de 2e/3e keer ongeveer dan) en er was dus eigenlijk helemal geen executie. Wéér niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Grappig dat er op zo'n populair (2 miljoen kijkers) programma maar 2 man hier post.... en dat Joost ook 'zijn' mol niet presenteert ;-) @djkoelkast... ik denk niet dat het Zarayda is... ik twijfel tussen Daniel en Kees... ;-)

Daniël is mijn reservemol. Kees moet naar huis want dat vind ik een lul :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik volg het wel maar ben niet actief bezig met de hele tijd redeneren wie de mol is. Door de montage kom je veel te weinig te weten, en haast alle acties kun je links- of rechtsom uitleggen als een mollenstreek. En dan nog kan het door een kandidaat expres zijn gedaan. Met andere woorden: je kunt het nu echt nog niet weten. Pas 2 afleveringen voor het einde wordt het vaak wat duidelijker.

Eens met djkoelkast, Kees moet er uit, irritante Volendammer. :r

Link naar bericht
Delen op andere sites

Grappig dat er op zo'n populair (2 miljoen kijkers) programma maar 2 man hier post.... en dat Joost ook 'zijn' mol niet presenteert ;-) @djkoelkast... ik denk niet dat het Zarayda is... ik twijfel tussen Daniel en Kees... ;-)

Ohja, ik had mijn verdachte(n) nog helemaal niet gepost. Aangezien ik het met Hinse eens ben dat de montage veel verwarring schept, kan ik nu nog niet één persoon aanwijzen. Op mijn verdachtenlijst staan in elk geval Paulien, Daniël, Tania en Zarayda. De rest zou kunnen, maar zij lopen duidelijker te mollen, maargoed het kan ook weer dat de mol dat met opzet doet, affijn, niets is wat het lijkt.

Verder, je opmerking over slechts twee posters heeft wel succes Mars :) Het wordt ineens een stuk drukker.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Nog 3 afleveringen te gaan en nog steeds "die irritante Volendammer" in het spel... personen waar je je aan ergert blijven er vaak het langst in, of ze zijn toch de Mol ;-).

Hoewel ik Paulien ook steeds verdachter vind de afgelopen weken. Ze doet altijd wel 'drollerig', maar ze brengt ook weinig/geen geld in de pot en er gebeuren opmerkelijke dingen puur kijkend naar de spellen:

- te laat bij de dropping (afl 1)

- na 2 seconden door een laserstraal geraakt (afl 2)

- als enige door een paintgun geraakt (afl 2)

- als 'taal-pro' had ze alle kans om het afrikaans-gedicht spel te saboteren (afl 2)

- hele lange omschrijvingen geven bij simpele woorden die moesten worden geraden (afl 4)

- Als kampvuur-spel mol zeggen 'dat ze niet de zenuwen heeft om mol te zijn'... ze wint echter toch, waardoor er geen geld in de pot komt (afl 5)

- Opmerkelijke vraag van Art 'hoeveel vrouwen had de koning van swasiland'.... Paulien: 13! (afl 6)

- Heel snel met de groep ervan overtuigen al het budget in het winkeltje op te maken (afl 7)

- heel snel geraakt door Daniels lasergun (tenslotte wil de Mol dat het veld-team afgaat)(afl 7)

Gezien de manier van stemmen: Daniel spreidde zijn kansen op alle 3 de vrouwen, en niet op Kees. Hij moet weg.

Kees gaat vol op Paulien. Als het Paulien niet is, zou Kees met 100% op Paulien meer vragen fout moeten hebben gehad dan Daniel, die op zn minst 33% zn vragen op Paulien ingezet heeft. Dus je zou zeggen: of Kees zit goed en Paulien is de mol... of Kees is zelf de Mol. Aangezien Carolien niet op Paulien zit (verbondje), maar wel op Kees... en o.a. ook Tim op Paulien zat... lijkt de weegschaal toch meer richting Kees als Mol te hellen.

Blablalba,..... over 3 weken weten we het! :-p

Link naar bericht
Delen op andere sites

En daar ging Zarayda! Net nu ze door een groot deel van de kijkers steeds verdachter werd.

Zelf had ik haar ook bij de verdachten staan, maar Paulien en Kees blijven voor mij toch het meest verdacht. Waarschijnlijk weten we het volgende week al, als de winnaar bekend wordt gemaakt. Kees en Paulien stemmen op elkaar (ga ervan uit dat ze dat in de finaletest ook doen). Wint één van de twee, dan is de ander de mol. Wint Carolien dan is het Kees.

Wel een mooie aflevering weer, vooral die opdracht in die drive-in bioscoop. Ik dacht zelf Paulien te herkennen in dat silhouet op het scherm, ook de stem (voor zover herkenbaar) leek erop te wijzen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En daar ging Zarayda! Net nu ze door een groot deel van de kijkers steeds verdachter werd.

Zelf had ik haar ook bij de verdachten staan, maar Paulien en Kees blijven voor mij toch het meest verdacht. Waarschijnlijk weten we het volgende week al, als de winnaar bekend wordt gemaakt. Kees en Paulien stemmen op elkaar (ga ervan uit dat ze dat in de finaletest ook doen). Wint één van de twee, dan is de ander de mol. Wint Carolien dan is het Kees.

Wel een mooie aflevering weer, vooral die opdracht in die drive-in bioscoop. Ik dacht zelf Paulien te herkennen in dat silhouet op het scherm, ook de stem (voor zover herkenbaar) leek erop te wijzen.

Geen van de silhouetten (uit de groepsfoto aan het einde dan) komt overeen met die van "de mol", ik heb het geknipt en geplakt, het past niet :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Grappig, weer dezelfde ontknoping als in 2011. Eerst de verliezer en volgende week pas de rest. Logisch, aangezien Paulien en Kees op elkaar gestemd hebben. Carolien stemde op Kees, maar kan de test natuurlijk slechter gemaakt hebben dan Paulien (of laatstgenoemde was sneller).

Jammer trouwens dat wel duidelijk is dat Kees de mol is, Twee hints duiden overduidelijk op hem. Of ze moeten er opzettelijk ingestopt zijn om de kijkers te misleiden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kees kan de mol nooit zijn, als dat zo is dan hebben ze lopen kloten met die stemmen bij de hints van vorige week, want die stem was overduidelijk die van Paulien.

Laten we het hopen. Vanaf aflevering 1 heb ik Paulien als mol, zou jammer zijn als 'mijn' mol toch weer als winnaar uit de bus komt, dat is me al meerdere keren overkomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Laten we het hopen. Vanaf aflevering 1 heb ik Paulien als mol, zou jammer zijn als 'mijn' mol toch weer als winnaar uit de bus komt, dat is me al meerdere keren overkomen.

Voorbeelden waarom Paulien de mol is:

Zij is de enige die krugerpark zegt met de g van gewoon en niet op z'n Engels, dit zei de mol ook tijdens het drive-in spel.

Kees heeft een Volendamse/Ilpendamse tongval die je niet terughoorde bij de mol tijdens het drive-in spel

Voor de mol was het Krugerparkspel héél spannend, vooral in het begin (toen ze allemaal op Paulien leken te gaan maar toch naar Daniël gingen)

Hier komt ook de hint spel in een spel vandaan

Kees vond 1500 euro bij Carolien haar enveloppe toen hij met de helicopter de berg op ging, het was echter maar de helft. Bovendien lag de enveloppe van Paulien bovenop, maar dat hebben we alleen deze laatste aflevering gezien, duidelijk een hint.

Paulien spreekt nu Zulu, want Kees heeft geen Zulu geleerd, dit zei de mol tijdens het drive-in spel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...