Ga naar inhoud

Wie is de Mol?


Aanbevolen berichten

Okee.. deze is toch onweerlegbaar. De cijferreeks die Paulien kreeg: 31, 2, 7, 29, 18, 35, 6, 45, 3, 7

Die vent zei: deze keer is het niet in Zulu, maar in je eigen taal. Zet op dezelfde manier de 10 geleerde zulu woorden op rij: BOOM TELEVISIE KAST SCHOEN DEUR FIETS BED HUIS OMA EMMER. Als je nu mbv die cijferreeks gaat tellen:

1e = 31 ... 31e letter uit bovenstaande rij = T (de T van fiets)

2e = 2... 2e letter uit bovenstaande rij = O (2e letter van boom)

Als je zo alle tien de cijfers doorgaat krijg je ... jawel: TOLISDEMOL .

Aangevuld met andere dingen als bijv. het groene kaartje 'this is THE one' (maw, kees, jij had altijd de groene gehad), en kees die ook zijn eigen naam in het bakje vindt (de mol heeft altijd alle vragen goed)... leidt alles naar Kees.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 281
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er werd tijdens de treinopdracht ook weer naar de priester verwezen (ben even kwijt wat er precies gezegd was). DIt slaat waarschijnlijk op de 'C is the mole' hint, waarbij de C verwees naar Case (Kees).

De hint, door MarsM genoemd is toch wel heel sterk. Ik hoop nog steeds dat het Paulien is, maar het is wel opvallend dat zowat alles naar Kees verwijst.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er werd tijdens de treinopdracht ook weer naar de priester verwezen (ben even kwijt wat er precies gezegd was). DIt slaat waarschijnlijk op de 'C is the mole' hint, waarbij de C verwees naar Case (Kees).

De hint, door MarsM genoemd is toch wel heel sterk. Ik hoop nog steeds dat het Paulien is, maar het is wel opvallend dat zowat alles naar Kees verwijst.

Case :')

C van Cornelisse misschien?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Case :')

C van Cornelisse misschien?

Had ook nog naar Carolien kunnen verwijzen :)

Affijn vanavond komt er eindelijk duidelijkheid. Hoop nog steeds dat Paulien de mol is, zodat al die hints naar Kees bewuste dwaalsporen blijken te zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik moet MarsM en Antonio gelijk geven, zoals gewoonlijk zat ik er naast.

Een aantal dingen had hij heel goed gedaan en deze keer geen influisteropdracht en meer overlaten aan de Mol zelf, dat vind ik wel een stuk beter.

Maar ze hebben zo veel buiten de montage gelaten dat het, zeker de eerste afleveringen, gewoon niet mogelijk was om het te zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar ze hebben zo veel buiten de montage gelaten dat het, zeker de eerste afleveringen, gewoon niet mogelijk was om het te zien.

Dat is precies de reden waarom ik geen energie meer verspil aan het uitzoeken wie de mol is. Ze hadden net zo goed een geloofwaardige laatste aflevering kunnen maken met verdachte molgedrag van Paulien. Ik kijk er met plezier naar hoor, maar kijk er meer oppervlakking naar dan vroeger vanwege de kijkersmanipulatie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is precies de reden waarom ik geen energie meer verspil aan het uitzoeken wie de mol is. Ze hadden net zo goed een geloofwaardige laatste aflevering kunnen maken met verdachte molgedrag van Paulien. Ik kijk er met plezier naar hoor, maar kijk er meer oppervlakking naar dan vroeger vanwege de kijkersmanipulatie.

Vroeger zou een mol ook niet zo opzichtig dingen weggooien (deed Anne-Marie vorig jaar bijvoorbeeld met die krijtjes) en was de mol ook niet bij de meeste kandidaten na 4 afleveringen wel bekend. Ze moeten "back to basic" en de boel veel mysterieuzer maken, zoals het was. En de mol moet zijn/haar acties ook echt verdekt doen, niet zo opzichtig dat de cameramensen het gewoon zien. Ook moet de molbiecht op de kamer gedaan worden, eigenlijk moeten alle stukjes (die er in de eerste seies veel minder waren) in de kamer worden opgenomen, achteraf in één keer. Dat is echt het leukste, dat je ze door de aflevering heen monteert maakt niet uit natuurlijk.

Ook zie ik steeds minder mensen "mollen" of zichzelf verdacht maken dan voorheen.

Het blijft een schitterende serie, maar de manier waarop ze het nu doen is eigenlijk gewoon de boel belazeren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een paar opmerkingen:

ten eerste: Antonio gelijkgeven? Hij gaf zijn verdacht eerst niet en daarna Paulien...

ten tweede: richting Hinse vooral... RM (die hier al een tijd niet meer is geweest) zat vanaf aflevering 1 VOL op Kees... ik sprak hem nog tegen dat het Tim nog kon zijn/was.. en later nog Tania misschien... maar hij hield stug vol dat het Kees was... en hij had uiteindelijk gelijk. Je kan het gewoon zien als je goed kijkt en oplet... niks gelul over regie en blabla.

Ik heb juist dit seizoen bij veel mensen in mijn omgeving die de serie volgden ervaren dat ze juist niet wilden accepteren dat het Kees kon zijn, ook al gaf ik 40 argumenten... het was een "irritante Volendammer die er maar snel uitmoest"... zelfs toen alleen Paulien nog over was. Jammer.

Kees heeft als Mol wel enorm lef getoond, o.a. met de steentjes weggooien en de kokers in de winkels. 10.000 keer beter dan Anne-Marie (slechtste mol imo in 12 seizoenen). Kees heeft het heel goed gedaan!.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ten eerste: Antonio gelijkgeven? Hij gaf zijn verdacht eerst niet en daarna Paulien...

Klopt, ik vind dan ook niet dat ik gelijk moet krijgen van Karim, aangezien ik vanaf aflevering 1 Paulien verdacht. Uiteindelijk wist ik door de duidelijke hints op internet nog voor de ontknoping dat Kees de mol wel moest zijn, maar ik vind het te ver gaan om te zeggen dat ik daardoor de mol ook goed had. Tenslotte zijn de hints door anderen en niet mezelf opgelost.

Verder een mooi seizoen met een prima mol, alleen jammer dat de hints teveel hebben weggegeven vlak voor de finale. Zoals ik eerder aangaf, kon je er op een gegeven moment niet meer onderuit dat het Kees was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 10 months later...

Ziet er al beter uit dan de vorige 2 jaren, maar ik erger me wel aan de 'studiomomentjes' waar je vaak al hoort wat er gaat gebeuren aan de intonatie van de kandidaat. Ook zit er veel herhaling in "ik liep daar en daar heen" je ziet kandidaat ergens heen lopen.

Ik heb al een mol op het oog mede door mogelijke hints die ik denk gezien te hebben :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goh... eindelijk iemand die dit topic kickt...

Maar.. Wie is de Mol? Namen van jullie 'hoofdverdachten'?

Ik zal zeggen: vanaf bekendmaking van de kandidaten, maar ook gezien de 3 afleveringen die zijn geweest, verdenk ik Jan Willem Roodbeen het meest. Hij is nu nog steeds mijn 'hoofdverdachte', maar gezien het feit dat de 'redactie' van het programma bijna op je neus drukt dat hij de Mol is... ben ik tot nu toe alleen 100% zeker van dat Tygo de mol niet is. Ik houd het gevoel wat betreft Roodbeen nog wel even vast, maar vanuit contra-psychologisch perspectief zal de mol wel een vrouw zijn.

Daarbij heb ik btw een totaal ander gevoel bij dit seizoen dan joost en djkoelkast; ik vind het totnutoe eerlijk gezegd tegenvallen t.o.v. vorig jaar (Zuid-Afrika reeks). Reden: veel spelletjes die sowieso mislukken, ook zonder mol (b.v. zaklampen-opdracht) en spelletjes waar je totaal geen molacties in kan ontdekken als kijker (b.v. kano-spel). Daarnaast in afl. 3 20 min. gezever over een executie waarvan iedere kijker kon invullen dat er niemand zou afvallen (want elk seizoen heeft zo'n aflevering, net als vorig seizoen met het kaartjes trekken waarbij het kaartje al half gevouwen was).

In afl. 4 gaat Aaf of Jan-Willem een rood scherm krijgen (zag je al in de promo gezien Art recht vooruit keek, en beredeneerd vanuit de muzikale hint uit de Roodshow).

Het camerawerk en de Hong-Kong sfeerbeelden zijn overigens naar mijn mening weer vertrouwd fantastisch :-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

En wie is dan nu de mol?

Dat is nou juist de vraag :D

Op basis van hints die ik dènk gezien te hebben is de mol volgens mij

Jan-Willem. Vooral de manier waarop hij de vorige aflevering 4 en 3 uitbeelde in het 'zwarte achtergrondstukje' leek mij een heel duidelijke hint.

Maar meestal zit ik er zwaar naast :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is nou juist de vraag :D

Op basis van hints die ik dènk gezien te hebben is de mol volgens mij

Jan-Willem. Vooral de manier waarop hij de vorige aflevering 4 en 3 uitbeelde in het 'zwarte achtergrondstukje' leek mij een heel duidelijke hint.

Maar meestal zit ik er zwaar naast :D

Haha, als je dat al een sterke hint richting die kandidaat vindt :P

Ik zit ook op Jan-Willem:

In eerste instantie is hij als enige kandidaat van deze serie bekend gemaakt door Art zelf.

In aflevering 1 deed hij in het eerste spel met de weg in het Chinees vragen geen ene moet (hij liet Maurice alles vragen, maar moest wel dat boekje in zijn handen houden. Daarnaast zei hij letterlijk in het tweede spel met die zaklampen "ik maak me nu bekend". En op het moment dat hij dat zei zag je vlak ervoor of vlak erna een zaklamp inbeeld (en hoor je zijn stem) en die zaklamp maakt op dat moment heel duidelijk de bewegingen "M" "O" "L".

In aflevering 2 vond ik het vooral verdacht dat hij al met Daphne naar boven wilde (naar het dak) terwijl die andere opdracht van Freek en Tygo nog bezig was. Daarnaast had hij natuurlijk al lang die knopen los kunnen maken uit dat touw. en toen Jennifer onder die kisten moest doorkruipen voorkwam hij ook dat de kandidaten die bij de monitors stonden daar ook bleven staan en daardoor de plattegrond niet zagen.

in aflevering 3 vond ik het vooral opvallend dat hij meteen wilde lopen en uiteindelijk de groep in een doodlopende steeg liet uitkomen. Daarnaast probeerde hij de groep ook nog te verwarren door aan te geven dat ze beter niet met de boot konden gaan.

Je kunt het overigens wel zien. Vorig jaar zat ik ook al vanaf aflevering 1 op de juiste kandidaat.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Helaas zit ik ook dit jaar weer met teveel verdachten. Het lukt me bijna nooit om eens 1 seizoen meteen vanaf het begin op de juiste mol te zitten (volgens mij lukte mij dat alleen in seizoen 1). De kandidaat, hierboven genoemd kwam bij mij ook langzaam bovendrijven, gewoon omdat diegene eigenlijk steeds een beetje op de achtergrond blijft.

Link naar bericht
Delen op andere sites

We zitten nu alleen wel met dat "niets is wat het lijkt", want ze kunnen in de montage natuurlijk alles flikken.

Al vind ik visueel gezien dat ze de verdenking erg op

Tygo proberen te richten, bijvoorbeeld door het DE MOL-logo door zijn hoofd in de weerspiegeling van de monitor van de laptop in aflevering 1

Maar ook op anderen, zo hebben we meerdere keren heel opvallend de cijfers 5 en 6 gezien, 1965 is het geboortejaar van Susan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

We zitten nu alleen wel met dat "niets is wat het lijkt", want ze kunnen in de montage natuurlijk alles flikken.

Al vind ik visueel gezien dat ze de verdenking erg op

Tygo proberen te richten, bijvoorbeeld door het DE MOL-logo door zijn hoofd in de weerspiegeling van de monitor van de laptop in aflevering 1

Maar ook op anderen, zo hebben we meerdere keren heel opvallend de cijfers 5 en 6 gezien, 1965 is het geboortejaar van Susan.

Als je het eerste shot van Art bekijkt van aflevering 1, dan staat hij op een boot met schoppentekens op de achtergrond.

In de leader zie je ook schoppentekens achter Susan wanneer zij wordt geintroduceerd.

"Schoppen Vrouw" dus en dat staat algemeen bekend voor een dame met zeer zwart haar of die weduwe is (slaat dus ook op Susan).

Bovendien zegt Art daar "de mol zoekt dit seizoen balans in evenwicht", wat kan slaan op "weegschaal", het sterrenbeeld van Susan.

Daarnaast vind ik ook dat de regie erg probeert om Sofie verdacht te maken.

voor beiden vind ik het hier ook wel heel erg dik erbovenop liggen, maar dat zou ook nog kunnen.

Voor Tygo geldt in mijn ogen dat ik zo goed als zeker weet dat hij het NIET is. Veel te fanatiek en veel te veel met het spel bezig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er voer ook een boot voorbij met duidelijk MOL er op (op 1 van de containers) in de vorige aflevering. Wat daar de bedoeling van was weet ik niet.

Dat schijnt een bedrijf te zijn (weet niet precies wat voor soort bedrijf) dat wel vaker met containers door Hong Kong vaart. Het zal wel als een 'mooi shot' gebruikt zijn door de regie. Het werd in elk geval wel opgemerkt :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens werden

Sofie en Freek ook verdacht gemaakt in aflevering 3, aangezien zij het geld in een kistje met het mollogo stopten, dit was vorig seizoen ook een hint naar Kees.

Maar of dit nu ook een hint is? Je gaat op een gegeven moment overal wel iets verdachts in zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk de volgende hints gezien/gehoord te hebben en mijn eerdere mol is nog steeds verdacht.

De aflevering heet Jennifer. Als Jennifer aan tafel (of eigenlijk in het zwarte scherm stukje) "DE MOL" zegt zie je vrijwel direct daarna Jan-Willem.

Jan-Willem zegt in het zwarte scherm stukje: ik weet meer dan alle andere kandidaten

Iets zwakker: Jan-Willem zegt aan het einde dat hij nog maar 1 molverdachte heeft

Volgens mij had ik er nog een, maar die is me even ontschoten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen vreemde gedachte DJ, jouw mol is na aflevering 4 op mijn lijstje ook gestegen:

Jan Willem kon niet meedoen met het overbrengen van de woorden. Jennifer (weer een hint naar de titel van de aflevering?) hoorde ik zeggen dat de mol nauwelijks kon mollen in deze opdracht, omdat JW mee kon luisteren. Als JW de mol is, heeft ze gelijk, aangezien JW inderdaad niet meedeed. Of dit echt een hint is is moelijk, aangezien JW werd aangewezen door de andere kandidaten, maar opvallend is het wel. Daarnaast eindigde JW de enveloppenopdracht met de 'Niets' envelop - de mol heeft geen vrijstelling of joker nodig.

Blij trouwens dat

Daphne eruit is. Niet dat ik haar niet mocht, maar het was één van mijn 'twijfelgevallen' op mijn verdachtenlijstje

aangepast door Joost
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zou natuurlijk pas echt tof zijn als we het compleet fout hebben.

Ik denk dat, stel dat ik helemaal fout zit:

Jennifer het sowieso niet kan zijn - zou te opvallend zijn

Tygo het niet kan zijn - speelt te fanatiek, wat RM al eerder opmerkte

Die homo en Aaf zijn lastig te peilen vind ik. Aaf die opeens niet meer wist dat JW in haar molboekje heeft gelezen? Terwijl ze hem er nog mee sloeg daarna!? Zoiets vergeet je toch niet. Of ze was aan het 'mollen'.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ha Mollenjagers, geen zin in al die spoiler dingen te plaatsen, maar:

Jan-Willem is ook nog altijd mijn hoofdverdachte. Vind het bijzonder vreemd dat niemand van de medekandidaten hem verdenkt, of sterker nog; hem in aflevering 4 het meeste vertrouwen gaven. Mijn totaal-overzicht van redenen waarom ik JW verdenk (en ja; de ruime lijst geeft al aan dat ik dit beeld zoals eerder gezegd anderzijds ook wantrouw):

- Afl. 1. De Chinese man die de brieven bezorgt heeft een getinte huidskleur. In het begin zie je een shot van bovenaf van de boot + deze man... dit is dan duidelijk iemand anders en deze persoon lijkt sterk op JW.

- Afl. 1. JW treuzelt bij de chinees-praten opdracht, houdt het boekje zelf in handen, spreekt de woorden niet goed uit (volgens Maurice ook).

- Afl. 1. JW schijnt de letters M-O-L met zijn zaklamp.

- Afl. 1. JW geeft overtuigend als enige het goede cijfer 4 met de schijnopdracht (omdat hij al wist dat Aaf en Jennifer het fout hadden?)

- Afl 1. 8 kandidaten hebben hun scherm gezien, behalve JW en Maurice. Na de 8e(Aaf) zegt Art: "Zo.... en dan nu verder met de rest" en vervolgens krijgt Maurice een rood scherm. JW hoort er niet bij?

- Afl. 2. Tijdens de voorstelling zit JW vaak om zich heen te kijken ipv op te letten en laat hij halverwege ook iets op de grond vallen, waardoor o.a. Tygo wordt afgeleid.

- Afl. 2. JW voorkomt dat mensen de plattegrond op de vloer zien, door iedereen rond het computerscherm te houden, wanneer ze net weg willen lopen.

- Afl. 2. JW gaat te vroeg het dak op, verstoort met zijn zender de overige spellen, haalt het touw niet uit de knoop, rekt veel tijd, raapt rommel op (pistooltjes), enz.

- Afl. 3. JW leidt de groep naar een doodlopende straat.

- Afl. 3. JW heeft de telefoon en ineens staat het nummer niet meer in het telefoongeheugen.

- Afl. 3. JW rent bij de kano-opdracht meteen naar een groep stoere en sterke gasten die aan het volleyballen zijn.

- Afl. 4. Bij bepalen wie vertrouwenspersoon moet worden besloten de kandidaten na 1-2-3 iemand aan te wijzen. JW deed als enige niet mee met iemand aanwijzen (deed Kees Tol vorig jaar ook niet bij bepalen penningmeester).

- Afl. 4. Art deelt na de onderhandelingsopdracht mee dat bij samenvoegen van de 2 geldenvelopjes geld te verdienen was. JW begon dit spel door een vuurtje aan te wakkeren met dat hij wilde onderhandelen over de vrijstelling.. daarna zei hij ineens niks meer... en iedereen begon gestresst te ruilen... = afleiding?

- Afl. 4. Susan maakt opmerking tijdens het abseilen dat JW het verkeerde kokertje pakt (koker 3 ipv 4). Aan het eind van het spel levert hij ook maar 1 kokertje in (en dus blijkbaar een foute).

- Algemeen - Individueel heeft JW nog geen stuiver in de pot gebracht.

- Algemeen - Als kandidaat zou je al 10x aangegeven hebben dat je je geldenvelop kwijt bent (gejat door Tygo). Medekandidaten zouden dit hooguit verdacht vinden en dat is juist een pré als je kandidaat bént.

- Leuk weetje - Tijdens de executie-testen stonden in afl. 1 t/m 3 JW en Jennifer alfabetisch verkeerd om. JW stond 5e en Jennifer 4e. Het rode scherm valt vervolgens 3x bij de 5e kandidaat. In afl.4 is deze alfabetische volgorde ineens hersteld en staan JW en Jennifer omgedraaid (JW dus 4e en Jennifer 5e). En ja; Kandidaat nr.4 kreeg tijdens deze executie het rode scherm. Toeval?

@Joost; Daphne had al een keer een rood scherm gezien... hier is nog nooit misleiding mee geweest. Een mol heeft nooit een rood scherm, ook geen rood tussenscherm. Daarnaast: Tygo, Freek, Sofie en Jennifer vallen imo gewoon af: pakken veel geld, of zijn enorm bezig zich verdacht te maken mbt verbondjes rond jokers en vrijstellingen (niet relevant voor een mol). Daarnaast: 'de mol houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan' (leader - dus geen Tygo of Freek).

Als JW het toch niet zou zijn; dan Susan of Aaf.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb alles toch maar gewoon in 1 spoiler gezet ;)

Er zijn altijd mensen die het liever niet lezen.

Nu weet ik ook weer wat ik vergeten was, want MarsM heeft het genoemd.

- Afl. 4. Susan maakt opmerking tijdens het abseilen dat JW het verkeerde kokertje pakt (koker 3 ipv 4). Aan het eind van het spel levert hij ook maar 1 kokertje in (en dus blijkbaar een foute).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Indrukwekkende aanwijzingen Mars, maar is het nu wel of niet zo dat

je in een tunnelvisie zit wat betreft JW? Je redenen om hem als mol aan te wijzen zijn heel sterk en zouden mij zomaar over de streep kunnen trekken wat betreft het kiezen voor de juiste mol (jaja, lekker makkelijk ik weet het :)).

Overigens zag ik nu Aaf ook het geld in het kistje met mollogo doen (zie mijn opmerking eerder), dus dat zal dit keer geen hint zijn.

Mars: je schreef dat JW de groep in aflevering 3 een doodlopende straat in leidde, maar was dat niet Freek? Ik weet nog dat ik na die opdracht Freek ineens hoog op mijn lijst had gezet vanwege die actie, maar ik moet het nog maar eens goed terugkijken dan.

Wat betreft het rode scherm van Daphne: ik weet dat die regel (de mol krijgt nooit een rood scherm) bekend is bij de community, maar naar mijn weten heeft de spelleiding dit nooit officieel bevestigd als zijnde een spelregel. Ik hoopte stiekem dat ze dit seizoen eens zouden breken met die regel en heb om die reden Daphne op mijn lijstje gehouden, verder vond ik haar geen echte mol, dus dat ze weg is, vind ik alleen maar makkelijk. Kan ik die hoop ook weer laten varen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Mocht er nog twijfel zijn wie de mol is is die de afgelopen aflevering helemaal weggenomen.

2 spoilers, in de 2e zit een overduidelijke foto van de mol.

De aflevering heet '5 op een rij' - Het is de 5e keer dat "de mol van Jan-Willem" naar huis moet

Door precies aan de andere kant te lopen tijdens de optocht-opdracht kon hij voor 1 team ongezien blijven.

Door de jeep te saboteren heeft hij een (mislukte) poging gedaan de bootopdracht te saboteren

In de 2e spoiler een foto van zijn shirt waar heel duidelijk MOL op te lezen is

Let op, als je het niet wil weten open deze spoiler niet. Overduidelijke foto.

Het shirt is ook speciaal aangetrokken, het is maar kort in beeld.

post-8-0-54326200-1392757158.jpg

En omgedraaid

post-8-0-31940500-1392757158.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij is het nog niet genoemd, maar de titels van de afleveringen zijn een aanwijzing voor de persoon dieer de aflevering die daarop volgt naar huis gaat (tot nu toe):

Aflevering 1: Schijnbeweging

In aflevering 1 kregen de kandidaten de opdracht om 4 zaklampen te kopen, waarmee een afstand van 1500 meter kon worden bereikt om jezelf zichtbaar te maken. Sofie en Owen komen op het idee om met de zaklamp de eerste letter van de beide voornamen (dus de O en de S) uit te beelden. Owen is degene die deze letters met de zaklamp vormt, dus die de schijnbewegingen (niet als misleiden, maar bewegend schijnen) maakt en Owen gaat dan ook naar huis in aflevering 2.

Aflevering 2: Vindingrijk

In aflevering 3 krijgen de kandidaten de opdracht om duo's te vormen en als deze duo's zijn gevormd moeten zij samen bepalen wie van de andere kandidaten moet gaan bepalen welke van de 2 schermen getoond moeten worden. Als je een juiste (vindingrijke) keuze maakt en je kiest goed dan blijft iedereen.

Dit gebeurt ook want iedereen gaat door naar aflevering 4.

Aflevering 3: Een Zware Keuze

Tijdens dezelfde opdracht die bij aflevering 2 is beschreven was Daphne degene die als laatste de beslissing moest nemen welk scherm ze wilde zien; die van Susan of die van Sofie. Aangezien Susan na de executie van Owen heel hard riep dat zij een vrijstelling had, stond Daphne dus voor de lastige (zware) keuze om te kiezen voor het scherm van Sofie (die mogelijk rood kon zijn) of van Susan (waarvan vrijwel zeker was dat die groen zou worden vanwege de vrijstelling), ofwel voor de keuze op een mogelijke rood of de gehele groep door. Daphne zegt nadat zij haar keus uitspreekt ook letterlijk in het zwarte scherm (de biecht) dat zij de keuze te ver vond gaan en dus zwaar vond. Daphne gaat naar huis in aflevering 4.

Aflevering 4: Jennifer

Hier lijkt mij geen uitleg nodig; In aflevering 5 gaat Jennifer naar huis.

Aflevering 5: Een Heilige Aanwijzing

In aflevering 5 staan zowel Aaf als Sofie bij de foto's van de boeddah's, waarvan de andere kandidaten aan de hand van de beschrijvingen foto's moeten maken. Halverwege deze opdracht vindt Sofie een muntje op 1 van de boeddah's die bij hun zelf staan, waarop Aaf zegt; "o, die moet je terugleggen, want dat is heilig". Aaf gaat na deze aflevering (6) naar huis.

Aflevering 6: 5 Op Een Rij

Mocht deze lijn doorgezet worden dan kunnen er een aantal kandidaten een goede kans maken om af te vallen;

  • Jan-Willem; want zoals djkoelkast al opmerkte, het was met de exectutie van Aaf de 5e keer op rij dat de mol van hem naar huis gaat. Dit kan en wil ik niet geloven, gezien vanaf aflevering 1 al Jan-Willem mijn mol is.
  • Freek; Als je kijkt naar de "opdracht" die betrekking heeft tot het toekomst voorspellen dan mag Freek als eerste zijn 2 vragen beantwoorden. Freek mag echter niet naar binnen, omdat hij op beide vragen niet het antwoord gaf aan Art die hij invulde in de vorige test. Na hem zouden nog 5 kandidaten volgen (want Aaf was er nog bij) en die gaan vervolgens ook alle 5 op rij naar binnen. Freek dus als enige niet.
  • Sofie of Susan; De enige 2 overgebleven vrouwen en aangezien in aflevering 2 de laatste man afviel, zou het met aflevering 3 meetellende in aflevering 7 de 5e keer op rij zijn als er geen man af zou vallen.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij is het nog niet genoemd, maar de titels van de afleveringen zijn een aanwijzing voor de persoon dieer de aflevering die daarop volgt naar huis gaat (tot nu toe):

Deze hint werd volgens mij in de vodcast als nieuwe 'afvallerstheorie' genoemd, maar daar ging men meteen uit van Jan-Willem. Echter, nu blijkt dat, indien die afvallerstheorie klopt, inderdaad meer kandidaten kans maken om eruit te gaan, dat werd in die vodcast aflevering niet besproken....

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als hij het niet is DAN is het pas slecht, want dan hebben ze ALLES uit de montage gelaten _O-

Ja maar dat is ook precies wat ik nu verwacht. Verwachtte moet ik zeggen, want kijkend naar de statistieken op Wikipedia had Kees Tol geen enkele vrijstelling en kreeg hij geen enkele aflevering geen scherm te zien. Degene waar we nu allemaal onze zinnen op hebben staan heeft eveneens geen vrijstellingen gehad tot nu toe én heeft geen aflevering tot nu geen scherm te zien gekregen.

Coincidence? I guess not.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja maar dat is ook precies wat ik nu verwacht. Verwachtte moet ik zeggen, want kijkend naar de statistieken op Wikipedia had Kees Tol geen enkele vrijstelling en kreeg hij geen enkele aflevering geen scherm te zien. Degene waar we nu allemaal onze zinnen op hebben staan heeft eveneens geen vrijstellingen gehad tot nu toe én heeft geen aflevering tot nu geen scherm te zien gekregen.

Coincidence? I guess not.

Onzin.

Alleen al omdat Jan-Willem in aflevering 1 al letterlijk over werd geslagen en geen scherm te zien heeft gekregen.

Daarnaast is het diverse keren in de reeksen voorgekomen dat de eerste kandidaat die zijn scherm te zien kreeg direct rood had en dus de mol zijn scherm ook niet zag. Qua scherm tonen en rood of groen kun je er niets zinnigs over zeggen.

Daarnaast heeft een mol helemaal niets aan een vrijstelling, want hij kan niet worden weggestemd.

De mol moet er enkel en alleen voor zorgen dat er geen geld in de pot komt en die vrijstelling zal, zoals Kees dat mooi verwoordde, hem zijn reet roesten.

Overigens heeft Jan-Willem in de laatste aflevering 3 jokers gepakt.

Dit is voor Jan-Willem, als hij de mol is, wel een handige zet. Immers, door het pakken van de jokers bleef het geld uit de pot.

Nog een leuke aanwijzing naar Jan-Willem waarom hij het kan zijn; Nog geen paar minuten later in die aflevering (op het moment van het mooie shot van djkoelkast) geeft hij een joker weg aan Tygo..

als Jan-Willem een kandidaat zou zijn dan zou hij never nooit niet (en zeker niet in deze fase van het spel) een joker weggeven, want dan kan hij hem zelf zeer goed gebruiken. Zeker met de gedachte dat hij er steeds "naast" zit en de persoon a;s mol aanwijst die uiteindelijk afvalt.

Tevens ook een aanwijzing waarom in mijn ogen Sofie het NIET is.

Als jij keihard gaat staan bléren dat je Jan-Willem ziet lopen, dan zorg je ervoor dat er geld in de pot komt.

De mol heeft voorkennis, dus als Sofie de mol zou zijn dan zou ze er verstandig aan hebben gedaan om haar muil te houden en Jan-Willem die jokers te laten pakken (ze kan namelijk niet erop gokken dat het andere duo Jan-Willem (of Tygo) niet gezien heeft).

Dan zou hier hetzelfde voor Sofie moeten gelden als tijdens het "wolvenspel" met Kees; Laat Jan-Willem lekker die jokers pakken, want dat zou haar dan aan haar reet moeten roesten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Grappig, dat inhakend op de discussie hierboven over Jan-Willem en zijn scherm, in de aflevering van 27 februari JW juist als enige wél zijn scherm te zien kreeg :)

De afvallerstheorie met de titels van de aflevering klopte dus ook weer met 'Vijf op een rij' alleen anders wat iedereen dacht.

Ook opvallend: al het verdiende geld in deze aflevering (2250 euro) werd gepakt door Jan-Willem! Zie je niet vaak dat één kandidaat al het geld binnenhaalt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Yo Molehunters ;-)

Ben weer een tijdje niet geweest... over 2 weken weten we wie de Mol is en onze 'collectieve verdachte' zit er nog steeds in ;-). Leuk om te lezen is (zoals ik al eerder schreef) je gaat twijfelen, omdat het er allemaal gewoon dik bovenop ligt, maar vooralsnog blijf ik bij JW. Paar extra'tjes op het ruime lijstje wat ik eerder postte (wellicht zijn er nog veel meer dingen, dus niet meer ep-gerelateerd):

- JW is altijd de stilste, maar wil bij de carnavalsoptocht ineens als eerste een envelop trekken (voor 3 jokers? of gewoon om geld uit de pot te houden met voorkennis?)

- Bij de 'snake' opdracht loopt JW flink te saboteren: overlegt niet met Aaf, Tygo krijgt tegenstrijdige informatie, paar keer stilstaan, de andere groep tegemoet lopen, met 30 sec op de teller van de kerk weglopen, enz.

- JW stelt aan Freek voor de middelste jeep te pakken. Dit is de kleinste Jeep en ze pakken het grootste stuk boot. Vervolgens gaat de Jeep kaduuk.

- In ep 7 pakt JW ineens veel geld... wat hem minder verdacht maakt. In ep. 8 (nog uit te zenden) kunnen kandidaten in ruil voor geld iets openmaken (koffer, kist, enz.). Voorkennis als reden?

- Art blijf 'hinten'. Naast het eerder genoemde 'zo... en nu verder met de rest' in ep. 1. kwam hij in ep 7. weer met 'alhoewel... de mol is er ook nog.. of niet ... Jan-Willem?'.

- Het door RM genoemde afleveringtitels verwijzen naar de afvaller van de volgende aflevering sluit ook vaak aan op JW als mol. Zie bijv. '5 op rij' (5x foute molkeuze), 'schijnbeweging' (letters 'mol' met zaklamp maken), 'Jennifer' ('quote JW: ik heb de mol horen mollen'). Zo lijkt de titel van ep 7 '.... moet je zien' ook te verwijzen naar JW als Mol. Susan was met JW in onderhandeling over de oranje topito en merkte op: 'misschien kan je met de oranje topito een ontmoeting met de mol krijgen' ... vervolgens doet JW heel demonstratief Susans bril omhoog als in: 'je hebt geen oranje topito nodig om de mol te ontmoeten... ik sta voor je neus'.

Okee... ik zit waarschijnlijk in een diepe JW-tunnel. Maar ik krijg ook weinig contra-argumentatie om uit deze tunnel te komen ;-) .

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...