Ga naar inhoud

B2 spreekt! Een portret van Joop Dikmans


Aanbevolen berichten

Wat je al niet tegenkomt op YouTube. Het staat er pas sinds gisteren op, maar je weet natuurlijk nooit hoe snel zoiets weer verdwenen is, dus ga snel kijken:

Een kort maar boeiend (en ja, ook wel ontroerend) portret van Joop Dikmans, gemaakt door twee studentes van de Plantijn Hogeschool in Antwerpen. Ook al zegt Joop dat hem sinds het overlijden van zijn vrouw niets meer interesseert, is het toch leuk hoe hij gaandeweg zichtbaar enthousiaster wordt in het ophalen van herinneringen aan zijn werkzame leven. Daar hoort uiteraard ook een stukje B2 bij (hij heeft zelfs het hoedje nog!).

Of de twee maaksters ook B&A-kijkers zijn of waren wordt niet vermeld, maar wat mij betreft mogen we ze toch dankbaar zijn dat ze ons nog wat dingen hebben laten zien van deze man, van wie we eigenlijk nog maar relatief weinig wisten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens betekent dit dus ook dat mijn vermoedens uit mijn eerdere topic zeer waarschijnlijk juist zijn en dat 31 januari 1930 inderdaad de geboortedatum van Joop Dikmans is. Het filmpje is immers vermoedelijk in december opgenomen en hij zegt zelf dat hij volgende maand 81 jaar wordt. Lijkt me duidelijk.

Ik ga maar eens kijken of ik dit ook aangepast krijg in Wikipedia...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Retroforum stond alleen nog maar vermeld in het artikeltje over broer Harry, dus dat hoefde ik niet aan te passen :P

Ik heb nu in het aangepaste artikel over Joop een link naar dit topic opgenomen, dan heeft de Wikipedia-bezoeker meteen de verwijzing naar het portret op YouTube en mijn eerdere bevindingen bij elkaar. Bij beide B2's wordt nu dus naar Retroforum verwezen. Kan niet beter, toch? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helemaal top!

Ja, het WAS top, maar één of andere Wikikwast die het kennelijk niet zo heeft op anonieme bijdragen heeft het nodig gevonden om mijn correcties alweer te verwijderen. Dan had hij beter ook meteen de geboortedatum die er nu staat weg kunnen halen, want die is dus helemaal nergens op gebaseerd. Maar ja, even doorklikken en lezen / het filmpje bekijken is niet zijn sterkste kant gebleken...

Wellicht wil iemand die zich wel ooit bij Wikipedia heeft aangemeld en dus niet anoniem dingen hoeft te wijzigen nog eens proberen de juiste gegevens in te voeren, als men daar meer begrip voor heeft, en anders moeten we het er maar bij laten. Het was leuk geprobeerd :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Thanks to ondergetekende staat het weer zoals het was, samen met een pittige wijzigingssamenvatting.

Samenvatting: De wijzingen die eerder gemaakt zijn en zonder reden ongedaan zijn gemaakt, teruggeplaatst. Belangrijke informatie en originele referentie ging verloren, wat niet de bedoeling is.

Geen dank ;)

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch bedankt, maar ik zie wel dat men het inmiddels toch weer lichtelijk heeft aangepast (geboortedatum is nu "omstreeks januari 1930" in plaats van 31 januari 1930, omdat de precieze datum in het filmpje nergens wordt genoemd en het filmpje als directe bron de voorkeur geniet boven de bevindingen op het forum.

Dat punt snap ik dan ook wel weer, dus hier moeten we het dan maar bij laten. Ik zag gewoon niet graag dat een geboortedatum die helemaal nergens op gebaseerd was dan wel gewoon werd geplaatst en ook meermaals teruggeplaatst na aanpassing.

En mochten de maaksters van het portret zich hier nog eens aanmelden, dan komen we misschien nog eens dingen te weten die niet in het filmpje zijn opgenomen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Van de maker van het filmpje:

Ik heb net alles gelezen op retrotopic en gelijk Joop gebeld! Hij vondbhetberg leuk om te horen.. Heel toevallig kreeg ik Harry ook net aan de lijn en die staat ervan versteld dat iedereen er nog zo mee bezig is! een portret van hem komt er ook nog wel! De geboortedatum klopt trouwens van Joop, dat is inderdaad 31 januari! Bedankt allemaal voor de leuke reacties..

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Ik ben na deze video Joop gaan bellen en ben met hem op de foto gegaan bij hem thuis,

Hij zegt letterlijk en figuurlijk dezelfde zinnen als in de video,

Het is echt een aardige man hij vertelde mij ook dat hij geen geld krijgt als het op telekids of pebble tv word uitgezonden dat vond ik wel triest voor hem,

Hij wou geen interview met me doen maar wel een fototje ondans zijn drukke agenda met zijn zoon

381450_176091132487597_100002601337015_312702_1128776366_n.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben na deze video Joop gaan bellen en ben met hem op de foto gegaan bij hem thuis,

Hij zegt letterlijk en figuurlijk dezelfde zinnen als in de video,

Het is echt een aardige man hij vertelde mij ook dat hij geen geld krijgt als het op telekids of pebble tv word uitgezonden dat vond ik wel triest voor hem,

Hij wou geen interview met me doen maar wel een fototje ondans zijn drukke agenda met zijn zoon

381450_176091132487597_100002601337015_312702_1128776366_n.jpg

Leuke foto :D Jammer dat hij zijn hoedje niet had opgezet anders was het helemaal B2 :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is echt een aardige man hij vertelde mij ook dat hij geen geld krijgt als het op telekids of pebble tv word uitgezonden dat vond ik wel triest voor hem,

Heeft die ook gezegd of Aad&Bas hem daar wel voor benaderd hebben, sommige mensen zeggen ook geen geld er meer voor te hoeven, als hij hierover geinformeerd & gevraagd is en toch toegestemd heeft dat die geen bijdrage meer voor de herhalingen hoeft is het eerder zijn eigen keus?:P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heeft die ook gezegd of Aad&Bas hem daar wel voor benaderd hebben, sommige mensen zeggen ook geen geld er meer voor te hoeven, als hij hierover geinformeerd & gevraagd is en toch toegestemd heeft dat die geen bijdrage meer voor de herhalingen hoeft is het eerder zijn eigen keus? :P

Nee ik vroeg aan hem krijgt u nog wellis geld daarvoor als het word uitgezonden?

Toen zij hij nee alles gaat volgends mij naar Bas en toen zij ik dat kan wel kloppen ja.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuke foto :D Jammer dat hij zijn hoedje niet had opgezet anders was het helemaal B2 :D

Was ik vergeten te vragen zij hoed lag natuurlijk op zolder dat zag je in het interview

aangepast door MichaelB
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik geef hem groot gelijk dat hij geen interview wilde doen. Gun die man ook z'n rust op z'n ouwe dag.

Ik respecteer dat toch, ik vind het niet erg er zijn veel meer acteurs die geen interview willen doen Paul van Gorcum bijv die had ik ook opgebelt en zij ook dat ik hem daarmee overviel wat ik nogal overdreven vond want een paar jaar geleden stond ie als Sinterklaas naast Bassie...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Michael, zou je gewoon 3 antwoorden in 1 post willen geven in plaats van in 3?

Ik weet niet hoe dat moet GVD hou eens op ik doe het op mijn manier en leer het me anders inplaats van cometaar geven!

Ik vind het echt irritant worden met je Koelkast, even wat meer respect en duiderlijkheid zou ik van je willen zien...

aangepast door MichaelB
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe dat moet GVD hou eens op ik doe het op mijn manier en leer het me anders inplaats van cometaar geven!

Ik vind het echt irritant worden met je Koelkast, even wat meer respect en duiderlijkheid zou ik van je willen zien...

Vloeken stel ik niet op prijs, ook niet afgekort. Ik vraag je heel beleefd iets heel normaals.

Verder bespreek je dit soort dingen dus via PM (2e keer dat ik je dit vertel) en over respect zal ik het maar niet hebben...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe dat moet GVD hou eens op ik doe het op mijn manier en leer het me anders inplaats van cometaar geven!

Ik vind het echt irritant worden met je Koelkast, even wat meer respect en duiderlijkheid zou ik van je willen zien...

Je valt een van de admins openbaar aan en je bent verrast dat je een opmerking krijgt? Wauw...

Er is dus zoiets als de multiquote waardoor je meerdere posts tegelijk kan beantwoorden

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe dat moet GVD hou eens op ik doe het op mijn manier en leer het me anders inplaats van cometaar geven!

Ik vind het echt irritant worden met je Koelkast, even wat meer respect en duiderlijkheid zou ik van je willen zien...

Als je het op je eigen manier doet moet je het niet 'overdreven vinden' als mods en/of admins het van de een op de andere dag ineens óók op hun eigen manier gaan doen...

Om ontopic te gaan, het is goed om te zien dat B2 nog wel de bekendheid geniet die hij verdient. En verder uh... Wat zeggie?

aangepast door djkoelkast
Geen olie op het vuur gooien svp
Link naar bericht
Delen op andere sites

@Michael B. Vele acteurs en programma makers hebben hun ook geuit in de pers over Bassie en Adriaan, van sommige krijg je vaak negatieve verhalen te horen. Terwijl Bas en Aad toch vriendelijke mensen zijn, (Uit persoonlijke ervaring) maar de aanhouder wint. Ga zo door Michael B. thanks voor je pm.

Zelf heb ik ooit een interview gedaan met Gert Verhulst, Danny Verbiest en ook met de 6teens maar dit komt omdat ik de heren ook persoonlijk ken. (slaat op Danny en Gert)

@ Samba boy (het is goed om te zien dat B2 nog wel de bekendheid geniet die hij verdient. En verder uh... Wat zeggie?) : Geheel mee eens, het blijft ook een leuke vriendelijke man.

D.

Link naar bericht
Delen op andere sites

We hebben inderdaad gemerkt wat voor een ontzettend vriendelijke mensen Bas en Aad zijn.

Dacht altijd vooral dat bas zo onvriendelijk was, maar Aad niet in mijn ogen? ook geen ervaring mee met beide trouwens maar wat ik zoal hoorde over Bas......

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dacht altijd vooral dat bas zo onvriendelijk was, maar Aad niet in mijn ogen? ook geen ervaring mee met beide trouwens maar wat ik zoal hoorde over Bas......

Ik zeg toch ook niet dat ze niet vriendelijk zijn, ik zeg alleen dat we gemerkt hebben hoe vriendelijk. Je moet niet meer willen lezen dan er staat ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zeg toch ook niet dat ze niet vriendelijk zijn, ik zeg alleen dat we gemerkt hebben hoe vriendelijk. Je moet niet meer willen lezen dan er staat ;)

Oeps :@

Vatte het sarcastisch op ;)

aangepast door Logitech
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...