Ga naar inhoud

De Beste Tekenfilm volgens retroforum.nl


Aanbevolen berichten

  • 1 month later...

Aangezien ik binnenkort kan gaan beginnen met het rippen en knippen van de films zou het tof en handig zijn als er een paar onder jullie die kleine recenties kunnen schrijven.

Nogmaals: het is de top-10 en als het kan zo beknopt mogelijk: waarom staat de film in de top-10, waarom zo hoog en wat is er goed aan?

Het moet ongeveer te lezen zijn in een tot anderhalve minuut.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Het rippen van de films is in volle versnelling.

Ik doe nogmaals even een oproep of er users zijn die een mini-review willen schrijven voor de 10 films in onze top-10.

Daarnaast even een vraagje.

Ik zit te spelen met het idee om een intro te zetten voor de video, iets wat we dan bij elke video kunnen gebruiken. Iemand een idee? Of misschien zelfs iemand zin om zo'n intro te maken?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even een update voor iedereen die het interesseert.

9 films zijn geript. Nu begin ik met het croppen van de films (sommigen hebben zwarte randen) en het aanpassen van de grootte van elke film.

Nu is mijn vraag aan jullie wat hebben jullie liefst?

- Een 16:9 video

- Een 4:3 video

De reden dat ik het vraag is de verschillende groottes van de films.

Als ik een 16:9 video maak moet ik zwarte vertikale banden bij sommige films gebruiken, bij een 4:3 moet ik horizontale banden gebruiken.

De meeste films zijn 16:9 (nuja, ongeveer dan), maar ik wil graag horen wat jullie vinden.

Ik moet trouwens ook nog even de dvd van watership down gaan halen :P, dacht dat ik hem had, maar blijkbaar niet

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

nog 2 films moeten worden aangepast qua grootte.

De reden dat het langer duurt is dat Disney-dvd's een probleem geven bij het rippen.

Nuja, we zitten in het laatste deel van de voorbereidingen, nu zou ik het tof vinden als er een paar onder jullie een kleine review schrijven voor de top-10.

O, dj heb je al tijd? Want anders gebruik ik het oude type intro.

Als laatste, ook aan dj, heb je tijd om eens op een toffe manier de nummers 1 tot en met 10 op te nemen. Ik denk dat het wel tof is om voor elke film de aankondiging van het nummer te hebben. En met jouw ervaring op radio kan je daar wel iets tofs van maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De intro is in ieder geval af, ik zal je zo een linkje sturen zodat je de volledige versie (h.264 mp4 1920x1080p) kunt downloaden. Je kunt hem gewoon downscalen als je een kleinere video exporteert, al adviseer ik sowieso alle video's op minimaal 720p te maken, ook al betekent dat oprekken van dvd materiaal.

Dit is hem, graag reacties:

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Zolang je alleen zoomt en niet stretcht kan het niet anders dan goed zijn.

Ik ga er eens over nadenken en hopelijk iets moois maken.

Ik moet ook de forumskin nog updaten trouwens.

Ik heb elke keer weldegelijk "gestretcht", maar bij 9 van de 10 films was het een kwestie van pixels, en bij de andere film is het resultaat eigenlijk zeer goed ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...