Ga naar inhoud

Basta


Aanbevolen berichten

nieuw-programma-van-neveneffecten-op-een_5_460x0.jpg

Jonas Geirnaert

Lieven Scheire

Koen De Poorter

Jelle De Beule

Dat zijn Neveneffecten. In Basta komen deze vier Vlaamse komieken op voor de burgers door actuele problemen aan te kaarten. Het programma loopt pas 1 seizoen (en op dit moment 5 afleveringen) maar toch heeft het al heel wat effect gehad. Bijvoorbeeld hebben zij met hun tweede uitzending, waarin zij een mol plaatste tussen de belspellen (Maxime de Winne), ervoor gezorgd dat de belspellen nu ook verboden zijn in België. Helaas is de serie alweer bijna ten einde (morgen de laatste aflevering) maar omdat dit programma het beste programma is dat ik de afgelopen jaren gezien heb toch maar een topic geopend. Hieronder enkele hoogtepunten:

Maar eigenlijk moet je natuurlijk de hele afleveringen zien, zo goed zijn ze wel. Discussieer hier over Basta!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geniaal programma.

De eerste aflevering vond ik niet zo goed, maar de tweede waarin ze de belspelletjes ontmaskerden was puur geniaal!!!

De sabam aflevering was een beetje minder, maar de vorige aflevering was geweldig met kalfke Willy en kalfke Barabas; oja het aan het lijntje houden van de oplichter was ook geweldig!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vrees dat ze een andere format zullen moeten nemen, want nu zullen ze wel herkend worden.

Ik vond het al vreemd dat meneer Kaba ze niet herkend had, terwijl hij wel in Brussel scheen te verblijven (gezien het IP-adres bij de mails). Maarja, de herkenning zal wel een hoop problemen opleveren. Tegen de tijd dat de Neven weer terug zijn met een programma en dat niet Basta geworden is kan de titel van het topic misschien wel naar Neveneffecten gewijzigd worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
gepost (aangepast)

Op Humo's Pop Poll Deluxe was Basta wederom te zien met een item over de Humo. Hier kan het bekeken worden:

http://www.humo.be/tws/actua/21862/basta-undercover-bij-humo-video.html

En ik lees net dat de Pop Poll Deluxe uitgezonden zal worden op 9 maart op Canvas om 22:15. Daar zal neem ik aan ook dit onderdeel in zitten.

aangepast door Y J
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 3 years later...

(Schop!)

 

Ik heb nu alle afleveringen gezien. Ik moet zeggen: ik heb nooit zo'n goed programma gezien. 

 

Ze stellen veel dingen aan de kaak, maar niet op de saaie Radar-achtige manier. 

 

De aflevering van die belspelletjes en de internetfraudeurs waren het beste.

 

Op zich die aflevering over die 'Willy' was ook wel goed, maar ik kon niet zo goed tegen die hypocriete mensen.

 

De laatste aflevering vond ik niet zo veel aan.. Beetje te nep en te laag niveau naar mijn mening. 

 

Jammer, dat er geen nieuw seizoen is. Maar beter dan een slecht nieuw seizoen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik niet snel superlatieven maar persoonlijk vind ik dit een van de beste programma's die ik ooit gezien heb. Grappig, maar wel gedaan met de intentie/bijbedoeling om dingen die niet pluis zijn aan de kaak te stellen. Deze heren zouden wel eens opnieuw samen programma's mogen maken, al weet ik niet hoe groot de kans daartoe is nu ze niet meer allemaal bij hetzelfde productiehuis/zelfde omroep werken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In Nederland is het format in bruikleen en heet het Rambam. Helaas is het niet 1% zo tof als Basta.

 

Lijkt me ook niet. Het lijkt of alleen Vlamingen dat soort programma's kunnen maken. Denk aan 'Zonde van de zendtijd'.

aangepast door Floris97
Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mijn weten is dat nog niet nagedaan in Nederland.

Vergeet ook niet De Mol en De Slimste Mens ter Wereld. Allemaal Vlaamse formats.

 

Dat wist ik niet, maar ik had het over dat dit soort leuke programma's (Basta, Zonde van de zendtijd) alleen maar door Vlamingen gemaakt kunnen worden. Dit word soort programma's worden alleen bedacht door Vlamingen. Ik heb nooit zo'n programma gezien dat door Nederlanders bedacht werd. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat wist ik niet, maar ik had het over dat dit soort leuke programma's (Basta, Zonde van de zendtijd) alleen maar door Vlamingen gemaakt kunnen worden. Dit word soort programma's worden alleen bedacht door Vlamingen. Ik heb nooit zo'n programma gezien dat door Nederlanders bedacht werd.

Ik zit ook even te kijken maar al die programma's als Fort Boyard, Expeditie Robinson, 71° Noord en dergelijke zijn ook niet bedacht in Nederland...

Big Brother en Utopia.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...