Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de plaaggeest


Aanbevolen berichten

Plaaggeestnummer roeleren _O_^O^:Y

Heisen heisen jongens wat een pret!! En Garage-nummer is de allerbeste die ze hebben, en wat te denken van:

*adriaan* Sta op je handen of je kop, en val je om dan sta je op! Elke dag zo'n 20 keer, en lukt het niet probeer je t weer! Op stoelen tafels of de straat, dan ben jij een acrobaat!!

^O^O+

Je leert er alleen niet van spellen (het is hijsen).

Ja, sommige vind ik wel leuk (acrobatenlied _O_) maar de meeste... Ze hebben ook wel weer wat, daar niet van. De knulligheid is best lief ;)

Maar goed, ieder z'n meug, ik ga meer voor de nummers uit de professor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Je leert er alleen niet van spellen (het is hijsen).

Ja, sommige vind ik wel leuk (acrobatenlied _O_) maar de meeste... Ze hebben ook wel weer wat, daar niet van. De knulligheid is best lief ;)

Maar goed, ieder z'n meug, ik ga meer voor de nummers uit de professor.

Hoezo vind je ze knullig? De liedjes zijn juist ijzersterk, grappig, en passen perfect in de serie (die liedjes lijken geschreven om ín de serie te passen, terwijl die anderen niet altijd over de serie gaan). Er wordt hier veel teveel gedaan alsof de Plaaggeest ondergeschoven kindje ofzo is voor de serie :'( Minpuntje vind ik, van tevoren (en nu nog steeds :)) hem met afstand de beste vind :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoezo vind je ze knullig? De liedjes zijn juist ijzersterk, grappig, en passen perfect in de serie (die liedjes lijken geschreven om ín de serie te passen, terwijl die anderen niet altijd over de serie gaan). Er wordt hier veel teveel gedaan alsof de Plaaggeest ondergeschoven kindje ofzo is voor de serie :'( Minpuntje vind ik, van tevoren (en nu nog steeds :)) hem met afstand de beste vind :Y

De tekst komt meestal niet boven het niveau van sinterklaasgedichten uit, terwijl dat later wel beter wordt. Ik vind tekst belangrijk. Bij B&A nummers tenmiste, metal is weer wat anders ;)

Ze passen zeker goed in de serie, hoewel ik dat bij veel andere ook wel vind hoor. Zo goed zelfs dat ze soms niet in een "hoorspel" passen omdat ze niet los gezongen kunnen worden (Ondervraging, Een gewaarschuwd mens, Ik ben een clown).

Ik vind ze niet slecht of zo. En de plaaggeest is een coole serie, hoewel ik Bassie niet kan uitstaan daar. Maar ja, als je een kader plaatst, hangt er iets onderaan, en dat is bij mij de liedjes uit de plaaggeest, hoewel niet allemaal.

Hè bah. Ja, vind ze cool, alleen andere vind ik cooler. Nou blij?

Link naar bericht
Delen op andere sites
heuveltjeorigineel2.jpg
heuveltje.jpg

Toen en nu, leuk om te zien :P

Waar is die locatie eigenlijk, als je hem gevonden hebt zul je dat waarschijnlijk ook wel weten :) Lijkt me gewoon leuk om te weten ;)

[edit]

Verschil met toen het werd opgenomen en nu, Adriaan fietst hard en nu staat er een dikke bak geparkeerd ;)

[/edit]

Link naar bericht
Delen op andere sites
Verschil met toen het werd opgenomen en nu, Adriaan fietst hard en nu staat er een dikke bak geparkeerd ;)

Zat Adriaan niet op een motorfiets daar?

Maar inderdaad wel een leuk idee, vergelijkingen maken tussen locaties in de series en dezelfde locaties nu. Veel locaties in de Plaaggeest zullen wellicht wel veranderd zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jaaaa weer een Nieuwe Bij er bij... (hallo ik ben dus Joris (echt :) )

ontopic: Ik heb afgelopen week de Plaaggeest DVD gekocht, en ik moet zeggen dat ik 'm op de schatkaart na de beste vind... hier gaat het tenminste nog over een circus... en idd

Je kunt ook wel zien dat Bas aan deze serie meegewerkt heeft omdat er meer kleine grapjes in zitten (Rampostroof, Gommelestieken enz.)

die grappen zijn briljant...

enige jammere van deze serie vind ik het laffe eind (althans op de dvd ik weet niet hoe het in de serie uit de verf kwam)

Want het lijkt me wel duidelijk dat Douwe de plaaggeest is (toch?) en die hadden ze dus best wel kunnen ontmaskeren... het was een beetje een anticlimax dat ze alleen maar een brief kregen...

en natuurlijk 'jammer' dat b&a zomaar een fiets stelen! (gemene pikkedieven :'( )

-edit by joris zelf-

hmmz nu ik er over nadenk is het natuurlijk ook wel weer normaal, want als je in Utrecht een fiets vindt zonder slot en twee volle banden denk ik ook dat je die als "gevonden" mag beschouwen ipv "gestolen"

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe het eigenlijk precies zit met het verhaal van de Plaaggeest zullen we wel nooit te weten komen. Aad heeft in ieder geval in verschillende interviews gezegd dat het verhaal dat hij voor de serie geschreven had door anderen herschreven is, en er daardoor heel anders uit kwam te zien dan hij bedoeld had, volgens hem zeker niet beter.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jaaaa weer een Nieuwe Bij er bij... (hallo ik ben dus Joris (echt :) )

ontopic: Ik heb afgelopen week de Plaaggeest DVD gekocht, en ik moet zeggen dat ik 'm op de schatkaart na de beste vind... hier gaat het tenminste nog over een circus... en idd

[..]

die grappen zijn briljant...

enige jammere van deze serie vind ik het laffe eind (althans op de dvd ik weet niet hoe het in de serie uit de verf kwam)

Want het lijkt me wel duidelijk dat Douwe de plaaggeest is (toch?) en die hadden ze dus best wel kunnen ontmaskeren... het was een beetje een anticlimax dat ze alleen maar een brief kregen...

en natuurlijk 'jammer' dat b&a zomaar een fiets stelen! (gemene pikkedieven :'( )

Hallo!! :W *schuift Joris onopvallend naar het Stel je voor topic ;)*

Ik ben het met je eens wat betreft het einde. Beetje vaag. Ze hadden best nog een aflevering kunnen maken waarbij ze de plaaggeest grandioos in de val laten lopen.

Het leuke aan de plaaggeesst (zei ik ook tegen Bartje vannacht ;)) is dat ik niet echt het idee heb dat er geacteerd wordt. B&A spelen voornamelijk zichzelf, lijkt het. Later verandert dat. Adriaan wordt wat aardiger en Bassie minder dom. De interactie verandert ook, maar dat kan ik niet goed omschrijven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Plaaggeest heeft nog het natuurlijke in zich. Naderhand is het toch een veredelde volwassenenserie geworden, maar op jeugdniveau. Teveel overal over nagedacht, terwijl in de Plaaggeest alles nog natuurlijk fout gaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Plaaggeest heeft nog het natuurlijke in zich. Naderhand is het toch een veredelde volwassenenserie geworden, maar op jeugdniveau. Teveel overal over nagedacht, terwijl in de Plaaggeest alles nog natuurlijk fout gaat.

Niks mis met nadenken *kuchKroonkuch* ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Niks mis met nadenken *kuchKroonkuch* ;)

Te ver gezocht :N Bovendien gaat Japie ineens van alles klaarzetten (boten e.d.), hoe doet hij dat allemaal zo in ene? Dat klopt niet, 'de Plaaggeest houdt het simpel ^O^ )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Te ver gezocht :N Bovendien gaat Japie ineens van alles klaarzetten (boten e.d.), hoe doet hij dat allemaal zo in ene? Dat klopt niet, 'de Plaaggeest houdt het simpel ^O^ )

De plaaggeest heeft geeneens een einde. De Kroon roeleert, einde discussie ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De plaaggeest heeft geeneens een einde. De Kroon roeleert, einde discussie ;)

Tuurlijk heeft ie een einde. Die geme plaaggeest heb ingezien dat grappen maken leuker is.

Trouwens, elke maloot ziet dat er een doek hangt, dus daar klopt ook geen hol van.

Plaaggeest roeleert, einde discussie :+*)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tuurlijk heeft ie een einde. Die geme plaaggeest heb ingezien dat grappen maken leuker is.

Trouwens, elke maloot ziet dat er een doek hangt, dus daar klopt ook geen hol van.

Plaaggeest roeleert, einde discussie :+*)

Ik vind het einde van de Plaaggeest-serie op de een of andere manier erg goed. Het blijft toch een beetje mystrieus of Douwe écht de Plaaggeest is. Bassie & Adriaan zijn dat nooit te weten gekomen, eigenlijk best goed gedaan ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind het einde van de Plaaggeest-serie op de een of andere manier erg goed. Het blijft toch een beetje mystrieus of Douwe écht de Plaaggeest is. Bassie & Adriaan zijn dat nooit te weten gekomen, eigenlijk best goed gedaan ^O^

Over de Plaaggeest wordt nagepraat, over die andere eindes niet :) Wie is nu de echte Plaaggeest? Douwe lijkt erop, maar zeker zullen we het nooit weten. Voor mij hoeft dat achtervolgen niet zo, dat is in elke andere serie al zo :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

in b&a live gaan ze de plaaggeest vangen

2 reden waarom dat niet kan

1.plaaggeest is inees gekrompen

2.de plaaggeest ging stoppen

-edit: blijf on topic (en duidelijk). Dat van die boeven had niks te maken met de plaaggeest.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het einde van de Plaaggeest-serie op de een of andere manier erg goed. Het blijft toch een beetje mystrieus of Douwe écht de Plaaggeest is. Bassie & Adriaan zijn dat nooit te weten gekomen, eigenlijk best goed gedaan ^O^

Hier sluit ik me volledig bij aan. Je weet idd niet zeker of Douwe die Plaaggeest ook was, hoewel veel in die richting wijst. Maar dat de Plaaggeest uiteindelijk verdwijnt is prima. Uiteindelijk is het niet eens een echte boef (ok hij steelt dingen, maar dat doet hij meer als grap).

Maar stel dat de Plaaggeest geen berouw had gekregen en door was gegaan met plagen, dan zou het in latere series moeilijk worden om hem origineel te houden. Met boeven kun je wat dat betreft meer kanten op (zoals B&A in de val laten lopen enzo).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Soms lijkt het zelfs dat Douwe de Plaaggeest niet kan zijn. Bijvoorbeeld in deze scene: Douwe staat met de bakker bij diens auto waar Bassie in ligt te slapen, direct de volgende scene zie je de Plaaggeest die Adriaan te grazen neemt. Bassie komt kort daarna aanlopen met de woorden: "Schande, Shande, tjonge wat was die schandebakker kwaad zeg"

Link naar bericht
Delen op andere sites
Soms lijkt het zelfs dat Douwe de Plaaggeest niet kan zijn. Bijvoorbeeld in deze scene: Douwe staat met de bakker bij diens auto waar Bassie in ligt te slapen, direct de volgende scene zie je de Plaaggeest die Adriaan te grazen neemt. Bassie komt kort daarna aanlopen met de woorden: "Schande, Shande, tjonge wat was die schandebakker kwaad zeg"

Ja, inderdaad, sommige scenes kloppen niet. Kweenie. Ik vind de brief gewoon een beetje abrupt. Net zoals het einde van de Verzonken Stad. Onbevredigend.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, inderdaad, sommige scenes kloppen niet. Kweenie. Ik vind de brief gewoon een beetje abrupt. Net zoals het einde van de Verzonken Stad. Onbevredigend.

Offtopic: Het einde van de verzonken stad vind ik ook echt heel erg jammer. Een boef die zich zelf aanmeld bij de politie is niet goed bij z'n hoofd, en ziet de koning van de misdaad niet eens dat B&A nep-wapens gebruikten? Volgens mij had de Baron ook toen z'n dag niet. Jammer...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Offtopic: Het einde van de verzonken stad vind ik ook echt heel erg jammer. Een boef die zich zelf aanmeld bij de politie is niet goed bij z'n hoofd, en ziet de koning van de misdaad niet eens dat B&A nep-wapens gebruikten? Volgens mij had de Baron ook toen z'n dag niet. Jammer...

Ook offtopic: Dat doet *harry* toch ook in 'De reis vol verrassingen'...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ook offtopic: Dat doet *harry* toch ook in 'De reis vol verrassingen'...

Alleen maar omdat "de Baron" hem vertelt dat ie naar een bepaald adres moet komen dat dan het bureau blijkt te zijn. Hij wist van te voren niet dat ie opgepakt zou worden noch ging hij uit vrije wil.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heerlijk toch, filosoferen over wie nu de Plaaggeest is? Het kan allemaal, Douwe, of iemand anders. Ik stel voor een poll te openen daarover :9
[

Wie anders dan douwe kan het geweest zijn? De schandebakker? :) lijkt me niet :)

haha het maakt niet uit wie het was... gelukkig is Rotterdam/Vlaardingen verlost van de Plaaggeest :Y

Wel jammer vind ik het dat Douwe niet meer terug komt in series... zijn personage als slimme lolbroek (naast de domme clown) is wel heel leuk omdat er zo een beetje vrijving ontstaat tussen twee grappenmakers. NIet dat Douwe op zoek moet gaan naar de schat ofzo, maar toevallig (nee niet toevallig) zag ik vanavond Danny op Nick in de steenserie en die is een beetje een saaie wijsneus.

Ook leuk dat B1 in de plaaggeest van de politie is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wie anders dan douwe kan het geweest zijn? De schandebakker? :) lijkt me niet :)

haha het maakt niet uit wie het was... gelukkig is Rotterdam/Vlaardingen verlost van de Plaaggeest :Y

Wel jammer vind ik het dat Douwe niet meer terug komt in series... zijn personage als slimme lolbroek (naast de domme clown) is wel heel leuk omdat er zo een beetje vrijving ontstaat tussen twee grappenmakers. NIet dat Douwe op zoek moet gaan naar de schat ofzo, maar toevallig (nee niet toevallig) zag ik vanavond Danny op Nick in de steenserie en die is een beetje een saaie wijsneus.

Ook leuk dat B1 in de plaaggeest van de politie is.

Da's best een goeie. Danny komt nogal plotseling opduiken, Douwe zou logischer zijn. Maar ik geloof dat de samenwerking tussen Gebr. van Toor en J. Stobbe niet geweldig was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En Paul Meyer (boevenbaas uit de sleutel) is hier de circusdirecteur. Geweldige man was dat _O_

hmmmz ik herkende juist de garagedirecteur in de boevenbaas.. maar dat kan ik ook verkeerd gezien hebben...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

hmmmz ik herkende juist de garagedirecteur in de boevenbaas.. maar dat kan ik ook verkeerd gezien hebben...

De garagedirecteur is Aad Boogaard, dus dat denk ik niet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
De boevenbaas overleed helemaal niet dus..... Tenminste de echte boevenbaas. Waarom deed hij de tweede serie met de diamant dan niet mee? Andere verplichtingen?

Voor dat laatste bestaat een grote kans. Paul Meyer was een druk acteur in de periode na B&A tot zijn dood nog aan 4 andere projecten meewerkte, en dat voor iemand op zijn leeftijd, ^O^

De rol van de Boevenbaas in de serie van de Diamant was ook een stuk heftiger dan de rol in de serie van de Sleutel. Ik zie Paul Meyer niet zo gauw de dingen doen die Frans Kokshoorn deed (racen enz.)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wil Sibbelee was in de Plaaggeest de strenge hoofdagent en in de Sleutel was hij ineens B1.

Welke acteurs speelden trouwens de circusdirecteur en de steeds terugkerende Schandebakker?

Circus Directeur was Paul Meyer (BB ja), Schandebakker was Johan Sirag.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wauw een tijd geleden dat ik die site bekeken heb, echt wel verbeterd ^O^

We doen ons best ;)

En je weet het, aanvulling zijn altijd welkom.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...