Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan oude versies naar DVD


Aanbevolen berichten

Hallo B&A Liefhebbers,

Ik heb even snel zitten kijken op het forum, maar kwam het zo snel niet tegen...

Is er al iemand begonnen met het combineren van DVD kwaliteit beeld met audio geript van oude TROS-uitzendingen / CNR banden etc.

Ik ben zelf kort geleden begonnen met het digitaliseren van mijn oude CNR banden, kan natuurlijk niet dat we dat waardevolle materiaal uiteindelijk verliezen. Zijn er andere mensen ook bezig met dit soort zaken?

Groeten.

Sven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In het verleden heb ik me daar een beetje mee bezig gehouden, waardoor ik nu de banden die ik heb uiteindelijk heb gedigitaliseerd. Ik heb het verder niet meer nabewerkt, want dat is echt te tijdrovend. Daardoor is de ene rip beter dan de andere. Het combineren van digitaal beeld met het oude geluid, daar heb ik de skills/geduld niet voor. Sowieso bezit ik ook maar iets van 15 banden, dus daarmee kom je ook niet ver.

Ik gok dat andere forumleden hier meer tijd en moeite in hebben gestoken. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Uberhaupt goed om te lezen dat anderen ook hun collectie proberen te bewaren.

aangepast door djkoelkast
Het praten over het sharen van video's is hier niet toegestaan.
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gok dat andere forumleden hier meer tijd en moeite in hebben gestoken. :)

Ja hoor O-)

En ja het is zeer tijdrovend. Maarja ik ben zo gek en doe het toch :9

aangepast door CNRArcade
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben daar jaren mee bezig geweest. Heb alle geluidssporen gesynchroniseerd met aangepast beeld, alleen nooit helemaal afgemaakt.

Je bent destijds wel ver ermee gekomen... Ik dacht dat je de verzonken stad wel redelijk ver, misschien wel bijna gecompleteerd had, toch?

Heb nog altijd ergens 2 DVD's liggen van Malabar, die destijds de kroon had hergemonteerd. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, De Stad was helemaal af, Amerika bijna helemaal, de Kroon ook, de Schatkaart voor de helft en de Professor 1/3e. Helaas kwam ik er afgelopen week achter dat iemand anders De Schatkaart, De Verzonken Stad en Reis Vol Verrassingen volledig gedaan heeft en ze op torrentsites gezet had en hij alle andere series ook zou gaan doen. Dit deed me toch wel pijn. Fijn dat het nu gedaan is, maar ik heb wel het gevoel dat ik 2 jaar lang voor niets bezig geweest ben met het overzetten, zoeken naar volledige afleveringen en het synchroniseren met het dvd-beeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Dat is goed nieuws. Het lijkt me een enorme klus om al die banden te synchroniseren tezamen met de dvd's. Het lijkt me heel belangrijk dat de oude versies behouden blijven en dus is het een erg goede ontwikkeling dat iemand erin is geslaagd.

Overigens, is het zeker een versie met de oude muziek of toch een DVD-rip?

Link naar bericht
Delen op andere sites

klopt, ik heb slechts een paar tv opnames in mn bezit.. een aflevering in mn bezit van de plaaggeest.

dat ze taarten moeten wegbrengen

aangepast door Rick
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het inderdaad gezien ^O^ Cool. Hopelijk kan ik ze ook ergens op fysieke schijf verkrijgen,

Lijkt me niet... Het is een onofficieel project. Tenzij iemand illegaal DVD's gaat verkopen en daarmee zichzelf zwaar in de nesten werkt, ben je op jezelf aangewezen. Maar ach, als je een DVD-brander in je computer hebt zitten kom je al een heel eind. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...