Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en het geheim van de sleutel


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Op de DVD van De Sleutel heeft Bassie de sleutel volgens mij al aan als hij bij het jachtluipaard zit en dan in de boom vlucht.

Maar krijgt hij de sleutel niet maar pas nadat hij en Adriaan een kooitje voor Sweety gaan kopen?

Gewoon iets dat me opviel

haha :) ja klopt, heel vreemd is dat. Volgens mij hebben ze gewoon de scenes omgewisselt ofzo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op de DVD van De Sleutel heeft Bassie de sleutel volgens mij al aan als hij bij het jachtluipaard zit en dan in de boom vlucht.

Maar krijgt hij de sleutel niet maar pas nadat hij en Adriaan een kooitje voor Sweety gaan kopen?

Gewoon iets dat me opviel

haha :) ja klopt, heel vreemd is dat. Volgens mij hebben ze gewoon de scenes omgewisselt ofzo.

Waarschijnlijk om die scene in de video-editie te zetten die veel korter is dan serie of DVD.

Link naar bericht
Delen op andere sites
bassie heeft die sleutel al in meerdere scenes om, terwijl hij hem eigenlijk nog niet heeft

Als je meldingen hebt van fouten in de series, wees dan specifiek en plaats ze in dit topic:

Fouten in de Bassie & Adriaan series

Dan kunnen ze meteen verwerkt worden op http://info.bassieenadriaan.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites

Was wel een leuke serie ja.

Met B2 en B1.

Niet de leukste serie maar wel leuk.

(ook raar Dat B&A op het dak van het trein parron klimmen. Een plan bespreken en dan gaan ze weer van het dak af. ).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze serie is ook erg leuk vanwege Adriaan in zwembroek O+

Trouwens, wat soort plot betreft is ie min of meer hetzelfde als Europa/Amerika en daar hoor ik niemand over. Pas op het einde snappen B&A dat de boeven achter hen aan zitten, verder zijn ze gewoon op vakantie. Dan is Europa zelfs nog spannender, want daar moeten ze die pakjes nog vinden EN de Baron zit erin.

Waarom hoor ik jullie daar niet over klagen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Deze serie is ook erg leuk vanwege Adriaan in zwembroek O+

Trouwens, wat soort plot betreft is ie min of meer hetzelfde als Europa/Amerika en daar hoor ik niemand over. Pas op het einde snappen B&A dat de boeven achter hen aan zitten, verder zijn ze gewoon op vakantie. Dan is Europa zelfs nog spannender, want daar moeten ze die pakjes nog vinden EN de Baron zit erin.

Waarom hoor ik jullie daar niet over klagen?

Ik heb het er bij de Sleutel minder moeilijk mee omdat ik

1- de liedjes tussenin veel beter vind

2- de Spanje stukken afgewisseld worden met Dromen van Bassie

3- B1 en B2 veel toffere boeven vind dan B100 en HH

Link naar bericht
Delen op andere sites

In deze serie zit ook een stuk waar ik altijd dubbel lig. In afl 8 geloof ik, als Bassie en Adriaan zich moeten haasten naar het vliegveld. Dan wordt het beeld versneld en Bassie zit overal gek te doen. Hij rent het strand op, zwemt door het zwembad, valt van het muurtje, loopt tegen de deur enz. Meesterlijk stukje _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een scene die ik erg grappig vindt uit het geheim van de sleutel, deze speelt zich af nadat Bassie en Adriaan beneden bij het zwembad wat gegeten hebben en weer het hotel inlopen.

*bas* Wil jij nog wat koffie?

*adriaan* Ja schenk maar in.

PLONS! (de deksel van de koffiekan valt in Adriaans glas bij het inschenken)

*bas* -Haalt de deksel eruit, likt zijn vinger af, stopt hem nog een keer in de koffie van Adriaan en likt hem weer af.-

*adriaan* Dat is toch vies!

*bas* Hoe kom je daar nou bij? Dat is lekkere Spaanse koffie, proef maar! -Steekt zijn vinger nog een keer in de koffie van Adriaan en likt hem weer af.-

*adriaan* Dat is toch vies met je vinger in de koffie!!

*bas* Met m'n vinger is het vies? -Steekt zijn vinger weer in de koffie van adriaan en likt hem weer af.-

*adriaan* Ja natuurlijk.

*bas* Nou dan doe ik het toch met m'n duim. -Steekt zijn duim in de koffie van Adriaan en likt hem af.-

*adriaan* Nee dank je neem jij hem maar ik heb geen trek meer.

*bas* Jij bent ook een rare jongen zeg: eerst moet ie kofie, nee neem jij het maar! Nou dan drink ik wel koffie in stereo.

Deze korte scene brengt me echt eindeloos aan het lachen en spoel ik ook regelmatig terug als ik de DVD kijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er zit trouwens ook een mooie verspreking in de cowboy droom van Bassie:

*adriaan* : Wat is er gebeurd Bassie?

*bas* : Er kwam een stelletje pikkers en die hebben m'n geld geboeft, eh een stelletje boeven die hebben m'n geld gepikt.

JAAAA! _O_ Cowboy droom is zooooo gaaf.

PS. Toch wel leuk dat ie niet zegt "pikken" wat logischer zou zijn, het is immers geen boevers. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

de sleutel is eigenlijk te lang voor die op dvd/video te krijgen daarom hebben ze dat gemix en een ander verhaal van gemaakt .

jammer dat ze dat dan niet in twee delen deden

(zogelijk 150 min op de ene dvd en 150 op de andere , dat zou toch leuk zijn?)

Link naar bericht
Delen op andere sites
de sleutel is eigenlijk te lang voor die op dvd/video te krijgen daarom hebben ze dat gemix en een ander verhaal van gemaakt .

jammer dat ze dat dan niet in twee delen deden

(zogelijk 150 min op de ene dvd en 150 op de andere , dat zou toch leuk zijn?)

Hoe bedoel je dat precies? De Sleutel-DVD die nu te koop is bevat de hele serie, hoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
de sleutel is eigenlijk te lang voor die op dvd/video te krijgen daarom hebben ze dat gemix en een ander verhaal van gemaakt .

jammer dat ze dat dan niet in twee delen deden

(zogelijk 150 min op de ene dvd en 150 op de andere , dat zou toch leuk zijn?)

Eeuh. ja??. En wat bedoel je nou weer ??.

Trouwens nog 1 keer melden dat Sleutel wel een leuke maar niet de beste serie is .

B1 is hier trouwens saaier dan in de Diamant. Ja ik weet het hij is in het algemeen een saai personage. Maar in de Sleutel is het nog echt een ganster terwijl hij in de Diamant toch nog wat leuke dingen doet. (Racen enz).

Link naar bericht
Delen op andere sites
B1 is hier trouwens saaier dan in de Diamant. Ja ik weet het hij is in het algemeen een saai personage. Maar in de Sleutel is het nog echt een ganster terwijl hij in de Diamant toch nog wat leuke dingen doet. (Racen enz).

B1 vind ik juist in de sleutel een sterk personage, met name tijdens de ontvoering van Bassie. De manier waarop hij Bassie terug in het spookhuiskarretje duwt na de ontsnapping van de clown en hoe hij zich hooghartig opstelt als Adriaan de sleutel komt brengen is toch wel erg goed gespeeld, inderdaad een echte gangster. Misschien wat minder 'sprankelen'd'dan B2, maar saai vind ik m niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Deze serie is ook erg leuk vanwege Adriaan in zwembroek O+

Trouwens, wat soort plot betreft is ie min of meer hetzelfde als Europa/Amerika en daar hoor ik niemand over. Pas op het einde snappen B&A dat de boeven achter hen aan zitten, verder zijn ze gewoon op vakantie. Dan is Europa zelfs nog spannender, want daar moeten ze die pakjes nog vinden EN de Baron zit erin.

Waarom hoor ik jullie daar niet over klagen?

Ja de baron zit er wel in maar niks van wat hij doet of onderneemt wordt direct ondervonden door Bassie en Adriaan, in de Sleutel is dit wel anders, ze worden achtervolgd, racen over een racebaan en ze krijgen wel degelijk een hoop te verduren door de boeven.

En die acties aan het einde van de serie, ruim genomen de laatste afleveringen (ja maar dan 1) maken veel goed!

De ontvoering van Bassie, Adriaan die de achtervolging inzet en later B1 achtervolgd en een deur intrapt en die scene op het station natuurlijk.

En bedenk wel toen Europa kwam waren we de Schatkaart, de Kroon en de Verzonken Stad met de baron gewend!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op die site van info.bassieenadriaan.nl staat de droom in het vliegtuig er trouwens (nog :?) niet bij :@ Verder één van de topseries qua spanning, met name het tubular bells als Adriaan B1 volgt..

Link naar bericht
Delen op andere sites
Deze serie is ook erg leuk vanwege Adriaan in zwembroek O+

Trouwens, wat soort plot betreft is ie min of meer hetzelfde als Europa/Amerika en daar hoor ik niemand over. Pas op het einde snappen B&A dat de boeven achter hen aan zitten, verder zijn ze gewoon op vakantie. Dan is Europa zelfs nog spannender, want daar moeten ze die pakjes nog vinden EN de Baron zit erin.

Waarom hoor ik jullie daar niet over klagen?

De Sleutel heeft dus echt wel meer spanning dan Europa en Amerika!! Het hoeft niet per se zo te zijn dat de boeven de hele serie bekend zijn voor B&A. De spanning die erin zit, het racen zoals al is genoemd, het vliegtuig waar de boeven in meereizen (waarom herkend Adriaan de boeven niet nadat hij ze in de wasstraat heeft staan uitlachen?), het auto-ongeluk, en het einde zit boordevol spanning. Overigens een prachtige scène:

Stewardes: wat willen jullie drinken?

*adriaan* Doe mij maar een kopje thee

*bas* Mij ook

*b2* *sluipt terug*

*b1* heb je die slaappillen in de koffie gedaan?

*b2* Wat zeggie?

*b1* HEB JE DIE PILLEN IN DE KOFFIE GEDAAN??

*b2* Oh zei je dat.. Nee.

*B1* Waarom niet?

*b2* Ze dronken geen koffie, ze dronken thee!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De Sleutel heeft dus echt wel meer spanning dan Europa en Amerika!! Het hoeft niet per se zo te zijn dat de boeven de hele serie bekend zijn voor B&A. De spanning die erin zit, het racen zoals al is genoemd, het vliegtuig waar de boeven in meereizen (waarom herkend Adriaan de boeven niet nadat hij ze in de wasstraat heeft staan uitlachen?), het auto-ongeluk, en het einde zit boordevol spanning. Overigens een prachtige scène:

Stewardes: wat willen jullie drinken?

*adriaan* Doe mij maar een kopje thee

*bas* Mij ook

*b2* *sluipt terug*

*b1* heb je die slaappillen in de koffie gedaan?

*b2* Wat zeggie?

*b1* HEB JE DIE PILLEN IN DE KOFFIE GEDAAN??

*b2* Oh zei je dat.. Nee.

*B1* Waarom niet?

*b2* Ze dronken geen koffie, ze dronken thee!!!

Ja, die scènes in dat vliegtuig waren geweldig ^O^

Ook als ze dat liedje gaan zingen en Bassie met B2 gaat dansen _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op die site van info.bassieenadriaan.nl staat de droom in het vliegtuig er trouwens (nog :?) niet bij :@ Verder één van de topseries qua spanning, met name het tubular bells als Adriaan B1 volgt..

Er missen sowieso nog wel een paar dingen. Ik ben een paar maanden geleden met de site begonnen en keek gewoon elke aflevering zodat ik daarna een samenvatting kon schrijven, en de liedjes en dromen kon invoeren. Sinds die tijd heb ik nog niet alle series opnieuw gezien (ik zat onder andere een maand in Amerika en dan mis je een hoop ;) ) dus nog niet alles is compleet. Ik hoop binnenkort toch eindelijk alle DVDs te krijgen, zodat ik dat kan inhalen. In de tussentijd reken ik op jullie medewerking ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even een leuk stukje uit deze serie :P

sleutel1.JPG

Bassie en Adriaan moeten zich haasten, want hun vliegtuig vertrekt over drie kwartier! Er gaat echter nogal wat mis.

sleutel2.JPG

Adriaan loopt snel over een muurtje. Dat wil Bassie ook doen, maar die valt eraf :P

sleutel3.JPG

En op een muurtje klimmen gaat ook niet zo snel.

sleutel4.JPG

Hier gaat Bassie natuurlijk helemaal verkeerd.

sleutel5.JPG

En dit schiet ook al niet op.

sleutel6.JPG

Als laatste rent Bassie tegen de deur :P

Maar ze hebben het net gehaald _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik ook erg komisch vind is de scene waarin de valse sleutel geruild wordt voor Bassie. Wanneer B1 aan B2 de opdracht geeft de clown weg te doen bij Adriaan, zegt B1 dat ze hun niet mogen volgen.

En terwijl B1 weggaat merkt ie dat B2 er niet is, en die hangt vrolijk op dat karretje en zijn gezicht. Meesterlijk gewoon... :Y

En dan haalt B1 hem zo weg.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook een leuk stukje vind ik dit:

B1: We moeten richting Kudelstaart (of zoiets, ik weet niet hoe je het precies schrijft).

Kudelstaart inderdaad! Leuke quote. B2 was in die serie ook al geweldig bezig.

Maar ook de verspreking van *bas* blijft leuk: Er kwamen een stelletje pikkers en die hebben m'n geld geboeft! ehhh boeven die hebben m'n geld pikt :)

Later in de Diamant had hij nog zoiets: Daar gaat een boef met een auto erin ehhh een auto met die boef d'r in.

Opvallend trouwens dat hij die versprekingen (op dat 'schieuwnierig' na) op een gegeven moment helemaal kwijt is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Opvallend trouwens dat hij die versprekingen (op dat 'schieuwnierig' na) op een gegeven moment helemaal kwijt is.

Bassie is net een kind. Als je iets maar vaak genoeg blijft herhalen wat hij/zij steeds fout zegt, dan leert hij/zij 't vanzelf af datgene te zeggen.

Offtopic: Alleen is Samson, het 'kind' van Danny Verbiest, daar een uitzondering op :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kudelstaart inderdaad! Leuke quote. B2 was in die serie ook al geweldig bezig.

Maar ook de verspreking van *bas* blijft leuk: Er kwamen een stelletje pikkers en die hebben m'n geld geboeft! ehhh boeven die hebben m'n geld pikt :)

Later in de Diamant had hij nog zoiets: Daar gaat een boef met een auto erin ehhh een auto met die boef d'r in.

Opvallend trouwens dat hij die versprekingen (op dat 'schieuwnierig' na) op een gegeven moment helemaal kwijt is.

Die pikkers hebben mijn geld geboeft! _O_

Over versprekingen gesproken... Adriaantje praat af en toe behoorlijk onduidelijk. Hoewel ik het beter vind dan die overdreven articulatie die slechte acteurs tentoonspreiden, vind ik het wel jammer dat hij niet altijd even goed uit zijn woorden komt, EN dat ze dat in de serie hebben laten zitten.

Hij praat eigenlijk net als ik :{

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geweldig waren die scenes tussen B2 en Bassie op de achterbank

*bas* Ja! Ja jochie nou wordt je bang he!

*b2oud* Gebaart enkele malen dat hij stil moet zijn en lijkt echt bang te worden!

even later

*b2oud* Ik zeg waar heb jij die sleutel

*bas* Dat zeg ik niet

*b2oud* WAAR HEB JIJ DIE SLEUTEL

*bas* Ik zeg lekker niet dat Adriaan die sleutel heeft!

*b1* Oh dan weet ik genoeg, die acrobaat heeft de sleutel.

*b2oud* Hoe weet jij dat?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een foute omslag is dat eigenlijk... eerst dacht ik, hee, cool, maar toen ging ik die tekeningen beter bekijken. Geen Frans Verschoor! :r

Ik snap ook niet zo goed waarom ze allemaal nieuwe foto's hebben... Zo zien ze er op video toch helemaal niet meer uit :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat een foute omslag is dat eigenlijk... eerst dacht ik, hee, cool, maar toen ging ik die tekeningen beter bekijken. Geen Frans Verschoor! :r

Ik snap ook niet zo goed waarom ze allemaal nieuwe foto's hebben... Zo zien ze er op video toch helemaal niet meer uit :?

Ik vind die tekening ook echt heel fout. Bassie ziet er niet eens uit als Bassiem en waarom hebben die twee boeven in het midden een schat? Volgens mij is de tekenaar van dit prentje niet echt op de hoogte gebracht van het avontuur van Bassie & Adriaan in die serie

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind die tekening ook echt heel fout. Bassie ziet er niet eens uit als Bassiem en waarom hebben die twee boeven in het midden een schat? Volgens mij is de tekenaar van dit prentje niet echt op de hoogte gebracht van het avontuur van Bassie & Adriaan in die serie

Dat zal wel de kist diamanten moeten voorstellen :{

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou op internet heb ik hem al lang gezien natuurlijk maar ik heb hem nog nooit in de winkel gevonden :'( en dan zie je pas egt hoe die er uit ziet natuurlijk

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja dat is zo , dat een b&a dvd uit komt moet je hem ommidelijk kopen

zoals amerika (2 delige versie op dvd) nergens meer te vinden

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik kreeg zelfs een DVD die in backorder was binnen 12 dagen...

mail ze eens...!

Ja, wat denk je, dat ik blond ben? Natuurlijk mail ik ze. Eerst wilden ze het geld terugstorten, maar ik dacht, nou ja, ik kan nog wel even wachten. Tijdje later zeiden ze dat ze een gedeelte hadden verzonden. Niks gekregen, geen antwoord meer. Eikels.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, wat denk je, dat ik blond ben? Natuurlijk mail ik ze. Eerst wilden ze het geld terugstorten, maar ik dacht, nou ja, ik kan nog wel even wachten. Tijdje later zeiden ze dat ze een gedeelte hadden verzonden. Niks gekregen, geen antwoord meer. Eikels.

Ik zou mijn geld terugvragen en ze bij de Bart Smit halen :? In Tilburg zag ik ze laatst nog allemaal liggen zowat..

DVD-omslag ziet er inderdaad beter uit, en die kist zal wel de doos diamanten moeten voorstellen :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...