Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

mad dog mccree, who shot johnny rock, burn:cycle, flashback zijn ook geen exclusieve games, heb burn:cycle en who shot johnny rock ook als pc game.

En idd de review van avgn, maar ook andere draagt niet bij aan de reputatie van de cd-i zelda games.

Vindt het ook belachelijk dat zelda adventure 250 euro moet kosten terwijl menig geen die game voor een euro of zo opkoopt. Hoop nog altijd om die game ergend in het wild tegen te komen voor een normale prijs.

Heb inmiddels 67 verschillende cd-i games, maar er zijn er nog genoeg die ik wil hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

mad dog mccree, who shot johnny rock, burn:cycle, flashback zijn ook geen exclusieve games, heb burn:cycle en who shot johnny rock ook als pc game.

En idd de review van avgn, maar ook andere draagt niet bij aan de reputatie van de cd-i zelda games.

Vindt het ook belachelijk dat zelda adventure 250 euro moet kosten terwijl menig geen die game voor een euro of zo opkoopt. Hoop nog altijd om die game ergend in het wild tegen te komen voor een normale prijs.

Heb inmiddels 67 verschillende cd-i games, maar er zijn er nog genoeg die ik wil hebben.

Ik heb echt heel erg veel CD-i spellen. Eigenlijk het enige platform waar ik ook redelijk veel dubbele spellen van heb, als jij ook dubbele hebt kunnen we wellicht eens ruilen, al vermoed ik dat ik het meeste al heb :P

Ik heb ook een paar unieke CD-i's liggen. Titels die speciaal zijn uitgegeven voor iets, bijvoorbeeld de Archeon CD-i, al kun je die nog wel vinden als je goed zoekt. Ik zou ze eens allemaal bij elkaar moeten zoeken om een echt goede invetarisatie te maken van wat ik heb aan titels.

Ik heb ook de peacemaker, de Rollercontroller, het toetsenbord. Alleen de muis en trackball zou ik er nog wel bij willen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

hmm, ik mis een plaatje denk ik. wat heb je in 2007 gekocht? mijn hardware collectie bestaat uit: 1 magnavox cd-i 550, 1 philips cd-i 450, 470 en een 220. allemaal met dvc. verder alle 2 de gamecontrollers, muis, trackbal, peacekeeper, toetsenbord, rollercontroller, diverse afstandbedieningen. mis alleen nog de orginele lepelcontroller voor de 450.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 years later...

Sinds kort is de grootste internationale CD-i-site weer terug. Voorheen Le Monde Du CD-i, later The World of CD-i en nu is 'ie terug:

 

https://www.theworldofcdi.com

 

Ik heb een groot aandeel gehad in het reviven van de site, maar de teamleden van de site hebben enorm veel content aangeleverd. De site is nog niet volledig, maar al wel volledig operationeel. Dit is echt genieten voor de CD-i fans :D

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Bedankt voor de link.

Inmiddels heb ik Zelda’s adventure aan mijn collectie kunnen toevoegen. Een jaar of 2/3 geleden gekocht op een verregende koningsmarkt in Goes voor slechts 1 euro.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo slecht is die game nu ook weer niet. Beter dan de andere zelda en link game.

Ik koppel het los van de naam en kijk gewoon naar de gameplay en die bind ik best oke.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Ik ben nog altijd op zoek naar een CD-I eenheid hier in de VS. Op eBaai is het te duur ($200+ inclusief verzendkosten). Werd ook onder Magnavox verkocht. In tegenstelling tot NL was het geen succesnummer hier. Defender of the Crown is het spel dat ik er graag op wil spelen.

aangepast door PeterNC
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Even een schopje omhoog voor dit topic :) Tot op heden ben ik nooit geïnteresseerd geweest in de CDI. Ik kende deze voornamelijk van de lachwekkend slechte Zelda games, en zag hem als een minderwaardige tegenhanger van de 3DO. Echter ben ik er laatst achter gekomen dat de Philips CDI de beste versie heeft van één van mijn favoriete games ooit, namelijk Kingdom: The Far Reaches. Over deze game valt een hoop te vertellen, maar in het kort is het de home versie van Thayer's Quest, een launch titel voor de Halcyon console. De Halcyon was zeer modern voor zijn tijd, bevatte tekst-naar-spraak technologie en een Laserdisc speler. Zowel deze launch game als de console kwamen uit de koker van de makers van Dragon's Lair. Toen de Halcyon véél te duur bleek te zijn werd deze al snel uit productie gehaald. Uiteindelijk zijn er enkel wat prototypes uitgebracht. Thayer's Quest werd toen omgevormd tot een conversie-kit voor de Dragon's Lair arcade machine. In tegenstelling tot Dragon's Lair was Thayer's Quest een heuze adventure game. Waar Dragon's Lair enkel draaide om op het juiste moment zo snel mogelijk op de juiste knop te drukken, kon je hier daadwerkelijk de wereld verkennen en moest je voorwerpen vinden en gebruiken. Wel waren er talloze manieren om te sterven, met veel gruwelijke scenes als gevolg. In de jaren 90 werd Thayer's Quest voor het eerst uitgebracht voor thuisgebruik, voor MS-DOS, 3DO en CDI. Alle muziek, stemmen en zelfs de namen van de karakters werden vervangen (Bijvoorbeeld: Thayer Alconred werd Lathan Kandor). Ook werden enkele scenes toegevoegd en aangepast. Persoonlijk prefereer ik deze nieuwe versie. Ook omdat de oude versie een nogal flauw einde had waar je een bruggetje overging en het spel was voorbij, waar je bij de nieuwe de kwaadaardige koning kon doden en de prinses redden. 

Maar nu de reden van mijn interesse in de Philips CDI! Waar de MS-DOS en 3DO versies een klein vierkant van het scherm in beslag nemen, maakt de CDI versie gebruik van de DVC (Digital Video Cartridge). Hierdoor kan deze versie gebruik maken van de MPEG codec, die veel efficiënter werkt dan de technologie in de andere versies van deze game. Als gevolg hiervan is dit de énige versie van Kingdom: The Far Reaches met full screen beeld (en video)!!!

 

Aangezien deze game erg veel voor mij betekent overweeg ik nu dus om na al die tijd te gaan beginnen aan de CDI :P Het feit dat er geen fatsoenlijke emulators zijn met DVC ondersteuning versterkt deze overweging. Ik zal de komende tijd goed onderzoeken welke variant ik het best kan aanschaffen.

Ter aanvulling van deze post een vergelijking tussen de MS-DOS versie (Die overigens ook op Steam te koop is!) en de CDI versie:
 
gDSwKxq.jpg0Vs9fMG.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is wel degelijk een goede emulator, mèt DVC-ondersteuning. Deze emulator wordt gemaakt en onderhouden door een van de leden van het The World of CD-i-team en heeft vroeger, in de 90's, veel titels geproduceerd voor de CD-i.

 

http://www.cdiemu.org/

 

Voor € 25 heb je een geregistreerde ongelimiteerde versie.
Echter werkt nog niet elke game, op The World of CD-i kun je zien wat er tot nu toe, door andere leden van het team, is getest:

 

https://www.theworldofcdi.com/cd-i_encyclopedia/kingdom/

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah, super :D Echter staat er bij Kingdom “v0.5.3b5: Partially Working – Black videos and black background during the game”. Aangezien de hele game bestaat uit FMV cartoon beelden wacht ik nog even met de emulator kopen tot dit opgelost is :') Maar het zou zeker mijn voorkeur hebben, een emulator boven de hardware. Scheelt ook weer ruimte bij mijn tv die ik graag reserveer voor de Xbox Series X (Zodra ik er eindelijk een kan vinden }:|)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...