Ga naar inhoud

Beetje jammer...


Aanbevolen berichten

.... dat we er zomaar stilletjes aan voorbij gaan dat onze admin het heeft gepresteerd om als eerste de magische grens van 10.000 (!!!) posts te bereiken. En daarmee is hij niet alleen als eerste deze mooie grens gepasseerd, maar dit betekent ook nog eens dat wonderer is gepasseerd in wat destijds een onmogelijk in te halen positie leek.

Hierbij in ieder geval mijn felicitaties :-p. Op naar de 100.000!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eigenlijk val ik een beetje uit de toon in dit topic, want ik zal zo ongeveer de enige oudgediende zijn die nog niet eens de 1000 posts is gepasseerd, maar toch:

van harte gefeliciteerd met deze historische prestatie! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eigenlijk val ik een beetje uit de toon in dit topic, want ik zal zo ongeveer de enige oudgediende zijn die nog niet eens de 1000 posts is gepasseerd, maar toch:

van harte gefeliciteerd met deze historische prestatie! ;)

Meer posten dan, dan zit je zo op de 1000. Zat leuke onderwerpen te vinden :9

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij deze.

*gniffel* ... als niet-partij-trekkende, wil ik het toch even kwijt ... deze post toonde echt even een grijns op mn gezicht >:) .

Gewoon een echte wonderer-classic :P . Wel weer professioneel dat dj er niet op ingaat... ik had zelf een paar jaartjes terug wel tegen het plafond gezeten -0-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vraag

Luidt de formulering die veel in brieven wordt gebruikt, bij deze of bij dezen?

Antwoord

Correct is: bij dezen.

Toelichting

In ouder Nederlands volgde op het voorzetsel bij een (voor)naamwoord in een verbogen naamval. Dezen is een oude vorm voor de derde naamval enkelvoud (mannelijk en onzijdig) van het aanwijzend voornaamwoord. De naamvalsuitgang is bewaard gebleven in enkele vaste verbindingen, waaronder de veelvuldig in brieven voorkomende uitdrukking bij dezen ('door deze brief'). Wanneer men de uitdrukking wil vermijden, kan men in plaats daarvan hierbij gebruiken.

dussss :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oeh, mooi :P

(ik had écht verwacht dat je nu net een ellelange post ging plaatsen gewoon om me te pesten)

Whehe, ik had dan weer verwacht dat jij zou zeggen "nee dat doe ik niet meer, anders doe jij me weer na" :P

Maar evengoed kan ik je zo ook wel vertellen dat je in die memoires van mij, ondanks de statistisch grotere kans dan bij wonderer's post,

géén spel- of taalfaut had gevonden {|

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...