Ga naar inhoud

Game of Thrones


Aanbevolen berichten

Overigens wel leuk om de berichten van 2 a 3 jaar geleden terug te lezen. Uiteindelijk is de uitwerking van de Greyjoys er gelukkig alsnog gekomen (hoewel Victarion en Euron in de serie zijn versmolten in alleen Euron ;)). En er wordt nog een aardige draai aan de 'Dorne-ellende' van s05 gegeven.

 

Ook leuk is dat ik The Walking Dead een tijdje vermakelijker vond dan Game of Thrones (omstreeks s05). Op dit moment is GoT juist weer terug op hoog niveau en zit Walking Dead juist in een flinke dip (ook daar vanwege een zeer matig s07) en zit ik er weer omgekeerd in :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou het nog wel leuk vinden ook als Cersei uiteindelijk als enige overblijft en dat het laatste shot is dat ze op de troon zit en de Night King de troonzaal binnen komt lopen. Fade to black ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat gaat sowieso niet gebeuren :P.

Cersei zit nu op de troon en krijgt van alle kanten dreiging die op haar af komt.

Bovendien heeft zij een profetie aangehoord waarin is gezegd dat zij wordt vermoord door haar broer.

Iedereen zal denken dat het Tyrion is die haar om zal brengen maar MarsM en ik denken dat Jamie het uiteindelijk zal zijn die haar afmaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is ook, net als Hodor op de Iron Throne, meer een soort 'zou leuk zijn' tegen beter weten in als ik het goed interpreteer ;). Cersei is in vrijwel alle opzichten wel het meest gehate personage met dus weinig overlevingskansen ;). Lena Headey doet dat imo ook wel echt fantastisch _O_

 

Die profetie i.e. Tyrion of Jaime (die i en m trouwens echt andersom voor de duidelijkheid... :)) is aan de andere kant ook wel weer heel voorspelbaar en er zijn natuurlijk nog genoeg personages over die aan Cersei kunnen bewijzen dat Tyrion niet de moordenaar van Joffrey en het grote kwaad is/was. Inclusief wederom dus medeplichtige Littlefinger... :r

 

Ik heb ook het gevoel dat Martin een soort van 'loop' heeft bedacht n.a.v. Bran's Three-eyed-raven verhaallijn; dat Bran de geschiedenis heeft gecreëerd en dat door hem de geschiedenis zich eeuwig blijft herhalen, of iets dergelijks ;)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

HBO heeft er nu haast mee om het allemaal snel af te ronden. Het gaat allemaal bijzonder snel nu. Ze realiseren zich dat het epos uiteindelijk onhandelbaar is met alle verhaallijnen en personages. Daarom sneuvelen ze nu bijzonder snel (en dat zal ook steeds sneller gaan). Uiteindelijk gaat het om de gigantische strijd tussen de witte wandelaars en de draken vermoed ik.

 

De Lannisters zijn nog lang niet uitgespeeld. IJzeren Bank schuld afbetaald met plunderen Tyrell (vermoed ik). Ze maken een zeer goede kans. Drakenafweerwapen in ontwikkeling/productie. Belangrijke heer van The Reach omgekocht: dus voedselproductie/leger veiliggesteld. Hoofdleger: in uitstekende staat. Arya: geen bedreiging meer (terug naar het noorden). Tyrell: uitgeschakeld. Dorne: uitgeschakeld. Baratheon: uitgeschakeld. Greyjoy: bondgenoot. Tully: uitgeschakeld. Stark: te zwak (druk met witte wandelaars). Targaryen: vloot kwijt. Leger op de verkeerde plek op de westkust. Geen Westeros bondgenoten. Heeft barbaren (Dohtraki) als oostelijke strijdkrachten: natuurlijke tegenstand op Westeros niet onaanzienlijk.

 

De schrijver heeft nog steeds geen nieuw boek gereed en de kansen worden steeds kleiner. Hij geeft zelf ook aan dat het een nagenoeg onmogelijke opgave is.

aangepast door PeterNY
Link naar bericht
Delen op andere sites

Sinds het eerste seizoen hebben de makers een "film" willen maken van 70 uur. Dat zijn er in totaal 73 geworden. Dus ik denk dat dit bijna allemaal gepland is geweest.

 

Ik vermoed een high-profile dode elke aflevering ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Nogal flauw is dat je (zoals eerder vriendelijk gevraagd) nog steeds geen spoiler tags gebruikt als je direct delen van de inhoud van een nét uitgezonden aflevering hier neerzet. Als je er zelf geen reet aan vindt, stop dan gewoon met kijken maar verpest het niet voor anderen die het nog moeten zien. Bij dezen nogmaals bedankt hier rekening mee te houden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Spoiler

Ik vond m wel leuk, en een draakje naar de white walkers maakt ze niet echt zwakker nu.

Die zombies die neervielen was niet echt onverwacht toch?
En tja de fast forward moet wel aan, er zijn nog (te) veel verhaallijnen.

In spoiler reactie op aflevering van gisteren.

aangepast door Berleas
Link naar bericht
Delen op andere sites

De laatste aflevering gaat op reservering gratis in een klein aantal Pathé bioscopen worden vertoond (gezien de speelfilmlengte).

Opzich een leuk initiatief voor de fans! :) (al zou het natuurlijk het best tot z'n recht komen als er ook veel spectaculaire scenes te zien zijn, zoals in Battle of the Bastards... de verwachting is natuurlijk dat het vooral een cliffhanger-achtige opbouw voor het laatste seizoen wordt).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
 

 


Het wachten is helaas op de dvd op 11-12-17. Illegaal doe ik niet aan en verdere mogelijkheden worden onmogelijk gemaakt tenzij je Ziggo abbo's neemt.

 

Helaas zit er tegenwoordig een enorm nadeel aan braaf/netjes wachten: het is onmogelijk om niet alles al gespoilerd te krijgen, omdat mensen je zonder na te denken blind aanspreken over het gebeurde of je krijgt alles via internet als een taart in je gezicht gedrukt.

 

Ik werd deze week helaas keihard gespoilerd over de 'major character death scene' in de seizoensfinale (ok, je weet dat dat standaard plot-onderdeel is van een slotaflevering) en ik baal(de) dat ik het via een spoiler hoorde en ik niet ben verrast tijden het kijken.

 

Als je dit tóch opende maar het alsnog echt niet wilt weten stop dan alsnog met lezen

Ik had het namelijk niet verwacht. Heb er inhoudelijk ook een dubbel gevoel bij: enerzijds zou ik hebben geapplaudisseerd voor de tv, anderzijds vind ik het teleurstellend omdat dit imo gewoon de grootste anarchist uit de serie was. Het voelt allemaal als politiek-correct geschreven door de makers van de tv-serie (wat de fans willen zien) en niet iets wat Martin in zijn hoofd heeft... ik hoop dus nog steeds dat hij de (betere) boeken echt nog gaat afmaken. De tv-serie gaat in s08 echt cliché aflopen; Daenerys en Jon als gelukkig en regerend stel, Jaime en Brienne samen, de Starks helemaal gelukkig, een spectaculair gevecht tegen de White Walkers die door de goeien wordt gewonnen, Cersei brandt in de hel, enz, alles wat je verwacht en geen Martin-achtige verrassingen / 'klotezooi' zoals The Red Wedding.

 

Symbolisch is het afscheid van dit personage in de tv-serie wel weer mooi... politiek doet er definitief niet meer toe: het is keihard vechten tegen de white walkers of ondanks alle geschillen allemaal hetzelfde lot ondergaan.

 
 

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Het slotseizoen gaat eindelijk bijna (deze maand, na een tv-seizoen te hebben overgeslagen) starten op HBO. Zitten hiér nog mensen er klaar voor en zijn er nog laatste voorspel-theorieën? :)

 

De ‘Song of Ice and Fire’ boeken van George R.R. Martin schieten helaas nog steeds geen ene R op... 😴

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga zeker weer kijken! Vind het nog steeds een van de beste series ooit. Anderzijds ook wel goed dat men er nu een einde aan gaat maken. Dat van die boeken is wel heel vervelend. Ik heb alle boeken gelezen, maar de zin om die laatste twee (als die er ooit nog gaan komen) ook nog te gaan lezen is al wel een tijdje voorbij.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nooit gekeken.

 

Als ik zo'n serie ga volgen krijg ik dat niet meer uit mijn hoofd. Mijn gedachten gaan dan een eigen leven leiden, en op hun beurt ook die van mij.

 

Kan mij dan niet meer focusen tijdens werk. Ben vorige week begonnen met een serie waar ik zo geobsedeerd door raakte, dat ik niet goed kon slapen en een aantal dagen van het patje was.

 

Dat soort fantasie werelden kolken door in mijn hoofd en het duurt dan even voordat het weer rustig wordt. Daarom doe ik dat soort dingen meestal alleen tijdens de vakantie. Dan heb ik de tijd om het los te laten in mijn gedachten.

aangepast door T4600C
Link naar bericht
Delen op andere sites

Klinkt heftig. Je moet het inderdaad wel gewoon van het dagelijks leven kunnen onderscheiden, het is allemaal maar gespeeld. Maar goed, zo kan ik zelf ook nooit die reacties begrijpen van mensen die helemaal in tranen zijn of gaan flippen in youtube video's omdat een personage uit zo'n serie dood gaat. Dan gaat het wel heel ver... :')

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎5‎-‎4‎-‎2019 at 12:38, RM zei:

Mag ik iedereen alvast verzoeken om spoilers te verbergen als de serie gaat beginnen?

Ik heb KPN en kan dus geen HBO ontvangen (dank Ziggo!), waardoor ik weer een jaar langer moet wachten 😏.

 

Wacht je op de DVD / Blu-Ray release?

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uur geleden, T4600C zei:

 

 

Kolere... ik ben er sowieso al geen fan om overal dat ‘Epic’ aan te hangen, maar dit heeft al helemáál niks met ‘Epic’ te maken.

Zelfs iemand die voor het eerst in een blokfluit blaast zou niet zoveel schelle geluiden voortbrengen of vaker compleet uit de toon vliegen. En dat clipje is voor meer dan de helft één grote onscherpe waas. 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago, MarsM said:

 

Kolere... ik ben er sowieso al geen fan om overal dat ‘Epic’ aan te hangen, maar dit heeft al helemáál niks met ‘Epic’ te maken.

Zelfs iemand die voor het eerst in een blokfluit blaast zou niet zoveel schelle geluiden voortbrengen of vaker compleet uit de toon vliegen. En dat clipje is voor meer dan de helft één grote onscherpe waas. 

 

 

Inderdaad... Dit zet je op om iemand te straffen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Na een aantal jaar de boot te hebben afgehouden, omdat ik niet zo van de hypes ben, na seizoen 4 toch overstag gegaan. De eerste 4 seizoenen dus gebinged en sindsdien elke week een nieuwe aflevering als deze uit was. Onlangs alle seizoenen opnieuw gekeken, grappige is dat dan een boel dingen op zijn plek vallen en details ineens opvallen. Het maakte het lange wachten tussen seizoen 7 en 8 enigzins dragelijk. Nu nog maar 8 dagen wachten. Aan de ene kant verwacht ik dat het super vet wordt, maar ben ook een klein beetje bang voor een domper. In juni zullen we het weten. Zal zeker de blu-ray kopen als deze uit is, want dit is echt wel een favorietje van me geworden. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 7-4-2019 at 09:29, Harm1985 zei:

Na een aantal jaar de boot te hebben afgehouden, omdat ik niet zo van de hypes ben, na seizoen 4 toch overstag gegaan. De eerste 4 seizoenen dus gebinged en sindsdien elke week een nieuwe aflevering als deze uit was. Onlangs alle seizoenen opnieuw gekeken, grappige is dat dan een boel dingen op zijn plek vallen en details ineens opvallen. Het maakte het lange wachten tussen seizoen 7 en 8 enigzins dragelijk. Nu nog maar 8 dagen wachten. Aan de ene kant verwacht ik dat het super vet wordt, maar ben ook een klein beetje bang voor een domper. In juni zullen we het weten. Zal zeker de blu-ray kopen als deze uit is, want dit is echt wel een favorietje van me geworden. 

Dat laatste herken ik en dat is vaak ook een domper, maar ik ben er nu niet heel bang voor. Het wordt allemaal zó lang uitgesteld (s07 was eigenlijk ook een ‘prelude voor het slotseizoen’) en gerekt (zowel boeken als serie) dat je enerzijds begrijpt dat dit allemaal alleen maar goed is voor het eindresultaat, maar anderzijds door de enorme hype de spanningsboog en verwachtingen ZO hoog zijn dat het misschien wel heel erg tegenvalt.

 

Voor mij persoonlijk gaat een perfect uitgedachte verhaallijn en origineel uitgewerkt plot boven dat het allemaal ‘flits en blits’ moet zijn. Het einde / plot staat al heel lang vast dus dat is vast dik in orde. De uitwerking was afgelopen seizoenen ook dik ok (met imo Battle of the Bastards als uitzonderlijk hoogtepunt voor een tv-serie) en met de hoeveelheid budget dat er in wordt gepompt zal ook dat vast niet teleurstellen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
gepost (aangepast)

Ik kick dit topic zelf maar en ik heb er persoonlijk maar 1 ding over te melden: ‘Jump the Shark’.

 

- S1-4 en grootste deel van 6, briljant. (90% Martin’s materiaal / geest)

- S5 en 7, zeer matig

- S8, hele hele hele heeeele grote bagger. Dramatisch schrijfwerk, het is helaas niet dik in orde.

 

Eeuwig zonde dat het zo moet eindigen.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Vond de eerste twee afleveringen nog wel goed te doen. In aflevering drie maakt de actie nog het nodige goed, maar aflevering vier was echt niet best. Ik vrees dat de laatste twee afleveringen ook erg teleur gaan stellen. Heel zwak schrijfwerk inderdaad, heel zonde!

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 hours ago, TMP said:

Vond de eerste twee afleveringen nog wel goed te doen. In aflevering drie maakt de actie nog het nodige goed, maar aflevering vier was echt niet best. Ik vrees dat de laatste twee afleveringen ook erg teleur gaan stellen. Heel zwak schrijfwerk inderdaad, heel zonde!

Ik ben inmiddels al aardig gespoilerd door MarsM :).

Maar kon je dan wel wat zien van aflevering 3, want ik begreep dat die zeer donker is...?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 9-5-2019 at 13:32, TMP zei:

Vond de eerste twee afleveringen nog wel goed te doen. In aflevering drie maakt de actie nog het nodige goed, maar aflevering vier was echt niet best. Ik vrees dat de laatste twee afleveringen ook erg teleur gaan stellen. Heel zwak schrijfwerk inderdaad, heel zonde!

De eerste twee imo ook niet. Iedereen vergeeft elkaar alle meest vreselijke daden en verraderlijke zaken ineens heel eenvoudig, omdat ‘de dood voor de deur staat’. Dat blijkt na een enorme build-up van zeven seizoenen allemaal als een scheet in de mist uit te gaan (als je door het veel te donkere beeld er überhaupt veel van kon volgen?), zonder achteraf ook maar enige toelichting op wat the white walkers nou eigenlijk als doel hadden of wat hun connectie met Bran nou is/was. Nog geen 24 uur later na het grote gevecht is het alweer tijd voor gezellige bier-drink-spelletjes met je grootste vijanden. Je denkt ook steeds ‘man, er zijn máár zes afleveringen en nog zóveel mogelijk om uit te werken of toe te lichten en dan krijg ik die en die en die dialoog/scene te zien?!’

 

Personages maken ook constant de meest achterlijke keuzes; Cersei had allang de oorlog kunnen beëindigen aan het eind van e4, maar omgekeerd had Missandei daar aan het eind van e4 ook een prima kans voor. En dan zijn er tal van deus-ex machina momenten, zoals ninja-girl Arya die ineens tevoorschijn kan komen of Euron die steeds afwisselend ergens met een complete vloot opduikt om personages te ontvoeren (ook in s07 al), om een scène later weer in Kings Landing op te duiken.

 

Het heeft totaal geen Game of Thrones gevoel meer, maar eerder het gevoel van een cliché Hollywood film. Maar goed, je kijkt het toch maar af, al vrees ik wel dat we straks met allemaal open eindjes en onbeantwoorde vragen / onuitgewerkte plots achterblijven.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
23 uur geleden, RM zei:

Ik ben inmiddels al aardig gespoilerd door MarsM :).

Maar kon je dan wel wat zien van aflevering 3, want ik begreep dat die zeer donker is...?

 

Het viel te doen ;).

 

14 uur geleden, MarsM zei:

De eerste twee imo ook niet. Iedereen vergeeft elkaar alle meest vreselijke daden en verraderlijke zaken ineens heel eenvoudig, omdat ‘de dood voor de deur staat’. Dat blijkt na een enorme build-up van zeven seizoenen allemaal als een scheet in de mist uit te gaan (als je door het veel te donkere beeld er überhaupt veel van kon volgen?), zonder achteraf ook maar enige toelichting op wat the white walkers nou eigenlijk als doel hadden of wat hun connectie met Bran nou is/was. Nog geen 24 uur later na het grote gevecht is het alweer tijd voor gezellige bier-drink-spelletjes met je grootste vijanden. Je denkt ook steeds ‘man, er zijn máár zes afleveringen en nog zóveel mogelijk om uit te werken of toe te lichten en dan krijg ik die en die en die dialoog/scene te zien?!’

 

Personages maken ook constant de meest achterlijke keuzes; Cersei had allang de oorlog kunnen beëindigen aan het eind van e4, maar omgekeerd had Missandei daar aan het eind van e4 ook een prima kans voor. En dan zijn er tal van deus-ex machina momenten, zoals ninja-girl Arya die ineens tevoorschijn kan komen of Euron die steeds afwisselend ergens met een complete vloot opduikt om personages te ontvoeren (ook in s07 al), om een scène later weer in Kings Landing op te duiken.

 

Het heeft totaal geen Game of Thrones gevoel meer, maar eerder het gevoel van een cliché Hollywood film. Maar goed, je kijkt het toch maar af, al vrees ik wel dat we straks met allemaal open eindjes en onbeantwoorde vragen / onuitgewerkte plots achterblijven.

 

Klopt, ik heb er ook geen hoge verwachtingen meer van...

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uur geleden, TMP zei:

Het gaat helaas van kwaad tot erger! Wat een enorme teleurstelling is dit laatste seizoen geworden. Dramatisch slecht schrijfwerk...

 

 


Enige positieve waren imo de zeer goede special effects en dat er een The Hound vs. The Mountain in zat wat heroïsch eindigde.

 

De rest was qua script weer een grote teleurstelling en een uur lang spectaculaire maar inhoudsloze actiescenes. Daenerys ontpopt zich binnen 3 afleveringen van meelevende, slavenbevrijdende, begripvolle heerser naar Mad Queen Targaryen. En weg character build-up van afgelopen seizoenen. Ondanks alle dreiging bleek één enkele draak alsnog genoeg om heel het Lannister leger weg te vagen, incl Greyjoy-vloot. Lekker logisch en waarom niet in vorig(e) seizoenen al gebeurd? Euron gaat van doelloos en 1-dimensionaal character op dezelfde wijze tenonder. Wat was nou het punt rondom dit personage en waar komt ineens die Jaime-vete vandaan? En dan dat cliché Romeo en Julia einde, waar Cersei ineens heel zielig is en we allemaal medelijden moeten hebben terwijl we allemaal hoopten op een vreselijke afloop voor haar. Zou dat het doel zijn geweest; laten zien dat zelfs Cersei iets goeds heeft en genade verdient? Waarom dan überhaupt Jaime eerst naar Winterfel laten vertrekken? Om Briënne? Ook niet logisch meer dus.

 

En Jon? Dé held. Die heeft het hele seizoen letterlijk nog niks bijgedragen. Zijn hele 'zoon van Lyanna Stark en Raegar Targaryen' verhaallijn wordt ook totaal niet meer uitgediept. Net zoals eigenlijk niks de diepte in gaat terwijl hier plenty mogelijkheden voor zijn (ik zal toch nog maar weer eens 'Bran - Night King' zeggen, maar ook Littlefinger is bot weggesneden uit de verhaallijn).

 

Het zuigt allemaal behoorlijk. Nogmaals dood- en doodzonde dat het zo moet eindigen. Varys had al die tijd gelijk.

 

Voor mij deze aflevering 3/10* (geheel toe te schrijven aan Sandor Clegane en de visuele uitwerking / acteerweerk). Maar op de imdb-boards hangen praktisch alle s08 afleveringen helemaal onderaan met véél lagere gemiddelden dan de overige afleveringen.

 
 

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik heb behoorlijk uitgekeken naar dit laatste seizoen, maar ik ben - zoals velen - enorm teleurgesteld. Hopelijk schrijft Martin ooit nog de boeken af en wordt er daarin wel een fatsoenlijk einde bedacht. Dit was echt niks. Jammer, want de herkijkwaarde van de serie is er ook beduidend minder door geworden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uur geleden, TMP zei:

Ik heb behoorlijk uitgekeken naar dit laatste seizoen, maar ik ben - zoals velen - enorm teleurgesteld. Hopelijk schrijft Martin ooit nog de boeken af en wordt er daarin wel een fatsoenlijk einde bedacht. Dit was echt niks. Jammer, want de herkijkwaarde van de serie is er ook beduidend minder door geworden.

Eens. Geeneens puf meer om ‘de finale’ verder nog te analyseren, want eigenlijk was vrijwel alles in het script ***. Teleurstelling is helaas nog een understatement. Aan de acteurs en Ramin Djawadi heeft het imo absoluut niet gelegen, alleen maar lof en voor hen is dit en alle tendens eromheen net zo vreselijk.

 

D&D moeten zich vooral heel diep schamen. Ze zijn hiermee wel erg door het ijs gezakt. Ik heb nu al medelijden met alle Star Wars fans.

 

Eeuwig zonde. :{

Punt.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik kijk geen GOT. Ik vind de meerdere(!) scènes met bekertjes in beeld, de omhooggevallen editor die spreekt over zijn onkunde om een uitzending enigszins verlicht te monteren en het slappe einde werkelijk waardeloos. Kortweg, ik vind het kut (want ik heb er geen sterretjes voor nodig) voor de mensen die er tijd in hebben gestoken. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 9-6-2019 at 13:53, samba-boy zei:

Ik kijk geen GOT. Ik vind de meerdere(!) scènes met bekertjes in beeld, de omhooggevallen editor die spreekt over zijn onkunde om een uitzending enigszins verlicht te monteren en het slappe einde werkelijk waardeloos. Kortweg, ik vind het kut (want ik heb er geen sterretjes voor nodig) voor de mensen die er tijd in hebben gestoken. 

In de traditie van ‘Game of Thrones’ en Martin’s ‘A song of Ice and fire’ vraag ik nog héél even je geduld tot ná 1 april 2020, en dán kan je daadwerkelijk accepteren dat dit 8e seizoen géén grap en écht hele grote bagger was. Vriendelijk bedankt. :)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou nogmaals, ik kijk het niet. Maar als ik zie en lees wat er gaande is, is dit wel echt een dikke vinger naar de mensen die er wel moeite in gestoken hebben. En dan bedoel ik zij die het maakten met hart voor de productie, evenals zij die het met hart voor het verhaal keken, analyseerden en bespraken. Dit is geen leuk final season, voor niemand.

 

En dat er een petitie op poten is gezet om het over te doen is treurig, maar begrijpelijk. Maar treurig. En ik ga geen "Goodmorning!"-Bobby Ewing in de douche dus het was allemaal een droom-plottwist verwachten die dit schampere slot ongedaan kan maken :') 

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 hours ago, samba-boy said:

Nou nogmaals, ik kijk het niet. Maar als ik zie en lees wat er gaande is, is dit wel echt een dikke vinger naar de mensen die er wel moeite in gestoken hebben. En dan bedoel ik zij die het maakten met hart voor de productie.

De acteurs kan niets worden verweten en hebben gedaan wat is gevraagd. 

Die dikke middelvinger is voor het schrijversduo die ervoor gezorgd hebben dat de serie is afgeraffeld, omdat ze een nieuw project wilden beginnen. De acteurs waren ook niet tevreden met het resultaat

Snap ik dus volledig.

 

16 hours ago, samba-boy said:

evenals zij die het met hart voor het verhaal keken, analyseerden en bespraken.

Er zijn heel veel plots opgebouwd in de loop van alle seizoenen met zeer veel mooie kansen voor een veel betere en spectaculairdere afloop dan nu.

En nu zijn dus veel dingen NIET meer uitgewerkt, met als gevolg plotgaten en teleurstellingen en vele open vragen.

Snap ik ook.

 

16 hours ago, samba-boy said:

En dat er een petitie op poten is gezet om het over te doen is treurig, maar begrijpelijk. Maar treurig.

Eens.

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 15-6-2019 at 18:20, samba-boy zei:

Nou nogmaals, ik kijk het niet. Maar als ik zie en lees wat er gaande is, is dit wel echt een dikke vinger naar de mensen die er wel moeite in gestoken hebben. En dan bedoel ik zij die het maakten met hart voor de productie, evenals zij die het met hart voor het verhaal keken, analyseerden en bespraken. Dit is geen leuk final season, voor niemand.

 

En dat er een petitie op poten is gezet om het over te doen is treurig, maar begrijpelijk. Maar treurig. En ik ga geen "Goodmorning!"-Bobby Ewing in de douche dus het was allemaal een droom-plottwist verwachten die dit schampere slot ongedaan kan maken :') 

Yeah i know, ik was cynisch ;)

Ik hoopte dat het een grote grap was, maar D&D hebben het voor de hele wereld (kijkers, acteurs, iedereen die er achter de schermen verder met ziel en zaligheid aan hebben gewerkt) verneukt en ze zijn vrij zwaar door de mand gevallen qua 'talent'. Dat voelde je al bij s05 toen ze qua script moesten improviseren, bij s07 werd het zorgelijk, s08 is wellicht de grootste downfall in television history. Nog altijd onbegrijpelijk. Alle mogelijke fan-theorieën waren beter geweest dan wat het is geworden.

 

Iets als droom afschrijven zou het nog veel erger maken, dat is bij alle vergelijkbare voorbeelden jammerlijk mislukt zoals Dallas en helaas ook X-Files s11 :{

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Met het verhaal kan ik leven, misschien dat het beter was geweest dan Jon uit eigen beweging naar de Wall ging, maar op zich is het een passend einde. Filmisch en acteerwerk is ook in orde, alleen het gevoel dat beklijft is dat het afgeraffeld is, de eerste twee afleveringen en het begin van de 4e waren zo traag dat je dacht schiet ff op. Toch denk ik dat als je met de wetenschap van nu de eerste series terug kijkt, alles en andere lading krijgt en dat het met Dani helemaal niet zo abrupt ging. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 hours ago, Harm1985 said:

Met het verhaal kan ik leven, misschien dat het beter was geweest dan Jon uit eigen beweging naar de Wall ging, maar op zich is het een passend einde. Filmisch en acteerwerk is ook in orde, alleen het gevoel dat beklijft is dat het afgeraffeld is, de eerste twee afleveringen en het begin van de 4e waren zo traag dat je dacht schiet ff op. Toch denk ik dat als je met de wetenschap van nu de eerste series terug kijkt, alles en andere lading krijgt en dat het met Dani helemaal niet zo abrupt ging. 

Je vergeet dan voor het gemak maar even dat dat hele gebeuren met de Night King 7 seizoenen lang is opgebouwd tot dé climax en in 3 afleveringen een zeer teleurstellend einde heeft?

Je vergeet dan ook even dat we dan nooit meer zullen weten wat Bran's connectie was met die Night King en de eventuele loop die hij zou kunnen hebben gecreëerd als Warg?

Deze 2 punten alleen al vind ik best teleurstellend. 

En dan hebben we het nog niets eens over de domme en gemakkelijke manieren waarop de bad guys worden verslagen (bijvoorbeeld Euron Greyjoy die door een eenhandige Jaime wordt neergestoken of Littlefinger die seizoenen lang manipuleert en zich door 2 "kinderen" in de val laat lokken) en de fouten die gemaakt zijn tijdens de opnames (ik noem het bekertje Starbucks koffie).

 

Juist als je met de wetenschap van nu de serie terugkijkt denk je vooral met de Night King, "ach, waarom de angst, het valt allemaal reuze mee!"; De magie is er vanaf ;).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 30-6-2019 at 03:46, Harm1985 zei:

Met het verhaal kan ik leven, misschien dat het beter was geweest dan Jon uit eigen beweging naar de Wall ging, maar op zich is het een passend einde. Filmisch en acteerwerk is ook in orde, alleen het gevoel dat beklijft is dat het afgeraffeld is, de eerste twee afleveringen en het begin van de 4e waren zo traag dat je dacht schiet ff op. Toch denk ik dat als je met de wetenschap van nu de eerste series terug kijkt, alles en andere lading krijgt en dat het met Dani helemaal niet zo abrupt ging. 

Ik heb je bericht ca. 5 keer geconcentreerd gelezen en her-lezen en ik begrijp wat je zegt. Het voelt voor mij echter vooral als een soort ‘tegen de klippen op en tegen beter weten in de positieve puntjes voor jezelf naar de oppervlakte halen’. Ik heb dat geprobeerd, maar het kan gewoon niet als je heel eerlijk bent. Het verhaal / het schrijfwerk valt juist totaal niet mee te leven (D&D zijn overduidelijk niet G.R.R. Martin) en het filmische werk dat aanvullend faalt (te donker, slordigheid met koffiebekertjes e.d.) zijn alleen maar de extra triggers om het volledig af te branden. Terecht.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...