Ga naar inhoud

Hoe heette het vroeger?


Aanbevolen berichten

Wie kent het nog, die oude namen van producten die nu veranderd zijn.

Bijvoorbeeld:

Center Parks - Sporthuis Centrum

post-8-0-57167000-1317157001.jpg

Twix - Raider

post-8-0-75098000-1317157063.jpg

RTL 7 - RTL 5 - Yorin (Me) - The Young One - Veronica

RTL 4 - RTL Véronique

post-8-0-47889900-1317157283.gif

WE heette vroeger ZIJ (kon geen oud plaatje vinden)

post-8-0-49306200-1317157415.jpg

JIF heet nu CIF

post-8-0-32912500-1317157501.jpg

Vroeger hadden we Antikal in plaats van Viakal

post-8-0-45873400-1317157570.jpg

Lay's? Nee hoor, Smiths crispy chips:

post-8-0-65291100-1317157713.jpg post-8-0-71308000-1317157717.jpg

post-8-0-36090500-1317157721.jpg

M&M's waren vroeger Treets en Bonitos

post-8-0-27269100-1317157992.jpg

post-8-0-09337300-1317158045.jpg

Er zijn tal van andere voorbeelden, ik zie ze graag in dit topic :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wie kent het nog, die oude namen van producten die nu veranderd zijn.

WE heette vroeger ZIJ (kon geen oud plaatje vinden)

Er zijn tal van andere voorbeelden, ik zie ze graag in dit topic :D

Ik dacht eigenlijk dat WE een samenvoeging was van HIJ de herenkledingzaak en ZIJ de dameskledingzaak. Deze laatste zou dan weer van Witteveen (damesmodezaak) afkomstig gekomen zijn, volgens de WIKI.

Pearle heette vroeger de Brilmij (de bril voor mij van de Brilmij).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik dacht eigenlijk dat WE een samenvoeging was van HIJ de herenkledingzaak en ZIJ de dameskledingzaak. Deze laatste zou dan weer van Witteveen (damesmodezaak) afkomstig gekomen zijn, volgens de WIKI.

Pearle heette vroeger de Brilmij (de bril voor mij van de Brilmij).

Ik kon niets meer over HIJ vinden maar wat jij zegt klopt wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vroegah, toen Cif nog Jif heette. Toen Appelsientje nog Goudappeltje heette. Toen ING nog als de Postbank door het leven ging. Aegon werd nog Spaarbeleg genoemd. En 3VO droeg nog de naam VVN. Het UWV heette nog het GAK. Getronics was PinkRoccade. Etc. :P

3VO heet nu ook alweer anders en Getronics is al zo oud als wat, dan hebben ze PinkRoccade gekocht ofzo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 3 years later...

Lieve help, als je dit draadje doorleest dan krijg je de indruk dat wat vroeger Engels was, tegenwoordig blijkbaar Nederlands is. Wat een taalverloedering allemaal. :(

 

Het kan ook wel eens omgekeerd gaan. In Vlaamse teksten uit de beginjaren van de televisie wil nog wel eens het woord 'speakerin' opduiken om een omroepster aan te duiden, een charmante term die je aan deze kant van 1970 niet meer lijkt tegen te komen. Net even gegoogeld en in het Frans blijkt men de term 'speakerine' te kennen, dus ik vermoed dat dit een Engels woord is dat via het Frans in Vlaanderen terechtgekomen is. In Nederland kwam het wellicht niet voor?

 

Natuurlijk zijn er ook landen en steden die van naam veranderen. Perzië. Opper-Volta. Stalingrad. Of organisaties: in Nederland de BVD, en in Vlaanderen heeft men enkele jaren geleden bedacht dat ministeries er vast een pak op vooruit zouden gaan als ze voortaan door het leven gingen als FOD - Federale Overheidsdienst.

 

Je krijgt het zelf niet verzonnen allemaal...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 10 months later...

Zuster Bloedwijn, ok dat is wel heel oud maar best kans dat opa of oma van 80 jaar en ouder het nog kent ;-)

 

Verder was er de ABN bank en de Amro bank wat samenging als Abn Amro.

 

De Sns bank heette Bondspaarbank. En dan nog die glazen flessen frisdrank van Herschi of zoiets met zo'n bijzondere dop.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

Het huidige Atari was vroeger gewoon Infogrames. Maar Infogrames kocht Atari op en besloot zichzelf er naar te vernoemen. Snap 't wel, want Atari is nou eenmaal een bekend merk, maar Atari is tegenwoordig maar een geest van wat het vroeger was, als je kijkt naar wat ze tegenwoordig uitbrengen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het huidige Atari was vroeger gewoon Infogrames. Maar Infogrames kocht Atari op en besloot zichzelf er naar te vernoemen. Snap 't wel, want Atari is nou eenmaal een bekend merk, maar Atari is tegenwoordig maar een geest van wat het vroeger was, als je kijkt naar wat ze tegenwoordig uitbrengen...

En niet te vergeten hun gedrag ten tijde van Driv3rgate.
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...
15 minuten geleden, djkoelkast zei:

Kijk eens in de OP van dit topic dan ;) 

https://en.wikipedia.org/wiki/Treets

 

Quote

The brand was discontinued by Mars in 1988. Chocolate Treets had already been replaced with the similar Minstrels. Peanut Treets were discontinued in favour of the multi-coloured Peanut M&M's. Toffee Treets were later sold as Relays, before being dropped altogether.

 

Mars reintroduced the Peanut Treets brand in the UK, France and Germany in July 2009. Peanut M&Ms continue to be sold in the UK alongside Treets.

 

Ten tijde van je OP was het merk al weer terug op de markt blijkbaar :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...