Ga naar inhoud

Wat was jouw eerste mobiele telefoon?


Aanbevolen berichten

De eerste mobiele telefoon die ik had was een Motorola. Hij telt niet ècht mee omdat ik die telefoon wel had (zonder lader want hij was 2e hands), ik had er zelf geen kaart voor. Wel heb ik eens iemands kaart geleend en maakte ik de blits in de buurt natuurlijk, want niemand geloofde me, tot ze naar huis konden bellen, BUITEN!

Omdat hij zo bijzonder was staat hij hier: de Motorola Microtac

post-8-0-14678800-1317895238.jpg

Mijn eerste echte eigen telefoon was de eerste telefoon met kleurendisplay!

post-8-0-58928500-1317894810.jpg

De Siemens S10 _O_

4-kleuren display (geen backlight)

opnamefunctie (aan de zijkant zat een record knop om gesprekken op te nemen)

Wat was jullie eerste mobiele telefoon?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, wel kleur maar geen backlight? Wel cool die instant opnamemogelijkheid. :)

Ik kreeg mijn eerste mobiel pas in 2002:

post-11-0-78308400-1317898286.jpg

De Siemens C45: leuk toestelletje, de opvolger van de succesvolle C35., De knopjes (met name de pijltjes) waren niet echt lekker gepositioneerd. Wel was het de eerste en tevens laatste mobiel die met gamak 2 weken mee ging op 1 volle batterij.

Een paar jaar ervoor hadden mijn ouders dit gedrocht aangeschaft:

post-11-0-05951700-1317898287.jpg

Pocketline Swing 200 :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bijna iedereen had een pocketline swing _O-

Ik heb er nog meer gehad

Sony CM-DX-1000, je moest het speakertje omhoog schuiven om op te nemen en omlaag om op te hangen

post-8-0-90519500-1317898781.jpg

Toen de Sony CMD D5, met heel handig scrollwiel aan de zijkant, alleen ik had een blauwe. Die is wel uniek want ik kan hem nergens meer vinden:

post-8-0-21013700-1317898859.jpg

Vervolgens de Sony CMD J5, volledig grafisch scherm, je kon ook afbeeldingen sturen (naar andere mensen met een J5 of compatible toestel), je kon je eigen ringtones opnemen (uniek!), ik geloof een maximum van 3 en het was de eerste telefoon met een soort van polyfone ringtones. Die hebben we nog eens gebruikt om met een luidspreker onder de motorkap en dan een bakkie met PA functie buiten rond te rijden. Iedereen dacht dat de ijsboer kwam _O-

post-8-0-62697900-1317899016.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jij hebt er veel achter elkaar versleten zeg :P Ik deed toch minstens 2-3 jaar met een prepaid telefoon, waardoor ik nu 'pas' aan m'n vijfde phone toe ben.

Dit was m'n tweede aanwinst, de SE T630. Bleek achteraf het vrouwenmodel te zijn, want mannen hadden de T610. :')

post-11-0-54574700-1317902602.jpg

Hierna kwam de W700, dit was denk ik de fijnste SE die ik heb gehad. De walkmanfunctie was erg fijn, ook was het OS best goed afgestemd. Ook kon deze vrij goede foto's schieten, alleen door gebrek aan autofocus (de K750i had dit wel) werden met name foto's in het donker erg onscherp.

post-11-0-92924600-1317902940.jpg

Hierna besloot ik een goedkopere telefoon te nemen die wel goede foto's kon nemen. Deze C510 vind ik nog steeds een mooi model, het OS werkte ook fijn en zag er eyecatchy uit.

post-11-0-17200800-1317902941.jpg

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb sinds deze week de Samsung Galaxy S Plus :)

Daarvoor had ik een Samsung-prepaid dingetje waar ik minder mee kan dan een telefoon uit 2003, haha. Maar ja, de prijs... 19 euro waarvan 10 euro voor het beltegoed, dan weet je waarom _O-

Daarvoor had ik een witte Nokia met kleurenscherm, primitief internet, camera, videocamerafunctie, MP3 en bluetooth, die helaas kwijt geraakt is in de bus naar de Efteling...

En daarvoor had ik een uh, even graven... Volgens mij heel lang zonder telefoon rondgelopen. Heel vroeger nog wel een telfort-toestelletje gehad, ook van Nokia, maar dat weet ik allang niet meer joh.

Ik wil nog wel eens een keer op school aankomen met zo'n Zack Morris-mobiel. Zo'n gigantisch blokding wat je nauwelijks 'mobiel' kan noemen :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

  • philips shaffy (heb hem nog altijd en hij werkt nog.) 1997
  • nokia 3210 herman brood editie (heb deze ook nog alleen accu is dood) 1999/2000
  • nokia 3300 eerste nokia met mp3 ondersteuning 2003
  • nokia 6600 (nog in gebruik als reserve) 2004
  • nokia N97mini (dagelijkse foon) 2010

telefoon nr is nooit veranderd. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

  • philips shaffy (heb hem nog altijd en hij werkt nog.) 1997
  • nokia 3210 herman brood editie (heb deze ook nog alleen accu is dood) 1999/2000
  • nokia 3300 eerste nokia met mp3 ondersteuning 2003
  • nokia 6600 (nog in gebruik als reserve) 2004
  • nokia N97mini (dagelijkse foon) 2010

telefoon nr is nooit veranderd. ;)

Jij bent echt zo retro :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jij bent echt zo retro :D

ik heb, gebruik en rij retro ;) tis dat mijn vriendin moderne dingen wil anders had ik geen LCD tv gehad ;)

ben net gebeld en kreeg een stand aangeboden op de verzamel jaarbeurs ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb, gebruik en rij retro ;) tis dat mijn vriendin moderne dingen wil anders had ik geen LCD tv gehad ;)

ben net gebeld en kreeg een stand aangeboden op de verzamel jaarbeurs ;)

Haha zo tof :D

Ik heb ook wel veel moderns hoor, moderne auto, HD beamer, maar voor retro spul is altijd plek in huize koelkast :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha zo tof :D

Ik heb ook wel veel moderns hoor, moderne auto, HD beamer, maar voor retro spul is altijd plek in huize koelkast :Y

ik heb heel veel verstand van nieuw maar vind oude leuker. en dan vooral om het nog te kunnen gebruiken. zo wou ik ooit opleiding molenaar volgen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik was de eerste op de basisschool (groep 7 toen in 2000/2001) in de klas met een mobiele telefoon;|

Dat was een Maxon NM1

4259554305.jpg

De meeste telefoons heb ik hier nog bewaard.

In 2002 heb ik van mijn hard verdiende geld toen een Nokia 3310 van gekocht, gelijk discolights voor toetsenbord, 7 verschillende frontjes e.d. voor aangeschaft. Telefoon heb ik hele tijd nog als reserve in gebruik gehad.

In 2004 kreeg ik een telefoon met real color display en iets van 1,3MP camera ingebouwd met bluetooth e.d. weet niet meer hoe die telefoon hete.

Daarna kreeg ik de volgende foons nog.

2004: Sagem My V-55

2006: Samsung SGH-D900i

2006: Sony Ericsson V600i

2008: Sony Ericsson C902

2009: Sony Ericsson C905

2010: Sony Ericsson Xperia X10i

2011: Sony Ericsson Xperia X10 Mini (reserve foon)

2011: Sony Ericsson Xperia X10i clone (bagger !)

img9976b.th.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het begon met de Philips Savvy

2lo4z1g.jpg

Vervolgens kreeg ik de Samsung X640

348q1qf.jpg

Daarna volgde de samsung E250 (na 5 dagen alweer kapot dus dat was een domper)

1zlu4qq.jpg

Toen kreeg ik voor de vervanging van me E250 de Nokia 6230

33nbvux.jpg

Deze heb ik een half jaar gehouden en toen kocht ik de LG Shine & een maand later de Samsung E900, deze mobieltjes heb ik tot 26 augustus 2010 gehouden.

zpdvo.jpg & 346b900.jpg

Toen kocht ik voor het geld wat ik van me 15e verjaardag had gekregen een Samsung Jet, me eerste echte smartphone

2wna3bs.jpg

En precies een jaar later, op me 16e verjaardag kocht ik een BlackBerry 9300 3G wie ik momenteel nog steeds bezit

2lvmh4j.jpg

aangepast door Logitech
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was de eerste op de basisschool (groep 7 toen in 2000/2001) in de klas met een mobiele telefoon;|

Dat was een Maxon NM1

4259554305.jpg

De meeste telefoons heb ik hier nog bewaard.

In 2002 heb ik van mijn hard verdiende geld toen een Nokia 3310 van gekocht, gelijk discolights voor toetsenbord, 7 verschillende frontjes e.d. voor aangeschaft. Telefoon heb ik hele tijd nog als reserve in gebruik gehad.

In 2004 kreeg ik een telefoon met real color display en iets van 1,3MP camera ingebouwd met bluetooth e.d. weet niet meer hoe die telefoon hete.

Daarna kreeg ik de volgende foons nog.

2004: Sagem My V-55

2006: Samsung SGH-D900i

2006: Sony Ericsson V600i

2008: Sony Ericsson C902

2009: Sony Ericsson C905

2010: Sony Ericsson Xperia X10i

2011: Sony Ericsson Xperia X10 Mini (reserve foon)

2011: Sony Ericsson Xperia X10i clone (bagger !)

img9976b.th.jpg

Mooie verzameling.

Tip: als je klikt op GEBRUIK VOLLEDIGE EDITOR dan kun je hier op het forum je foto uploaden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even kijken.. mijn allereerste mobiel was de Nokia 3100.

Daarna kreeg ik een Samsung S300 in het Zilver.

Na de S300 kreeg ik de Samsung Omnia i900.. mijn eerste smartphone *)..

En vandaag de dag heb ik een Blackberry Bold 9700!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Hi allemaal, nieuw hier op het forum.. Ik kwam dit topic via Google tegen, ik moest terugdenken aan die tijd en vond het wel leuk om even te reageren.. Haha echt super vet om dit te lezen.. vooral die generatiekloof is wel grappig. Ik was bijvoorbeeld zelf bij 15 toen ik mijn eerste mobiel krijg: een siemens C45, dat ding is echt niet om aan te zien.. maar wel veel plezier van gehad.. daarna een aantal leuke nokia's (6100, 6700, 7250) gehad en een Samsung, HTC desire HD en nu heb ik de nokia lumia 800 en ben ik heel er blij mee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...
  • 3 months later...
  • 1 year later...

Mijn allereerste telefoon.

De Pocketline DaVinci

Om op te laden diende je de accu te verwijderen en op een soort oplader te schuiven.

En wat een dure abbo's waren er toen, 150-300 gulden per maand en dan nog 2 gulden per minuut aftikken brrrrr

post-926-0-59805000-1388327117.jpg

aangepast door jsmorrison
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn eerste mobiel was de Siemens C45, toen ik 16 was (2001 dus). Ik heb eigenlijk altijd wat achter gelopen met mobieltjes, nu nog steeds. En ik geef er geen ene sodeflikker om :) Geen smartphone voor deze jongen! (Tenzij het niet anders meer kan in de toekomst :X )

Vorig jaar mijn ex nog een nieuwe 3310 voor dr verjaardag gegeven, die wilde ze altijd al eentje hebben :D Ze heeft m nog niet in gebruik, eerst moet haar huidige afgeragde Nokia het begeven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

mijn eerste (1998) was een nokia 5110.

Vanaf daar tientallen types versleten (de 5110 heb ik denk ik nog wel ergens liggen en werkt nog)

Nu een samsung SIII nog.

Qua Merken was sagem echt de slechtste telefoon, heb best veel nokias gehad : 3200, 3300, 3310, 5110, 6200, 6210, 6610, N80, C2-01 (nu nog als werk telefoon) en heb nog een nokia welke ik veel gebruik nu nog (weet even het type niet, maar je kan er niet veel mee behalve bellen en smssen :P, heeft wat scheurtes maar ach hij werkt nog goed, heb hem alleen in de auto laten liggen vandaag)

Samsung was ook wel leuk met de D-serie, heb er 3 of 4 gehad.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 8 months later...

Mijn eerste telefoon was de Mitsubishi Trium Galaxy, een grappig ding met zo'n klepje over de toetsen en een uitschuifantenne (plaatje uploaden lukt om een of andere reden helaas niet).

Dit moet ergens in het jaar 2000 zijn geweest, ik was van mijn klas een van de paar mensen die al een gsm had, nog niet iedereen deed mee.  

Destijds gekocht bij de Blokker van het geld dat ik met mijn folderwijk verdiend had. :P

aangepast door Epic90ies
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn eerste was een Ericsson gh337 had er 2 accu's voor omdat je op een accu niet altijd een dag kon redden. telefoon was van mijn baas geweest.

Daarna een Ericcson gf768. Dat ding was niet kapot te krijgen, hierna zijn vele merken en modellen gevolgd, met als huidige telefoon een waardeloze Samsung prul s4 galaxy mini met meer bloatware dan je lief is.

post-889-0-56255100-1409855135_thumb.jpg

post-889-0-98097000-1409855145_thumb.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klik op gebruik volledige editor, dan kun je plaatjes uploaden ;)

 

attachicon.gifMitsubishi_Trium_Galaxy_MT-040.jpg

Thnx voor het uploaden van de foto, dat is hem inderdaad, mijn eerste mobiele telefoon!

 

Ik geloof dat het niet kunnen invoegen overigens met mijn browser te maken heeft.

Met IE krijg ik namelijk geen plaatjes ingevoegd en kan ik op geen enkele mogelijkheid een link "paste-en".

Ik gebruik nu Chrome en dan werkt het ineens wel. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Thnx voor het uploaden van de foto, dat is hem inderdaad, mijn eerste mobiele telefoon!

 

Ik geloof dat het niet kunnen invoegen overigens met mijn browser te maken heeft.

Met IE krijg ik namelijk geen plaatjes ingevoegd en kan ik op geen enkele mogelijkheid een link "paste-en".

Ik gebruik nu Chrome en dan werkt het ineens wel. :)

 

Plaatjes invoegen gaat met een paar stappen. Eerst inladen dmv bladeren naar de plaats waar de foto staat, je ziet de foto verschijnen in 't klein, dan vanaf deze plaats toevoegen aan post - als ik het goed heb zo uit mijn hoofd.

Het volgende probleem van jou klopt. Ik gebruik ook IE en plakken dmv rechtermuisknop werkt ook niet bij mij. Echter wel CTRL+V (vergeet ik zelf ook telkens ... ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
 

Plaatjes invoegen gaat met een paar stappen. Eerst inladen dmv bladeren naar de plaats waar de foto staat, je ziet de foto verschijnen in 't klein, dan vanaf deze plaats toevoegen aan post - als ik het goed heb zo uit mijn hoofd.

Het volgende probleem van jou klopt. Ik gebruik ook IE en plakken dmv rechtermuisknop werkt ook niet bij mij. Echter wel CTRL+V (vergeet ik zelf ook telkens ...  ;).

 

Bij mij werkt ook CTRL+V niet. En wanneer ik een plaatje wil uploaden kom ik inderdaad tot aan het kleine schermpje waar je de foto in het klein ziet, echter kan ik vervolgens op verzenden klikken tot ik een ons weeg maar dat venster blijft vrolijk staan. :P

Hetzelfde gebeurt ook wanneer ik het plaatje probeer in te voegen door de URL te linken via de Image button. 

 

 

Oudere IE-versies gaan niet erg lekker, dat klopt ;)

 

Ik gebruik Internet Explorer 11 dus dat zou het probleem eigenlijk niet moeten zijn. :P

Maar met Google Chrome heb ik nergens last van dus gebruik ik voortaan deze maar voor het forum.

Problem solved.  ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dj, nu ik het me bedenk... Op die reeks tapes die je enkele dagen geleden voor me hebt gecapt stond ook een Sterblokje met een introducerende reclame voor de Kermit-telefoon (ca. 1992?). Ik post nu even vanaf werk, dus ik ben er niet zeker van, maar heb je die toevallig nog meegepikt? Is nu natuurlijk wel erg toepasselijk en bijpassend materiaal :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...