Ga naar inhoud

Het plaatsen van plaatjes op het forum


Aanbevolen berichten

Een korte, simpele tutorial: hoe plaats je plaatjes op het forum?

Dit kan op twee manieren:

1: Een link van buitenaf

Bijvoorbeeld: je vindt via Google Images een plaatje, kopiëer dan de link en plaats deze tussen imagetags:

(een "tag" is een stukje code, in dit geval een [ met img er in en dan ], een tag bestaat in dit geval uit een begin en een einde:

[img] <-begin
[/img] <- einde

[img=http://www.website.nl/plaatje.jpg]

Dit kan ook met gallery items. Voorbeeld: ik wil dit plaatje plaatsen:

med_gallery_8_3_39490.jpg

Ik ga naar de Gallery, vervolgens naar het juiste plaatje. Rechter muis > Eigenschappen / Properties en daar staat dan:

http://www.retroforum.nl/uploads/1276351928/med_gallery_8_3_39490.jpg

Dit kopiëer je en je gaat naar het topic waar je het plaatje wil plaatsen. Op de plek waar het plaatje moet komen gebruik je deze code:

[img=http://www.retroforum.nl/uploads/1276351928/med_gallery_8_3_39490.jpg]

Als het plaatje te groot is zal het vanzelf kleiner worden gemaakt.

2: Het plaatje uploaden

Hiervoor moet je altijd eerst op de knop Gebruik volledige editor klikken:

NB: Als je al tekst hebt geplaatst en je pas later bedenkt dat je een plaatje wil toevoegen kan dit gewoon, als je klikt op Gebruik volledige editor blijft wat je tot dan toe getypt hebt gewoon bewaard en gaat mee naar de volledige editor.

post-8-0-06340800-1318780366.jpg

Nu kun je je tekst en opmaak invoeren en je plaatjes uploaden. Mijn advies is: maak je tekst tot je een plaatje wil plaatsen en ga dan het plaatje uploaden. Klik op Browse (of Bladeren als je Nederlandse Windows hebt). In diverse versies van Windows, andere browsers en andere Operating Systems kunnen de knopjes er iets anders uit zien dan op het voorbeeldplaatje:

post-8-0-30901300-1318780564.jpg

Ga nu op je pc naar de map waar het plaatje staat en dubbelklik er op of klik één keer en druk dan op Open/Openen (afhankelijk van browser, taal en OS):

post-8-0-14981800-1318780650.jpg

Nu zie je naast de Browse/Bladeren knop de lokatie van het door jou gekozen bestand. Er is nu nog niets mee gebeurd. Wil je het bestand uploaden klik dan op Bestand toevoegen:

post-8-0-34352800-1318780747.jpg

Nu zie je dat het plaatje is geupload. Kies nu de lokatie waar het plaatje moet komen te staan in de tekst, zet je cursor daar neer en klik op Toevoegen aan post:

post-8-0-48520200-1318780816.jpg

Nu zie je dat je plaatje verandert in een stukje code:

post-8-0-76339000-1318780846.jpg

Als je je post of topic nu plaatst is de code veranderd in het geuploade plaatje en staat op de positie waar jij hem wilde hebben.

Succes!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 years later...
  • 2 weeks later...

Het kan aan mij liggen, maar ik heb wel sinds ik een nieuwe computer heb "het probleem" dat bij het plaatsen van een afbeelding of bestand het niet zichtbaar is dat ik iets heb toegevoegd.

Eerder zag ik dat wel staan in de tekst, voordat ik de post plaatste, nu niet meer.

Ik moet echt op "voorbeeld" klikken om te controleren of en hoe de afbeelding of het bestand is toegevoegd.

en nu staat daar ook "bijlage(n)" boven.

 

Hebben meer mensen hier last van?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het kan aan mij liggen, maar ik heb wel sinds ik een nieuwe computer heb "het probleem" dat bij het plaatsen van een afbeelding of bestand het niet zichtbaar is dat ik iets heb toegevoegd.

Eerder zag ik dat wel staan in de tekst, voordat ik de post plaatste, nu niet meer.

Ik moet echt op "voorbeeld" klikken om te controleren of en hoe de afbeelding of het bestand is toegevoegd.

en nu staat daar ook "bijlage(n)" boven.

 

Hebben meer mensen hier last van?

 

Probeer in je profiel eens om te schakelen van uploader? Of: update de flashversie als je de flashuploader gebruikt. http://get.adobe.com/nl/flashplayer/

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op de bovenstaande link geklikt en flashplayer getest.

Toen kreeg ik de melding dat flashplayer is geintegreerd met Windows 8 en dat het niet nodig was deze te testen.

Vervolgens heb ik met behulp van de uitleg eronder gekeken of die flashplayer is ingeschakeld en dat was hij.

 

Hoe kan ik in mijn profiel omschakeken van uploader?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...