Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de diamant


Aanbevolen berichten

  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Vraagje voor de B&A locatie experts:

In de slotaflevering van De Diamant, worden Bassie en Adriaan op de hielen gezeten door de BB, B1 en B2. Ze vluchten onder andere via een rodelbaan en met autoscooters. Wat ik me altijd afgevraagd heb is waar die rodelbaan en autoscooters zich bevonden. De rodelbaan deed mij altijd denken aan Duinrell, maar of dat zo is betwijfel ik. Iemand die het weet?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vraagje voor de B&A locatie experts:

In de slotaflevering van De Diamant, worden Bassie en Adriaan op de hielen gezeten door de BB, B1 en B2. Ze vluchten onder andere via een rodelbaan en met autoscooters. Wat ik me altijd afgevraagd heb is waar die rodelbaan en autoscooters zich bevonden. De rodelbaan deed mij altijd denken aan Duinrell, maar of dat zo is betwijfel ik. Iemand die het weet?

Ik denk dat het in een attractiepark in de buurt van Valkenburg is. Ik meen me te herinneren dat we er vroeger langskwamen op vakantie in Limburg. Rodelen in Duinrell? Is het daar heuvelachtig?

Het ligt ook het meest voor de hand omdat ze nou eenmaal in Valkenburg waren... of was dat eerder? :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vraagje voor de B&A locatie experts:

In de slotaflevering van De Diamant, worden Bassie en Adriaan op de hielen gezeten door de BB, B1 en B2. Ze vluchten onder andere via een rodelbaan en met autoscooters. Wat ik me altijd afgevraagd heb is waar die rodelbaan en autoscooters zich bevonden. De rodelbaan deed mij altijd denken aan Duinrell, maar of dat zo is betwijfel ik. Iemand die het weet?

Ik denk dat het in een attractiepark in de buurt van Valkenburg is. Ik meen me te herinneren dat we er vroeger langskwamen op vakantie in Limburg. Rodelen in Duinrell? Is het daar heuvelachtig?

Het ligt ook het meest voor de hand omdat ze nou eenmaal in Valkenburg waren... of was dat eerder? :?

Ja, volgens mij is het Valkenburg, anderhalf jaar geleden nog geweest :)

Duinrell lijkt me niet, die baan ziet er anders uit namelijk (ja, ik lijk wel rodel expert :+)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het ligt ook het meest voor de hand omdat ze nou eenmaal in Valkenburg waren... of was dat eerder? :?

Werd de scène voor de achtervolging, met B&A als nepkopers van de diamant niet in de Vesting Naarden opgenomen? Dan zou het een rodelbaan daar in de buurt kunnen zijn geweest. Maar het kan natuurlijk dat de scène met de rodelbaan wel in Valkenburg was. Daar is ook zo'n parkje idd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het ligt ook het meest voor de hand omdat ze nou eenmaal in Valkenburg waren... of was dat eerder? :?

Werd de scène voor de achtervolging, met B&A als nepkopers van de diamant niet in de Vesting Naarden opgenomen? Dan zou het een rodelbaan daar in de buurt kunnen zijn geweest. Maar het kan natuurlijk dat de scène met de rodelbaan wel in Valkenburg was. Daar is ook zo'n parkje idd.

De scène met de verkoop is zeker in de Vesting Naarden, want het is dezelfde als waar B&A in De Kroon opgesloten worden en daarin wordt het, dacht ik, vermeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn 1e bericht hier, ik kijk al een tijdje mee op het fokforum maar ik heb echter daar nog niks gepost. Geweldig idee van dj om hier een appart forum op te zetten ^O^

Maar nu even ontopic. De achtervolgings scene is inderdaad opgenomen in valkenburg. Of de rodelbaan daar ook is weet ik niet zeker de kartbaan echter wel. Ik meen me nog te herrineren dat hij er een aantal jaren geleden nog was (de kartbaan dan). Het was wellicht een leuke locatie voor de B&A tour als het niet zover weg was geweest.

Voor de gene die het verder intereseert. Ze rijden vanaf de couwberg valkenburg zelf in. Ze komen vanaf de kant van Maastricht en rijden dan vrijwel onmiddelijk (zoals ook te zien is in de serie) een zijstraat in. Om het idee nog een beetje beter voor de geest te kunnen laten halen, waar de amstel gold race (wielrennen) afgelopen jaar aankwam is boven op de couwberg..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor de gene die het verder intereseert. Ze rijden vanaf de couwberg valkenburg zelf in. Ze komen vanaf de kant van Maastricht en rijden dan vrijwel onmiddelijk (zoals ook te zien is in de serie) een zijstraat in. Om het idee nog een beetje beter voor de geest te kunnen laten halen, waar de amstel gold race (wielrennen) afgelopen jaar aankwam is boven op de couwberg..

Moet je trouwens ook die mensen eens zien die die buggy's aan staan te staren :)

En die achtergrondmuziek vind ik ook al zo geweldig, lekker oud..

Link naar bericht
Delen op andere sites
die mensen hadden zeker nog nooit een tv-camera gezien

Of nog nooit twee mensen in van die rare pakjes met een cameraploeg er omheen :+

Ik denk dat ik zelf ook wel om zou kijken als er een clown en acrobaat op een kart door de straat scheurden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik bedoelde, als je het de dag van vandaag zou zien ( heden ten dage is er geen sprake meer van BB en B1, maar wel van De Barom )

:@ Als het onduidelijk was :@

Ok, foutje moet kunnen :@

Ik zal mezelf maar ook niet ondermijnen met

*baron* Een foutje moet kunnen? Ik ben bang dat ik zo meteen een foutje maak.

Maar daarmee is het wel gezegd ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nu toch ook, zou jij niet staren moest je nu B&A voorbij zien rijden met daarachter De Baron en zijn 2 companen ;)

Ik zou er meteen achteraan racen :D Dat zou toch geweldig zijn, bij de opnames zijn... ook al kom je daarna als een vage voorbijganger op TV ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nu toch ook, zou jij niet staren moest je nu B&A voorbij zien rijden met daarachter De Baron en zijn 2 companen ;)

Ik zou er meteen achteraan racen :D Dat zou toch geweldig zijn, bij de opnames zijn... ook al kom je daarna als een vage voorbijganger op TV ;)

Of misschien eerder iets in het nieuws van

Gek aangehouden omwille van verstoren TV-opname ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nu toch ook, zou jij niet staren moest je nu B&A voorbij zien rijden met daarachter De Baron en zijn 2 companen ;)

Ik zou er meteen achteraan racen :D Dat zou toch geweldig zijn, bij de opnames zijn... ook al kom je daarna als een vage voorbijganger op TV ;)

Of misschien eerder iets in het nieuws van

Gek aangehouden omwille van verstoren TV-opname ;)

Hah, ik ben geniaal, ze kunnen mij nooit aanhouden! En B&A zijn tijdens de opname veel te druk dus ik ben veilig ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nu toch ook, zou jij niet staren moest je nu B&A voorbij zien rijden met daarachter De Baron en zijn 2 companen ;)

Ik zou er meteen achteraan racen :D Dat zou toch geweldig zijn, bij de opnames zijn... ook al kom je daarna als een vage voorbijganger op TV ;)

Of misschien eerder iets in het nieuws van

Gek aangehouden omwille van verstoren TV-opname ;)

Hah, ik ben geniaal, ze kunnen mij nooit aanhouden! En B&A zijn tijdens de opname veel te druk dus ik ben veilig ;)

Neen hoor, Ik zie het al voor me

*bas* Dat kan niet, dat kan niet!

*adriaan* Wat kan niet?

*bas* Weet jij nog dat ik zei dat er 3 verdachte mannen achter ons reden?

*adriaan* Ja

*bas* Was ik helemaal verkeerd, het waren geen 3 verdachte mannen, het was 1 gefreakte fan.

*adriaan* Die gemene schurk, weet ie dan niet dat dit ons een joentje gaat kosten.

*bas* Wat is een joentje?

*adriaan* dat is ... Gulden

*bas* Weet jij dan wat een Lammetje is?

*adriaan* Neen

*bas* Een klein schaapje.

Ok, het einde was minder, maar dat is toch ook een toffe scène ookal hoort ze niet thuis in dit topick

Link naar bericht
Delen op andere sites

Neen hoor, Ik zie het al voor me

*bas* Dat kan niet, dat kan niet!

*adriaan* Wat kan niet?

*bas* Weet jij nog dat ik zei dat er 3 verdachte mannen achter ons reden?

*adriaan* Ja

*bas* Was ik helemaal verkeerd, het waren geen 3 verdachte mannen, het was 1 gefreakte fan.

*adriaan* Die gemene schurk, weet ie dan niet dat dit ons een joentje gaat kosten.

*bas* Wat is een joentje?

*adriaan* dat is ... Gulden

*bas* Weet jij dan wat een Lammetje is?

*adriaan* Neen

*bas* Een klein schaapje.

Ok, het einde was minder, maar dat is toch ook een toffe scène ookal hoort ze niet thuis in dit topick

Een joetje (zonder n) is 10 gulden en die gemene schurk is van vrouwelijke kunne. Dus zelfs ALS ze me te pakken krijgen, heb ik altijd mijn charmes nog. *zoekt in broekzakken* Eh, ergens toch! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een joetje (zonder n) is 10 gulden en die gemene schurk is van vrouwelijke kunne. Dus zelfs ALS ze me te pakken krijgen, heb ik altijd mijn charmes nog. *zoekt in broekzakken* Eh, ergens toch! ;)

Wist ik wel hoor, maarja eerst zaten de boeven achter hen aan hé : De Verdachte Mannen. En je hebt bij Bassie geen vrouwelijke scharmes nodig, je hebt slagroomtaartjes nodig!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wist ik wel hoor, maarja eerst zaten de boeven achter hen aan hé : De Verdachte Mannen. En je hebt bij Bassie geen vrouwelijke scharmes nodig, je hebt slagroomtaartjes nodig!

Daar heb jij weer gelijk in. Maar Adriaan is er ook nog ;)

Nah, misschien blijf ik dan maar aan de kant van de weg staan kijken.

Overigens, om dit toch on topic te houden, is het jullie wel eens opgevallen dat de BB erg onzorgvuldig omgaat met die diamant? Hij vouwt hem in een blauw lapje en stopt hem gewoon in zijn jaszak. Is ie niet bang dat de steen kwijtraakt of zo?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wist ik wel hoor, maarja eerst zaten de boeven achter hen aan hé : De Verdachte Mannen. En je hebt bij Bassie geen vrouwelijke scharmes nodig, je hebt slagroomtaartjes nodig!

Daar heb jij weer gelijk in. Maar Adriaan is er ook nog ;)

Nah, misschien blijf ik dan maar aan de kant van de weg staan kijken.

Overigens, om dit toch on topic te houden, is het jullie wel eens opgevallen dat de BB erg onzorgvuldig omgaat met die diamant? Hij vouwt hem in een blauw lapje en stopt hem gewoon in zijn jaszak. Is ie niet bang dat de steen kwijtraakt of zo?

Ja zeker, maar wat ik erger vond aan hem was dat hij zo verschrikkelijk vuile handen had. Hij heeft waarschijnlijk nog nooit van zeep gehoord.

Maar meer over BB(2) zijn gelaatsuitdrukkingen zijn toch wel super : als hij in de tv-winke wordt geconfronteerd met de videobeelden van hem. Of als hij met Adriaan over de radio comuniceert

Wie ben je, en wat moet je

...

Voor dezelfde prijs, had dat dan gelijk gezegd.

Super boef

Link naar bericht
Delen op andere sites
.. Voor dezelfde prijs, had dat dan gelijk gezegd.

Ja die hele scène is leuk, als Adriaan als nepkoper contact opneemt met de BB.

"Wie voor de drommel ben je en wat wil je".

En nog een leuke dialoog tijdens de'verkoop' van de diamant:

Bassie: En een beetje snel jochie

BB: Hij zei jochie tegen me.

B1: Ja jochie eh ja baas! :)

Die BB is super!

Link naar bericht
Delen op andere sites
.. Voor dezelfde prijs, had dat dan gelijk gezegd.

Ja die hele scène is leuk, als Adriaan als nepkoper contact opneemt met de BB.

"Wie voor de drommel ben je en wat wil je".

En nog een leuke dialoog tijdens de'verkoop' van de diamant:

Bassie: En een beetje snel jochie

BB: Hij zei jochie tegen me.

B1: Ja jochie eh ja baas! :)

Die BB is super!

Het enige dat ik nooit heb verstaan bij die koffer was, hoe in godesnaam al dat vuurwerk ontplofte, dat zat daar maar los in die koffer en *adriaan* drukt op de knop en 10 sec. later BOEM

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het enige dat ik nooit heb verstaan bij die koffer was, hoe in godesnaam al dat vuurwerk ontplofte, dat zat daar maar los in die koffer en *adriaan* drukt op de knop en 10 sec. later BOEM

B&A hebben sowieso altijd supervuurwerk. Ook in de Huilende professor en De Schatkaart blijkt het vuurwerk veel beter te zijn dan het lijkt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
.. Voor dezelfde prijs, had dat dan gelijk gezegd.

Ja die hele scène is leuk, als Adriaan als nepkoper contact opneemt met de BB.

"Wie voor de drommel ben je en wat wil je".

En nog een leuke dialoog tijdens de'verkoop' van de diamant:

Bassie: En een beetje snel jochie

BB: Hij zei jochie tegen me.

B1: Ja jochie eh ja baas! :)

Die BB is super!

Ik vond die BB uit de sleutel leuker, leek meer op zo'n mafia type. Jammer dat die vlak na de sleutel overleed :N

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond die BB uit de sleutel leuker, leek meer op zo'n mafia type. Jammer dat die vlak na de sleutel overleed :N

Dat wel, maar zo'n lamme vetzak ( sorry voor het grof taalgebruik ) past toch niet in de achtervolgingscène op het einde van De Diamant, en die is zo meesterlijk in De Diamant

Link naar bericht
Delen op andere sites
.. Voor dezelfde prijs, had dat dan gelijk gezegd.

Ja die hele scène is leuk, als Adriaan als nepkoper contact opneemt met de BB.

"Wie voor de drommel ben je en wat wil je".

En nog een leuke dialoog tijdens de'verkoop' van de diamant:

Bassie: En een beetje snel jochie

BB: Hij zei jochie tegen me.

B1: Ja jochie eh ja baas! :)

Die BB is super!

Ik vond die BB uit de sleutel leuker, leek meer op zo'n mafia type. Jammer dat die vlak na de sleutel overleed :N

Hij overleed toch pas in 1989?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hij overleed toch pas in 1989?

Ja, volgens mij ook. Iemand verbeterde dat nog op mijn site. Was jij dat of Heidbuurt?

Ik vraag me toch af waarom Paul Meijer er dan mee gestopt is :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hij overleed toch pas in 1989?

Ja, volgens mij ook. Iemand verbeterde dat nog op mijn site. Was jij dat of Heidbuurt?

Ik vraag me toch af waarom Paul Meijer er dan mee gestopt is :?

Volgens mij was ik het die jou daar als eerste op wees. ;)

Ik heb ook wel eens gedacht dat ze Paul Meijer misschien zelf wel niet teruggevraagd hebben. In de Diamant heeft BB toch een ietwat actievere rol. Hij moet van die rodelbaan afglijden, op een kart rondracen en nog een beetje rennen, en op de een of andere manier zie ik de Paul Meijer-BB dat toch nog niet overtuigend doen.

Maar ja, je weet het natuurlijk nooit...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Paul Meijer overleed vlak na het opnemen van het geheim van de sleutel. Hoe jullie erbij komen dat hij later overleed weet ik niet...

Okay, Frey was me voor ;)

IMDB kan het fout hebben (net zoals met Guus Verstraete) maar het is niet waarschijnlijk. Hoe kom jij erbij dat ie vlak na de sleutel overleed dan?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Paul Meijer overleed vlak na het opnemen van het geheim van de sleutel. Hoe jullie erbij komen dat hij later overleed weet ik niet...

Okay, Frey was me voor ;)

IMDB kan het fout hebben (net zoals met Guus Verstraete) maar het is niet waarschijnlijk. Hoe kom jij erbij dat ie vlak na de sleutel overleed dan?

Dat dacht ik eigenlijk eerst ook, stond op jouw site :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat dacht ik eigenlijk eerst ook, stond op jouw site :P

Klopt ;) Dat heb ik verbeterd na Warboels commentaar. Je wil toch niet zeggen dat IK dat gerucht de wereld in heb geholpen? :?

--edit: quote in quote in quote verwijderd--

Link naar bericht
Delen op andere sites
De sleutel werd opgenomen in 1978 en paul overleed in 1989:

http://www.imdb.com/name/nm0583312/

Lijkt me wel dat IMDB het goed heeft, want ik kan me nog een aflevering van de 'Dolly dots' herinneren waar hij in zat.

Hoe dat met Guus Verstreate zit snap ik nog niet zo goed. Maar het lijkt me dat jr. het regisseerde aan die ene foto op de B&A Site te zien

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoe kan het trouwens dat ik weer minder berichten heb dan gister??

Volgens Filmkeuze is het deze Guus: http://www.filmkeuze.nl/cgi-bin/loader? ... m_066.html

Gister heeft DJKoelkast een grote schoonmaak gehouden op het forum.

Bij jou valt het nog wel mee moet je mij eens kijken .

Redenen daarvan lees je altijd in het mededelingenforum helemaal bovenaan, hou dat dus goed in de gaten.

Overigens hebben Wonderer en ik dat samen gedaan ivm teleurstellende hoeveelheid onzin, maar nu gaat het weer super, ik ben trots op jullie ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zou die diamant trouwens echt zijn. Als dat zo is trek ik mijn Bassie kleren aan en ga ik hm pikken :P

Wat ben jij nou voor fan, wil je Bassie in een kwaad daglicht stellen! ;)

Om de een of andere vage reden denk ik niet dat die diamant echt is, trouwens... :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zou die diamant trouwens echt zijn. Als dat zo is trek ik mijn Bassie kleren aan en ga ik hm pikken :P

Nou misschien ben je juist een fan als je zo dwingt weer samen te werken en een geheel nieuw avontuur op touw te zetten!

Over die Boevenbaas,ik vind die tweede leuker, want die eerste zat alleen sigaren te verfromelen, te schelden en de lakens uit te delen terwijl hij zelf niets deed.

Pas in de laatste aflevering zag je hem in actie toen hij op het station van rotterdam arriveerde

En deze boevenbaas had in ieder geval toch een bepaald gevoel voor humor:

BB roept codes door een com-verbinding en snauwt B1 af die hem dringend iets wil vertellen:

BB: Stommeling Uilskuiken Frikadel! Hij doet het niet

B1: Ja maar baas dat zeg de hele tijd de stekker zit er niet.

BB: Oh en ja dacht dat ik dat niet doorhad? Ik wou alleen kijken of jij het ook wist!

En je moet op zijn gezicht letten als hij steeds voor jochie wordt uitgemaakt

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...