Ga naar inhoud

Raad het plaatje: Games! #4


Aanbevolen berichten

Ja, ja, ik ken er een paar (heb niet de volledige namen in het vizier):

Dijken

Transport

Veiling

Rotterdam, een wereldhaven

McPower = boren naar olie

Milieuspel

De Zuivelfabriek

Er bestaat nog eentje over Gas en ik vond Zefalo, een educatief spel van het ministerie van alcohol. ;) Ik weet niet of deze laatste ook bij de serie hoort, wel bij de educatie.

Milieuspel, thuis in the Milieu, 1990

post-446-0-20159100-1349555574.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 337
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

Dit nederlandse arcade adventurespel is gemaakt met Gamemaker. Er bestaat ook een tekstadventure versie van, maar die heb ik nooit kunnen vinden. De gekleurde titel heeft met een diamant te maken.

De kleur is blauw. Het schijnt een van de eerste spellen gemaakt met Gamemaker (5?) te zijn geweest. Er is ook een volgende versie, maar die is alleen te spelen met een geregistreerde Gamemaker.

aangepast door Keetie
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Dat is volgens mij Inheret The Earth. :)

Ziet er net als Teen Agent heel kleurrijk uit, alleen 2 grote verschillen: Inheret The Earth had een geweldig verhaal met nauwelijks gameplay (en de gameplay die er wel was iets te simpel), terwijl Teen Agent veel te moeilijke puzzels had.

Vertel eens, waarom vond je dit spel specifiek zo leuk? Bij mij kwamen er namelijk gemixte herinneringen naar boven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helemaal juist Hinse! Inherit the Earth inderdaad :)

Dat kleurrijke trekt me inderdaad, net als de vrolijke sfeer, en het geniale verhaal.

De personages vind ik erg grappig (Zoals de zwijnen), en leuk dat alle dieren zo anders zijn:

De herten zijn de leiders, de ratten zijn de slimmeriken en de wasberen zijn de boeven :7

Het spel is inderdaad niet echt uitdagend, dus ik zie het meer als een interactieve tekenfilm :P

Teenagent heb ik me ook erg mee vermaakt, hoewel het kleurrijke me daar juist niet beviel.

En inderdaad, te veel puzzels waren onlogisch en lieten je gokken wat te doen..

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

De volgorde was ook een beetje ingewikkeld geworden. Berleas was zijn plaatje kwijt en daardoor viel Deemster in. Als Hinse nu dit plaatje herkent (volgens mijn zoon zou het uit kunnen lopen op een 'stripverhaal'), dan is het evenwicht weer hersteld. :)

Edit: lees net dat hij het niet weet ... :+

aangepast door Keetie
Link naar bericht
Delen op andere sites

Helemaal goed, beetje Final Fantasy, beetje manga style, beetje adventure, beetje Hentai.

Komt uit begin jaren 90.

Ik speelde vroeger best veel van zulk soort spellen, Eye of the Beholder was ook een van mijn favorieten, misschien ken je die wel?

Pas nog eens geprobeerd, maar die graphics kunnen me helaas nu niet zoveel meer boeien ;)

Toch nog best lang MUD games gespeeld en dat is grafisch alleen maar tekst.

aangepast door Berleas
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...