Ga naar inhoud

Raad het plaatje: Games! #4


Aanbevolen berichten

  • Reacties 337
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Leuk topic dit! Helft van de spellen die voorbij komt (her)ken ik ook wel.. Me vandaag pas aangemeld hier, maar ga hier ook wel vaker koekeloeren :)

Al heb ik geen idee van welk spel bovenstaand plaatje is :X

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eerste wat me te binnen schoot was Blade Runner, gezien het er wat futuristisch uit ziet.. maar volgens mij heeft dat een heel andere tekenstijl

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Is het niet handiger om zelf screenshots of foto's te maken van de game, zodat er niet vals gespeeld kan worden? Even het plaatje opslaan en in Google afbeeldingen slepen en je hebt zo de game naam. Of moeten we gewoon eerlijk spelen en niet Google searchen? :+ Want dan geef ik het antwoord nu niet haha

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is het niet handiger om zelf screenshots of foto's te maken van de game, zodat er niet vals gespeeld kan worden? Even het plaatje opslaan en in Google afbeeldingen slepen en je hebt zo de game naam. Of moeten we gewoon eerlijk spelen en niet Google searchen? :+ Want dan geef ik het antwoord nu niet haha

Het is een soort agreement dat we dat niet doen, ook bij de ID contests doen we dat niet ;)

Maar gezien Deemster niet meer antwoordt nodig ik je uit om de volgende opgave te plaatsen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op zich wel leuk idee, maar dan beperk je sommige mensen enorm, aangezien je het spel dan dus ook zelf moet hebben, wil je er screenshots van kunnen maken.. Gewoon idd beroep doen op je eigen kennis ipv Google.. en als je het niet weet.. bad luck, volgende x beter! Kan altijd suggesties doen, of titels opnoemen waar het spel je aan doet denken.. waardoor je anderen misschien wel weer op ideeen brengt :)

Ik wil er anders ook wel eentje posten; moet wel toegeven, volgens mij is het een iets aangepast screenshot, gezien de kwaliteit van de letters onderaan.. maar heb kan ook een 'vernieuwde' uitgave van het spel zijn.

supplyroomfull.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

Raptor: Call of the Shadows! Was mijn favoriete "vliegtuigspelletje" :D En die van mij was "Nightlong: Union City Conspiracy", één van mijn favoriete adventure games en een geweldig cyberpunksfeertje, net als Bladerunner inderdaad.

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Op zich wel leuk idee, maar dan beperk je sommige mensen enorm, aangezien je het spel dan dus ook zelf moet hebben, wil je er screenshots van kunnen maken.. Gewoon idd beroep doen op je eigen kennis ipv Google.. en als je het niet weet.. bad luck, volgende x beter! Kan altijd suggesties doen, of titels opnoemen waar het spel je aan doet denken.. waardoor je anderen misschien wel weer op ideeen brengt :)

Ik wil er anders ook wel eentje posten; moet wel toegeven, volgens mij is het een iets aangepast screenshot, gezien de kwaliteit van de letters onderaan.. maar heb kan ook een 'vernieuwde' uitgave van het spel zijn.

supplyroomfull.png

Je mag Google wel gebruiken, maar dan alleen om bijvoorbeeld woorden die je in het plaatje ziet te zoeken.

Een simpele image search/vergelijk kan iedereen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Raptor is goed! Heb het zelf ook heel veel gespeeld, toffe muziek en geluidseffecten ook! :D Zag m laatst staan op GOG.com, te koop voor 6 dollar.. denk dat ik m nog wel keertje ga kopen daar. Is blijkbaar een 2010-remake van gemaakt (waarschijnlijk is bovenstaand plaatje daar een voorbeeld van, kan me niet herinneren dat die letters zo groot in beeld stonden bij het origineel).. Met oa HD-functie, en zou moeten draaien onder Windows 7 :)

En cyberpunk is zeker tof sfeertje! Raar eigenlijk dat er maar vrij weinig films of spellen in dat genre zijn (voor zover ik weet dan).. zijn toch tal van mogelijkheden mee te bedenken?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja die Adlibmuziek blijft in je hoofd zitten, vooral dat hangar-deuntje die je in de shop hoort :D (Je kon ook Roland Sound Canvas als geluidskaart kiezen, maar daar klonk de Raptor soundtrack helaas niet zo goed op, naar mijn mening. Hetzelfde heb ik bij Doom). En over Cyberpunk heb je helemaal gelijk, er zijn te weinig... Looper vond ik dan wel een topfilm O+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat plaatje heb ik volgens mij ook ergens anders op dit forum al gezien..? Herken het spel zelf niet, en heb nu ook geen zin om het op te zoeken hier op de site :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt! Kingdom: The Far Reaches is de PC/3DO remake van Thayer's Quest, die in de arcades te vinden was (Op omgebouwde Dragon's Lair kasten).

Yaaaaaaaaaaay, go geheugen :D

Next, een makkelijke (denk ik):

post-843-0-02871400-1375120997.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die was wel erg makkelijk he.. ;) Elke beetje doorgewinterde retrogamer zou dat spel wel moeten (her)kennen. En aangezien er hier alleen maar doorgewinterde retrogamers zitten.. :P

De moeilijkheidsgraad mag gerust wat hoger hoor, wat mij betreft! En trouwens, neem aan dat het niet per se alleen maar pc-spellen moeten zijn? :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tis Spaans, dus het zou ook een MSX 1 spel kunnen zijn.. al had die toch een wat ander kleurenschema. Eerste wat in me opkwam, was Jack The Nipper 2, al is het dat overduidelijk niet, maar heeft t wel iets van weg qua stijl en thema :) (Plus dat spel is ook op meerdere platformen uitgebracht, zie ik net)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

Lt.Surge is al een paar maanden niet online geweest dus ik wacht maar niet op goedkeuring - iedereen die even zoekt op 'Elevator Action - He'll Be Back' kan zien dat het uit dat spel komt (of iig uit een promotie voor dat spel)

Mijn bijdrage:

post-832-0-52546000-1387294500.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

Spel wat Weevil heeft gepost, is Abuse! :) Wel tof spel, heb t zelf ook wel eens gespeeld, al was dat niet zo heel grondig.. was volgens mij toch aardig pittig.. lopen en springen met het toetsenbord, en richten/schieten deed je met de muis.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Abuse is CORRECT!!! En inderdaad een verdomd lastig spel... Ik zag vandaag dat er ook een netwerkoptie in zit, misschien wel gaaf om zo'n precisie spel tegen elkaar te spelen.

In januari een poging wagen? ;) Of heb je (nog) geen netwerk thuis?

Hmm, ik neem aan dat ik nu aan de beurt ben voor een plaatje.. Mocht ie wat te klein zijn, dan ga ik op zoek naar een ander / groter plaatje van hetzelfde spel :)

TRp0puT.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij herken ik al welk spel het is... of iig bij welke serie spellen dit screenshot hoort :D

Ik heb geen DOS netwerk/lan-/modem-verbinding thuis. Heb wel gekeken naar netwerken met mijn 486 DOS PC maar ik krijg 't niet voor elkaar. Misschien kan ik met mijn laptop en netbook eens met de DOSBox config gaan spelen... :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was zelf ook aan het Googlen geslagen op het spel, en blijkbaar zijn er idd veel meer spellen in die reeks uitgebracht, ook op diverse platformen.. sowieso heeft het betreffende software-bedrijf veel meer van dit soort spellen uitgebracht :)

Off-topic: kwam oa ook deze site tegen, erg veel leuke en interessantie info over games :) In dit geval de afkomst / bronmateriaal van bijv game-covers / characters. Leuk!

http://www.hardcoregaming101.net/tracing/tracing.htm

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is het... (Het is... ) Aleste voor de MSX!? Een serie met vele navolgelingen, onder meer voor de Genesis en Sega/Mega CD :D

Ik heb het wel eens op de emulator gespeeld, moeilijk maar verslavend, helaas nooit op de echte MSX hardware.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is het... (Het is... ) Aleste voor de MSX!? Een serie met vele navolgelingen, onder meer voor de Genesis en Sega/Mega CD :D

Ik heb het wel eens op de emulator gespeeld, moeilijk maar verslavend, helaas nooit op de echte MSX hardware.

Juist! ;) Ik heb het dus wel echt op de MSX gespeeld, alleen was het een gehackte versie, zodat je kon kiezen om met oneindig levens te spelen. En dat is zeker geen overbodige luxe bij dit spel! Deel 2 hadden we ook, en ook die eerste Aleste Gaiden, kan me iig herinneren die wel eens gespeeld te hebben op MSX :)

Heb Aleste 1 ook op de emulator, maar gaat lang niet zo snel als dat je her origineel speelt (en de hack zit er niet bij, maakt t verdomd moeilijk om te spelen met maar 3 levens :$ )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...