Ga naar inhoud

djkoelkasts thuisstudio'tje


Aanbevolen berichten

Omdat ik niet zonder muziek kan maak ik ook af en toe muziek, ik heb bijvoorbeeld een deel van de soundtrack van de series van Jelger & Sebastiaan verzorgd (en ik ben al weer bezig met nieuwe muziek voor ze) en ik maak zo af en toe eens een remixje, hier bijvoorbeeld een recente test:

Het is niet meer dan een test hoor, ik wilde weten welke software geschikt was.

Onlangs kocht ik een Waldorf Blofeld en Yamaha CS6X en nu met nog wat extra spulletjes is de ministudio op dit moment klaar:

post-8-0-16803800-1320854635.jpg

post-8-0-27862400-1320854638.jpg

Boven in het midden het hart van alles. Een Core 2 Duo pc met Windows 7 professional x64 waar Renoise op draait (volledige, gekochte versie 2.7.2). De pc vormt het hart voor alle midi verbindingen en voor de samples. Ik kan met de onderste twee synths ook samplen maar dat is lang niet zo makkelijk. In de pc zit een ESI Juli@ geluidskaart die ASIO geschikt is. Daarom heb ik geen last van latency op het geluid.

Dan bovenaan van links naar rechts:

Waldorf Blofeld (het witte kastje): een veelzijdige synthesizer module met een diversiteit aan rauwe klanken. Aangesloten via USB.

Onder de Blofeld staat een 16-kanaals lijnmixer waarop al het geluid binnen komt.

Daar naast zie je de Korg Microkorg. Een kleine, maar zeer uitgebreide synth + vocoder. Er achter staat een midi interface 2x2 (2 in, 2 uit), momenteel is alleen de Microkorg hier op aangesloten.

Op de 2e plank vind je de Yamaha CS6X. Een echte dancemachine met veel real time controllers. Ideaal voor dancegeluiden. Deze is aangesloten op de midi in en uit van de Juli@ geluidskaart.

Onder zie je eerst de Boss Micro BR, een 4-track recorder die op SD kaarten opneemt. Het signaal van de mixer komt eerst hier heen en gaat daarna door naar de versterker.

Rechts zie je nog de Kensington trackball, erg handig want er is niet echt plek voor een muis.

Onderop de Korg M3 73. Voorzien van geheugenuitbreiding en een Radias bord voor virtual analoog geluid. Dit workstation bevat alles als het om geluiden en opties gaat, zoek het en hij heeft het. Heeft een touchscreen met X-Y control (net als op een Korg Kaoss pad). Deze is aangesloten met USB.

Ik hoop binnenkort e.e.a. te kunnen laten horen, het staat vandaag pas allemaal ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 9 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...