Ga naar inhoud

Terugkeer van Retro Radio (?)


Terugkeer Retro Radio  

10 leden hebben gestemd

  1. 1. Moet Retro Radio terugkeren?

    • Ja!
      10
    • Nee!
      0
  2. 2. Wat voor muziek wil je horen als Retro Radio terugkeert?

    • Een representatie van alles hier op Retroforum
      5
    • (Retro)games
      0
    • (Kinder)TV / Filmmuziek
      3
    • Decenniumspecifiek (60s/70s/80s/90s)
      2
    • Anders, namelijk...
      0


Aanbevolen berichten

Lang geleden, tijdens het ForumSchorum-tijdperk, deed DJ al eerder een poging om een Retroforumcommunity op te zetten. Het nog bestaande erfgoed daarvan is de domeinnaam van dit forum ( _O_ ). Destijds bestond er ook een online radiostream waarin muziek van retroconsoles 24/7 werd afgespeeld. Omdat er toen nauwelijks luisteraars waren ging de radiozender logischerwijs na een paar maanden ter ziele, maar misschien is er nu met een grotere community meer bestaansrecht voor een radiozender.

Dit topic is bestemd om de (on)mogelijkheden van Retro Radio op een rijtje te zetten:

  • de technische haalbaarheid
  • de animo (laat dus je mening achter!)
  • de eventuele invulling van de radio (welke muziek moet er gedraaid worden?)

Oftewel, speculeer en discussieer er lekker op los! Wie weet komt het er ooit nog eens van! *O*

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou het zelf heel mooi vinden als de zender zou terugkeren! Het zou denk ik nieuwe users kunnen trekken die via andere wegen van de radio te horen krijgen. Met een gevarieerd aanbod zou het nog hoge ogen kunnen gooien denk ik. Alleen realiseer ik me wel dat het een behoorlijke investering zal zijn, want als je echte muziek wil gaan afspelen moet je geld betalen aan BUMA/STEMRA. Bij oude gamemuziek heb je dat niet zover ik weet.

Ik ben benieuwd wat de rest ervan vindt! Speculeren staat vrij!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hetzelfde concept als vroeger lijkt me de moeite niet waard, met zaken als nostalgie-zenders en youtube denk ik dat een non-stop radio niet genoeg publiek kan bereiken.

Af en toe een uitzending heeft daarentegen wel wat: met thema-avonden en specifieke retro muziek kan je wel mensen bereiken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een doelgroep bereiken is wel makkelijker als er daarnaast een 24/7 lijst speelt (met verzoekjes die je kunt aanklikken zoals we bij B&A radio ook hadden).

Maar er kan natuurlijk altijd een beginnetje gemaakt worden met alleen een maandelijkse en als het populair wordt wekelijkse show.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vermoed dat als er bovenaan het forum een duidelijke verwijzing naar de radio komt, dit zeker luisteraars op zal leveren. Als de zender dan ook geïndexeerd wordt door websites als tunein.com (zijn hier Nederlandstalige varianten van?) kan dat wellicht nieuwsgierige mensen trekken.

Nog 2 dingen die in me opkomen (al brainstormend):

- oude uitzendingen van B&A radio herhalen als DJ die nog heeft

- premium stream (hogere bitrate) tegen een betaling/donatie aan RF

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 years later...
  • 2 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...