Ga naar inhoud

Modelbouw: Honda Prelude 1:24 model


Aanbevolen berichten

Ziet er zeer mooi uit, mijn complimenten.

Grtz,

Daniel.

On topic: Weet iemand toevallig een Kartonnen bouwplaat van de Prelude 1986 ? (Ik kwam op internet wel een verdachte Toyota tegen die er veel van weg had. ( Even verbouwd ;-) )

't lijkt meer op een Honda Civic met de prelude koplampen:S

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 111
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@die persoon die een bouwpakket wilde kopen ;-)

Het bouwpakket van de Prelude staat op e-bay te koop 24032 TAMIYA Honda Prelude XX Car Model Kit 1/24 Ongeveer EUR 15,94 reken daar nog de verzendkosten bij vanuit Hongkong en de verf wat je nodig heb en de stickers (Decals) en dan heb je enkelt nog de Prelude auto voor de caravan geldt het precies hetzelfde. (Ik schilder zelf ook al jaren modelbusjes van verschillende busmaatschappijen en ook treinen voor me hobby en ik weet dat de verfpotjes vrij prijzig zijn in een modelbouwwinkel) en dan moet je er nog eens bij optellen het aantal uur dat Ben_B&A eraan heb zitten werken, dus met 20 euro kom je er echt niet. (Ik zelf zou nooit mijn schaalmodellen verkopen)

Zelf zit ik nog te twijfelen of ik ook een Prelude bouwpakket wil kopen want uit Hongkong je weet maar nooit hé.

@Michael B de Papercar was eigenlijk een Toyota die verdacht veel op de Honda Prelude leek, van de Honda Prelude heb ik alleen maar waardeloze papercars gevonden, maar met een beetje Paint Shop Pro of Photoshop kan je die Toyota ombouwen tot Honda Prelude ;-)

En Michael ik ben ook benieuwd om foto's !!!

Grtz,

Daniel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kwam ook op Internet een kant en klaar model tegen van de Prelude (in de originele kleuren) €20.30 volgens mij ook 1:24 Dan zou je alleen nog de stickers moeten plakken en de tandenborstelharen of houtvezels moeten plakken.

http://plamoya.com/bmz_cache/0/076d574272c93f0ee3f39d3cc16a9f36.image.500x338.jpg

http://plamoya.com/fr/honda-prelude-xx-model-car-p-43686.html

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kwam ook op Internet een kant en klaar model tegen van de Prelude (in de originele kleuren) €20.30 volgens mij ook 1:24 Dan zou je alleen nog de stickers moeten plakken en de tandenborstelharen of houtvezels moeten plakken.

http://plamoya.com/b...age.500x338.jpg

http://plamoya.com/f...ar-p-43686.html

Dat model ziet er goed uit en is niet zo prijzig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Zo te zien is het wel hetzelfde model dat ik heb gebruikt voor de B&A prelude, namelijk het pakket van Tamiya. Ze hebben alleen een foto neergezet van het model zoals het eruit moet zien als het in elkaar zit. Dus sta niet raar te kijken als je opeens een bouwpakket krijgt thuis gestuurd...

aangepast door Ben_B&A
Link naar bericht
Delen op andere sites

Anders ik wel!

De prelude is op dit moment nog bij iemand anders zodra hij terug is maak ik fotos,

Het verbaaste me ook toen Ben_B&A ook met een model aankwam maar ja das niet zo moeilijk als je op Ebay die pakketen kan krijgen van Tamiya,

Die vriend van mij heeft ook inderdaad het pakket van Tamiya gekocht op ebay nieuw in de verpakking,

Een vriend van mij heeft ook een echte Replica van de echte auto daarmee ga ik filmen in mijn Bassie en Adriaan Tour,

Het is niet dezelfde als in de ANWB videos het is een echte Rode 1985er die er als 2 druppels water uitziet als die van de Schatkaart / Kroon,

Ik ga ook nog een Presentatie met hem organiseren zodat jullie allemaal replicas van Bassie en Adriaan autos op 1 terein kunnen zien in Utrecht lekker centraal dus;)

Ik heb ook leuk contact met Ranchos een Rode en een Beige en met een paar Ruska Classicas dus dat komt zeker goed,

Ik zoek alleen nog naar andere autos die in Bassie en Adriaan voorkomen zoals de Datsun / Nissan 240Z die achter de Rancho aan raced op Zandvoort in de sleutel, of een Amphicar uit de Verdwenen kroon;)

aangepast door Ross
Regel over bassieenadriaantour verwijderd. Spam. je hebt al een waarschuwing over dit feit.
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 9 months later...

Daar ben ik weer met een kleine update!

Vandaag heb ik mijn Prelude een nieuwe vitrine cadeau gedaan:

QAEWB.jpg

HjBYV.jpg

8r8s3.jpg

nBODP.jpg

Eqwm6.jpg

hHubS.jpg

8tWnf.jpg

VjOZt.jpg

IZcEc.jpg

ELF2P.jpg

En Mike? Is jouw model inmiddels al binnen? Ben benieuwd hoe ze eruit zien! Evenals de Rancho en de Buggy waar je het over had!

En zijn er inmiddels al meerdere mensen die iets soortgelijks als dit gemaakt hebben? Guy? Hoe staat het met jouw project?

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik blijf erbij, het is een prachtig iets, een echt leuk hebbedingentje! :)

En Mike? Is jouw model inmiddels al binnen? Ben benieuwd hoe ze eruit zien! Evenals de Rancho en de Buggy waar je het over had!

Haha dit vroeg ik me dus ook af toen ik de oude posts terug aan het lezen was, maar Michael is volgens mij al enige tijd gebanned van hier.. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar ben ik weer met een kleine update!

Vandaag heb ik mijn Prelude een nieuwe vitrine cadeau gedaan:

En Mike? Is jouw model inmiddels al binnen? Ben benieuwd hoe ze eruit zien! Evenals de Rancho en de Buggy waar je het over had!

En zijn er inmiddels al meerdere mensen die iets soortgelijks als dit gemaakt hebben? Guy? Hoe staat het met jouw project?

Mijn Honda Prelude project staat helaas even stil op dit moment. Ik ben er vorig jaar aan begonnen en beetje bij beetje steeds aan gewerkt. Een onderdeel van mijn koplampen is afgebroken waardoor deze nu niet meer goed bevestigd kan worden, en het raamgedeelte wilde bij mij ook niet lukken om dat goed te bevestigen. Ik heb inmiddels wel een 'reserve' Prelude gekocht just in case ;)

Ik wil als ik eenmaal ben verhuisd en helemaal ben gesetteld de Prelude weer oppakken en hem af te maken, net zoals de caravan !

Mijn complimenten Ben voor je prachtige nieuwe vitrine! De Prelude komt hier goed in uit !

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Hey die is van mij :P;)

Geen bouwkit, maar een 1:43 schaal model. Als extra heb ik het nummerbord erop laten zetten wat daadwerkelijk is gebruikt in de series.

Zo heb ik in dit formaat ook de politieauto Volvo 340, die in de Kroon is gebruikt en met de bijbehorende decals/kentekenplaten....

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hey die is van mij :P;)

Geen bouwkit, maar een 1:43 schaal model. Als extra heb ik het nummerbord erop laten zetten wat daadwerkelijk is gebruikt in de series.

Zo heb ik in dit formaat ook de politieauto Volvo 340, die in de Kroon is gebruikt en met de bijbehorende decals/kentekenplaten....

Haha wat gaaf! Ik kwam hem tegen terwijl ik eigenlijk iets anders googlede. Ziet er ook erg goed uit :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik heb van de week mijn bouwdoos binnen gehad van de Honda prelude op aanraden van me zus, (omdat ik toch naast al me modelbussen, treinen en vliegtuigen ook wel eens een BenA wil gaan bouwen en heel misschien ook nog wel een Caravan maar dat is toekomst muziek), dus ik heb direct contact gezocht met Ben Prins en Guy H, overigens dank voor jullie antwoorden in mijn P.M. Alleen ik ben nog even bezig met een paar andere projecten zodra die klaar zijn, stort ik me in dit avontuur hahaha. Veel geduld en tijd zal het gaan kosten..

Ik denk wel dat ik de ruiten zelf ga maken van plastic aangezien GuyH er ook problemen mee heb gehad.

@Ben: Suprieur !!! jij bent me voorbeeld ;-)

@GuyH Zodra je weer begint ik zal je op de voet volgen!!!!

Grtz,

Daniel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 8 months later...

Het is alweer even een tijdje geleden dat jullie wat van mij hebben gehoord. Misschien hebben jullie mijn auto/caravan combinatie wel op de B&A tentoonstelling zien staan. Een aantal van jullie heb ik ook gesproken op de opening, leuk!

Er is inmiddels niet veel gebeurd, maar toch heb ik nieuws.

Ik ga een nieuw Prelude model maken, de NB-59-KX. Hij gaat nog mooier worden, althans dat hoop ik!

Op de eerste plaats ben ik achter de originele rode kleur van de Prelude gekomen. Ik heb er een spuitbus van op de kop weten te tikken. De spuitbus is van het merk Motip en het nummer is 51711. Dat geeft hem straks net dat beetje extra.

Op de tweede plaats ben ik druk bezig met het 3D modelleren van de wieldoppen van de Prelude. Ik wil ze op schaal 3D laten printen en ze dan op de een of andere manier op de bestaande wielen monteren. Hebben jullie contacten of andere ideeën hierover, laat dat dan weten. Zou top zijn als iemand mij hiermee kan helpen. Hierbij alvast wat screenshots van het 3D model van de wieldop, programma waarmee ik het heb gemaakt is overigens SolidWorks.

post-487-0-20495100-1383344095.png

post-487-0-05450400-1383344113.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Jullie zullen wel denken, is het nu NOOIT klaar met dit project? Nee dus!

Ik heb de velgen laten 3D printen en dit is het resultaat! Nog een likje verf en de velgen zijn klaar om onder prelude 2.0 te monteren. Die schiet overigen ook lekker op. De originele Prelude-kleur zit er nu op, tijd om te gaan lijmen!

post-487-0-88750000-1393008994.jpg

post-487-0-23921700-1393009006.jpg

post-487-0-15485400-1393009020.jpg

post-487-0-15833200-1393009028.jpg

post-487-0-57543100-1393009037.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Cool zeg dit!

Ik krijg inmiddels geen genoeg van de 3D-prints. Haha!

Vandaag heb ik ze het likje verf gegeven en zie hieronder het resultaat. Verder breng ik dit weekend de laatste rode laag aan op de body, dan wordt het net zo mooi als de motorkap :) De stippen zijn inmiddels weer opgezocht dus waarschijnlijk wordt het monteren komende week. Keeping you guys posted!

post-487-0-87817700-1393602601.jpg

post-487-0-59488500-1393602648.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

En ik kon het vandaag niet weerstaan om met 'Datamation' ofwel het kofferbaknummer op repeat door te knutselen. De motor zit nu in elkaar (qua kleur niet helemaal volgens het boekje, maar er komt toch een motorkap overheen) en de body heeft zijn laatste laag gehad. Het wordt bijna wimper- en stickertijd!

post-487-0-10401900-1393970597.jpg

post-487-0-43278600-1393970607.jpg

post-487-0-29904000-1393970616.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Absoluut!

Ik denk dat er al gauw een nulletje achter komt...

We hebben het hier over Bassie. Die ken je toch wel? Van "Bassiéééé en Adriáááán!"

Ze hebben vaak genoeg opgeschept over de zoveel duizend verkochte banden, platen, cd's en dvd's en nog steeds, dus doe er nóg maar een nulletje achter. Het is niet alsof ze het niet hebben. Willen ze het niet ervoor neerleggen moeten ze zelf maar de goederen aankopen en het in elkaar zetten.

Maar dat denk ik dan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 7 months later...

Het is alweer even geleden dat ik hier een nieuwe post heb gemaakt. MAAR dat betekent niet dat ik stil heb gezeten.

 

Een nieuw modelletje betekende voor mij automatisch ook het hoger leggen van de lat. Je zou het misschien niet zeggen, maar ik ben heel slecht in priegelwerk, vooral met verf en penseel. De auto is helemaal in de goede kleur en het is tijd voor de lijsten en details. Die worden er nu op aangebracht. Daarna is het nog een kwestie van assembleren, stippen plakken en wimpers bevestigen. Hierbij wat foto's.

 

Misschien een beetje een kleine update na zo'n lange tijd, maar ach er gebeurt tenminste wat.

 

En oowja! Ik heb inmiddels was 1 op 1 vergelijkingsmateriaal :D

 

 

post-487-0-62090100-1414263814_thumb.jpg

post-487-0-47495500-1414263835_thumb.jpg

post-487-0-97905600-1414263903_thumb.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...