Ga naar inhoud

Laptops van nu


Aanbevolen berichten

  • 5 weeks later...

Ik heb 5 weken geleden een nieuwe Lenovo bij de mediamarkt gekocht, de eerste week een prima laptop, de tweede week kuren en accu laad slecht op en soms niet, derde week terug "Ja we kunnen na twee weken geen geld terug geven, de laptop moet opgestuurd worden" dus ben ik akkoord gegaan, krijg ik vandaag (twee weken later) de laptop terug na college wil ik dat ding opladen en ja hoor aan de lader maar laad niet op, ik terug, wordt er aan mij gevraagd "Doe je de stekker er wel goed is?" ik zeg niks, "ja want volgens onze technische dienst is het beter eerst de laptop aan te sluiten en dan pas de stekker in het stopcontact" als groninger is het eerste wat in mij opkomt: bullshit, denk je echt dat de electronen het de electronen uitmaakt waar je de stroomkring sluit?, ze weet niet echt wat ze moet zeggen en krijg ik te horen: "ja maar Windows geeft aan als die bijna leeg is"(ik gebruik linux Mint), wat heeft dat er mee te maken? de laptop laad niet op, dat is een hardwareprobleem omdat het ook al in de bios gebeurt. "Ok ik roep wel iemand van de technische dienst" krijg ik dezelfde man die mijn laptop heeft ingenomen en teruggegeven en vraagt die vent "waarmee kan ik u helpen?", nou ik vond het vanochtend zo gezellig dat ik dacht, ik kom nog een keertje terug. Heb uiteindelijk alles uitgelegd: "sorry meneer maar we moeten de laptop weer opsturen, u heeft de laptop in twee tot vier weken terug".

Al met al heerlijk dus, heb ik straks een laptop van 800 euro, van 2 maanden oud die ik net een week heb kunnen gebruiken.

Conclusie: koop geen laptop bij de mediamarkt maar bij een winkel waar de mensen weten waar ze het over hebben

ps. sorry, maar ik moest het ergens kwijt

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die service is inderdaad om te huilen. Maar met slimme praat weet je meestal toch nog wat extra garantie af te dwingen bij de MM. Zoals batterijen die kapot gaan binnen de garantie van 2 jaar. Dan gooien ze het op: Garantie op de batterij is maar 1 jaar (of minder). Dan gewoon zeiken en zeuren dat je als consument er van uit mag gaan dat een batterij langer dan een jaar (of minder) meegaat. Dit staat naar het schijnt ook in de wet....als je maar door blijft zeiken en zeuren worden ze je vanzelf zat en geven ze je je gelijk. Is mij al meerdere malen gelukt O-)>:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat Ross zegt! Bij MM moet je altijd hard to get spelen. Die spaarzame momenten dat ik iets bij MM heb gekocht, ging ik altijd naar een verkopertje met de openingszin: "ik neig ernaar om product x van jullie te kopen, maar ik twijfel nog vanwege de hoge prijs en jullie reputatie op gebied van service". Dan kreeg ik er altijd extra garantie bij of korting (in de vorm van gratis product y erbij). :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar desalnietteplus, laat je geenzins een virusscanner of extra stuff of garantie aansmeren, want dat is gewoon verkooppraat, en geen service. Die extra garantie is tot aan de deurmat(drempel). Die virusscanner die ze aansmeren is rommel van Symantec of Sophos. NOD32 FTW!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar desalnietteplus, laat je geenzins een virusscanner of extra stuff of garantie aansmeren, want dat is gewoon verkooppraat, en geen service. Die extra garantie is tot aan de deurmat(drempel). Die virusscanner die ze aansmeren is rommel van Symantec of Sophos. NOD32 FTW!

Ik gebruik zelf Avast. :P

Maargoed, in Den Bosch is er geen Media Markt en misschien maar goed ook; In de MM in Utrecht kocht ik er enkel DVD's (Ben een keer voor 120 euro aan series thuisgekomen, simpelweg omdat al die reeksen die daar voor een tientje elders 20-30 euro kostten (En ja, ik heb eerst research gedaan :P)). Hardware lijkt me inderdaad niet zo slim om daar te halen, nee.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar desalnietteplus, laat je geenzins een virusscanner of extra stuff of garantie aansmeren, want dat is gewoon verkooppraat, en geen service. Die extra garantie is tot aan de deurmat(drempel). Die virusscanner die ze aansmeren is rommel van Symantec of Sophos. NOD32 FTW!

Zal ik nooit doen, avast voldoet en op legale systemen werkt microsoft security essentials ook, ik draai zelf al sinds 2007 linux in plaats van windows, over het algemeen heb ik wel redelijk verstand van electronica, maar als het onder de garantie valt ga ik zelf geen nieuwe onderdelen kopen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zal ik nooit doen, avast voldoet en op legale systemen werkt microsoft security essentials ook, ik draai zelf al sinds 2007 linux in plaats van windows, over het algemeen heb ik wel redelijk verstand van electronica, maar als het onder de garantie valt ga ik zelf geen nieuwe onderdelen kopen.

Kan ik helaas niet met je eens zijn, ik vind dat Security Essentials zich geen virusscanner mag noemen. Hoeveel systemen als ik al niet uit het slop heb moeten trekken, wegens dat wanproduct....don't get me started...ja maar ik heb toch een virusscanner?..Sorry...

Tevens draaide ik zelf altijd Avast!, en later AVG Free. Helaas bleken ze niet in staat om mijn computer voldoende te beschermen. NOD32 pakte hier nog even 13 kwaadaardige items uit.

Waarop baseer je je zeggen, op legale systemen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Kan ik helaas niet met je eens zijn, ik vind dat Security Essentials zich geen virusscanner mag noemen. Hoeveel systemen als ik al niet uit het slop heb moeten trekken, wegens dat wanproduct....don't get me started...ja maar ik heb toch een virusscanner?..Sorry...

Tevens draaide ik zelf altijd Avast!, en later AVG Free. Helaas bleken ze niet in staat om mijn computer voldoende te beschermen. NOD32 pakte hier nog even 13 kwaadaardige items uit.

Waarop baseer je je zeggen, op legale systemen?

security essentials doet een WGA check, als je een bij Microsoft bekend serial hebt gebruikt wil het standaard simpelweg niet installeren, dan is het veel gemakkelijker om een andere te pakken

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Ik heb een simpele Aldi laptop en het valt mij mee wat ik er tot nu toe op kan draaien.

Mijn favoriete dos programma Impulse Tracker heb ik op deze windows 7 laptop in de emulator DOSbox 0.74 momenteel beter draaien als destijds op mijn windows 95 pc, ik moest wat config aanpassingen doen, maar toen draaide IT ook wonderlijk goed en het voordeel is dat ik nu ook geen dure discwriter driver hoeft aan te schaffen gezien dit standaard al in DOSbox zit ingebouwd, dus opnemen op een externe recorder hoeft niet meer :).

Ook de commodore emulator vice draait als een raket hier (heb een sd kaart lezer op mijn commodore 128d, met vice kan ik de software eerst testen voordat ik ze op een sd kaartje zet en het programma op een echte commodore machine laat draaien).

Ik heb ook van diverse console emulatoren en alles draait als een raket op deze relatief moderne windows 7 laptop.

Ik ben wel van mening dat je het meeste wel op een moderne machine kunt draaien hoor, zei het met wat aanpassingen. Ik heb echter de meeste problemen met oudere, juist ja, windows programma's, want de compatibiliteits modus van windows 7 is ook lang niet alles.

Al zal het ook wel schelen dat ik al meer dan 25 jaar computer ervaring heb en ik het echte ms-dos tijdperk nog heb meegemaakt en weet dus wat ik in moet stellen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Grappig hoe zeer de meningen over laptops in dit topic verschillen :) Naar mijn mening is Toshiba juist erg slecht, en is Asus echt top. MSI is ook een goed merk, en Acer..Breek me daarover de bek niet open |:( (Mijn Asus laptop van een paar jaar geleden was niet bijzonder duur (Vraag me niet hoe duur, ik weet het echt niet meer), en hij kan alle spellen (Zoals Crysis 1 en 2) op Ultra High aan, en ook de nieuwste spellen. Heb eigenlijk niet zo'n killer laptop nodig aangezien ik vrijwel alleen doe aan retro gaming (MS-DOS spellen), maar soms komt een pareltje uit en wil ik die toch op de beste manier beleven O+

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik werk zelf met ReNoise. Een moderne 64 bit Windows tracker die ook midi ondersteunt en VSTi's. Ik heb nog geen tijd en inspiratie gehad een meesterwerk in elkaar te zetten, maar dat is een kwestie van tijd.

Ik sinds kort ook en wonderwel draait het uitstekend zonder te haperen op mijn Medion laptop die ik ooit bij de Aldi had gekocht.

Ik heb zelden zo'n rots stabiele computer eerder gezien of meegemaakt, wouw!!!, dat ding doet het altijd gewoon en dat ding heeft het niet bepaald makkelijk met mij als baasje(ik benut nogal de multitasking mogelijkheden die moderne besturingssystemen bieden, maar de computer houdt uitstekend stand en ik merk goed dat er een dual core in ligt) :)

Ik zal het nog sterker vertellen, mijn cpu heeft het met Renoise Pro een flink stuk minder benauwd als met Impulse Tracker onder DOSBox 0.74.

Ik ben zelf wel minder over het merk asus te spreken, een vriend van mij heeft er 2, eentje krijg ik maar niet lekker op snelheid, zal wel te weinig geheugen in liggen en bij de andere is het page up knopje al afgebroken, nou als er een iemand is die netjes met zijn spullen omgaat is hij dat wel.

Ik weet wel dat ik van die Aldi laptop tot nu toe nog geen spijt heb :), ook typt tie erg lekker :)

Wat natuurlijk ook wel een grote rol zal spelen is dat ik al heel wat jaartje computer ervaring heb en zowel het ms-dos tijdperk, het ms-dos/windows tijdperk en de complete ontwikkeling van windows 9x en de nt serie heb meegekregen. Ik ook menig (stabiele) computer zelf gebouwd heb en tot nu toe ben ik het altijd zelf geweest die met de passende oplossing kwam als ik weer eens een probleem heb, want vaak als ik een computer probleem heb, weten zelfs de experts het niet eens.

Dus ik denk dat het hebben van dergelijke ervaringen en opgedane kennis van invloed is met hoe ik met een pc om gaat. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een simpele Aldi laptop en het valt mij mee wat ik er tot nu toe op kan draaien.

Mijn favoriete dos programma Impulse Tracker heb ik op deze windows 7 laptop in de emulator DOSbox 0.74 momenteel beter draaien als destijds op mijn windows 95 pc, ik moest wat config aanpassingen doen, maar toen draaide IT ook wonderlijk goed en het voordeel is dat ik nu ook geen dure discwriter driver hoeft aan te schaffen gezien dit standaard al in DOSbox zit ingebouwd, dus opnemen op een externe recorder hoeft niet meer :).

Nog steeds te downloaden:

http://www.users.on.net/~jtlim/ImpulseTracker/

Kun je de benodigde aanpassingen in Dosbox posten?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog steeds te downloaden:

http://www.users.on....ImpulseTracker/

Kun je de benodigde aanpassingen in Dosbox posten?

Hier heb je mijn config, maar ik geef geen garanties, deze config werkt op mijn pc prima, maar niet elke pc is hetzelfde.

Kopieer onderstaande code volledig en plak deze over je eigen config bestand heen:

# This is the configurationfile for DOSBox 0.74. (Please use the latest version of DOSBox)
# Lines starting with a # are commentlines and are ignored by DOSBox.
# They are used to (briefly) document the effect of each option.
[sdl]
#	 fullscreen: Start dosbox directly in fullscreen. (Press ALT-Enter to go back)
#	 fulldouble: Use double buffering in fullscreen. It can reduce screen flickering, but it can also result in a slow DOSBox.
# fullresolution: What resolution to use for fullscreen: original or fixed size (e.g. 1024x768).
#					 Using your monitor's native resolution with aspect=true might give the best results.
#					 If you end up with small window on a large screen, try an output different from surface.
# windowresolution: Scale the window to this size IF the output device supports hardware scaling.
#					 (output=surface does not!)
#		 output: What video system to use for output.
#				 Possible values: surface, overlay, opengl, openglnb, ddraw.
#		 autolock: Mouse will automatically lock, if you click on the screen. (Press CTRL-F10 to unlock)
#	 sensitivity: Mouse sensitivity.
#	 waitonerror: Wait before closing the console if dosbox has an error.
#		 priority: Priority levels for dosbox. Second entry behind the comma is for when dosbox is not focused/minimized.
#					 pause is only valid for the second entry.
#				 Possible values: lowest, lower, normal, higher, highest, pause.
#	 mapperfile: File used to load/save the key/event mappings from. Resetmapper only works with the defaul value.
#	 usescancodes: Avoid usage of symkeys, might not work on all operating systems.
fullscreen=false
fulldouble=false
fullresolution=original
windowresolution=original
output=surface
autolock=true
sensitivity=100
waitonerror=true
priority=higher,normal
mapperfile=mapper-0.74.map
usescancodes=true
[dosbox]
# language: Select another language file.
# machine: The type of machine tries to emulate.
#		 Possible values: hercules, cga, tandy, pcjr, ega, vgaonly, svga_s3, svga_et3000, svga_et4000, svga_paradise, vesa_nolfb, vesa_oldvbe.
# captures: Directory where things like wave, midi, screenshot get captured.
# memsize: Amount of memory DOSBox has in megabytes.
#			 This value is best left at its default to avoid problems with some games,
#			 though few games might require a higher value.
#			 There is generally no speed advantage when raising this value.
language=
machine=svga_s3
captures=capture
memsize=32
[render]
# frameskip: How many frames DOSBox skips before drawing one.
# aspect: Do aspect correction, if your output method doesn't support scaling this can slow things down!.
# scaler: Scaler used to enlarge/enhance low resolution modes.
#			 If 'forced' is appended, then the scaler will be used even if the result might not be desired.
#		 Possible values: none, normal2x, normal3x, advmame2x, advmame3x, advinterp2x, advinterp3x, hq2x, hq3x, 2xsai, super2xsai, supereagle, tv2x, tv3x, rgb2x, rgb3x, scan2x, scan3x.
frameskip=0
aspect=false
scaler=normal2x
[cpu]
#	 core: CPU Core used in emulation. auto will switch to dynamic if available and appropriate.
#		 Possible values: auto, dynamic, normal, simple.
# cputype: CPU Type used in emulation. auto is the fastest choice.
#		 Possible values: auto, 386, 386_slow, 486_slow, pentium_slow, 386_prefetch.
# cycles: Amount of instructions DOSBox tries to emulate each millisecond.
#		 Setting this value too high results in sound dropouts and lags.
#		 Cycles can be set in 3 ways:
#			 'auto'		 tries to guess what a game needs.
#							 It usually works, but can fail for certain games.
#			 'fixed #number' will set a fixed amount of cycles. This is what you usually need if 'auto' fails.
#							 (Example: fixed 4000).
#			 'max'		 will allocate as much cycles as your computer is able to handle.
#		
#		 Possible values: auto, fixed, max.
# cycleup: Amount of cycles to decrease/increase with keycombo.(CTRL-F11/CTRL-F12)
# cycledown: Setting it lower than 100 will be a percentage.
core=auto
cputype=auto
cycles=max
cycleup=10
cycledown=20
[mixer]
# nosound: Enable silent mode, sound is still emulated though.
#	 rate: Mixer sample rate, setting any device's rate higher than this will probably lower their sound quality.
#		 Possible values: 44100, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000, 49716.
# blocksize: Mixer block size, larger blocks might help sound stuttering but sound will also be more lagged.
#		 Possible values: 1024, 2048, 4096, 8192, 512, 256.
# prebuffer: How many milliseconds of data to keep on top of the blocksize.
nosound=false
rate=44100
blocksize=1024
prebuffer=20
[midi]
#	 mpu401: Type of MPU-401 to emulate.
#			 Possible values: intelligent, uart, none.
# mididevice: Device that will receive the MIDI data from MPU-401.
#			 Possible values: default, win32, alsa, oss, coreaudio, coremidi, none.
# midiconfig: Special configuration options for the device driver. This is usually the id of the device you want to use.
#			 See the README/Manual for more details.
mpu401=intelligent
mididevice=default
midiconfig=
[sblaster]
# sbtype: Type of Soundblaster to emulate. gb is Gameblaster.
#		 Possible values: sb1, sb2, sbpro1, sbpro2, sb16, gb, none.
# sbbase: The IO address of the soundblaster.
#		 Possible values: 220, 240, 260, 280, 2a0, 2c0, 2e0, 300.
#	 irq: The IRQ number of the soundblaster.
#		 Possible values: 7, 5, 3, 9, 10, 11, 12.
#	 dma: The DMA number of the soundblaster.
#		 Possible values: 1, 5, 0, 3, 6, 7.
# hdma: The High DMA number of the soundblaster.
#		 Possible values: 1, 5, 0, 3, 6, 7.
# sbmixer: Allow the soundblaster mixer to modify the DOSBox mixer.
# oplmode: Type of OPL emulation. On 'auto' the mode is determined by sblaster type. All OPL modes are Adlib-compatible, except for 'cms'.
#		 Possible values: auto, cms, opl2, dualopl2, opl3, none.
# oplemu: Provider for the OPL emulation. compat might provide better quality (see oplrate as well).
#		 Possible values: default, compat, fast.
# oplrate: Sample rate of OPL music emulation. Use 49716 for highest quality (set the mixer rate accordingly).
#		 Possible values: 44100, 49716, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000.
sbtype=sb16
sbbase=220
irq=7
dma=1
hdma=5
sbmixer=true
oplmode=auto
oplemu=default
oplrate=44100
[gus]
#	 gus: Enable the Gravis Ultrasound emulation.
# gusrate: Sample rate of Ultrasound emulation.
#		 Possible values: 44100, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000, 49716.
# gusbase: The IO base address of the Gravis Ultrasound.
#		 Possible values: 240, 220, 260, 280, 2a0, 2c0, 2e0, 300.
# gusirq: The IRQ number of the Gravis Ultrasound.
#		 Possible values: 5, 3, 7, 9, 10, 11, 12.
# gusdma: The DMA channel of the Gravis Ultrasound.
#		 Possible values: 3, 0, 1, 5, 6, 7.
# ultradir: Path to Ultrasound directory. In this directory
#		 there should be a MIDI directory that contains
#		 the patch files for GUS playback. Patch sets used
#		 with Timidity should work fine.
gus=false
gusrate=44100
gusbase=240
gusirq=5
gusdma=3
ultradir=C:\ULTRASND
[speaker]
# pcspeaker: Enable PC-Speaker emulation.
# pcrate: Sample rate of the PC-Speaker sound generation.
#		 Possible values: 44100, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000, 49716.
#	 tandy: Enable Tandy Sound System emulation. For 'auto', emulation is present only if machine is set to 'tandy'.
#		 Possible values: auto, on, off.
# tandyrate: Sample rate of the Tandy 3-Voice generation.
#		 Possible values: 44100, 48000, 32000, 22050, 16000, 11025, 8000, 49716.
# disney: Enable Disney Sound Source emulation. (Covox Voice Master and Speech Thing compatible).
pcspeaker=true
pcrate=44100
tandy=auto
tandyrate=44100
disney=true
[joystick]
# joysticktype: Type of joystick to emulate: auto (default), none,
#			 2axis (supports two joysticks),
#			 4axis (supports one joystick, first joystick used),
#			 4axis_2 (supports one joystick, second joystick used),
#			 fcs (Thrustmaster), ch (CH Flightstick).
#			 none disables joystick emulation.
#			 auto chooses emulation depending on real joystick(s).
#			 (Remember to reset dosbox's mapperfile if you saved it earlier)
#			 Possible values: auto, 2axis, 4axis, 4axis_2, fcs, ch, none.
#	 timed: enable timed intervals for axis. Experiment with this option, if your joystick drifts (away).
#	 autofire: continuously fires as long as you keep the button pressed.
#	 swap34: swap the 3rd and the 4th axis. can be useful for certain joysticks.
# buttonwrap: enable button wrapping at the number of emulated buttons.
joysticktype=auto
timed=true
autofire=false
swap34=false
buttonwrap=false
[serial]
# serial1: set type of device connected to com port.
#		 Can be disabled, dummy, modem, nullmodem, directserial.
#		 Additional parameters must be in the same line in the form of
#		 parameter:value. Parameter for all types is irq (optional).
#		 for directserial: realport (required), rxdelay (optional).
#						 (realport:COM1 realport:ttyS0).
#		 for modem: listenport (optional).
#		 for nullmodem: server, rxdelay, txdelay, telnet, usedtr,
#						 transparent, port, inhsocket (all optional).
#		 Example: serial1=modem listenport:5000
#		 Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.
# serial2: see serial1
#		 Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.
# serial3: see serial1
#		 Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.
# serial4: see serial1
#		 Possible values: dummy, disabled, modem, nullmodem, directserial.
serial1=dummy
serial2=dummy
serial3=disabled
serial4=disabled
[dos]
#		 xms: Enable XMS support.
#		 ems: Enable EMS support.
#		 umb: Enable UMB support.
# keyboardlayout: Language code of the keyboard layout (or none).
xms=true
ems=true
umb=true
keyboardlayout=auto
[ipx]
# ipx: Enable ipx over UDP/IP emulation.
ipx=false
[autoexec]
# Lines in this section will be run at startup.
# You can put your MOUNT lines here.
#mount c c:\dos
#c:
#cd\menu
#menu.bat

Dit is mijn config file, voor de laatste paar regeltjes heb ik een # geplaatst gezien dat alleen betrekking heeft tot mijn pc.

Je zult wel zelf een mapje moeten aanmaken welke DOSBox kan aanmounten.

Geef het mapje maximaal een naam van 8 tekens, MS-DOS had namelijk de beperking dat de bestandsnaam 8 tekens mocht hebben en de extentie 3.

Ik geef de tip om in de root van de c schijf een mapje dos aan te maken.

Maak in het mapje 'c:\dos' de map aan 'it' aan en plaats in het it mapje het programma Impulse Tracker.

Als path zou je dit moeten krijgen dan c:\dos\it\it.exe

Verander de volgende regel in het config bestand:


#mount c c:\dos
#c:
#cd\menu
#menu.bat

In dit:

mount c c:\dos
cd it
it.exe

Have fun :)

aangepast door CB Interactive
Link naar bericht
Delen op andere sites

En deze config is alleen voor dat programma? PC speaker en soundcard gebruik samen?

Ik heb wel wat geluid uit het programma gekregen, de demo, zonder een echte configuratie en het klonk net als een vroegere pickup, met kraakjes. Ik was eigenlijk benieuwd naar de MIDI, maar dat is nog niet allemaal aangesloten.

Deze config is puur om IT vloeiend te laten draaien.

Midi en Impulse Tracker gaan nog niet zo heel goed samen is mijn ervaring, het is mogelijk, maar ook fokt op ingewikkeld en verwacht er geen wereldwonder van(IT 2.14 is een programma uit 1997 en IT is begonnen in 1995, deze software is dus al behoorlijk gedateerd).

Ik was wel al zo ver dat ik mijn toenmalige MPU401 midi interface aan de gang had, maar dan kon ik wel het keyboard aansturen en kwam er uit het keyboard geluid, maar geen geluid uit mijn pc speakers, ik kon geen 2 drivers gelijktijdig laden, want ik had zowel een awe32 geluidskaart (maar met de sb16 drivers als aansturing, met de awe32 driver klonk het nergens naar) als een mpu401 midikaart in mijn pc.

Ik had destijds qbase 3.0 en daarmee bewerkte ik mijn met mijn keyboard opgenomen muziek, die goeie oude tijd.

In dat opzicht is Renoise Pro een aanzienlijke verbetering.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met een verschil met mijn eigen config:

Ik heb een batchmenu gemaakt gezien ik nog weleens andere oude ms-dos spellen en programma's draait.

Als ik dosbox aanklik krijg ik een menu waarbij ik de batch uitbreider 'bmenu.exe' heb gebruikt met een aantal spellen en programma's.

post-756-0-22554200-1353263876.jpg

(ik moet hem nog updaten)

In geval van de config die ik gepost heb start Impulse Tracker vanzelf zodra DOSBox gestart wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Verander bij het configuratiebestandje gus=false in gus=true

En download vervolgens de Gravis Ultrasound patches hier: http://www.mediafire.com/?9gz1tm02zob

Zet inhoud van één van de twee mappen in C:\ULTRASND (ULTRASND411 voor de originele Ultrasound, ULTRASNDPPL161 voor Ultrasound met Pro Patches Lite)

Gravis Ultrasound is bij uitstek een kaart om modules mee af te spelen, in tegenstelling tot de Soundblaster 16 die standaard geëmuleerd wordt.

Misschien moet je ook nog sbtype=sb16 veranderen in sbtype=none, zodat je tracker niet per ongeluk de Soundblaster gebruikt in plaats van de Ultrasound.

Veel plezier hiermee :)

Nog even deze twee dingen:

1. De Ultrasound Emulator van Dosbox is niet perfect, maar PRIMA geschikt voor mods, alleen met midi zijn er soms wat problemen.

2. Ik weet eigenlijk niet of de Ultrasound bestanden wel vrij te verspreiden zijn, ik dacht dat het abandonware was..Zo niet, verwijder de link dan maar ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 years later...

Ohja en Asus moet je ten aller tijden mijden. Weg met die bagger 

 Oneens, ik heb een ASUS-laptop en ik moet zeggen, dat ik er wel tevreden mee ben. Hij doet wat hij kan doen. Tenzij jij iets anders kan vertellen... 

 

Hij is niet heel geavanceerd, (sommige spelen kunnen er niet op, dat hoeft eigenlijk ook niet) maar voor simpele schooldingen is het geschikt. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

 Oneens, ik heb een ASUS-laptop en ik moet zeggen, dat ik er wel tevreden mee ben. Hij doet wat hij kan doen. Tenzij jij iets anders kan vertellen... 

 

Hij is niet heel geavanceerd, (sommige spelen kunnen er niet op, dat hoeft eigenlijk ook niet) maar voor simpele schooldingen is het geschikt. 

 

Omdat die dingen vaker kapot gaan dan heel zijn.

Het scheelt niet voor niets 1 letter. Het afvoerputje van de merken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het probleem van de meeste laptops is dat ze slecht gebruikt worden. Die dingen heten laptops, maar het merendeel kan je niet op je schoot zetten, want dan dek je de helft van de ventilatie roosters af. Een ander veel voorkomend probleem is afgebroken voedingsconnectors.

Gebruik de laptop netjes, op een tafel en de meeste gaan lang mee.

Ook de macbook heeft zo zijn nadeeltjes, zoals ik onlangs merkte, als de accu kapot is, wordt mijn (2007) macbook zo traag als dikke .... Blijkt dat de adapter alleen onvoldoende power levert om alles draaiende te houden. Maar na een nieuwe accu die overigens al sinds 2007 dienst deed is hij weer tiptop (behalve de behuizing die begint te scheuren, kunststof is niet zo degelijk.).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb al jaren een XXODD (een merknaam van het failliete XS2 Europe, maar de laptops zijn van het Taiwanese Clevo), was toen een van de dikste Core2duo's die er waren.

Ik denk dat ik hem in 2006 of 2007 heb gekocht, wel ooit een nieuw toetsenbord voor besteld en betaald (er mist 1 toets) maar toen gingen ze dus failliet en kreeg ik niets.

 

Die laptop gebruik ik nog steeds, gaat altijd mee op vakantie (handig met eigen films erop, HDMI uit en gewoon kijken wat je wil ipv suffe analoge tv), staat altijd aan bij het in bad liggen en de accu is nog steeds in erg goede conditie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Ik ben begonnen met het zoeken naar een nieuwe laptop. Denk zelf aan een Lenovo, HP of wellicht Toshiba. Zijn er al mensen met ervaring met Windows 10? Ik word zelf niet erg enthousiast van hetgeen ik er over lees, maar overstappen naar een ander besturingssysteem klinkt ook niet aantrekkelijk. Als iemand nog tips heeft, dan houd ik mij aanbevolen. Het beoogde gebruik is internetten, films kijken en wellicht het spelen van enkele niet al te zware spellen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zelf als laptop een Dell XPS 15. Zeer snel en robuust apparaat, maar wel prijzig (Apple-achtige prijsstelling). Terra ken ik ook en is inderdaad redelijk goed van bouwkwaliteit, maar vaak achterhaalde hardware (Intel processors van 2 generaties terug, verouderde beeldschermresoluties en kijkhoeken).

 

Ik zou zelf nu voor een Asus Zenbook gaan of een hogere segment Lenovo laptop.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...