Ga naar inhoud

Modelbouw: Robin de robot


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Ik weet niet of er al eens eerder een topic over Robin aangemaakt is, maar ik kon hem zo gauw niet vinden... dus bij deze!

Wat vonden jullie van Robin en zijn rol in de verhalen van Bassie & Adriaan?

Ik vond het echt geweldig! Persoonlijk vind ik degene die gebruikt is in de Verdwenen Kroon het mooist.

Had altijd al een Robin willen hebben en heb in mijn tienerjaren ook eentje nagemaakt... een papier-mache versie zeg maar. Ik zou altijd nog eens een replica van 'the reel thing' willen maken/hebben.

Heeft iemand enig idee van exact welke onderdelen Robin is gemaakt?

Lijkt mij leuk dat eens uit te zoeken!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Robin uit de verzonken stad was geen robin meer; althans in mijn opzicht

Helemaal mee eens! Iemand al eens geprobeerd een replica te maken?

Ik heb er jaren geleden (ik was toen 10 denk ik) eentje gemaakt en heb hem op latere leeftijd (15 denk ik) geupdate. Hieronder een paar foto's, hij is een beetje stoffig, haha (maar staat nog wel op m'n kamer ;) ). Op zich leuk, maar absoluut niet "the real deal"!

QRmDI.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Ben_B&A ziet er zeer goed uit, en over de originele robot, veel ijzer, scharnieren, moeren, bouten :P volgens mij geschilderde houten knoppen want de Radio was nep, een gepimpte wekker en hout voor de voeten en handen en een buigzame stofzuigerslang waarschijnlijk met ijzerdraden erin, en ook volgens mij ledlampjes.

Grtz,

Daniel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik moet zeggen,...je moet het toch maar kunnen hé,..... ik zou het niet kunnen...geweldig gemaakt zo een robot!! kunstig!! en echtig!!

Waarom moet je bij bijna elk bericht, na iedere zin die je plaatst, 5 punten erachter zetten?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarom moet je bij bijna elk bericht, na iedere zin die je plaatst, 5 punten erachter zetten?

wel, das van gewoonte..ik vind..ieder zijn eigen schrijftype...vind je niet?...daaraan hoef ik nergens aan te verantwoorden

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is dan ook voor het eerst, want ik heb je nog nooit zo met puntjes zien schrijven, hihihi

Dat is dan ook voor het eerst, want ik heb je nog nooit zo met puntjes zien schrijven, hihihi

das ook waar hahahaha *)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat je ook kan gebruiken zijn Twee Antennes van een oude radio bijvoorbeeld, de Gepimpte wekker alleen de buitenkant vorm en alles ertussen in wegslopen :P, twee hotel bellen voor de oren, Led lampjes voor de verlichting rond de hals, een oude beschuitbus voor het lijf die helemaal pimpen in Robin, stofzuigerslang met ijzerdraad in verwerkt en dat wat dunner maken, hout of kartonnen plankjes voor de voeten en handen, stof voor de strik van Robin en IJzerkrullend draad voor de gele haren. En als je geld over hebt een motortje of iets mechanisch voor hem te kunnen bewegen, en een pin voor in de mond dat de mond open en dicht kan en ehh in de ogen kan je ook Ledlampjes maken. Ik denk als je dit allemaal zou doen dat je al aardig op weg bent.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat je ook kan gebruiken zijn Twee Antennes van een oude radio bijvoorbeeld, de Gepimpte wekker alleen de buitenkant vorm en alles ertussen in wegslopen :P, twee hotel bellen voor de oren, Led lampjes voor de verlichting rond de hals, een oude beschuitbus voor het lijf die helemaal pimpen in Robin, stofzuigerslang met ijzerdraad in verwerkt en dat wat dunner maken, hout of kartonnen plankjes voor de voeten en handen, stof voor de strik van Robin en IJzerkrullend draad voor de gele haren. En als je geld over hebt een motortje of iets mechanisch voor hem te kunnen bewegen, en een pin voor in de mond dat de mond open en dicht kan en ehh in de ogen kan je ook Ledlampjes maken. Ik denk als je dit allemaal zou doen dat je al aardig op weg bent.

Kan je misschien eens wat meer leestekens gebruiken en soms eens een nieuwe regel gebruiken bij een nieuwe zin.

Heb je post 3 keer moeten lezen totdat ik alles goed had begrepen.

We zijn hier een forum, geen sms-chatbox

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat je ook kan gebruiken zijn Twee Antennes van een oude radio bijvoorbeeld, de Gepimpte wekker alleen de buitenkant vorm en alles ertussen in wegslopen :P, twee hotel bellen voor de oren, Led lampjes voor de verlichting rond de hals, een oude beschuitbus voor het lijf die helemaal pimpen in Robin, stofzuigerslang met ijzerdraad in verwerkt en dat wat dunner maken, hout of kartonnen plankjes voor de voeten en handen, stof voor de strik van Robin en IJzerkrullend draad voor de gele haren. En als je geld over hebt een motortje of iets mechanisch voor hem te kunnen bewegen, en een pin voor in de mond dat de mond open en dicht kan en ehh in de ogen kan je ook Ledlampjes maken. Ik denk als je dit allemaal zou doen dat je al aardig op weg bent.

Ga maar aan de slag (:

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helemaal mee eens! Iemand al eens geprobeerd een replica te maken?

Ik heb er jaren geleden (ik was toen 10 denk ik) eentje gemaakt en heb hem op latere leeftijd (15 denk ik) geupdate. Hieronder een paar foto's, hij is een beetje stoffig, haha (maar staat nog wel op m'n kamer ;) ). Op zich leuk, maar absoluut niet "the real deal"!

QRmDI.jpg

WOUW MOOI MAN!!!
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...
  • 1 year later...
  • 4 years later...
  • 1 year later...

Dank u, djkoelkast,

 

Misschien interessant enkele gebruikte materialen te vermelden: het lichaam is van aluminium afvoerbuis (100mm breed), vijverslang voor de armen en benen, een wekker, het haar is van binddraad (gewikkeld en geel gespoten)

Uitschuifbare telescoop antennetjes en voor de rest wat bloed zweet en tranen en hobbymateriaal wat ik hier en daar nog had liggen.

 

Groeten, Erwin

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...