Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de huilende professor


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Adjudant van der Steen ziet er niet uit hier in deze serie :N die baard... bah

prof1.jpg

En die sleutel van Joris is ook besssst wel nep :P

prof2.jpg

Om nog maar te zwijgen over Bassie, slechte schmink, je ziet zijn dondere wenkbrauwen...ik vind het niet goed gedaan in deze serie (maar persoonlijk vind ik dit toch de minst leuke serie, alleen de liedjes van deze serie zijn weer wel heel erg goed en perfect gearrangeerd (maurizio _O_ ))

prof3.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het viel mij op dat in de uitzending op nickelodeon van daarnet, robin met een hoge stem praatte, net als in de andere series.

Volgens mij praat robin op de oudere banden in dit avontuur met een veel lagere stem.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Al die willen de boeven vangen, moeten mannen met baarden zijn :D

Volgens mij is het wel gewoon een celsleutel hoor. Die hoeven immers niet heel ingewikkeld te zijn.

Slechte schmink mee eens, maar Adriaans pak is wel precies goed, en hij is ook erg heldhaftig in deze serie _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het viel mij op dat in de uitzending op nickelodeon van daarnet, robin met een hoge stem praatte, net als in de andere series.

Volgens mij praat robin op de oudere banden in dit avontuur met een veel lagere stem.

Inderdaad, eerst is het zo'n hakkelige lage stem en dan de gewone hoge stem. 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het viel mij op dat in de uitzending op nickelodeon van daarnet, robin met een hoge stem praatte, net als in de andere series.

Volgens mij praat robin op de oudere banden in dit avontuur met een veel lagere stem.

Inderdaad, eerst is het zo'n hakkelige lage stem en dan de gewone hoge stem. 8)7

Vond die lage stem 'bliep-bliep' stem zo slecht, vind de meer 'vrouwelijke' robin-stem leuker *robin*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het viel mij op dat in de uitzending op nickelodeon van daarnet, robin met een hoge stem praatte, net als in de andere series.

Dit is niet de enige verandering in deze serie. Het vreemde feit doet zich namelijk voor dat het openingsliedje is veranderd. De Huilende professor bevatte tot voor kort namelijk het 'Hallo vriendjes' van Aad Klaris als opener. Nadat de Klaris versie eventjes vervangen werd door de Smorenburg versie, is nu ineens de 'Bassie & Adriaan, dat zijn de beste vrinden, die je maar kunt vinden.....' versie van de slotaflevering van Het geheim van de Schatkaart te horen als openingsmuziek van De Huilende Professor. Of het zou moeten zijn dat de 'Bassie en Adriaan 'opener die nu gebruikt wordt de oorspronkelijke is, die even vervangen werd door het 'Hallo vriendjes'.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het viel mij op dat in de uitzending op nickelodeon van daarnet, robin met een hoge stem praatte, net als in de andere series.

Dit is niet de enige verandering in deze serie. Het vreemde feit doet zich namelijk voor dat het openingsliedje is veranderd. De Huilende professor bevatte tot voor kort namelijk het 'Hallo vriendjes' van Aad Klaris als opener. Nadat de Klaris versie eventjes vervangen werd door de Smorenburg versie, is nu ineens de 'Bassie & Adriaan, dat zijn de beste vrinden, die je maar kunt vinden.....' versie van de slotaflevering van Het geheim van de Schatkaart te horen als openingsmuziek van De Huilende Professor. Of het zou moeten zijn dat de 'Bassie en Adriaan 'opener die nu gebruikt wordt de oorspronkelijke is, die even vervangen werd door het 'Hallo vriendjes'.

Zo was het volgens mij inderdaad. Op de oude Penta-videobanden wordt immers het "Bassie en Adriaan"-liedje als opener gebruikt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zit in twijfel. Ik heb die oude 4 banden versie en volgens mij staat daar als begin tune "Bassie & Adriaan, dat zijn de..." en als eindtune "We reizen met het hele circus". Maar weet het niet 100% zeker. Het is zeker geen hallo vriendjes. Volgens mij wordt die pas vanaf de schatkaart gebruikt.

Ja, zo is het. Het "Bassie en Adriaan"-liedje is bij de Professor later gewoon vervangen door "Hallo vriendjes", en nu is het weer zoals het oorspronkelijk was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Deze serie vind ik een van de mooiste. Prachtige locaties enzo en een leuk verhaal. Een professor is ook weer eens wat anders dan de boeven. En het liedje Spiral past hier goed :Y

Ik ben het helemaal met je eens. Veel mensen vinden de Professor niet zo geweldig, maar ik reken hem zelf tot mijn favorieten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Deze serie vind ik een van de mooiste. Prachtige locaties enzo en een leuk verhaal. Een professor is ook weer eens wat anders dan de boeven. En het liedje Spiral past hier goed :Y

Ik ben het helemaal met je eens. Veel mensen vinden de Professor niet zo geweldig, maar ik reken hem zelf tot mijn favorieten.

Ik vind het ook een coole serie. De boeven komen niet zo heel goed uit de verf, maar B&A juist weer wel. Adriaantje is de held O+

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op zich is het verhaal wel heel sterk. Alleen tja, ik mis de Baron :)

Joris en de professor zijn trouwens ook wel grappig. Vind het geinig als Joris boos wordt en hard op de grond gaat trappen.

Maar de nieuwere series hebben toch mijn voorkeur

We hadden op het FOK forum een discussie daarover, toen zei ik "knip de prof eruit en zet de Baron erin met VJ en B2. Dan heb je zeker weten de beste serie." Vind dat nog steeds een tof idee ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op zich is het verhaal wel heel sterk. Alleen tja, ik mis de Baron :)

Joris en de professor zijn trouwens ook wel grappig. Vind het geinig als Joris boos wordt en hard op de grond gaat trappen.

Maar de nieuwere series hebben toch mijn voorkeur

We hadden op het FOK forum een discussie daarover, toen zei ik "knip de prof eruit en zet de Baron erin met VJ en B2. Dan heb je zeker weten de beste serie." Vind dat nog steeds een tof idee ;)

Daar kon je best wel eens gelijk in hebben...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Joris: Nieuwe opdracht! Loop achter die 2 aan en neem ze gevangen!

Kapitein: Opdracht begrepen! Loop achter die 2 aan en neem ze gevangen!

Bassie & Adriaan springen in de zee.

Joris: Waarom ga je er niet achteraan?!

Kapitein: Opdracht was om achter ze aan te lopen, niet achter ze aan te zwemmen!

Die Kapitein is gewoon meesterlijk ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op zich is het verhaal wel heel sterk. Alleen tja, ik mis de Baron :)

Joris en de professor zijn trouwens ook wel grappig. Vind het geinig als Joris boos wordt en hard op de grond gaat trappen.

Maar de nieuwere series hebben toch mijn voorkeur

We hadden op het FOK forum een discussie daarover, toen zei ik "knip de prof eruit en zet de Baron erin met VJ en B2. Dan heb je zeker weten de beste serie." Vind dat nog steeds een tof idee ;)

Misschien zou het dan zoiets geweest zijn:

Vlugge Joris: Hé, figuur, nieuwe opdracht: loop achter die twee aan en neem ze gevangen.

Kapitein2: Wat zeggie?

Vlugge Joris: Loop achter die twee aan en neem ze gevangen!

Kapitein2: Wat zeggie nou?

Vlugge Joris: LOOP ACHTER...ach, laat ook maar...

Kapitein2: Oh, zei je dat?

Vlugge Joris: Gossie...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien zou het dan zoiets geweest zijn:

Vlugge Joris: Hé, figuur, nieuwe opdracht: loop achter die twee aan en neem ze gevangen.

Kapitein2: Wat zeggie?

Vlugge Joris: Loop achter die twee aan en neem ze gevangen!

Kapitein2: Wat zeggie nou?

Vlugge Joris: LOOP ACHTER...ach, laat ook maar...

Kapitein2: Oh, zei je dat?

Vlugge Joris: Gossie...

Ik bedoelde wel iets rigoreuzer knippen. De Baron is wel slim maar geen uitvinder. Hij heeft dus geen griengas uitgevonden, maar er is iets anders aan de hand. De schuilplaats en zo kan dan wel weer, en dat ze B&A gevangen nemen. Personages vervangen schiet niet op, dan klopt er niks meer van ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien zou het dan zoiets geweest zijn:

Vlugge Joris: Hé, figuur, nieuwe opdracht: loop achter die twee aan en neem ze gevangen.

Kapitein2: Wat zeggie?

Vlugge Joris: Loop achter die twee aan en neem ze gevangen!

Kapitein2: Wat zeggie nou?

Vlugge Joris: LOOP ACHTER...ach, laat ook maar...

Kapitein2: Oh, zei je dat?

Vlugge Joris: Gossie...

Ik bedoelde wel iets rigoreuzer knippen. De Baron is wel slim maar geen uitvinder. Hij heeft dus geen griengas uitgevonden, maar er is iets anders aan de hand. De schuilplaats en zo kan dan wel weer, en dat ze B&A gevangen nemen. Personages vervangen schiet niet op, dan klopt er niks meer van ;)

Bassie & Adriaan en de huilende baron :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien zou het dan zoiets geweest zijn:

Vlugge Joris: Hé, figuur, nieuwe opdracht: loop achter die twee aan en neem ze gevangen.

Kapitein2: Wat zeggie?

Vlugge Joris: Loop achter die twee aan en neem ze gevangen!

Kapitein2: Wat zeggie nou?

Vlugge Joris: LOOP ACHTER...ach, laat ook maar...

Kapitein2: Oh, zei je dat?

Vlugge Joris: Gossie...

Ik bedoelde wel iets rigoreuzer knippen. De Baron is wel slim maar geen uitvinder. Hij heeft dus geen griengas uitgevonden, maar er is iets anders aan de hand. De schuilplaats en zo kan dan wel weer, en dat ze B&A gevangen nemen. Personages vervangen schiet niet op, dan klopt er niks meer van ;)

Ja, ik begrijp wat je bedoelt, maar ik zag een leuke gelegenheid voor een grapje, en ik kon het gewoon niet laten... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, ik begrijp wat je bedoelt, maar ik zag een leuke gelegenheid voor een grapje, en ik kon het gewoon niet laten... ;)

Okay, sorry ;) Wel een grappig stukje, ik zie het al voor me... B2 met een groene snor :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vandaag iets gezien wat ik nog nooit heb gezien bij B&A.

Robin ging iets aan de binnenkant van zijn ogen bekijken (het liedje zeg stel je eens voor).

Ook ging Bassie B2 nadoen op het moment dat *bas* en *adriaan* de sleutel door het celraam willen gaan laten zakken.

Beide dingen zijn er volgens mij ingeplakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Kapitein is misschien wel de meest "underrated character" in de B&A series. Hij is eigenlijk briljant en zeer lachwekkend :D

Ik ben allergisch voor Hans Otjes. Kan ik niks aan doen. Sorry Kapitein.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb vandaag iets gezien wat ik nog nooit heb gezien bij B&A.

Robin ging iets aan de binnenkant van zijn ogen bekijken (het liedje zeg stel je eens voor).

Ook ging Bassie B2 nadoen op het moment dat *bas* en *adriaan* de sleutel door het celraam willen gaan laten zakken.

Beide dingen zijn er volgens mij ingeplakt.

Nee, hoor. Stonden vroeger al op video... Er is nu juist veel uit de serie op TV gehaalt, dat is eigenlijk wel jammer. Ook bij die scene toen Bassie B2 nadeet, hoorde je weer dat het later ingesproken was. Dat is best wel jammer, want ik vind het er dan niet mooier op horen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben allergisch voor Hans Otjes. Kan ik niks aan doen. Sorry Kapitein.

Hij KAN heel leuk zijn

(naja voor die tijd, mid jaren 80 dan)

dus KON heel leuk zijn ;)

Alleen in deze serie PROBEERT ie vlaams te praten en dat diet hij heel slecht. Bovendien zegt hij wel oer hollands OPDRAGGGT BEGGGGREPEN

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vond trouwens die oude Robin stem wel wat hebben, die paste gewoon bij die serie.

Vreemd inderdaad die wijziging in die Robin stem, zou de Bliep stem soms door Aad Klaris zijn gedaan? ;)

Vooral in die scène waarin Adriaan in slaap valt in het vliegtuig valt het op. Robin met de oude stem was veel overtuigender met waarschuwen dan de Robin met de nieuwere stem.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook de droomwereld als Geheime Agenten (James Bond) is echt geweldig :). Ik geloof dat je daar ook af en toe het nummer van Mike Oldfield hoort.

Nee, de Professor is zeker niet de beste, maar wel een heeeeeele goede serie mijns inziens :Y

Ik vind het gebruik van het S.W.A.T.-thema in de Geheime Agenten-droomwereld trouwens ook briljant. In de rest van de serie is het ook aardig, maar het gebruik ervan in die scene is het echt geweldig. :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook de droomwereld als Geheime Agenten (James Bond) is echt geweldig :). Ik geloof dat je daar ook af en toe het nummer van Mike Oldfield hoort.

Nee, de Professor is zeker niet de beste, maar wel een heeeeeele goede serie mijns inziens :Y

Ik denk vooral aan die scène ''Geef elkaar een dreun!'' die ik verschrikkelijk vind.

Nee ik vind dit echt geen leuke serie.

Er zitten wel wat leuke dingetjes in zoals de woede uitingen van Joris ;)

en de geweldige liedjes (Maurizio _O_ )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb vandaag iets gezien wat ik nog nooit heb gezien bij B&A.

Robin ging iets aan de binnenkant van zijn ogen bekijken (het liedje zeg stel je eens voor).

Ook ging Bassie B2 nadoen op het moment dat *bas* en *adriaan* de sleutel door het celraam willen gaan laten zakken.

Beide dingen zijn er volgens mij ingeplakt.

Nee, hoor. Stonden vroeger al op video... Er is nu juist veel uit de serie op TV gehaalt, dat is eigenlijk wel jammer. Ook bij die scene toen Bassie B2 nadeet, hoorde je weer dat het later ingesproken was. Dat is best wel jammer, want ik vind het er dan niet mooier op horen.

Ik heb die video's nooit gehad en de dvd heb ik ook nog niet, vandaar 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nee ik vind dit echt geen leuke serie.

Er zitten wel wat leuke dingetjes in zoals de woede uitingen van Joris ;)

en de geweldige liedjes (Maurizio _O_ )

Tsja ook mijn favo serie is het niet direct, maar ik sluit me bij DJ Koelkast aan wat betreft de liedjes, die inderdaad geweldig zijn. Aan de persoonlijke lijstjes in het muziektopic te zien, worden die liedjes ook door veel B&A fans tot de toppers gerekend.

Wat ikzelf een grappige scène in deze serie vind is die waarin Bassie en Joris beurtelings Adriaan met lachgas en griengas bewerken. Vooral het gehuil van B&A om Joris af te leiden via een bandopname is grappig. Het overdreven gehuil van Bassie daarin: Hooooooooooo Hooooooooooo.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat me zojuist opviel is dat wanneer adriaan uit het vliegtuig springt lijkt het net alsof je de closeup van adriaan veel eerder is opgenomen. Hij lijkt daar een beetje op de adriaan van het geheim v/d sleutel en de diamant.

Ik weet niet of iemand dit kan bevestigen dmv een screenshot ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat me zojuist opviel is dat wanneer adriaan uit het vliegtuig springt lijkt het net alsof je de closeup van adriaan veel eerder is opgenomen. Hij lijkt daar een beetje op de adriaan van het geheim v/d sleutel en de diamant.

Ik weet niet of iemand dit kan bevestigen dmv een screenshot ?

Toevallig zag ik die scene ook net. Ik had even het idee "Hee, die is fake" maar ze kunnen vast die wind niet goed nadoen. Mijn vader had nog commentaar dat z'n landing erg slordig was. Moet hij nodig zeggen, hij had zowat zijn rug gebroken tijdens een parachute sprong ;)

Ik weet niet of die scene eerder is opgenomen. Helaas kan ik geen screenshots leveren. Het zou best kunnen, gezien in de sleutel ook een parachutesprong voorkwam.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind deze serie ook het minst leuk.

Het verhaal met die prof enzo.

De liedjes zijn trouwens wel leuk.

Maar deze serie mochten ze van mij wel overslaan sluit ook niet aan op de rest van de serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat me zojuist opviel is dat wanneer adriaan uit het vliegtuig springt lijkt het net alsof je de closeup van adriaan veel eerder is opgenomen. Hij lijkt daar een beetje op de adriaan van het geheim v/d sleutel en de diamant.

Ik weet niet of iemand dit kan bevestigen dmv een screenshot ?

Toevallig zag ik die scene ook net. Ik had even het idee "Hee, die is fake" maar ze kunnen vast die wind niet goed nadoen. Mijn vader had nog commentaar dat z'n landing erg slordig was. Moet hij nodig zeggen, hij had zowat zijn rug gebroken tijdens een parachute sprong ;)

Ik weet niet of die scene eerder is opgenomen. Helaas kan ik geen screenshots leveren. Het zou best kunnen, gezien in de sleutel ook een parachutesprong voorkwam.

Ik heb sowieso het idee dat de shots met het vliegtuig elders zijn opgenomen:

- als Aadje landt, dan zie je alleen maar gras, terwijl je later allemaal bergen ziet.

- die figuur die B&A ontmoeten op het vliegveld, is dat niet gewoon André du Lord?

- hoe hebben ze uberhaupt het vliegtuig van voren gefilmd? Die kist stond vast gewoon op de grond en de camera bewoog ofzo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het zou inderdaad kunnen, dat ze de shots uit het geheim van de sleutel hebben gebruikt. ze lijken wel op elkaar, vind ik, want de series zijn maar 4 jaar na elkaar opgenomen.

Ja dat zou het wel zijn. het is toch de zelfde Adriaan dus waarom niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb sowieso het idee dat de shots met het vliegtuig elders zijn opgenomen:

- als Aadje landt, dan zie je alleen maar gras, terwijl je later allemaal bergen ziet.

- die figuur die B&A ontmoeten op het vliegveld, is dat niet gewoon André du Lord?

- hoe hebben ze uberhaupt het vliegtuig van voren gefilmd? Die kist stond vast gewoon op de grond en de camera bewoog ofzo.

-Hij landt toch in het zand? Of ben ik nou gek?

-Die figuur, bedoel je inspecteur caletti (of hoe je dat ook schrijft)? Ik denk niet dat dat Aart de Heer is (aka André du Lord) maar gewoon een spanjool die daar toevallig rondliep. Zijn spaans is wel erg goed (voor zover ik kan beoordelen).

-Net zoals ze een auto van voren filmen? Ik denk inderdaad niet dat ze echt vlogen. Adriaan kan veel, maar ik betwijfel of ie een vliegbrevet heeft ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het zou inderdaad kunnen, dat ze de shots uit het geheim van de sleutel hebben gebruikt. ze lijken wel op elkaar, vind ik, want de series zijn maar 4 jaar na elkaar opgenomen.

Ja dat zou het wel zijn. het is toch de zelfde Adriaan dus waarom niet.

Nou, in de Sleutel draagt Adriaan een paarse blouse, in de Professor een blauwe. Het kan dus niet op hetzelfde moment gemaakt zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...