Ga naar inhoud

Formule 1 Logo


Formule 1 Logo  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke kleur zie je als eerste?

  2. 2. Wat zie je?



Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik ook gestemd, op zwart. Ik dacht dat alleen samba-boy gestemd had, maar nu zie ik 3 resultaten. Wie kan er niet goed tellen?

Ik verwachtte al mogelijk foutjes te maken, dus eerst een test-poll opgezet. Is het daarom dat er verder niemand stemt, vanwege de foutjes?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb niet gestemd omdat ik de vraagstelling niet echt snap.

Uit je reacties blijkt dat je het F1 logo op het eerste gezicht in het wit zag staan. Daar ging de eerste vraag om, welke kleur zie je als eerste.

Als je langer kijkt (of vaker zoals jij deed) zie je het soms anders.

Daarom vroeg ik als tweede vraag: wat zie je dan?

Wat jedus ziet als je het logo in wit ziet of wat je ziet als je het logo in zwart ziet.

Nou zit ik me suf te piekeren hoe dat ook al weer heet, op twee manieren hetzelfde plaatje kunnen zien...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ahja die 1 in het zwart, moest ook even goed kijken om hem te ontdekken. Net als anderen zag ik ook dat witte achter die zwarte 1 als een 1.

Mede ook vanwege het feit dat het logo altijd bij TV-uitzendingen met tussen de grijze letters (Op TV zijn de witte letter en cijfer altijd grijzig doorzichtig) volledig doorzichtig is, is die 1 me nooit opgevallen. En nu pas moest ik goed kijken en kreeg ik het echt in de gaten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het was niet eens zo moeilijk het woord te vinden wat een 2 in 1 plaatje betreft. Zoals ik ook al opmerkte, je ziet of de voorgrond of de achtergrond.

Ik herinnerde me deze nog: een jonge en een oude vrouw.

post-598-0-53002500-1332438114.jpg

Dit is een tekening van W.E. Hill (1915): Mijn vrouw en mijn schoonmoeder.

Eerst zag ik alleen de jonge vrouw, na een tijdje ook de oude.

Nog een paar van deze plaatjes gevonden, die ook wel bekend staan als ‘dubbele plaatjes‘ of als ‘perspectief-afbeeldingen‘.

Wat zie je: de indiaan of de eskimo.

post-598-0-91298500-1332438136.jpg

Oude vrouw of prinses?

post-598-0-61365800-1332438168.gif

Tot slot nog een hele bekende: Kelk of gezichten?

post-598-0-05074300-1332438195.jpg

Maar nu wil men natuurlijk nog het woord weten dat ik me niet meer kon herinneren. Het was: ambigue.

Ambigue figuren zijn afbeeldingen of foto’s die op meerdere manieren te bekijken of te interpreteren zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mede ook vanwege het feit dat het logo altijd bij TV-uitzendingen met tussen de grijze letters (Op TV zijn de witte letter en cijfer altijd grijzig doorzichtig) volledig doorzichtig is, is die 1 me nooit opgevallen. En nu pas moest ik goed kijken en kreeg ik het echt in de gaten.

Bij ons op TV is het F1 logo wel wit, niet grijzig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...