Ga naar inhoud

Dick Maas wil een Flodder Musical en sluit nieuwe Flodderfilm niet uit


Aanbevolen berichten

De familie Flodder krijgt wellicht een eigen musical. Regisseur Dick Maas is momenteel in gesprek met een onbekende partij om een voorstelling te maken over zijn films rond de asociale familie in een chique wijk.

"Ik heb wel gezegd: als ik het doe, dan wil ik ook dat het echt recht doet aan wat Flodder is", vertelde Maas dinsdag op radiozender FunX. "Dat het echt een beetje over de top en sexy is, gewoon wat de films waren. Dat moet dan ook op het toneel komen."

"Flodder is nog steeds tamelijk hot", vervolgt Maas. "De serie wordt nog steeds uitgezonden en er zijn zo veel mensen die er met zo veel genoegen naar kijken. Ik denk zeker dat een musical die goed en lekker is, hartstikke leuk is. Ook voor een heel nieuw musicalpubliek."

De eerste Flodder-film kwam uit in 1986, waarna twee vervolgen en een tv-serie volgden. Na een langslepend juridisch conflict kreeg Maas afgelopen december de rechten van het format definitief toegewezen. Ook een nieuwe Flodder-film sluit hij niet uit.

Bron: Novum

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zolang ze Chantal Janzen en Danny de Munk thuis laten moet het lukken qua musical.

Stel er zou een nieuwe film komen en alle rollen worden gerecast (Johnny 1 gaat het niet weer worden, Johnny 2 is overleden, Kees 2 is Sinterklaas en Tatjana en Ma zijn te oud) wie zouden er dan in welke rollen passen?

Michiel Romeijn als Johnny? _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zolang ze Chantal Janzen en Danny de Munk thuis laten moet het lukken qua musical.

Stel er zou een nieuwe film komen en alle rollen worden gerecast (Johnny 1 gaat het niet weer worden, Johnny 2 is overleden, Kees 2 is Sinterklaas en Tatjana en Ma zijn te oud) wie zouden er dan in welke rollen passen?

Michiel Romeijn als Johnny? _O-

..Proest..

Een kennis van me maakt wel kans, een beetje andere hairdo en hij kan zo Johnny spelen...

aangepast door Ross
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik kan er heel kort over zijn...

NIET DOEN

Laat het lekker bij het oude en de goede herinneringen en kom niet met een nieuwe serie of een nieuwe flm.

Toen Coen van Vrijberghe overleed in 1997 hebben vrijwel meteen daarna Nelly Frijda, Tatjana Simic en Stefan de Walle al aangegeven niet meer verder te willen gaan met de serie, wat dus betekent dat er een geheel nieuwe cast gezocht moet worden en dat gaat niet werken; je zult altijd de oude cast voor je zien. In dat opzicht is niemand echt te vervangen, iedereen speelt een rol op zijn manier en maakt er een eigen typetje van.

Je ziet het ook bij de James Bond reeks; Daniel Craig is nu de 6e officiele Bond in de rij van de inmiddes 22 films en alle acteurs hebben Bond neergezet op hun eigen manier. Dat gaat ook met zo'n serie gebeuren.

Bovendien de optie Huub Stapel "terug" vragen lijkt mij ook geen goede optie. Die is denk ik al te oud voor de rol en daarom denk ik dat het heel ongeloofwaardig zal zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Die musical gaat denk ik helemaal niet door, we horen er niets meer van, en heb speciaal even navraag gedaan voor dit topic met die hard fans en die zeggen hetzelfde dat het niet door gaat...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die musical gaat denk ik helemaal niet door, we horen er niets meer van, en heb speciaal even navraag gedaan voor dit topic met die hard fans en die zeggen hetzelfde dat het niet door gaat...

Right. Je hebt speciaal voor dit topic de reporter uitgehangen en een stel die hard fans die zeggen dat het niet doorgaat zijn dus je bron van je 'scoop'. ...Asjeblieft zeg.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

"Voor 99% zeker komt Flodder 3D er", aldus een zeer opgetogen Maas, die voor de bijeenkomst een prachtige ruimte reserveerde in het nieuwe filmmuseum EYE in Amsterdam. "Na de vele 3D re-releases van Amerikaanse klassiekers is ook de grootste kaskraker van Nederland aan de beurt. De eerste test ziet er fantastisch uit!"

Na wat doorvragen wordt Maas wat concreter en lijken de kosten mogelijk nog een drempel te zijn: "Tom [de Mol] en ik bestuderen al enkele maanden de mogelijkheden. Een 3D conversie is een intensief traject en de bijhorende kosten zijn ook niet misselijk. We hebben onder meer advies ingewonnen bij Eyeworks. Het Filmfonds bekijkt nu onze financieringsaanvraag. Het ziet er goed uit." Flodder bleek overigens niet de eerste keuze van Maas te zijn. Hij zou liever Amsterdamned in 3D willen uitbrengen: Flodder bevat ruim voldoende elementen om de 3D conversie te laten slagen. Ik ging eigenlijk liever met Amsterdamned aan de slag, maar ik vrees dat deze te weinig bezoekers zal trekken. Flodder is uitermate geschikt!"

Ook vertelde Maas dat hij een flinke lading archiefbeelden heeft en dat hij deze wil verwerken in de nieuwe Flodder. Over een verschijningsdatum durft Maas nog geen duidelijke uitspraken te doen: Het liefst breng ik hem eind dit jaar al uit, maar het kan ook zomaar 2014 worden..." Afsluitend was er plaats voor een grap: "Ook ik ben benieuwd hoe de scene met de buurman uitpakt!", aldus een schaterende Dick Maas.

Het succesvolle Flodder kreeg met Flodder in Amerika! (1992) en Flodder 3 (1995) twee vervolgen. Ook de tv-serie Flodder de Tv-serie (1993-1995,1998) was een succes. Deze bestond uit vijf seizoenen met in totaal 62 afleveringen

Bron: filmtotaal, bleek overigens een 1 april grap te zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pfff... can't believe this.

Ik zeg: "Flodder is geweest"... het waren in de jaren 90 leuke films en de serie was ook leuk. En nu is het nog altijd leuk en melig om in het kader van nostalgie alles terug te zien, maar je ziet anno 2012 daarnaast ook hoe 'knullig' de herhalingen nu ogen.

Houd dit alsjeblieft nostalgisch en vervang die mooie herinnering niet voor een dom musical/film product met andere acteurs, die de originele cast imo nóóit kunnen evenaren.

Ps ik heb persoonlijk niks tegen Huub Stapel, maar ik vond het altijd wel heel typisch dat hij ongeveer in 90% van Dick Maas' projecten de hoofdrollen vertolkt... originaliteit was wat mij betreft daarin al nooit de sterke kant van Maas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Flodder was in zijn tijd geweldig om naar te kijken :D Af en toe geniet ik nog steeds van een aflevering nu het weer op TV is. Maar met drie films en al die afleveringen is het mooi geweest, naar mijn mening. Mochten er nieuwe films/een musical komen, dan hoef ik die in elk geval niet te zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...