Ga naar inhoud

RTG 112 - Mega Man 2 (1988)


  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Geef je beoordeling voor "Mega Man 2"

    • 0
      0
    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      0
    • 5
      0
    • 6
      0
    • 7
      0
    • 8
      2
    • 9
      1
    • 10
      1
    • niet gespeeld
      1


Aanbevolen berichten

Hier moet ik gewoon even op reageren. Ik was 5 toen wij onze eerste NES kregen waar Super Mario Bros. en Duckhunt bij zat, maar dit was mijn tweede spelletje ooit wat ik speelde op de NES en het eerste spelletje wat ik zelf kocht (toen nog bij de videotheek).

Weken plezier heb ik er aan beleefd en ik kan me niet herinneren hoe vaak ik game-over ben gegaan voordat ik hem eindelijk uitgespeeld had. Geweldige herinneringen dus.

Naast die herinneringen kan ik me herinneren dat het spel een hoop variatie had/heeft. Na het verslaan van een eindbaas kreeg je een gedeelte van zijn krachten welke je weer nodig had om verdere bazen te verslaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mega Man 2 is fantastisch!

Het was een NES game die toegankelijk was voor de regular gamer... Mega Man was belachelijk en walgelijk moeilijk... en Mega Man 3 was (mede door Doc Man stages) ook te lastig... maar deel 2 speelde gewoon lekker door...

Vind wel dat deze titel soms iets té makkelijk was, mede doordat de levensmeter van de boss-battles snel leeg liep, maar ondanks dat bezorgde het nergens frustratie. Muziek was niet memorabel. Zaten wel leuke 'grapjes'in verwerkt, zoals Metal Man die je in één keer kon uitschakelen door zijn eigen wapen tegen hem te gebruiken ;-).

Ik geef deze gewoon een 9!

Link naar bericht
Delen op andere sites

De hele Mega Man NES-reeks vind ik geweldig (vandaar mijn avatar), maar misschien is dit deel wel het beste deel!

Gave muziek, goede gameplay en zoals al gezegd niet al te moeilijk.

Wat ik ook leuk vind is dat je zelf mag bepalen welke van de robotleiders je als eerste wilt uitschakelen en deze reeks was (één van) eerste met spelletjes met deze optie. Daarbij is het ook leuk dat je, wanneer je een robotleider hebt uitgeschakeld, zijn wapen overneemt, welke je vervolgens weer kunt gebruiken voor het bestrijden en uitschakelen van de andere robotleiders en eindbazen van Dr. Wily's Castle.

ik geef het spel een 10, ondanks dat ik het wel een klein minpuntje van dit spel vind dat je enkel kunt schieten en springen; in de verdere delen (vanaf Mega Man 4) kon je ook jezelf opladen voor een grotere vuurboost en glijden.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...