Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en het geheim van de schatkaart


Aanbevolen berichten

  • Reacties 258
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gegroet *bas* en *adriaan* fans!

Aangezien dit mijn eerste post hier is, begin ik meteen maar met het ter sprake brengen van iets wat mij onlangs is opgevallen. Uiteraard is dit 'iets' afkomstig uit de serie Het Geheim van de schatkaart.

Zoals eenieder wel weet, gebruikt Bassie in de Italië aflevering van De Geheimzinnige Opdracht een nephandje, om Adriaan te plagen. Datzelfde handje lijkt echter ook op te duiken in De Schatkaart (eerder dus dan in Gradara). Ik meende het te zien, omdat het handje iets oranje-achtiger van kleur is dan een normale huidskleur.

Je kunt het zien in aflevering 12, op het moment dat Bassie en Adriaan door de boeven zijn vastgebonden in de grot op Lanzarote. Op een gegeven moment komt Robin close in beeld en zegt hij: "Ge-me-ne schurk! Boef!" Let tijdens die scène eens op de hand van Bassie die Robin vastheeft. Die lijkt verdacht veel op het nephandje.

Misschien is het hier bovenstaande wel totale onzin hoor, maar wellicht kunnen degenen die de schatkaart aflevering in bezit hebben dit checken? (Misschien ook met een screenshot?).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gegroet *bas* en *adriaan* fans!

Je kunt het zien in aflevering 12, op het moment dat Bassie en Adriaan door de boeven zijn vastgebonden in de grot op Lanzarote. Op een gegeven moment komt Robin close in beeld en zegt hij: "Ge-me-ne schurk! Boef!" Let tijdens die scène eens op de hand van Bassie die Robin vastheeft. Die lijkt verdacht veel op het nephandje.

Misschien is het hier bovenstaande wel totale onzin hoor, maar wellicht kunnen degenen die de schatkaart aflevering in bezit hebben dit checken? (Misschien ook met een screenshot?).

Hhmz.. ik zal het eens nakijken. Maar het lijkt me wel vreemd, want waarom zou dat nodig zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hhmz.. ik zal het eens nakijken. Maar het lijkt me wel vreemd, want waarom zou dat nodig zijn?

Tsja het lijkt vreemd, misschien gebruiken ze het handje zodat Bassie met z'n vrije hand de mond van Robin kan laten bewegen, want zat het mechaniekje van de robot niet achterop Robin?

Maar ik ben er dus ook niet echt 100% zeker van, ik dacht alleen zoiets te zien. Mocht je het kunnen zien of het wel of niet zo is Heidbuurt, heel graag!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hhmz.. ik zal het eens nakijken. Maar het lijkt me wel vreemd, want waarom zou dat nodig zijn?

Tsja het lijkt vreemd, misschien gebruiken ze het handje zodat Bassie met z'n vrije hand de mond van Robin kan laten bewegen, want zat het mechaniekje van de robot niet achterop Robin?

Maar ik ben er dus ook niet echt 100% zeker van, ik dacht alleen zoiets te zien. Mocht je het kunnen zien of het wel of niet zo is Heidbuurt, heel graag!

Hier is een shot :

basad09.jpg

Even over Robin:

Robin word bestuurd via een zo'n soort bakje dat je ook bij van die bestuurbareautos hebt. Daarom lijkt het me ook zo vreemd dat ze bij Bassie een nephand zouden gebruiken... :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier is een shot :

(Afbeelding)

Even over Robin:

Robin word bestuurd via een zo'n soort bakje dat je ook bij van die bestuurbareautos hebt. Daarom lijkt het me ook zo vreemd dat ze bij Bassie een nephand zouden gebruiken... :)

Tsja nu ik het shot zo zie geloof ik toch ook wel dat het niet die nephand, maar de echte hand van Bassie is, nouja dan weten we dat ook weer. Bedankt voor de screen Heidbuurt ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier is een shot :

(Afbeelding)

Even over Robin:

Robin word bestuurd via een zo'n soort bakje dat je ook bij van die bestuurbareautos hebt. Daarom lijkt het me ook zo vreemd dat ze bij Bassie een nephand zouden gebruiken... :)

Tsja nu ik het shot zo zie geloof ik toch ook wel dat het niet die nephand, maar de echte hand van Bassie is, nouja dan weten we dat ook weer. Bedankt voor de screen Heidbuurt ^O^

Graag gedaan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hier is de hand zoals die in Europa werd gebruikt,

meer bruin dan oranje.

Overigens zien jullie dat ik de hand heb weten te leggen op de originele TROS uitzendingen van de Europa serie _O_

hand2.jpg

Dat gezicht van Adriaan! Meesterlijk _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt het nou dat ze Kom, we gaan ertegenaan twee keer zingen in deze serie? Ik weet namelijk zeker dat ze dat nummer zingen in aflevering 12, als ze het ei ontdekt hebben enzo... maar zongen ze het ook niet tijdens het voetballen of zo? Of het bouwen van het clubhuis, wat was het?

Beetje vaag, twee keer hetzelfde nummer in een serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Klopt het nou dat ze Kom, we gaan ertegenaan twee keer zingen in deze serie? Ik weet namelijk zeker dat ze dat nummer zingen in aflevering 12, als ze het ei ontdekt hebben enzo... maar zongen ze het ook niet tijdens het voetballen of zo? Of het bouwen van het clubhuis, wat was het?

Beetje vaag, twee keer hetzelfde nummer in een serie.

Zo is het. Ik heb het zelf ook altijd een beetje vreemd gevonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar neen, dat is gewoon om hun moraal weer op te krikken. En waarom een tweede oppepliedje maken voor eenzelfde reeks, zeker als Kom, we gaan er tegenaan een super-liedje is

*adriaan* Kom we gaan er weer tegenaan, neen we laten ons niet verslaan!

*bas* Tegenslag, dat kan gebeuren, maar dan zie je ons niet treuren.

*adriaan* We starten weer van vooraf aan, je kunt ons niet het veld uitslaan.

*bas* We gaan er fris weer tegenaan, en komen toch weer bovenaan

Zeg nu zelf, super hé.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar neen, dat is gewoon om hun moraal weer op te krikken. En waarom een tweede oppepliedje maken voor eenzelfde reeks, zeker als Kom, we gaan er tegenaan een super-liedje is

Zeg nu zelf, super hé.

Inderdaad supernummer ;) Een van mijn favorieten. Ik snap het ook wel, het viel me alleen plotseling op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar neen, dat is gewoon om hun moraal weer op te krikken. En waarom een tweede oppepliedje maken voor eenzelfde reeks, zeker als Kom, we gaan er tegenaan een super-liedje is

Zeg nu zelf, super hé.

Inderdaad supernummer ;) Een van mijn favorieten. Ik snap het ook wel, het viel me alleen plotseling op.

Van de 2 vind ik het tweede mooier gedaan ( zijn er geen fouten met de synchronisatie ).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het geheim van de schatkaart vind ik een meesterlijke serie (hallo allemaal trouwens :W )

Aad als Baron is ^O^ , maar toch heb ik meer met de Paul van Gorcum versie van de Baron, wat jullie?

In deze serie (schatkaart dus) zou ik paul niet willen zien, dat zou niet overkomen... Ik vind zelf Paul als baron wèl leuker :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het geheim van de schatkaart vind ik een meesterlijke serie (hallo allemaal trouwens :W )

Aad als Baron is ^O^ , maar toch heb ik meer met de Paul van Gorcum versie van de Baron, wat jullie?

In deze serie (schatkaart dus) zou ik paul niet willen zien, dat zou niet overkomen... Ik vind zelf Paul als baron wèl leuker :D

Dat ligt natuurlijk helemaal aan de smaak van mensen. Ik zelf vind de Aad baron net iets leuker ;) Vooral zijn stem vind ik briljant.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat ligt natuurlijk helemaal aan de smaak van mensen. Ik zelf vind de Aad baron net iets leuker ;) Vooral zijn stem vind ik briljant.

Ik vind de Aad-stem te opgezet, dat maakt hem juist minder leuk vind ik zelf.

Ik ben het met DJ eens. Paul zou in de Schatkaart niet passen, maar hij is WEL een gave Baron. Iets echter of zo. Aad is af en toe een beetje over the top.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik me trouwens afvraag, wat hebben ze met die 120 mille gedaan? In de Kroon hoor je daar niks meer over en een weekje Griekenland kost ook geen ton. En in Europa maar klagen dat ze geen geld hebben... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Moest ik ineens aan denken. In de aflevering waar B&A naar de vulkaan staan te kijken, staan twee meisjes (een met Robin op haar nek) en een vrouw (en nog een paar andere toeristen). Ik vraag me af of dat Bassies dochters en vrouw zijn. Of misschien andere crew leden. Wat denken jullie? Ik kan me haast niet indenken dat het toevallige voorbijgangers zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Moest ik ineens aan denken. In de aflevering waar B&A naar de vulkaan staan te kijken, staan twee meisjes (een met Robin op haar nek) en een vrouw (en nog een paar andere toeristen). Ik vraag me af of dat Bassies dochters en vrouw zijn. Of misschien andere crew leden. Wat denken jullie? Ik kan me haast niet indenken dat het toevallige voorbijgangers zijn.

Ja, ik meen wel dat ze dat zijn. Ik geloof dat Ina van Toor (of toen nog Ina van Woerden) er ook tussen staat. De twee echtgenotes zitten in ieder geval ook in de bus in de Verzonken Stad.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het geheim van de schatkaart vind ik een meesterlijke serie (hallo allemaal trouwens :W )

Aad als Baron is ^O^ , maar toch heb ik meer met de Paul van Gorcum versie van de Baron, wat jullie?

In deze serie (schatkaart dus) zou ik paul niet willen zien, dat zou niet overkomen... Ik vind zelf Paul als baron wèl leuker :D

Dat ligt natuurlijk helemaal aan de smaak van mensen. Ik zelf vind de Aad baron net iets leuker ;) Vooral zijn stem vind ik briljant.

Ook als hij zenuwachtig wordt als B&A in de buurt zijn : de snor als hij z'n neus optrekt

Link naar bericht
Delen op andere sites
Doordat Aad maar in één serie de baron speelt en Paul in 4 series heeft Paul die rol meer uit kunnen werken. En daarom vind ik Paul als baron ook beter.

Dit is natuurlijk ook een groot voordeel voor een acteur. Kijk ook maar naar B&A zelf in de eerste series. In De Sleutel acteerden ze al een stuk beter dan in de Plaaggeest.

Paul van Gorcum heeft de Baron helemaal eigen kunnen maken in de vier series waarin hij hem speelde. De Baron kreeg zo z'n karakteristieke lichaamstaal, woordgebruik en gedrag t.o.v. B&A en zijn collega-boeven. Maar als Aad de Baron was blijven spelen, was dit denk ik ook wel gebeurd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Doordat Aad maar in één serie de baron speelt en Paul in 4 series heeft Paul die rol meer uit kunnen werken. En daarom vind ik Paul als baron ook beter.

Dit is natuurlijk ook een groot voordeel voor een acteur. Kijk ook maar naar B&A zelf in de eerste series. In De Sleutel acteerden ze al een stuk beter dan in de Plaaggeest.

Paul van Gorcum heeft de Baron helemaal eigen kunnen maken in de vier series waarin hij hem speelde. De Baron kreeg zo z'n karakteristieke lichaamstaal, woordgebruik en gedrag t.o.v. B&A en zijn collega-boeven. Maar als Aad de Baron was blijven spelen, was dit denk ik ook wel gebeurd.

Inderdaad, en misschien was De Baron dan ook zo "trost" gebleven, want die adelheid van de Baron mis ik toch vanaf de Europa-serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Inderdaad, en misschien was De Baron dan ook zo "trots" gebleven, want die adelheid van de Baron mis ik toch vanaf de Europa-serie.

In Europa merk je toch nog wel iets van zijn stand. De manier waarop hij zich kleedt, het geaffecteerde toontje, de keuze van de boot als schuilplaats... Hij laat de anderen, de bedienden, het werk opknappen.

Eigenlijk is in de Europa serie zijn (vermoedelijke) afkomst het duidelijkst....

Link naar bericht
Delen op andere sites
Inderdaad, en misschien was De Baron dan ook zo "trots" gebleven, want die adelheid van de Baron mis ik toch vanaf de Europa-serie.

In Europa merk je toch nog wel iets van zijn stand. De manier waarop hij zich kleedt, het geaffecteerde toontje, de keuze van de boot als schuilplaats... Hij laat de anderen, de bedienden, het werk opknappen.

Eigenlijk is in de Europa serie zijn (vermoedelijke) afkomst het duidelijkst....

Bwa, in de Scahtkaart toch ook hoor. Maar in Griekenland en Amerika vind ik hem het minst. Hij had gewoon bij het mooie maatpak moeten blijven, had zoveel meer uitstraling

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bwa, in de Scahtkaart toch ook hoor. Maar in Griekenland en Amerika vind ik hem het minst. Hij had gewoon bij het mooie maatpak moeten blijven, had zoveel meer uitstraling

Ja, daar ben ik het wel weer met je eens, de Baron in hawaii hemd past gewoon niet. En dat junglepak... :N

Baron in krijtstreep of groen pak :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bwa, in de Scahtkaart toch ook hoor. Maar in Griekenland en Amerika vind ik hem het minst. Hij had gewoon bij het mooie maatpak moeten blijven, had zoveel meer uitstraling

Ja, daar ben ik het wel weer met je eens, de Baron in hawaii hemd past gewoon niet. En dat junglepak... :N

Baron in krijtstreep of groen pak :Y

AAAAAAAAAAAAARG het jugle-pak met bijhorende combats en hoed :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
AAAAAAAAAAAAARG het jungle-pak met bijhorende combats en hoed :N

Die kistjes vond ik juist wel weer stoer (vraag me af van wie ze waren, het duurt maanden voor die krengen zijn ingelopen).

Hij had echt VEEL beter een zomerpak kunnen dragen, van cremekleurig kreukel-linnen met van die schoenen die uit gevlochten leer bestaan (lekker luchtig) en een zijden overhemd. En een hoed zoals in Griekenland. Maar ja. Paul zal zijn redenen wel gehad hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
AAAAAAAAAAAAARG het jungle-pak met bijhorende combats en hoed :N

Die kistjes vond ik juist wel weer stoer (vraag me af van wie ze waren, het duurt maanden voor die krengen zijn ingelopen).

Hij had echt VEEL beter een zomerpak kunnen dragen, van cremekleurig kreukel-linnen met van die schoenen die uit gevlochten leer bestaan (lekker luchtig) en een zijden overhemd. En een hoed zoals in Griekenland. Maar ja. Paul zal zijn redenen wel gehad hebben.

Misschien wou hij tonen dat De Baron ook een avontuurlijke kant had.

Ofwel wilde hij ded Baron belachelijk maken door hem zo'n outfit aan te trekken

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien wou hij tonen dat De Baron ook een avontuurlijke kant had.

Ofwel wilde hij ded Baron belachelijk maken door hem zo'n outfit aan te trekken

Dat eerste klinkt wel aannemelijk. Ik zal het hem vragen als ik hem een mailtje stuur. Toch wel benieuwd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien wou hij tonen dat De Baron ook een avontuurlijke kant had.

Ofwel wilde hij ded Baron belachelijk maken door hem zo'n outfit aan te trekken

Dat eerste klinkt wel aannemelijk. Ik zal het hem vragen als ik hem een mailtje stuur. Toch wel benieuwd.

Doen!!! Wil ik ook wel eens weten.

misschien komt het wel op pauls eigen site te staan, maar die is nog niet online

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb deel 1 van deze serie net op dvd gekocht.

Was vergeten dat deze serie zo leuk was.

Die B&A boys mochten ze er uit doen (Wat een irri lui ).

En Robin is veel brutaler dan in deel1.

Dat is ook wel weer leuk. En natuurlijk het liedje : Kom we gaan er weer tegen aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Klopt het nou dat ze Kom, we gaan ertegenaan twee keer zingen in deze serie? Ik weet namelijk zeker dat ze dat nummer zingen in aflevering 12, als ze het ei ontdekt hebben enzo... maar zongen ze het ook niet tijdens het voetballen of zo? Of het bouwen van het clubhuis, wat was het?

Beetje vaag, twee keer hetzelfde nummer in een serie.

Nou dan is het 3 keer.

Eerste keer tijdens het bouwen.

2de keer als ze 4-0 achterstaan.

En daarna nog 1 keer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Klopt het nou dat ze Kom, we gaan ertegenaan twee keer zingen in deze serie? Ik weet namelijk zeker dat ze dat nummer zingen in aflevering 12, als ze het ei ontdekt hebben enzo... maar zongen ze het ook niet tijdens het voetballen of zo? Of het bouwen van het clubhuis, wat was het?

Beetje vaag, twee keer hetzelfde nummer in een serie.

Nou dan is het 3 keer.

Eerste keer tijdens het bouwen.

2de keer als ze 4-0 achterstaan.

En daarna nog 1 keer.

Nee, het komt slechts twee keer voorbij. Het nummer tijdens de voetbalwedstrijd is De Trainer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Foutje moet kunnen.

Trouwens de diamant die de Baron opnoemt tijdens de europa reeks kon ook gewoon liggen in de brandkast van het huis van lara waar hij wou inbreken.

Inderdaad, dat is nu precies dezelfde theorie die ik daarvoor bedacht had! :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Foutje moet kunnen.

Trouwens de diamant die de Baron opnoemt tijdens de europa reeks kon ook gewoon liggen in de brandkast van het huis van lara waar hij wou inbreken.

Inderdaad, dat is nu precies dezelfde theorie die ik daarvoor bedacht had! :Y

Het zou wel een fout zijn ,Maar het zou wel een leuke oplossing geweest zijn. ( Nu heeft aad voor iets moelijks gekozen met zijn 10de serie in de mail van wonderer).

Link naar bericht
Delen op andere sites

*b2* Wat is het hier donker, ik zie geen hand voor ogen.

*japie* Ja, maar niet voor Japie, ik heb kattenogen.

*b2* Alles?

*japie* Ik zie alles

Japie loopt tegen de paal

*japie* Auw

*b2* Wat is er gebeurd?

*japie* Ik loop met m'n neus tegen die paal.

*b2* Loop je met je kattenogen tegen die paal?

*japie* Hey, stop met lachen, anders sla ik die paal om je oren!

*b2* Ja, ik kan alles goed horen.

Japie en B2 lopen verder, B2 loop tegen de paal

Hahahahahahahahahaha, net op de DVD gezien

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...