Ga naar inhoud

Boggle - en dan ?? - en dan Boggle


Aanbevolen berichten

Ooit, in een tv seizoen lang geleden, was er eens een televisieprogramma genaamd Boggle. Het doel was om in een matrix aan letters woorden te vinden. Dit was matig uitdagend en de presentatoren waren gekleed volgens de hipste jaren 90 trends (afschuwelijk dus).

Dat: http://nl.wikipedia.org/wiki/Boggle_(televisieprogramma)

Maarr.... tussen een van de seizoenen door (of na/voor het programma) zat een ander spelshow. In dit programma ging het over het verzamelen van munten in diverse kleine spelletjes. Het is nooit een hit geweest, maar als kind vond ik het erg tof. Mijn vraag.... wat was dit??? (ik dacht iets van kruis of munt).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maarr.... tussen een van de seizoenen door (of na/voor het programma) zat een ander spelshow. In dit programma ging het over het verzamelen van munten in diverse kleine spelletjes. Het is nooit een hit geweest, maar als kind vond ik het erg tof. Mijn vraag.... wat was dit??? (ik dacht iets van kruis of munt).

Ik geloof dat Topscore hier tussendoor is geweest, met Ted de Braak...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Was dat dat woordspel met piramidevormen? Dus waarbij je een steeds langer woord moest zien te creëren?

Afijn, ik dwaal af. ;)

Ha, wauw! Dat was ik helemaal vergeten. Leuk spel! :)

Het was ook geen denktank. Daar heeft ooit iemand meegespeeld met een oortje in, die alle antwoorden in kreeg gefluisterd. Was om de presentator voor de gek te houden.

Het is nog steeds niet het spel wat ik zocht... er zat een stuk in waarin je munten en een ander voorwerp moest sorteren. Alles wat je correct sorteerde mocht je meenemen. Het had een blauw decor.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Denktank werd door Rolf Wouters in Who's Talking gesaboteerd. Is nog op CCF geweest onlangs.

Ik kan me wel iets vaag herinneren met rondjes en kruizen en dan het KRO-logo. Eens daar op verder zoeken.

Als ik iemand awesome vond/vind, dan is het Rolf Wouters wel. De sfeer die hij neerzet tijdens zijn shows als now or never is geweldig. En natuurlijk als hij een deur dichtgooit van een auto, dat het 10x gefilmd is :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik iemand awesome vond/vind, dan is het Rolf Wouters wel. De sfeer die hij neerzet tijdens zijn shows als now or never is geweldig. En natuurlijk als hij een deur dichtgooit van een auto, dat het 10x gefilmd is :D

Dat deden wij altijd in onze "films", alle deuren op 5 of 6 verschillende camerapunten dicht :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eigenlijk transformeert dit gewoon langzaam in een spelletjesprogramma-topic :D

...En ik kan er niet tegen dat ik dat spelprogramma met munten en kruizen niet voor de geest kan halen :')

UPDATE: Ik heb wat gevonden... Pyramide schijnt het te heten, komt uit 1992 (Aldus de Gouweloos-website) en hier heb ik een klein plaatje. Dit het misschien?

lafX0.jpg

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Machteld Kooij zou de presentatrice moeten zijn en het spel is o.a. in 1992 gespeeld.

Dat haal ik weer hier vandaan:

Heb ik iets gemist

Machteld Kooij over de opzet van de quiz Pyramide

29-03-1992

En Heb ik iets gemist zendt dingen uit van de afgelopen week:

In dit programma komen opmerkelijke fragmenten uit televisieprogramma's van de vorige week aan bod. De fragmenten worden zonder enig commentaar, als in een collage getoond. De ene keer wordt Heb ik iets gemist uitgezonden door de AVRO en wordt geput uit AVRO-programma's. De andere keer laat de KRO de hoogte- en dieptepunten uit KRO-programma's zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

Mee eens DJ, het mist inderdaad de charme van vroeger, ik kijk het soms, vooral de eerste keer was het wel weer even leuk om al die verschillende (vergeten) onderdelen van het spel te zien. Wel aardig dat ze het weer eens 'uit de kast hebben getrokken'.

Denktank mag ook wel weer op herhaling met Kas van Iersel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Boggle wordt momenteel herhaald op Best24, leuk om weer eens te zien, al is het eerste seizoen nog wat knullig soms.

Er zijn ook echt shows die nu niet meer zouden werken, helaas.

Buiten dat is er nog maar weinig presenteertalent en wij kunnen ons niet meer identificeren met de deelnemers. Het is niet meer ome Ko en tante Suus die daar staan, de deelnemers van tegenwoordig lijken wel gecast of zijn C-BN'ers. Om zo'n spel leuk te houden moet je je kunnen identificeren met de deelnemers en moet de presentator (M/V) iets uitstralen.

Er zijn nog wel een paar quizen die die charme nog hebben: met het mes op tafel is een heel goed voorbeeld. 2 voor 12 en Per seconde wijzer zijn ook goed, maar dat is wel meer voor de hoger opgeleide deelnemers, dus daar geldt het identificeren verhaal minder.

Wat wel een leuke show met BN'ers was was Tros Triviant, met Tineke Verburg. Daar zou ik rustig voor gaan zitten nog steeds.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Boggle wordt momenteel herhaald op Best24, leuk om weer eens te zien, al is het eerste seizoen nog wat knullig soms.

Er zijn ook echt shows die nu niet meer zouden werken, helaas.

En er zijn ook spelprogramma's die toen al niet werkten, ik noem een 'AVRO Schatten en Schieten', wat zou fout was dat het leuk werd :')

Buiten dat is er nog maar weinig presenteertalent en wij kunnen ons niet meer identificeren met de deelnemers. Het is niet meer ome Ko en tante Suus die daar staan, de deelnemers van tegenwoordig lijken wel gecast of zijn C-BN'ers. Om zo'n spel leuk te houden moet je je kunnen identificeren met de deelnemers en moet de presentator (M/V) iets uitstralen.

Helaas worden de kandidatenaudities steeds strikter en zijn de presentatoren steeds meer een personality die de show denken te moeten dragen in, uiteindelijk, negatieve zin. Ik noem een Gordon in 'Minute to win it'.

Link naar bericht
Delen op andere sites

de deelnemers van tegenwoordig lijken wel gecast of zijn C-BN'ers.

Dat inzetten van BN'ers is wel een hype inderdaad. Ook programma's als 'Wie is de mol?' en Expeditie Robinson hebben hier last van. Peking Express schijnt nu ook blikken BN'ers open te gaan trekken en als je ziet wie daar uiteindelijk aan meedoen......

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wie is de mol werkt wel met BN'ers, doen ze al zo lang, maar met onbekenden was het wel leuker.

Expeditie Robinson vind ik dit jaar echt zwak, veel te veel vriendjes onder elkaar (ze stoppen er notabene 3 in die elkaar door en door kennen dit jaar!).

Peking Express is al eens geweest met BN'ers, dat was wat mij betreft een aanfluiting, al heb ik het laatste seizoen ook niet helemaal afgekeken, mede door de storende stukjes die achteraf zijn opgenomen waarbij deelnemers gaan vertellen wat ze deden. Dit deed Peking Express al langer, maar nu nog véél meer en haalt compleet de snelheid uit het programma.

Zo hebben ze ook Fort Boyard verkracht. En ook dat is met BN'ers.

Die nieuwe quiz met Marc Klein Essink, die hypnoseshow van de Brandsteders, 71 graden noord, Expeditie Robinson, Wie is de mol, xxx met sterren, sterren xxx, zelfs in The Voice zitten bekenden.

Van mij mag het allemaal wel weer een beetje terug naar af, want vaak spelen die BN'ers voor een of ander randdebielendoel waarmee ik me ook al niet kan identificeren, sodemieter op, dat is toch niet spannend? Het is veel spannender of die eikel van een Sjors een ton wint of toch die "het zou je buurvrouw kunnen zijn" Mieke.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...