Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

gepost (aangepast)

En dat deden ze niet.

Nee, maar dat scheelde niet veel...

Laten we het maar houden op de schijtmazzel van onze Oosterburen...

Meest hilarische nog is dat Poule B de poule des doods wordt genoemd, met 2 van de 4 landen die in de top 3 van de wereld staan en dat dit woensdag al als eerste poule beslist kan zijn;

Als Denemarken wint van Portugal (wat ze in de voorbereidingen naar het toernooi al 2 keer hebben gedaan) en Duitsland wint van Nederland, dan hebben Denemarken en Duitsland beiden 6 punten en zijn zowel Portugal als Nederland al uitgeschakeld.

Wat wel minder is, is dat feitelijk gezien Duitsland er dan dus voor kan zorgen dat zij Nederland uitschakelen, wat we dus waarschijnlijk dan nog heel lang zullen gaan horen.

Laten we hopen dat Nederland heel gedreven is en dat Duitsland woensdag ten onder gaat, maar laten we er dan ook meteen van uitgaan dat dit niet gebeurt, zodat de tegenslag alsnog mee gaat vallen.

(Eigenlijk is het toernooi al naar de klote)

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Bert moet wel wat gaan doen.

Wat moet Bert doen dan?

Nederland heeft niet slecht gespeeld; ze hebben constant de aanval gezocht.

Het probleem is dat de landen (van de eerste 4 wedstrijden heeft eigenlijk Nederland echt als enige gevoetbald) te weinig lef tonen.

Denemarken heeft slim gespeeld en zijn met zijn allen in en rond het strafschopgebied gaan hangen, waardoor er een witte muur onstaat, waar bijna niet doorheen te komen is. Daarnaast had Nederland ook zeker het geluk niet aan hun zijde.

Vanavond waren de wedstrijden (had ik niet verwacht van Italië) wel leuk om naar te kijken, gezien er wel lef getoond werd en niet iedere keer alle spelers op hun eigen helft bleven plakken, wachtend op een counter.

Tegen Duitsland en Portugal zal Nederland "all or nothing" moeten spelen om het in eigen hand te houden.

Feitelijk is elke wedstrijd voor Nederland nu dus al een knock-out wedstrijd.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Tot nu toe vind ik het wel een aardig toernooi, al mag het voetbal wel wat beter worden.

Wel genoten van de passie van Oekraïne. Eigenlijk heeft Zweden een veel beter team, maar je ziet dat je met vechtlust en een slimme spits ook ver komt.

Vanavond Polen - Rusland. Hopelijk kunnen de Russen de goede vorm doortrekken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tot nu toe vind ik het wel een aardig toernooi, al mag het voetbal wel wat beter worden.

Wel genoten van de passie van Oekraïne. Eigenlijk heeft Zweden een veel beter team, maar je ziet dat je met vechtlust en een slimme spits ook ver komt.

Vanavond Polen - Rusland. Hopelijk kunnen de Russen de goede vorm doortrekken.

Nou, dat is zeker gelukt (trouwens, dat geldt ook voor de Polen) ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had dat doelpunt niet eens verwacht. :')

Van Persie boort mij nu punten door de neus betreffende de pool :P

Maar even serieus... Met dit resultaat "heeft Nederland nog een kans door met 2 doelpunten verschil te winnen van Portugal"

Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen en als Nederlandse speler niet eens meer door willen naar de kwartfinales.

Je bent als land nu gewoon de clown van het toernooi; lachten wij 4 jaar geleden nog Italië en Frankrijk uit door winst met 3-0 en 4-1, nu wordt jij als land uitgelachen.

Dan ben je tweede van de wereld en presenteer je jezelf op dit toernooi als 1 van de zwakste landen....

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan ben je tweede van de wereld en presenteer je jezelf op dit toernooi als 1 van de zwakste landen....

We staan vierde nu, en we zullen nog wel iets gaan zakken. Ach, verliezen van Duitsland kan best gebeuren, ik vond het tegen Denemarken erger. Al speelde Nederland op het eerste kwartier na wederom niet goed.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gelukkig heb ik dat op het eind nog veranderd. :P

Het is echt teleurstellend tot nu toe. Maar ik weiger de hoop op te geven.

Op naar zondag.

Ik doelde er hiermee op dat ik 2-0 had voorspeld en dat van Persie er 2-1 van maakte :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja hoor...

Ik zong de eerste 2 zinnen stiekem eigenlijk thuis al zo een aantal keren (Stop je toeter in de la, want we zijn uit het EK), en nu heeft Edwin Evers daadwerkelijk een versie van het nummer gemaakt en vanmorgen laten horen. Gewoonweg geniaal gedaan!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit toernooi zit echt vol met rare verlopen en eigenaardigheden;

- 1e wedstrijd direct 2 rode kaarten en een strafschop in de wedstrijd (daarna niet meer)

- Er worden, voordat de 3e wedstrijden in de eerste ronde beginnen, slechts 2 landen al eerder uitgeschakeld (Ierland en Zweden)

- Nederland kon ondanks 2 eerder geleden nederlagen alsnog kans maken op de kwartfinales

En de meest eigenaardige vond ik nog de uitschakeling van Rusland:

Rusland en Griekenland hebben evenveel punten, echter Rusland heeft een beter doelsaldo (+2 ten opzichte van Griekenland). Rusland speelde in de eerste wedstrijd tegen Tsjechië 4-1 en de Tsjechen gaan alsnog (zelfs als groepswinnaar) door en Rusland ligt er alsnog uit, omdat er niet wordt gekeken naar het doelsaldo, maar naar het onderlinge duel tussen de 2 landen die beiden 4 punten hebben, wat in het voordeel was van de Grieken (1-0 tegen Rusland).

Feitelijk gezien kon Rusland de Tsjechen dus ook met 30-1 van de mat vegen en nu alsnog in het vliegtuig zitten.

Beetje jammer dat er dus in dit geval niet wordt gekeken naar doelsaldo's, terwijl dat in poule B wel werd gedaan (reden was omdat er 3 landen evenveel punten hadden).
Link naar bericht
Delen op andere sites

En de meest eigenaardige vond ik nog de uitschakeling van Rusland:

Inderdaad een merkwaardige regel. Laat toch gewoon het doelsaldo beslissen!

Benieuwd trouwens of vanavond ook het tweede organiserende land er na de eerste ronde uitligt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu mag Italië wel winnen hoor. :')

Gisteren met een Duitser gekeken, heerlijk om te zien hoe kapot hij ging op de wedstrijd. >:)

Mooi zo. :7

Om eerlijk te zijn vind ik dit wel hele zielige uitspraken, die anti-Duitse opmerkingen :P

Wat is er nou op Duitsland aan te merken? :P

Gaat het nog steeds over de oorlog (die we hier denk ik geen van allen bewust hebben meegemaakt)? :P

Ik ben gewoon voor het beste team en als je dan echt gaat kijken naar het team dat op dit moment goed voetbal speelt, goed samenspeelt en op eindtoernooien heel ver komt dan is het Duitsland wel (Duitsland is in de laatste toernooien steeds minstens in de halve finale gekomen).

Duitsers worden vaak als arrogant volk gezien, maar ik denk dat Nederlanders veel erger zijn hoor.

Nu staan Spanje en Italië in de finale en ook als was het Duitsland geweest die de finale had bereikt dan was ik ook tegen Spanje.

Als er 1 land is die ik het momenteel niet gun dan is het Spanje wel.

Reden: Ze voetballen amper, staan alleen maar te verdedigen en winnen nipt van de tegenstander met een krappe 1-0 in de laatste fase van de wedstrijd. Kijk je naar Duitsland en Italië, die beiden tegenstander konden zijn dan voetballen beide landen meer en beter ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weer Spanje... Niets aan te doen, ze waren oppermachtig. Maar heb dit EK toch vooral genoten van Italië. Jammer, dit hadden ze niet verdiend zo.

Nou ja het is feitelijk hun eigen schuld;

- Een domme wissel van de coach door een geblesseerde speler op te stellen

- 3 van de 4 doelpunten kwamen op dezelfde manier tot stand (overtikken en dwars door het midden van de verdediging)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Spanje was gewoon veel beter, eerlijk is eerlijk. Het vervelende daar aan is dat je zo'n eenzijdige finale voorgeschoteld kreeg, ik vond het nauwelijks spannend. :{

Klopt, het was met 2-0 al gespeeld. Die tweede helft was niet echt meer de moeite.

Al met al een aardig toernooi, maar eigenlijk weinig echt memorabele momenten. Ook weinig onbekende spelers die opvielen, normaal is dat wel vaak het geval op een eindronde. Alleen die Dzagoev van Rusland heeft me verrast, die kende ik niet...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoals TMP al schreef miste ik ook de memorabele momenten. Uiteindelijk kreeg het toernooi de meest voorspelbare winnaar. Ik had zelf niet verwacht dat Duitsland zou sneuvelen in de halve finale, want dan had Spanje het waarschijnlijk een stuk moeilijker gekregen in de finale. Nu gaf Italië Spanje wel heel simpel de cup cadeau.

Wat me wel opviel was dat zowel op internet als in de kranten de discussie over kijkcijferstrijd Studio Sportzomer - VI Oranje vaak feller was dan de discussie over het voetbal, zegt ook wel iets over het toernooi.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...