Ga naar inhoud

[centraal] Bassie & Adriaan #2


Aanbevolen berichten

Ik ben naar Beeld en Geluid Experience geweest in Hilversum en daar heb ik een intro kunnen vinden (originele uit 1981) van aflevering 10!

Dan heb je niet de 'intro gevonden' maar gewoon de al eerder gemeldde informatie gebruikt en de professor opgezet aldaar :P

Ik heb een nog leukere opmerking voor je: Je kunt deze uitzendingen ook op DVD in handen krijgen! Kost je maar 34,95 euro. Per uitzending. Exclusief verzendkosten. :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 250
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Dan heb je niet de 'intro gevonden' maar gewoon de al eerder gemeldde informatie gebruikt en de professor opgezet aldaar :P

Ik heb een nog leukere opmerking voor je: Je kunt deze uitzendingen ook op DVD in handen krijgen! Kost je maar 34,95 euro. Per uitzending. Exclusief verzendkosten. :')

Ja oke, ik heb het niet gevonden :P

Heb ik ook gezien op de site dat het 34,95 excl. verzendkosten per uitzending is.. Dat is toch wel best prijzig voor een originele uitzending uit 1981..

aangepast door Melki
Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je het vergelijkt met de woekerprijzen op Marktplaats dan is het geen geld.

Zeldzaam! :')

Weet je, gek genoeg heeft het een kern van waarheid :') Je kunt voor 50 euro de derde Video Media-band kopen waarop het geluid echt verschrikkelijk schijnt te zijn, of voor 34,95 euro enkel de laatste aflevering van de Plaaggeest (want let's be honest, dat is het enige waar die Video Media-band om draait). Ik zou in geen geval één van beiden kopen voor meer dan vijf euro (en dan ben ik al duur), maar still. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben naar Beeld en Geluid Experience geweest in Hilversum en daar heb ik een intro kunnen vinden (originele uit 1981) van aflevering 10! Helaas had ik geen camera bij, dus filmde ik het maar met me telefoon. Wat mij ook is opgemerkt, is dat er na de intro een scéne komt die niet op de Pentabanden staan! -

http://www.youtube.com/watch?v=pEGfzD-gO-M

Overigens moeten ze niet eerlijk niet zo moeilijk doen over die reeksen. Ze weten net zo goed als iedereen dat het series en geen films zijn. De énige uitgave die ik echt nog verwacht zijn dan ook seizoensboxen op DVD. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welneeeeee! Ik koop er iedere dag een DVD!

_O-

Zou wat zijn als je er iedere dag een DVD koopt! Stel je wilt de hele Huilende Professor serie dan ben je rond de 350 euro kwijt.. dan zou ik nog liever de DVD kopen van een tientje. _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een leuk nieuwtje:

34 jaar, 7 maanden en 11 dagen na hun tv-debuut komt de VARAgids met een heuse special rond Bassie & Adriaan. En dat werd weleens tijd, na al die jaren.

VARAgids nummer 32 (vanaf 7 augustus te koop) brengt een grondige analyse van het bekendste circus duo ooit met verhalen over:

- De totstandkoming van de tv-shows (VARAgids sprak met Joop van den Ende)

- De man-vrouwverhouding in het programma (VARAgids keek uren tv terug)

- Hoe gaat het nu met Adriaan (VARAgids reisde af naar Zuid-Spanje, waar de voormalig acrobaat resideert). ‘Adriaan zat zogezegd op de praatstoel, en ik zat er tegenover, in het volle besef dat we misschien wel nooit meer uit Benalmadena Pueblo weg kwamen,’ schrijft journalist Marcel van Roosmalen.

In de rubriek Buis & Haard vertellen Groen Links-lijsttrekker Jolande Sap en echtgenoot Richard Boulan zelfs over het duo. ‘Er zit een soort universele humor in die alle kinderen aanspreekt.’

In de Bassie & Adriaan-special kunnen lezers het complete oeuvre van Bassie & Adriaan winnen op dvd. Onder meer door antwoord te geven op de vraag wie als enige kon verstaan wat de hond Lara zei?

Bron: www.tv-corner.nl

aangepast door Franubis
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zijn jullie nu serieus? Jolande Sap is de fractievoorzitter van GroenLinks sinds 2010 en is de opvolgster van Femke Halsema (of kennen jullie die ook niet?). Dat heet toch wel een beetje algemene ontwikkeling.

Desalniettemin vind ik die special wel leuk en ga ik er op z'n minst wel even doorheen bladeren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zijn jullie nu serieus? Jolande Sap is de fractievoorzitter van GroenLinks sinds 2010 en is de opvolgster van Femke Halsema (of kennen jullie die ook niet?). Dat heet toch wel een beetje algemene ontwikkeling.

Nou nou, dat ik dit nog mag mee maken: Een discussie over politieke bekendheid in een Bassie & Adriaan-topic.

Just to be clear: Wonderer woont al jaren niet meer in Nederland en ik volg de politiek gewoon te weinig om bij te houden wie fractievoorzitters zijn.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik las op wikipedia dat er een pilotaflevering is uitgezonden van Bassie en Adriaan. Dit vond plaats op 17 december 1976. Maar ik kan nergens in de archieven terug vinden dat die uitzending bestaat. Daarbij baseer ik me op gegevens uit de tv-gidsen en krantenartikelen uit die tijd. Mijn vraag is dan ook waar die aflevering over ging en/of er materiaal van is?.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou nou, dat ik dit nog mag mee maken: Een discussie over politieke bekendheid in een Bassie & Adriaan-topic.

Just to be clear: Wonderer woont al jaren niet meer in Nederland en ik volg de politiek gewoon te weinig om bij te houden wie fractievoorzitters zijn.

Als je nou nog niet weet dat Sap de lijsttrekker is, dan volg je de politiek waarschijnlijk helemaal niet. ;)

Maar wat grappig om die scene te zien van B&A. Bedankt voor het posten! Ben overigens benieuwd naar de VARA gids...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je nou nog niet weet dat Sap de lijsttrekker is, dan volg je de politiek waarschijnlijk helemaal niet. ;)

Maar wat grappig om die scene te zien van B&A. Bedankt voor het posten! Ben overigens benieuwd naar de VARA gids...

Ik wist dat ook niet, zelfs nog nooit van dat hele mens gehoord, toch volg ik e.e.a. zeker wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wist dat ook niet, zelfs nog nooit van dat hele mens gehoord, toch volg ik e.e.a. zeker wel.

Ik lees dit met open mond van verbazing. Is het hele gebeuren met die Tofik Dibi van GroenLinks dit voorjaar die lijsttrekker wilde worden ook aan je voorbij gegaan? Als je een foto van haar googlet, komt ze je dan ook niet enigszins bekend voor? Wat Jelger_de_goochelaar al zegt, als je haar nog niet kent dan volg je de politiek waarschijnlijk helemaal niet. Als je zo nu en dan eens een krant leest of de grote nieuwssites bezoekt en het journaal kijkt, dan moet er toch op z'n minst wel een belletje rinkelen.

Hoe dan ook, ik heb die VARAgids nog niet kunnen vinden helaas :(.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb die gids wel gezien, niet ingekeken. Stond wel een grappige tekst op de voorkant over seksisme in de series, dat zal wel slaan op die man - vrouw verhouding in de series, waarover al werd gesproken.

Valt inderdaad wel op dat er weinig dames in de series zitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik lees dit met open mond van verbazing. Is het hele gebeuren met die Tofik Dibi van GroenLinks dit voorjaar die lijsttrekker wilde worden ook aan je voorbij gegaan? Als je een foto van haar googlet, komt ze je dan ook niet enigszins bekend voor? Wat Jelger_de_goochelaar al zegt, als je haar nog niet kent dan volg je de politiek waarschijnlijk helemaal niet. Als je zo nu en dan eens een krant leest of de grote nieuwssites bezoekt en het journaal kijkt, dan moet er toch op z'n minst wel een belletje rinkelen.

Hoe dan ook, ik heb die VARAgids nog niet kunnen vinden helaas :(.

Tofik Dibi << wie!?

Sap heeft wel een bekend gezicht als ik er op google, maar groenlinks volg ik sowieso niet, geitenwollensokkengedoe.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tofik Dibi << wie!?

Sap heeft wel een bekend gezicht als ik er op google, maar groenlinks volg ik sowieso niet, geitenwollensokkengedoe.

Ik heb zelf ook niets met GroenLinks, zijn inderdaad geitenwollensokken-figuren. Maar zegt het gezicht van die Tofik Dibi je ook niets als je die googlet? Dat was toch wel heel erg in het nieuws toen. Je kon geen actualiteitenprogramma aanzetten zonder zijn gezicht te zien. Van iemand van 17 vind ik het niet zo gek dat de naam Jolande Sap niet zo heel veel zegt (no offence samba-boy), maar van iemand van 32 had ik stiekem toch wel iets meer verwacht ;).

En het klopt inderdaad Joost, er zou iets in komen te staan over de man-vrouw verhouding. Hier overigens de voorkant van de nieuwe VARAgids :).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook niets met GroenLinks, zijn inderdaad geitenwollensokken-figuren. Maar zegt het gezicht van die Tofik Dibi je ook niets als je die googlet? Dat was toch wel heel erg in het nieuws toen. Je kon geen actualiteitenprogramma aanzetten zonder zijn gezicht te zien. Van iemand van 17 vind ik het niet zo gek dat de naam Jolande Sap niet zo heel veel zegt (no offence samba-boy), maar van iemand van 32 had ik stiekem toch wel iets meer verwacht ;).

En het klopt inderdaad Joost, er zou iets in komen te staan over de man-vrouw verhouding. Hier overigens de voorkant van de nieuwe VARAgids :).

Ik kijk gewoon zowat geen tv en ik kijk alleen het nieuws wat mij direct interesseert.

Zo kijk ik ook geen reclames op tv, dan gaat hij op mute en ga ik even wat anders doen. Zo veel mensen die "ja van die reclame" zeggen en dat ik dan géén idee heb _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb die gids wel gezien, niet ingekeken. Stond wel een grappige tekst op de voorkant over seksisme in de series, dat zal wel slaan op die man - vrouw verhouding in de series, waarover al werd gesproken.

Valt inderdaad wel op dat er weinig dames in de series zitten.

En ALS ze erin zitten, in nogal rolbevestigende ... eh... rollen ;) Ik denk nu vooral aan de James Bond parodie, hehe.
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook zoiets, wij worden op de Adriaan site helemaal afgemaakt rechten dit dat blabla maar het is ze blijkbaar ontgaan dat van de 1 juli 2004 beelden nog nooit 1 seconde ergens anders te zien zijn geweest dan op de kleine eerste en enige oplage die ik heb gemaakt. Nog nooit is 1 seconde op Youtube te zien geweest, nooit op het forum, nergens. Meer respect voor rechten tonen dan dat lijkt mij onmogelijk, toch worden we als een stelletje losgeslagen criminelen neergezet. Misselijk.

Een nieuwe tentoonstelling? Zou ik nooit heen gaan. Het was toen de enige en laatste keer. Jammer dat ze steeds op hun woorden terug komen, behalve over het forumverhaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Meer respect voor rechten tonen dan dat lijkt mij onmogelijk, toch worden we als een stelletje losgeslagen criminelen neergezet. Misselijk.

Ik weet nog dat Bassie (heb je destijds nog een fragment van online gezet) z'n mondharmonica cd's zelfs aanbood voor de radio en dat Martijn mondeling toestemming had gegeven om bepaalde zaken te gebruiken. Nu wordt dit allemaal tegen gesproken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet nog dat Bassie (heb je destijds nog een fragment van online gezet) z'n mondharmonica cd's zelfs aanbood voor de radio en dat Martijn mondeling toestemming had gegeven om bepaalde zaken te gebruiken. Nu wordt dit allemaal tegen gesproken.

Wij hebben inderdaad van Bas de toezegging dat hij een kerstvideoclip zou opsturen die wij vrij mochten gebruiken en dat gesprek is, met zijn medeweten, opgenomen, dus daar komt hij niet onderuit.

Hoe het verder met Martijn geregeld is kan ik mij niet meer precies herinneren, dus daar durf ik 8 jaar na dato geen uitspraak meer over te doen, ongetwijfeld zal e.e.a. in de archieven te vinden zijn hierover. Hoe dan ook hebben wij ons toen keurig netjes gedragen en voor alle sites en alle fragmenten zijn altijd netjes rechten betaald bij de betreffende instanties.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een nieuwe tentoonstelling? Zou ik nooit heen gaan. Het was toen de enige en laatste keer. Jammer dat ze steeds op hun woorden terug komen, behalve over het forumverhaal.

Nou denk ook niet dat B&A op jou zitten te wachten.

--edit--

aangepast door djkoelkast
ongewenst
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou denk ook niet dat B&A op jou zitten te wachten.

--edit--

Whehehe, wie was/is dit? Een insider van Adrina? Aad of Bas himself? Een clone van onze grote vriend Michael B? :') Ik heb niet kunnen lezen wat hier oorspronkelijk stond, misschien is dat maar voor het goede ook. Oh en voor er weer gejankt gaat worden "Oeh, Retroforum zuigt want een dictator die niet tegen kritiek kan censureert de boel', mag ik daar dan alvast even een standpunt op geven. Van censuur is pas sprake wanneer een volledig bericht onnodig wordt weggehaald onder het mom van 'Nooit geplaatst'. Hier zie ik de post van kritiek nog staan, ik denk alleen dat een flinke (overbodige) scheldpartij richting enkele leden en/of crew is weggeflikkerd, zoals het hoort. Wie zit er immers op schelderij te wachten, toch?

...Serieus, wie is die vogel?

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Adriaan is flink boos, en terecht. Het interview met Aad wat in de VARAgids staat is behoorlijk vreemd en er stonden dingen in waar ik me niets bij kon voorstellen dat dat zo gebeurd/gezegd is. Blijkbaar klopte dat gevoel, wat er is dus (volgens Aad) bijna niets van waar wat er in dat interview gezegd wordt. Zie hier. Het is een behoorlijk lange brief geworden :9.

Overigens vind ik die hele special niets bijzonders. Dat stuk met Jolande Sap sloeg nergens op (alleen de eerste twee zinnen gingen over Bassie & Adriaan), dat stuk met Joop van den Ende komt min of meer uit de biografie van hem die nog moet verschijnen en dat stuk over de parodieën is ook verre van interessant. Filmpjes beschrijven met tekst en foto werkt gewoon niet. Het enige aardige artikel was vond ik Vrouwenloos Universum (al is dat ook wel een beetje oud nieuws) en Altijd Blijven Lachen was ook een mooi stukje. Het dieptepunt vond ik eigenlijk nog wel die zogenaamde quiz met maar liefst vier hele meerkeuze vragen. Nee, van een Bassie & Adriaan-special had ik toch wel meer verwacht.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dan zouden we op die rit van 1240 meter langs het 2e en 3e huis van Frans Bauer gereden zijn. Waar haalt hij die onzin vandaan. Nonsens. Frans heeft helemaal geen huis in Spanje!!!

Ik zou Frans geadviseerd hebben te gaan zingen. Larie koek. Hoe komt hij daar bij. Frans zong al jaren.

Ik heb de 'journalist' wel verteld dat Frans, toen hij net 10 jaar was, zijn eerste singeltje aan mij had verkocht. Met de verhuizing vorig jaar heb ik het singeltje weer terug gevonden.

\

Ik moest zó hard lachen. :')

EDIT: Trouwens, die bezoekersteller op de Adriaan-homepage wordt bij mij als 'kwaadwillig' beschouwd. Iets mis? :P

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Luc

Sun 05 Aug 2012 om 22:16

Ik heb onlangs Paul van Gorcum (de Baron) geïnterviewd en hij staat absoluut open voor een reunie aflevering

Bron: Mediacourant-comments, dus vandaar de falende opmaak van de quote.

En verder: http://coenensanders...n-ouwehoer.html

... :')

aangepast door djkoelkast
Link naar bericht
Delen op andere sites

Sorry, maar dat hele gesprek met Coen & Sander geeft wel aan dat die journalist er totaal geen zin in had en totaal geen idee had waar het over had en dat vind ik toch wel erg onprofessioneel. Als je de opdracht van de VARAgids krijgt om naar Adriaan af te reizen om hem te interviewen voor een Bassie & Adriaan SPECIAL, dan ga je je op z'n minst eerst even flink inlezen (al lees je hun Wikipedia-pagina, dan weet je al een hoop). Hij zegt zelf ook al dat hij geen goede interviewer is, maar blijkbaar heeft hij ook niet erg z'n best ervoor gedaan. En zoals hij zelf al zei in het radiofragment wilde hij alleen maar naar het strand.

Het mag dan wel 'een typische Adriaanreactie' zijn, als ik dit radiofragment hoor is het wel terecht. Als je als Adriaan zijnde geïnterviewd wordt voor een special over Bassie & Adriaan, verwacht je op z'n minst dat er een enthousiaste interviewer naar je toe komt en het is dan niet zo gek dat Adriaan dan maar begint te praten over van alles en nog wat. Adriaan heeft blijkbaar vijf uur achter elkaar zitten praten, maar daar is helemaal niets van terug te zien in dat hele interview. Dat de informatie die Adriaan in die vijf uur vertelt jou als journalist niet interesseert, wil niet zeggen dat de lezers die die Bassie & Adriaan Special kopen (waaronder ikzelf) die informatie niet interessant vinden. Het lijkt mij dat Adriaan dingen vertelde als hoe ze te werk gingen enzo, dat lijkt mij nou juist reuze interessant. Er staat nu alleen maar flauwekul in dat hele interview. Nooit meer een VARAgids voor mij in ieder geval.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sorry, maar dat hele gesprek met Coen & Sander geeft wel aan dat die journalist er totaal geen zin in had en totaal geen idee had waar het over had en dat vind ik toch wel erg onprofessioneel. Als je de opdracht van de VARAgids krijgt om naar Adriaan af te reizen om hem te interviewen voor een Bassie & Adriaan SPECIAL, dan ga je je op z'n minst eerst even flink inlezen (al lees je hun Wikipedia-pagina, dan weet je al een hoop). Hij zegt zelf ook al dat hij geen goede interviewer is, maar blijkbaar heeft hij ook niet erg z'n best ervoor gedaan. En zoals hij zelf al zei in het radiofragment wilde hij alleen maar naar het strand.

Het mag dan wel 'een typische Adriaanreactie' zijn, als ik dit radiofragment hoor is het wel terecht. Als je als Adriaan zijnde geïnterviewd wordt voor een special over Bassie & Adriaan, verwacht je op z'n minst dat er een enthousiaste interviewer naar je toe komt en het is dan niet zo gek dat Adriaan dan maar begint te praten over van alles en nog wat. Adriaan heeft blijkbaar vijf uur achter elkaar zitten praten, maar daar is helemaal niets van terug te zien in dat hele interview. Dat de informatie die Adriaan in die vijf uur vertelt jou als journalist niet interesseert, wil niet zeggen dat de lezers die die Bassie & Adriaan Special kopen (waaronder ikzelf) die informatie niet interessant vinden. Het lijkt mij dat Adriaan dingen vertelde als hoe ze te werk gingen enzo, dat lijkt mij nou juist reuze interessant. Er staat nu alleen maar flauwekul in dat hele interview. Nooit meer een VARAgids voor mij in ieder geval.

Nee precies, dat was ook de reden dat ik de link postte. Die man geeft ook zelf aan geen fan van het duo te zijn. Prima, maar laat hem dan in ieder geval nooit meer een interview schrijven, want dit is in ieder geval een moment dat ik het volledig met Adriaan eens moet zijn: Het is wel héél erg geworden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is duidelijk dat publieke omroepen financieel moeten krimpen, want die Vara-gids lijkt journalistiek enkel door beginnende stagiaires gevuld. Wat een 100% low quality bagger staat er in zo'n blaadje zeg. Ik sluit me geheel aan met bovenstaande reacties betreffende de stukken over B&A. Natuurlijk, als fan kun je niet altijd verwachten dat er nieuwe informatie in zo'n special staat, omdat het een breed publiek moet aantrekken. Maar het interview met Aad is echt tenenkrommend beschreven, je leest het met plaatsvervangende schaamte.

Ik heb nu geen zin om alles af te lopen, maar de grote lijn is dat de B&A special 1 groot faalproject is geworden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Laatst waren de series De Plaaggeest en Het Geheim van de Sleutel weer opnieuw uitgebracht op dvd. En ik zat vandaag een beetje rond te snuffelen op marktplaats en wat zag ik daar? De series De Diamant en De Huilende Professor zijn waarschijnlijk ook weer opnieuw uitgebracht op dvd! http://cd-dvd.marktplaats.nl/dvd-s-kinderen-en-jeugd/585465470-dvds-bassie-en-adriaan.html

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...