Ga naar inhoud

De achtergrondmuziek van Bert Smorenburg


Aanbevolen berichten

[..]

Ik vraag me af waarom Aad v. Toor A. Klaris niet noemt (ondanks wat er is gebeurt). Ik bedoel, de helft van de muziek is en blijft nou eenmaal van Aad Klaris!

Dat Aad van Toor Aad Klaris niet noemt kan ik begrijpen, maar wat me meer dwarszit is dat ze daar zomaar mee wegkomen. Buma/Stemra laat je nooit muziek gebruiken zonder toestemming van de eigenaar en als je eerst iemand wel krediet geeft en dan niet zal ook niet zo geweldig gevonden worden. Ik denk echter dat het wettelijk is geregeld dat Aad van Toor Aad Klaris niet meer hoeft te noemen en misschien toch zijn muziek mag gebruiken of dat Aad van Toor gewoon de muziek nog gebruikt, maar Klaris niet noemt en dat dat over het hoofd wordt geen. Ik zou het niet weten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 172
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Ja, ik ook. Maar gelukkig zit er nog een beetje Jean Michelle Jarre en Aad klaris muziek op de dvd van de schatkaart, in het laatste hoofdstuk van dvd 2.

Ik denk dat ze die muziek hebben gehouden omdat hij nog te doen was.

Maar eerder op dvd 2 hoor je normaal dat zelfde muziekje maar dat is nu ook bert smorenburg. ik heb de videos gezien van de verzonken stad in de smoorversie, daar zit nog iets aad klaris in. zover ik weet is daar de begintune niet veranderd gelukkig!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk dat ze die muziek hebben gehouden omdat hij nog te doen was.

Maar eerder op dvd 2 hoor je normaal dat zelfde muziekje maar dat is nu ook bert smorenburg. ik heb de videos gezien van de verzonken stad in de smoorversie, daar zit nog iets aad klaris in. zover ik weet is daar de begintune niet veranderd gelukkig!

Nou, op DVD is de begintunne wel veranderd. Vreselijk...weg sfeer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat zou kunnen. Maar ik denk dat martijn pasgier er ook wel iets van weet. misschien moeten we hem mailen?

Niet om vervelend te doen want ik maak ik teveel fouten: het is Martijn Passchier (ik vraag me af of hij idd veel weet van achtergrondmuziek, hij is gewoon in dienst bij Adrina Producties (zusterbedrijf van A & D graphics) en bewerkt daar de series en spreekt tevens diverse stemmen in voor degenen die het nog niet wisten maar je hebt natuurlijk wel te maken als je gaat bewerken welke muziek, copyright, enzovoort). Stuur eens een mailtje zou ik zeggen ;) .

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zie achtergrondmuziekpagina op de Adriaan homepage.

Ik krijg hem helaas niet geopend tegenwoordig, loopt 'ie steeds vast...

Lukas.

Dat probleem heb ik dus ook, vandaar die vraag.

Bij mij is die pagina ook nooit opvraagbaar geweest, loopt telkens vast.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat probleem heb ik dus ook, vandaar die vraag.

Bij mij is die pagina ook nooit opvraagbaar geweest, loopt telkens vast.

De oplossing is denk ik gewoon downloadbare links maken i.p.v. bijna 15 nummers online op 1 pagina te zetten. Ze zijn rond de 500 KB per stuk dus dat is meer dan 7 MB terwijl een normale pagina hooguit 50-60 KB is (dus 0.05 MB).

Ik heb ze nu gelukkig op mn harde schijf staan door een klein trucje omdat je ze in die balkjes niet kunt opslaan:

1. Klik met je rechtermuisknop en kies eigenschappen, selecteer de URL waar het fragment staat en druk op CTRL + C (kopieren)

2. Open in je mediaplayer bestand/url openen en druk op CTRL + V (plakken) en druk op OK. Je hoort de muziek nu een stuk duidelijker en sla hem nu op.

Zo heb ik dat trucje ook toegepast bij alle liedjes (fragmenten) op de site die heb ik dus allemaal opgeslagen :D. Die pagina's laden allemaal wel bij mij terwijl hetzelfde playertje word gebruikt dus ik zou zeggen minder op een pagina.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1. Klik met je rechtermuisknop en kies eigenschappen, selecteer de URL waar het fragment staat en druk op CTRL + C (kopieren)

2. Open in je mediaplayer bestand/url openen en druk op CTRL + V (plakken) en druk op OK. Je hoort de muziek nu een stuk duidelijker en sla hem nu op.

Klinkt goed, maar waar moet je met de rechtermuisknop op klikken, want ik krijg die hele pagina nooit geladen, dus kan ik ook niet op de muziekjes klikken!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Klinkt goed, maar waar moet je met de rechtermuisknop op klikken, want ik krijg die hele pagina nooit geladen, dus kan ik ook niet op de muziekjes klikken!

Je kunt die pagina denk ik alleen maar openen als ze die pagina wat kleiner maken. Mail eens zou ik zeggen of voeg me toe aan MSN zodat ik alle achtergrondmuziekjes stuur. Bij de serieliedjes kun je ze wel zelf opslaan, probeer maar ;).

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je kunt die pagina denk ik alleen maar openen als ze die pagina wat kleiner maken. Mail eens zou ik zeggen of voeg me toe aan MSN zodat ik alle achtergrondmuziekjes stuur. Bij de serieliedjes kun je ze wel zelf opslaan, probeer maar ;).

Lukas.

Het is inmiddels toch gelukt op die pagina te komen! Dreigende Bellen muziekje was dus toch een ander dan ik in gedachten heb.

Jammer dat het duikmuziekje uit De Verzonken Stad er niet bij staat, vind ik 1 van de Smorenburg toppertjes!

Link naar bericht
Delen op andere sites

bij mij doet de achtergrondmuziekpagina(leuk woord voor galgje) alleen op de oude computer met windows 98.

IOp de nieuwe computer zit windows XP en daar doet hij het niet, je kan ook niet zien hoeveelste bezoeker je bent.

Link naar bericht
Delen op andere sites
bij mij doet de achtergrondmuziekpagina(leuk woord voor galgje) alleen op de oude computer met windows 98.

IOp de nieuwe computer zit windows XP en daar doet hij het niet, je kan ook niet zien hoeveelste bezoeker je bent.

Misschien moet je wat plug-ins downloaden. Bijvoorbeeld Quicktime voor de achtergrondmuziekpagina.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien moet je wat plug-ins downloaden. Bijvoorbeeld Quicktime voor de achtergrondmuziekpagina.

Nope, daar ligt het niet aan, de pagina is gewoon erg traag. Met of zonder Quicktime. Het enige verschil is dat als je de pagina zonder Quicktime laadt, je de muziekjes niet kunt afspelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Server is Planet. Geen id of ie echt snel is...

Lukas.

PS gewoon pagina verkleinen. Meer dan 150 KB is te groot voor een pagina, denk ook aan onze modemers, laat staan meer als 5 MB...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik zat te denken: We zeggen allemaal dat de nummers van Smorenburg één en dezelfde standaard melodie volgen en

daarom saai zijn. Zoals we al eerder zeiden, je herkent overal hetzelfde in. Maar volgens mij begin ik dit te waarderen,

want in dat geval vind ik het verdomde knap als iemand met (slechts) één basismelodie zowel een Franse als een Engelse

als een Portugese als een Duitse als een Griekse als een Spaanse als een Raadselachtige als een Vrolijke als een Wild

Weste als een Caribische als een Onder Waterse als een Droevige als een Amerikaanse Thema-sfeer kan creëren. Ik zou

bijna zeggen: _O_HULDE _O_

;) Hebben jullie daar wel eens over nagedacht? Het schoot mij ineens te binnen toen ik de ''Soundtrack CD'' beluisterde.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zat te denken: We zeggen allemaal dat de nummers van Smorenburg één en dezelfde standaard melodie volgen en

daarom saai zijn. Zoals we al eerder zeiden, je herkent overal hetzelfde in. Maar volgens mij begin ik dit te waarderen,

want in dat geval vind ik het verdomde knap als iemand met (slechts) één basismelodie zowel een Franse als een Engelse

als een Portugese als een Duitse als een Griekse als een Spaanse als een Raadselachtige als een Vrolijke als een Wild

Weste als een Caribische als een Onder Waterse als een Droevige als een Koddige en tot slot een Amerikaanse Thema-

sfeer kan creëren. Ik zou bijna zeggen: _O_HULDE _O_

;) Hebben jullie daar wel eens over nagedacht? Het schoot mij ineens te binnen toen ik de ''Soundtrack CD'' beluisterde.

Gewoon een ander ritme eronder gooien ;).

Het griekse thema is heel anders, evenals het thema raadsel, thema onder water, thema koddige.

Het is dus niet 1 riedeltje.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nee, het zijn 2 melodiên. Het is inderdaad knap om van 1 melodie zoveel mooie thema's te maken en Smorenburg maakt ook goede muziek. De muziek van Smorenburg is leuker om naar te luisteren, dan om in de serie te horen.

Ik vind dat je gelijk hebt. thema Tubbler klinkt echt goed op de cd, terwijl het in de serie vaak (te) zacht en steeds hetzelfde klinkt. Ook hoor je nu ook de riedeltjes en dergelijke beter. Ik luister er in ieder geval erg graag naar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gewoon een ander ritme eronder gooien ;).

Het griekse thema is heel anders, evenals het thema raadsel, thema onder water, thema koddige.

Het is dus niet 1 riedeltje.

Lukas.

Echt wel, je kan het fluiten. Het wordt de ene keer sneller en dan weer langzamer gespeeld, meer versiering en dan weer minder, maar de akkoorden zijn 100% hetzelfde, anders ben ik George Clooney. :P

TAM TAMTAMTAM TAM TAM

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Echt wel, je kan het fluiten. Het wordt de ene keer sneller en dan weer langzamer gespeeld, meer versiering en dan weer minder, maar de akkoorden zijn 100% hetzelfde, anders ben ik George Clooney. :P

TAM TAMTAMTAM TAM TAM

We hadden het over de melodie he. Die word bijvoorbeeld niet gebruikt in thema onder water. De accoorden? Mwa, Dm - E - A - Dm is gewoon een leuk schema *).

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
We hadden het over de melodie he. Die word bijvoorbeeld niet gebruikt in thema onder water. De accoorden? Mwa, Dm - E - A - Dm is gewoon een leuk schema *).

Pardon, in dat geval bedoel ik al de hele tijd de akkoorden.

Ik ben ook maar geslaagd met een mager 7'tje voor muziek, hè? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

(Ik krijg wel meer respect voor de muziek van Smorenburg, maar hij had er meer werk van kunnen maken, meer verschillende thema's

en ook de begin-eindtune's had veel meer in moeten/mogen zitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dan is dus de verandering groot, want het valt genoeg mensen op. ;)

Of juist niet, want bij de rest van de series staat het er niet (maar bij de Reis Vol Verrassingen weer wel).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Of juist niet, want bij de rest van de series staat het er niet (maar bij de Reis Vol Verrassingen weer wel).

Mm, dat kan ook nog eens waar zijn. Wel vreemd , want juist de series waar het wordt genoemd vind ik de verandering het minst opvallen. De Verzonken Stad valt veel meer op.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik eigelijk wel een beetje raar vind is waarom noemen ze 'Thema achtervolging kroon" eigenlijk zo. Die tune zit bijna wel in elke serie. NIet alleen in de verdwenen kroon.

En "Dreiging kroon" Die wordt ook in elke serie gebruikt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat ik eigelijk wel een beetje raar vind is waarom noemen ze 'Thema achtervolging kroon" eigenlijk zo. Die tune zit bijna wel in elke serie. NIet alleen in de verdwenen kroon.

En "Dreiging kroon" Die wordt ook in elke serie gebruikt.

Ik den k omdat ze gebasseerd zijn op de oude thma's van Klaris, en ze bedoeld waren voor de kroon.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind het wel knap van Smorenburg dat hij met 2 deuntjes, allerlei verschillende thema's kan maken,

thema droevig en thema vrolijk hebben deels de zelfde melodie , maar de sfeer is heel anders

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de Klaris serie's hadden ze veel karaokeversies als achtergrondmuziek.

In het wilde westen hebben ze de achtergrondmuziek als de karaoke versie van Jimmy.

Ja, en bij de Indianen de karaokeversie van Klaris' Geronimo. Oud nieuws. ;)

Kom op! Nog 2 berichten en je bent *bas*B&A FAN*adriaan*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat Aad van Toor Aad Klaris niet noemt kan ik begrijpen, maar wat me meer dwarszit is dat ze daar zomaar mee wegkomen. Buma/Stemra laat je nooit muziek gebruiken zonder toestemming van de eigenaar en als je eerst iemand wel krediet geeft en dan niet zal ook niet zo geweldig gevonden worden. Ik denk echter dat het wettelijk is geregeld dat Aad van Toor Aad Klaris niet meer hoeft te noemen en misschien toch zijn muziek mag gebruiken of dat Aad van Toor gewoon de muziek nog gebruikt, maar Klaris niet noemt en dat dat over het hoofd wordt geen. Ik zou het niet weten.

In bepaalde series (nabewerking wel te verstaan!) wordt Klaris nog steeds genoemd maar dan met W. Klaris, wie zou dat zijn, de broer van Aad Klaris misschien :) Bijvoorbeeld in de serie 'Alle liedjes uit Grootmoederstijd' staat er:

Muziek:

Aad van Toor

Bert Smorenburg

W. Klaris

Groetjes :W

Link naar bericht
Delen op andere sites
typfout?

Denk ik niet. Ookal zitten de W en A dicht bij elkaar. Maar aangezien ( ik doe dat tenminste ) iedereen zijn werk wel een keertje door kijkt moet dat toch opvallen

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Denk ik niet. Ookal zitten de W en A dicht bij elkaar. Maar aangezien ( ik doe dat tenminste ) iedereen zijn werk wel een keertje door kijkt moet dat toch opvallen

Er zitten wel meer spel- en tikfouten in de aftiteling, dus het zou best kunnen hoor... En zelfs als je je werk twintig keer nakijkt, kan het zijn dat je iets over het hoofd ziet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de Griekenland aflevering van De geheimzinnige Opdracht hoor je bij de scène dat B100 met het touw aan z'n handen door Ghiolman door het water wordt getrokken een bepaald muziekje van Bert Smorenburg. Is het eigenlijk bekend hoe dit deuntje heet? Het is wel eens vaker te horen in de series maar ik kan het qua naam niet thuisbrengen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...